SixpackNL Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Dyslexie kan absoluut een probleem zijn, een handicap zelfs. Ik zie het van nabij bij mijn zoon en bewonder hem erom hoe hij er mee om gaat. Zijn logjes schrijft hij zelf, hij doet zijn best en meer kan niet en dan is het ook goed. Maar hierbij ontstaan over het algemeen niet die grappige foutjes. Ik weet ook zeker dat het niet de bedoeling is van de topicstarter om mensen/dingen belachelijk te maken (ook al weer een uitdrukking met een dubbele laag, want het gaat wel om dingen waar je om kunt lachen, maar ik neem aan dat iedereen snapt wat ik bedoel ) en ik vind het jammer dat een topic dat in theorie zo leuk kan zijn, verzandt in gekissebis.
Track_leader Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Dyslexie kan absoluut een probleem zijn, een handicap zelfs. Ik zie het van nabij bij mijn zoon en bewonder hem erom hoe hij er mee om gaat. Zijn logjes schrijft hij zelf, hij doet zijn best en meer kan niet en dan is het ook goed. Maar hierbij ontstaan over het algemeen niet die grappige foutjes.Ik weet ook zeker dat het niet de bedoeling is van de topicstarter om mensen/dingen belachelijk te maken (ook al weer een uitdrukking met een dubbele laag, want het gaat wel om dingen waar je om kunt lachen, maar ik neem aan dat iedereen snapt wat ik bedoel ) en ik vind het jammer dat een topic dat in theorie zo leuk kan zijn, verzandt in gekissebis. Er zijn ook mensen die geen probleem hebben als dysxxxx maar gewoon geen goede beheersing hebben van de Nederlandse taal. Wat ik alleen maar bedoel aan te geven is dat je wel heel voorzichtig moet zijn met dit soort zaken. Hoe anoniemer hoe beter in dit geval. Ook ik heb een aantal mensen in mijn vrienden kring die dyslectisch zijn, ook mijn oudste dochter heeft het. Omdat er vele vormen zijn waarin het zich manifesteert is het moeilijk te zeggen dit is het wel en dat is het niet. nogmaals ik heb geen commentaar op het initiatief maar maak mij een beetje zorgen over de manier waarop je evt de logjes en daarbij de cachers kunt achterhalen.
Team Tabak Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Honderd keer liever een tik- of taalfoutje van iemand, die wat probeert te maken van zijn of haar logje, dan 10 x achter elkaar: "snel gevonden. TFTC"..... En natuurlijk zijn sommige verschrijvingen best wel eens grappig. Dat maakt een logje dan extra leuk!!! Het overkomt mijzelf ook wel eens, dat ik door de snelheid van tikken (als je 15 vondsten hebt en je wilt toch van ieder logje iets aparts maken) een foutje maak. Het hoort er gewoon bij.... "Wie zonder taalfoutjes is, werpe de eerste cache", zei iemand 2000 jaar geleden al eens.....
SixpackNL Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Op die manier! Als ik het goed begrijp ben je bang dat het persoonlijk gemaakt wordt en dat dat negatief uit gaat pakken? Dat lijkt me idd zeker niet de bedoeling, misschien is het prettig om de tekst van (echt) leuke logjes hierheen te kopiëren zonder aan te geven van welke cache het is en ook geen (nick)namen te vermelden? Ik vind het trouwens ook leuk/interessant om buitenlandse logjes te lezen en te zien hoe ze daar de dingen formuleren.
sammie_the_owl Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 De Nederlandse taalunie brengt een blad uit waarin een rubriek staat met dit soort stijl- en taalfouten. Die zijn dan weggeplukt uit diverse kranten en weekbladen. Zo af en toe lees ik die wel eens. Ik lig dan vaak te schuddebuiken van het lachen. Als je van dit soort dingen de humor niet in kunt zien ben je maar een triest figuur. En oja, ik maak ze zelf ook meer dan eens. Ik lach mezelf dan smakelijk uit en leer ervan.
Jaruti Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Tja ik zie hier niets verkeerds aan, behalve dan een t-tje. Ik word ook een beetje kriegel van zulke opmerkingen. Ik heb zelf dyslexie en het valt me niet altijd mee om correcte logjes te schrijven. Het gebeurd dus ook nog al eens dat ik later mijn bericht terug lees en ik nog wat moet aanpassen.
Jaruti Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 nogmaals ik heb geen commentaar op het initiatief maar maak mij een beetje zorgen over de manier waarop je evt de logjes en daarbij de cachers kunt achterhalen. Ik snap sowieso de humor hier niet van. Laat toch lekker en ga doen wat we allemaal leuk vinden, nl caches zoeken. Het idee alleen al dat ik hier mijn eigen tekst terug zou kunnen gaan zien zou mij er van kunnen weerhouden om voortaan nog leuke logjes te schrijven. Dan hou ik het wel bij: Gevonden, TFTC.
