Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het feit dat ik niet reageer betekend geenszins dat ik beschouwingen van Thex niets vind. Het feit dat ik het nu toch doe betekend evenmin het bewijs dat ik het niets vind.

Meer bondig: ik vind ze geweldig. Dit vraagt naar meer vragen. Voor aandacht of niet. Als THEX maar antwoord.

Geplaatst

Wat een onzin. Alsof PM'ers geen cachepaadje maken. Alsof niet-PM'ers de 'ruigste' cachers zijn.

Er is maar één reden en dat is de commerciële reden (voor GS dan hè).

En waarom er dan gebruik van gemaakt wordt?? Gewoon, omdat het kán!

Geplaatst

Ik denk eraan om me volgend jaar ofzo ook PM te maken, de meeste caches uit de onmiddelijke buurt heb ik dan allemaal al gehad.

Kan je eigenlijk ergens zien of er veel PM caches in de buurt liggen?

Als de dichtsbijzijnde cache voor PM 100 km rijden is heeft het niet veel zin om zoiets te doen denk ik.

De andere voordelen van PM vindt ik wel handig (directe notificatie, maar als niet PM heb ik toch ook al een FTF kunnen scoren)

En verder op de site van Groundspeak:

Premium Membership

$10/Year

$10/3 Months

Geplaatst
Wat een onzin. Alsof PM'ers geen cachepaadje maken. Alsof niet-PM'ers de 'ruigste' cachers zijn.

(...)

Feit is dat PM-ers ook ruige lui kunnen wezen, maar een PM-cache wordt over het algemeen minder vaak gedaan. Dit scheelt natuurlijk ook al cacherspaadjes.

(wij hebben onze eerste PM-cache gedaan nadat we al 1,5 jaar PM waren... we kwamen er gewoon niet eerder aan toe. we zijn overigens geen PM geworden vanwege de hoeveelheid extra caches, maar omdat bepaalde extra opties ideaal zijn - zoals bookmarks)

Geplaatst
Waarom wordt dit naar voren gebracht, wat is Delbar Halpipe's motivatie om hier een discussie over te beginnen?

Ik ben gewoon een geïntrigeerd door die PMcaches. Ik ben zelf geen PM, maar heb deze zomer wel (illegaal?) een PMcache gedaan (eigenlijk een korte serie over een moord bij Borger) die ik natuurlijk niet kon/mocht loggen. Gaandeweg vroeg ik me af waarom iemand zo'n leuke cacheserie alleen voor PM geschikt maakt. Ik kon toen niets logisch verzinnen. Je maakt toch een cache om gelopen te worden. Bovendien waarom zou je nou mensen sturen richting een PMship? WIIFY (What's in it for you)?! :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

Ik kan ook maar twee redenen bedenken eigenlijk:

a) extra geld innen

b ) een soort van exclusief sub-clubje creeren ( hoewel dan wel weer iedereen dmv donatie kan deelnemen)

Heel erg toegevoegde waarde zie ik er ook niet in.

En om de redenatie van Thex te volgen, a en b kunnen onafhankelijk van elkaar waar zijn, voor een gegeven waarde van "waar", maar je moet de kist openmaken om het te zien. Tot die tijd zijn beide waar en tegelijkertijd geen van beide :thumbup:

edit en off-topic; van mijn b ) wordt steeds een ventje met een zonnebril gemaakt als ik er geen spatie tussen zet. Irritant.

bewerkt door De Oliva's
Geplaatst
Waarom wordt dit naar voren gebracht, wat is Delbar Halpipe's motivatie om hier een discussie over te beginnen?

Ik ben gewoon een geïntrigeerd door die PMcaches. Ik ben zelf geen PM, maar heb deze zomer wel (illegaal?) een PMcache gedaan (eigenlijk een korte serie over een moord bij Borger) die ik natuurlijk niet kon/mocht loggen. Gaandeweg vroeg ik me af waarom iemand zo'n leuke cacheserie alleen voor PM geschikt maakt. Ik kon toen niets logisch verzinnen. Je maakt toch een cache om gelopen te worden. Bovendien waarom zou je nou mensen sturen richting een PMship? WIIFY (What's in it for you)?! :thumbup:

Wij ,Tinkerteam,als maker van de Borgerder moordserie hebben de moordserie na een jaar PM gemaakt:

-beginnende (met respect) geocachers namen soms tientallen campinggasten mee om de moord op te lossen en

er werd dan "te enthousiast" naar de cache en moordsporen gezocht

-sommige caches zijn gewoon niet voor beginners (zie onze nea-serie= net even anders)

deze serie is bedoeld voor de gevorderde cacher om alle cachetechnieken te beproeven.

Geplaatst (bewerkt)

Dit lijkt mij een perfecte reden voor PM caches. En als anderen (niet PM-ers) die ook willen doen, hoeven ze alleen maar lid te worden en laten we wel zijn: voor de kosten hoef je het ook niet te laten. Als je zoveel lol aan je hobby/ sport/ spel beleeft dat je niet genoeg aan de niet-PM caches hebt, dan mag je er best dat beetje voor betalen.

bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Geplaatst
..................wij willen gewoon geen cachepaadje naar onze gave cache toe!

Een carpool cache en geen cache paadje ? Carpoolcaches zijn toch per definitie om af te lebberen. Er zou juist een breed pad naar toegelegd moeten worden !

Geplaatst

Voor de carpool cache waar het hier om gaat, die van de Dijk6jes, is dat niet nodig en ook niet wenselijk. Dat is een carpoolcache met een erg vette knipoog. Mocht je hem nog niet gedaan hebben dan kan ik je die toch wel aanraden.

Groeten,

MacOZ58

Geplaatst

Even een pocket query gemaakt voor PM caches, één van de handige dingen die je ter beschikking staan als PM.

Er zijn nu 10554 actieve caches in Nederland, inclusief events.

En, let op, 124 PM only caches.

PM worden om meer caches te kunnen doen is dus niet iets wat zoden aan de dijk gaat zetten.

De reden die Tinkerteam aangeeft, vind ik inderdaad een hele goede om een cache PM te maken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...