Spring naar bijdragen

Nieuweling Geocaching


verweg53

Aanbevolen berichten

Dames en heren cachers,

 

Ik ben net beginnend cacher en het lijkt me een erg leuke hobby, waar je zo te zien erg verslaafd aan kunt raken.

Ik heb rondgekeken op de site van Geocaching.nl om goede uitleg te vinden over deze hobby en alles , wat er mee te maken heeft.

Misschien heb ik niet goed gekeken , maar er zijn voor mij een hoop onduidelijkheden.

Waar vind ik een goede uitleg.

De mistery lijkt me leuk om te doen, maar ik snap niet helemaal waar je moet beginnen.

Ik heb laatst een cache proberen te vinden , dit is mijn eerste ( de Groeve bij Blaricum).

Mijn zoon en ik hebben hem niet kunnen vinden helaas, het zal onze onkundigheid zijn geweest helaas.

Ik hoop, dat iemand mij kan uitleggen hoe alles werkt.

het liefst zou ik eens met iemand , die ervaren is , het een keertje willen proberen.

In een groepje lijkt me ook leuker. Misschien een idee, om op de nl site mensen te zetten , die wel met iemand samen wil cachen.

bewerkt door verweg53
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als eerste welkom bij deze leuke hobby.

Kijk hier eens voor cachers bij jou in de buurt die bereid zijn om samen op pad te gaan. Neem eens contact met een van hen op en wie weet.

 

En verdersss. vragen staat altijd vrij :D er zijn op het forum regelmatig oproepjes om samen een cache te doen. Succes!!

 

grtzz

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al bij de FAQ gekeken? http://www.geocaching.nl/qanda/faq.php

Hier staat veel informatie met weer allerlei verwijzingen. Wij hebben hier destijds best wel veel aan gehad.

 

En mysteries... tja, je moet je dan altijd een beetje in de hersenkronkels van de maker verplaatsen, en dat is niet altijd makkelijk [:lol:]

Probeer eens een mysterie met 1 of 1,5 ster en kijk hoe dat gaat. Lees de hint, lees de logjes (waar soms tussen de regels ook wel een hint voor de puzzel staat) en als je er echt niet uit komt kun je altijd de maker vragen om een beetje hulp. Geef dan wel aan wat je zélf al hebt gezocht/gevonden, zodat ze kunnen zien dat je er echt mee bezig bent geweest.

 

[Edit: de Groeve is een multi, dat is een puzzeltocht die je onderweg op moet lossen. Een mysterie is een puzzel die je thuis al oplost en daar coördinaten uit weet te krijgen]

 

En meelopen met iemand in de buurt is ook leuk en interessant, Cernunnos meldt al in welk draadje je dat kunt vinden.

 

Veel plezier en pas op, het is verslavend..

bewerkt door GeoSkrapers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de voorpagina van deze site staan ook artikelen. Links, misschien een beetje naar beneden scrollen. "hoe vind ik mijn eerste cache" of iets in die richting. Daar heb ikzelf overheen gekeken in het begin maar het heeft me wel geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst een cache proberen te vinden , dit is mijn eerste ( de Groeve bij Blaricum).

Mijn zoon en ik hebben hem niet kunnen vinden helaas, het zal onze onkundigheid zijn geweest helaas.

Dit is een echte beginnersfout (niet dat het erg is), je kan veel beter beginnen met een cache die moeilijkheid 1 en terrein 1 heeft. Dat zijn de makkelijkste, de groeve is moeilijkheid 3,5 en terrein 3. Veel te hoog om te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit topic kun je een en ander lezen over hoe je met mysteries om kunt gaan. Soms zijn mysteries in een oogopslag duidelijk, soms moet je flink puzzelen, en soms zit de aanwijzing op een heel andere plek dan je dacht...

Een van m'n allereerste mysteries die ik heb proberen op te lossen was Verbindingen

Voor de allerlaatste stap had ik nog hulp nodig van de legger omdat ik bepaalde kennis nog miste. Ik heb toen een mailtje gestuurd met wat ik al wel gevonden had en wat ik geprobeerd had om verder te komen. Kreeg vrijwel meteen een hint waarmee ik de puzzel kon oplossen. Hulp wordt met plezier gegeven, zeker als je laat merken dat je echt geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen. In de Additional hint krijg je vaak ook nog een aanwijzing over hoe je de puzzel op moet lossen.

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin eens met wat "normals" of "traditionals". Die zijn over het algemeen wat makkelijker. Kijk ook eens op de reacties van andere geocachers bij de logbeschrijvingen. Kortom probeer je te verplaatsen in een ander en in de plaatsen waar iets verstopt zou kunnen zijn. Begin vooral in de buurt van je woonplaats, dan kun je bij een misser nog eens makkelijk teruggaan om het opnieuw te proberen. Wij hebben er al 4 zo gevonden (dat roept een trotse beginner!!), maar het motiveert wel om verder te gaan (totdat je verslaafd raakt??). Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat verslaafd raken betreft, dat lukt de meesten wel.

 

Ik kan de reactie van Goldentree bevestigen: handig is om te beginnen met Traditionals, je hebt dan namelijk meteen het coordinaat waar de cache ligt in handen. let ook op de containersize, zodat je ongeveer weet wat je zoekt. Micro's of kleiner zijn soms best lastig te vinden.

 

Over mysteries: dit zijn over het algemeen opgaven waar je het een en ander moet uitzoeken en/of uitpuzzelen voor je op weg gaat. het coordinaat bovenaan de cachepagina is (meestal) niet cachecoordinaat, maar een punt daar in de buurt. Soms een parkeerplaats, maar soms ook een plaats die je helemaal niet kan bereiken, bijvoorbeeld middenin een meer of zoiets. Bij mysteries is goed lezen een pre, vaak moet je ook eerst "uitpuzzelen" wat uberhaupt de puzzel is. Niet altijd even eenvoudig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...