Spring naar bijdragen

Een Ban Op Geocaching.nl (ongedaan Maken)


keske27

Aanbevolen berichten

Persoonlijk vind ik dat er teveel frustratie is bij bepaalde mensen, en daarmee bedoel ik ook de moderators.

Leg je persoonlijke gevoelens eens neer, want zoals er op global mensen zijn die alleen maar gc.nl afzeiken, zo zijn er ook hier mensen die alleen maar slechts willen zien van global.

Dat zie je hier, daar en ook op andere publieke plaatsen heb ik al eens een opmerking voorbij zien komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als iemand vindt dat wij moeten bekijken of hij/zij een nieuwe kans dient te krijgen, staat deze altijd vrij om contact met ons op te nemen. Dan mag deze persoon uitleggen waarom hij/zij denkt dat hij/zij weer toegelaten dient te worden op het forum. Dan kunnen we eens bekijken wat we kunnen doen.

Inderdaad een goed plan. Maar even een praktisch vraagje (ik vraag het me af): Kunnen ze dat ook? Ik bedoel, met een ban kun je de meeste functionaliteit van de website niet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je van een ticket aanmaken? Via de homepage onder contact us. Of kan dat ook niet met een forumban?

 

Volgens mij is ieder teamlid ook te bereiken via zijn profiel bij .com. Dus tenzij je ook daar een ban hebt kan het ook via die weg.

 

Verder zijn de meesten ook te vinden op hyves, twitter, facebook, enz, enz.

 

Waar een wil is, is een weg.....

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar dat is dus wat ik bedoel. Zijn de technische mogelijkheden om met een moderator contact op te nemen niet afgesloten als je een ban hebt? Kun je het ticketsysteem gebruiken als je een ban hebt?

Ik denk dat het wel handig is om, als je mensen de mogelijkheid biedt om contact op te nemen, ook aan te geven hóe ze dat kunnen doen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik geen ban, maar ik kan wel lachen om de antwoorden hier. Schijnbaar is daar nooit over nagedacht en dat levert dus nu een probleem op.

Hoe kan iemand die een ban heeft toch contact opnemen met de site die hem die ban gegeven heeft.

Nee, ik zeg niet dat het zo is. Ik vraag het me alleen af, omdat grote delen van de website niet te gebruiken zijn als je een ban hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan iemand die een ban heeft toch contact opnemen met de site die hem die ban gegeven heeft.

 

Replyen op het mailtje waarin hem de ban wordt medegedeeld?

Of een mail/PM sturen via het profile van een team lid.

Desnoods vraag je het een andere cacher. Volgens mij moet je meer moeite doen om een ban te krijgen dan om contact op te nemen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik gelezen heb van de soorten bans die er zijn waaronder een ip ban, lijkt het mij voor de laatste onmogelijk om ook maar gebruik te maken van enig onderdeel van deze site. Dus ook om in contact te komen met een moderator,administrator of hoe ze ook mogen heten.

Ik heb daarom ook even gekeken op de pagina wie zijn wij, om te kijken wie (wij) zijn en als ik dan de antwoorden van (wij) zie, dan kan ik niet anders zeggen, daar is dus niet over nagedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn in het totaal 39 mensen verbannen van dit forum.

Ik denk dat daar zeker wel 20 mensen ont-bant kunnen worden. Maar er toch zeker zo'n 10 mensen die ban moeten houden.

 

Maar zelf denk ik dat er op dit forum veel te veel en te snel gebanned wordt.

 

Hier wil ik graag nog wat nuancering in aanbrengen. Op dit moment zijn er niet 39 maar 40 accounts verbannen van dit forum.

 

Ik heb gekeken naar de activiteit op die accounts en daarbij ben ik uitgegaan van minimaal 10 berichten geplaatst op het forum.

 

Dan zijn er sinds 1 januari 2005 10 accounts verbannen met meer dan 10 geplaatste berichten. Voor 01 januari 2005 zijn dat 2 accounts.

 

Dus 20 mensen die ontbant kunnen worden lijkt me niet echt zinvol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstaande nuancering zegt niet veel, zeker als nooit onderzocht is wat de behoefte is aan het weer toegelaten worden van de personen. Ik weet ook dat ik dan het risico loop dat het antwoord zal zijn, dat is ons probleem niet, dat klopt, maar als die vraag niet gesteld is, heeft het ook geen zin om de toelating ook maar te overwegen.

En 20 van de 40 is nog altijd 50% en dat is toch weer een behoorlijk aantal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kip en het ei...

 

Ik denk dat zaken zoals het uitdelen van bans debet zijn aan de sfeer die op een forum heerst. Ik ben actief op diverse fora die betrekking hebben tot allerlei hobbies. En vrijwel overal kom je onenigheid tegen en ook daar kan het er soms 'heftig' aan toe gaan. Echter ben ik nog nergens anders dan hier het actief bannen tegen gekomen.

 

Maar misschien heb ik er wel een verklaring voor. Geocachen is een hobby die door een hele grote groep mensen met verschillende achtergronden wordt beoefend. Je hebt te maken met jongeren, oudere mensen, natuur liefhebber, survival types etc etc.