Waldio Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Mensen mensen mensen. Wat een drukte. De topic starter vond een leuk taalgrapje (die ik niet begrijp, maar goed....) en deelt die met ons. Geen naam, geen beschuldiging, alleen maar voor de grap. Dan reageert een ene ervani. Vervolgens gaan we allemaal zijn gedachten gang denken en gaan we ons ineens negatief tegen deze grap zien? Grappen over belgen zijn toch ook niet slecht? Daar lachen we (als hij goed is) toch ook hard om? Dan zeggen we toch ook niet: Hè dat vind ik niet kunnen, want die mensen zijn ook maar belgen bla bla bla? En bijv. dit bericht. Daar hebben we met zijn alle ook om gelachen en niemand heeft daar negatief over gedaan? Waarom kan dat dan wel en dit niet? Ik zelf ben ook zo dyslectisch als een deur. Maar waarom zou je hier niet om lachen (als je hem begrijpt:rolleyes:)?
MatsRetep Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Ik heb in de regel meer moeite met "bewust" geschreven woorden dan met taalfouten
Track_leader Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 De Nederlandse taalunie brengt een blad uit waarin een rubriek staat met dit soort stijl- en taalfouten. Die zijn dan weggeplukt uit diverse kranten en weekbladen. Zo af en toe lees ik die wel eens. Ik lig dan vaak te schuddebuiken van het lachen. Als je van dit soort dingen de humor niet in kunt zien ben je maar een triest figuur. En oja, ik maak ze zelf ook meer dan eens. Ik lach mezelf dan smakelijk uit en leer ervan. Meneer of Mevrouw de Uil ik hoop dat je de bovenstaande opmerking cynisch bedoeld......... het is een beetje ongepast om op deze manier te reageren. Het grond beginsel hier is om iedereen in zijn/haar waarde te laten On Topic dan maar weer, natuurlijk zijn de taal en spelfouten leuk om te zien en om te lachen maar wanneer je mensen kent die met naam en alle details genoemd worden voor een spelvaut en verschrijfing dan weet j edat deze personen dit niet prettig vinden. Daar gaat het mij om in dit Topic, maar ik weet zeker dat de starter van dit topic daar ook vast wel aan gedacht heeft
Ervani Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Ik geloof dat een aantal mensen mijn punt begrijpen. Het gaat mij er om dat ik het niet goed vind als mensen hier voor L.L gezet worden aan de hand van logs die ze maken. Zoals iemand al omschreef beter een log met fouten dan het compleet afgezaagde TFTC.
mlvdburg Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Ach, ik maak ook vaak fouten in logjes. Verder soms ook op mijn werk. Mensen die me kennen zeggen soms wel, je vergeet hele woorden. Sommige mensen lezen er gewoon overheen. Lijkt me niet erg, je moet maar denken het is goed bedoeld. Zelf heb ik ook een lichte vorm van dyslexie. En daar schaam ik me zeker niet voor.
Cernunnos Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Goed, zullen we weer even wat vriendelijker met elkaar omgaan op dit forum? De topic starter heeft een nieuw draadje geopend met grappige spelfouten die er voor zorgen dat er ineens iets anders staat dan bedoeld. Naar mijn idee doet de topic starter dit integer. Hij noemt geen namen of wat dan ook en wil de schrijver niet voor caramba zetten. Gaat niet om het niet foutloos schrijven maar om de soms komische betekenis die door een schrijffout ontstaat. De commentaren over mensen te kakken zetten etc met dit draadje zijn dan ook niet gegrond en zorgen er alleen maar voor dat de sfeer in dit topic wordt verziekt. Tevens is dit voor een aantal posters weer een mooie aanleiding om de pijlen op elkaar te richten. Nogmaals dus de oproep. Als een draadje je niet aanspreekt hoef je niet perse te reageren, laat het draadje aan die gene die het wel een leuk idee vinden en vecht onderlinge irritaties ook onderling met elkaar uit. Doe dat lekker via een PM of spreek eens wat af om elkaar te ontmoeten.
De Wijngemachtigde Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Goed, zullen we weer even wat vriendelijker met elkaar omgaan op dit forum?De topic starter heeft een nieuw draadje geopend met grappige spelfouten die er voor zorgen dat er ineens iets anders staat dan bedoeld. Naar mijn idee doet de topic starter dit integer. Hij noemt geen namen of wat dan ook en wil de schrijver niet voor caramba zetten. Gaat niet om het niet foutloos schrijven maar om de soms komische betekenis die door een schrijffout ontstaat. De commentaren over mensen te kakken zetten etc met dit draadje zijn dan ook niet gegrond en zorgen er alleen maar voor dat de sfeer in dit topic wordt verziekt. Tevens is dit voor een aantal posters weer een mooie aanleiding om de pijlen op elkaar te richten. Nogmaals dus de oproep. Als een draadje je niet aanspreekt hoef je niet perse te reageren, laat het draadje aan die gene die het wel een leuk idee vinden en vecht onderlinge irritaties ook onderling met elkaar uit. Doe dat lekker via een PM of spreek eens wat af om elkaar te ontmoeten. Nou volgens mij is er maar 1 poster die de boel loopt om te schoffelen, en reageert de rest vrij beschaafd.
LeoCache Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Misschien een leuke wending in dit draadje??? Gelukkig hebben wij in Delft - van de 'Grandmaster of Cache" Williii Carrotte - dankzij de leuke spelfoutjes in logjes een prima cache overgehouden. Komt allen dus naar Delft en sla je slag... Groet, LeoCache.NL
Aanbevolen berichten