krewillers Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Heb sinds kort een oregon 450t,en heb op een micro sd topo benelux 2010 gezet. Als ik nu een route uitzet geeft ie een foutmelding van : Routeberekeningsfout kaarten hebben navigeerbare wegen in dit gebied. Verder werkt ie volgens mij wel goed. Weet iemand wat er dan aan de hand is? En hoe krijg ik dit weg? John
dennisb Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Hoi krewillers, Dit heb ik ook met de mijne, ik heb het idee dat dit gebeurd wanneer je start op een stoep/voortuin/etc of wanneer een van de waypoints(of eindpunt) niet op een weg/pad geplaatst is en dus niet te routeren is.
Theo222 Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Dit heb ik ook gehad. Bij de vertaling naar het Nederlands is na 'hebben' het woord 'geen' vergeten. Ik heb opnieuw de kaarten vanuit Mapsource geladen met het vinkje voor "gegevens voor routeberekening opnemen" aan en nu werkt het. Ik heb alleen geen micro SD dus weet niet of dit werkt voor jou. Succes. Theo222
eitjes Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Wij kregen deze meldingen toen we tijdens een vakantie de software voor de Oregon hadden ge-update en vervolgens de routeerbare kaarten het niet meer deden. Hiervoor moet je dan een nieuwe unlockcode aanvragen, maar op vakantie heb je vaak de benodigde gegevens daarvoor niet bij je... Bij thuiskomst de benodigde handelingen uitgevoerd en toen was het weer goed. Kan dus zijn dat er kaarten op staan nu die niet ontgrendeld kunnen worden?
bag Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een 450t, echter krijg ik nu dezelfde fout "Routeberekeningsfout: kaarten hebben geen navigeerbare wegen in het gebied " Heb alles al geprobeerd en de interne kaart is niet gelocked, de leverancier geeft aan dat ik hem opmoet sturen en dat ik hem misschien wel 8 weken kwijt ben. daar heb ik als Geocacher natuurlijk geen zin in. Heeft iemand nog een suggestie. Mvg, Ben Langeveld (bag-it)
J-Thread Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Staat je routeerbare topokaart ook aan? Je kunt ergens bij instellingen -> kaarten kiezen welke kaarten in- danwel uitgeschakeld zijn, zorg dat de routeerbare kaart ingeschakeld is.
bag Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Dank voor je snelle antwoord, de kaarten staan echter allemaal aan. Recreational map of europe v3.01 Worldwide autoroute dem basemap.nr Digital globe Het vreemde is wel dat ik de arcering te zien is met de kleuren op het scherm, maar geen straten. Wel zie ik af en toe straatnamen staan.
wolojoli Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Werkt het wel als je alle kaarten, behalve je routeerbare kaart uitzet?
bag Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Dat maakt niet uit. Alle opties uitgeprobeerd maar zonder resultaat.
wolojoli Geplaatst 12 april 2011 Geplaatst 12 april 2011 Kun je in Mapsource (of basecamp) wel een route aanmaken met die kaart?
bag Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 Heb dit ook geprobeerd maar dat lukt ook niet.Kan wel een route aanmaken. Maar krijg dezelfde foutmelding.
Team Tabak Geplaatst 13 april 2011 Geplaatst 13 april 2011 Volgens mij zijn geen van de drie kaarten, die jij noemt routeerbaar. Het zal dus niet gaan lukken. Voor Nederland heb je echt de Topo Benelux 2010 kaart of de City Navigator kaarten nodig. Succes.
bag Geplaatst 15 april 2011 Geplaatst 15 april 2011 Was in eerste instantie naar Bever sport gegaan, maar die wisten de oplossing ook niet. Afgelopen dagen was ik in Groningen en ben toen naar Waypoint gegaan in Leek. Zij wisten de oplossing, een harde reset. Op de linker bovenkant kant van het drukken en dan aanzetten. Dan krijg je een melding dat je het systeem kan resetten. Nadat dit gedaan was , werkte het weer. Deze oplossing straat nergens in de boeken, dus wellicht ook een tip voor andere Garmin gebruikers.
The Sugars Geplaatst 16 april 2011 Geplaatst 16 april 2011 Op de linker bovenkant kant van het drukken en dan aanzetten. Graag wat meer duidelijkheid.
topzoekertje Geplaatst 16 april 2011 Geplaatst 16 april 2011 Graag wat meer duidelijkheid. Een harde reset voer je uit door linksboven op het touchscreen te drukken en tegelijkertijd de GPS aan te zetten.
Aanbevolen berichten