 

Op andere fora is de verscheidenheid aan mensen misschien minder groot en heb je met meer eengezindheid te maken. En zoals ik schreef heb je daar ook conflicten maar ind e basis praat men wel een zelfde taal. Op een forum voor gamers zal je vooral jonge mensen tegenkomen die met allerlei vreemde smiles en dergelijke communiceren.. LOL.. :-) etc etc.. taal die ik vaak ook niet kan vertalen. Maar men begrijp t wat men bedoeld.. je zegt dat iemand en $%# is en zet er een :-) achter en men weet het daardoor te nuanceren. Men zit qua communicatie en ook qua denken, leefwijze etc meer op een lijn.

 

geocachers zijn heel divers het zal jullie ook niet ontgaan dat ik veel vuldig conflicten op dit forum heb... ik kan on genuanceerd en sarcastisch communiceren. Vrienden van mij kennen mij en belangrijker begrijpen mij.... dus binnen mijn vriendenkring kan ik gewoon zo communiceren. Op mijn werk echter weer in mindere mate omdat ik daar ook te maken heb met mensen die een andere achtergrond hebben.

 

Oke volgens mij kunnen door die diversiteit aan bezoekers makkelijker onbegrip ontstaan. letterlijk onbegrip, men begrijpt elkaar niet of is een bepaalde manier van communiceren niet gewend.

 

Dan weer terug op dat bannen... daarmee worden eventuele tegenstellingen extra aangezet en het roept zelfs op tot een vorm van verzet... ga mij niet zeggen dat ik iets moet want dan gebeurd het juist niet... al is het maar om tegen de wind in te varen.

 

In mijn ogen is bannen totaal niet nuttig en voed het juist de tegenstellingen en verschillen des te meer. Vaak heb ik ook het gevoel dat bepaalde discussies die misshcien eens gevoerd moeten worden te snel de kop in worden gedrukt. vaak vanwege de manier van communiceren.. anders communiceren dan dat de moderatoren of andere forum bezoekers gewend zijn.

 

Het zal een illusie zijn om een platform op te kunnen zetten dat de gehele geocache community tevreden zal stellen. En dat zal alleen maar toe gaan nemen... er komen steeds meer geocachers en de diversitijd zal alleen maar groeien. het is begonnen onder een groepje natuurliefhebbers en het is nu ook het domein van cowboys mensen die het gewoon anders ervaren. En dus zullen de tegenstellingen alleen maar verder gaan groeien. En daarmee zal ook het aanbod van andere 'clubs' gaan groeien. Een platform voor lekker lang wandelen cachers, een platform voor puntenjagers, een platform voor weet ik veel wat.

 

Als gc.nl de gehele community beter wil bedienen dan zal ook de samenstelling van het hele gc.nl team aangepast moeten worden en daarin ook de diversiteit opgenomen worden. Nu zitten de mensen achter gc.nl zoals ik dat zie heel erg op een lijn en daarmee zal ook het hele forumbeleid gevormd worden door die zelfde groep eens gezinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook kan werken is een vorm die men op een van de fora heeft waar ik ook actief ben (Saab forum) discussies die te heet worden gaan naar een aperte rubriek. Daar kan en mag men verder discuseren. mensen die daar aanstoot aan nemen kunnen de betreffende forum sectie geheel negeren. Andere mensen die de discussie echter van belang vinden kunnen deze daar verder voort zetten

Voor mij zijn er slechts een klein aantal zaken die tot een ban kunnen leiden:

 

bedreiging (geweld) en het uiten van rascistsiche taal, het oproepen tot geweld.

 

Oh ja.. ik ben dus voorstander van het opheffen van alle bans, zou toch ook een soort van handrijking zijn, vrienden hoef je niet te worden maar vijanden moet je zeker niet zijn.

bewerkt door Ervani
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een kenmerk van trollen citeren:

 

van wikipedia:

Een trol maakt bij voorkeur gebruik van argumenten die door anderen zijn gebruikt, en effectief zijn gebleken in het zaaien van onrust en onduidelijkheid, en zal daarbij niet vermelden dat in feite een ander (min of meer) geciteerd wordt. Een trol keert zich nooit tegen een hele groep, behalve in een poging zichzelf als slachtoffer van een deel daarvan te presenteren. Door zich namelijk tegen een beperkt aantal personen te richten, tracht een trol die te isoleren en daarmee de aandacht af te leiden. Door tevens controleerbaar juiste uitspraken te doen of handelingen te verrichten, geeft een trol de indruk serieus bezig te zijn, terwijl het werkelijke doel van zijn acties gelegen is in het stoken van onrust en het opzetten van mensen tegen elkaar, kortom: in het zaaien van tweedracht, door middel van leugens en halve waarheden. Trollen houden van discussiëren, ook over trollen zelf, zonder inhoudelijk doel noch einde: daarom is het niet uitzonderlijk wanneer een trol (met de truc van "al wat je zegt, ben je zelf!") anderen van trollen beschuldigt.

 

Het zal dan ook duidelijk zijn dat trolls om het bovenstaande ook niet blij zijn met moderatoren, want die beperken hen in hun vrijheid om hun liefhebberij "forumpje pesten" uit te oefenen. Zij zijn dan ook degenen die vraagtekens zetten bij de werkwijze van moderatoren.

 

Oh ja en 40 bans kunnen inderdaad best wel gerelativeerd worden:

Onze leden hebben een totaal van 218 749 berichten geplaatst

We hebben 16 052 geregistreerde leden, 3 271 hiervan zijn actieve leden

 

Slechts 40 bans op 3271 actieve leden, dat is 1,2 %, sinds 2005, en dat verdeeld over 6 jaar....

(en dan kunnen de gebande leden niet eens meer als actieve leden geregistreerd worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...