Twentse Mug Geplaatst 2 mei 2010 Auteur Geplaatst 2 mei 2010 Omdat ik 'm vanochtend niet kon vinden ben ik vanmiddag terug gegaan. Ik kreeg namelijk vanmiddag tijdens het voetbal een ingeving en het is niet zo ver uit de buurt Even dat ene plekje bekeken en ik heb vanwege de regen niet meer dan 10 minuten gezocht aan het eind van de middag. En wat denk je: opnieuw een (andere) politieauto die flink gevaarlijk ging foutparkeren. Wat ik aan het doen was. En opnieuw werd gevraagd naar legitmatie, werden al mijn gegevens genoteerd en zelfs de inhoud van mijn tas bekeken. Het was namelijk "gevaarlijk" om langs een rijbaan te zoeken. Opnieuw uitgelegd wat geocachen was enzovoorts. Maar toch werd er opnieuw gevraagd naar legitmatie, werden al mijn gegevens genoteerd en zelfs de inhoud van mijn tas bekeken. Het was namelijk "gevaarlijk" om langs een rijbaan te zoeken. Let wel: we hebben het niet over een provinciale weg, maar over een gewone binnendoorweg buitenaf in de Haarlemmermeerpolder waar een fietspad langs loopt.
Cernunnos Geplaatst 2 mei 2010 Geplaatst 2 mei 2010 Heb je een foto van jezelf? Zie je er zo verdacht uit dan Twentse Mug? Tja het is nu eenmaal zo dat als wij aan het zoeken zijn het er voor voorbijgangers, omwonende soms wat verdacht uit ziet, zeker omdat we zo ons best doen om niet op te vallen en daardoor juist weer WEL opvallen. Toch goed dat de politie je dan aanspreekt. Je weet maar nooit toch?
doppie Geplaatst 2 mei 2010 Geplaatst 2 mei 2010 Ik heb Twentse Mug wel eens ontmoet, die ziet er normaal uit hoor
Twentse Mug Geplaatst 3 mei 2010 Auteur Geplaatst 3 mei 2010 Dank je doppie. Toevallig is er onlangs een soortgelijk vreemd incident uit de hand gelopen: http://www.ocregister.com/news/anaheim-244...-container.html En dat bij een LPC (Lamp Post Cache) waarvan ik er zelf in de USA ook een paar heb opgeraapt.
hesselannema Geplaatst 4 mei 2010 Geplaatst 4 mei 2010 Net de foto's even bekeken die bij dit artiekel hoorden. Mat name de laaste is wel leuk. bomb squad reading te log.
Jorienepien Geplaatst 4 mei 2010 Geplaatst 4 mei 2010 Tja niet om het een of ander, Haarlemmermeer is gewoon een regio waar veel narigheid is. Laatste tijd erg veel inbraken, overvallen en jeugdoverlast. De wijkagenten maken daardoor extra veel rondjes langs de kleine buurtkernen in de polder.
De Roode Loper Geplaatst 4 mei 2010 Geplaatst 4 mei 2010 Je zou ook de agenten kunnen vragen of ze even mee helpen zoeken. FTF voor de Hermandad .
De Oliva's Geplaatst 4 mei 2010 Geplaatst 4 mei 2010 Je zou ook de agenten kunnen vragen of ze even mee helpen zoeken. FTF voor de Hermandad . Kans dat ze loggen in het bonnenboekje onder jouw naam... pas maar op
doofie Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 Wij hebben het al diverse malen bij de hand gehad, zowel in binnen- als buitenland. Uitleggen wat je doet is het beste: sterker nog, het verdient zelfs aanbeveling, op het moment dat je een surveillance auto langzamer ziet rijden of ziet stoppen, bewust naar die auto te kijken en er heen te lopen (met je handen zichtbaar). Dat neemt al wat wantrouwen weg. Wij hebben in het buitenland soortgelijke cache-ervaringen opgedaan met politie (USA) en leger (Oman). Belangrijkste advies: doe niet alsof je neus bloedt.
GeoGup & Zoefff Geplaatst 10 juni 2010 Geplaatst 10 juni 2010 Zoals een ervaren geocacher een neus heeft ontwikkeld om in de cache-area onnatuurlijke details waar te nemen en zodoende de cache vaak vindt, zo heeft een politieagent op grote afstand al in de gaten dat men zich afwijkend ten opzichte van het normale gedraagt. Een cacher beweegt zich per definitie afwijkend ten opzichte van het normale. Terwijl de agent de cacher allang heeft gezien, ziet de cacher de politie pas veel later en gaat zich dan ineens onopvallend gedragen. Dat valt dus op.
t-bones Geplaatst 10 juni 2010 Geplaatst 10 juni 2010 Hang nooit een flauwekul verhaal op; gewoon direct vertellen wat je doet. 't Is tenslotte legaal. Anders moet je later je verhaal aanpassen en dat wekt altijd argwaan. En daar krijg je gedoe van...
christoffel2010 Geplaatst 10 juni 2010 Geplaatst 10 juni 2010 Altijd de waarheid vertellen is de enige en juiste wijze. Vaak moeten de jongens/meiden dan nog lachen ook.
Tornado Bram Geplaatst 10 juni 2010 Geplaatst 10 juni 2010 Vooval 1 Agente: Wil het lukken? Cacher: Nee Agente: Lukt het? Cacher: Nee kan er net niet bij. Agente: Wat bent u aan het doen. Cacher: Ik ben aan het geocachen. Agente: Wat zegt u? Cacher: Ik ben aan het geocachen. Agente: Wat is dat? Cacher: Uitleg . . . Agente: Wat interessant en leuk. Voorval 2 In logboek van SECC cache genoteerd: groeten van politie Middelsee Bleek achteraf de agenten naar verdacht gedrag op een carpool plaats gestuurd te zijn. Een van de agenten was een kennis van een cacher dus begreep wat dit was. Ik denk gewoon uitleggen, niets aan de hand. Tenzij je een keer een groen bordje in een bos in Utrecht over het hoofd ziet en een bekeuring van een boswachter oploopt . . . .
handleiding Geplaatst 10 juni 2010 Geplaatst 10 juni 2010 (bewerkt) zie ook de logfoto's van Ohm GCK2A0 daar heeft de hermandad een logje geschreven, nadat een verontruste voorbijganger een gevaarlijk kistje gevonden had en ze waren gaan kijken 11 juni 2010 bewerkt door handleiding
Aanbevolen berichten