Spring naar bijdragen

Een Cache Ontmaagden, Waar Ligt De Grens?


Malyenki

Een cache ontmaagden, waar ligt de grens?  

221 leden hebben gestemd

  1. 1. Een cache ontmaagden, waar ligt de grens?

    • Ontmaagden? Goud? FTF? WAT IS DAT???
      8
    • Alleen als het vlakbij is (binnen 10 km) ga ik op pad
      36
    • Ook bij een grotere afstand (meer dan 10 km) race ik voor het goud
      7
    • Soms ga ik wel, soms ga ik niet, hangt van de cache af
      89
    • Ook al is het half 3 's nachts, een kans op een ontmaagding laat ik nooit schieten
      13
    • Tsssss, ik weet heus wel wat FTF enzo is, maar aan die flauwe kul doe ik niet mee
      68


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

in my early days :D wilde ik nog wel eens 's avonds erop uit gaan om een FTF te scoren maar dat ga ik echt niet meer doen.. Boeien... voor 1 van mijn caches (2-3 jaar geleden) is er een arme ziel uit Brabant naar de Lopikerwaard gereden en scoorde helaas ;) Brons of Blik. Het is je eigen keus maar 1) kun je er niets mee winnen 2) kost het vaak je nachtrust

 

Maar iedereen speelt het spel zoals die zelf wilt, ik kan mij voorstellen dat je graag een FTF wil scoren! Alleen er zijn grenzen....

 

Wel leuk polletje trouwens, brengt weer wat LOL op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zeggen dat de FTF jacht altijd wel vermakelijk is. Al kies ik er niet voor om een podium plaats te creeeren.

Dit soort logjes ....

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...ad-c1ef77334b71

Ik hoop maar dat er niemand van zijn sokken is gereden ;)

Zelf is ook mij niets menselijks vreemd. Ben ik in de buurt en heb ik tijd ... dan doen we toch een poging.

Nooit gelukt overigens. :D

 

Siemp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis de optie:

 

Nieuwe cache? Daarvoor laat ik de motor van mijn helicopter draaien! Of ik denk teminste dat ik een helicopter heb, want ik ga met een bloedsnelheid richting die cache!

 

Voor sommige cachers onder ons :D Er worden geen namen genoemd ''Kuch..''

 

Maar wacht! Het kan nog mooier: FTF? Als ik een vermoeden heb van een naderende nieuwe cache, mail ik gewoon de eigenaar voor de coördinaten. Per ongeluk een datumloos/tijdloos logje en ik voel me weer edel.

 

Een gouden CMV'tje noem je dat (cache met voorkennis)

 

Nou kunt u denken gebeurt dat? Jaaaa dat gebeurt, bij dat soort FTF'jes krijg ik meestal een WTF'je. Maar zoals gezegd, we noemen maar geen namen. ''Kuch..''

bewerkt door Nijen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor 1 van mijn caches (2-3 jaar geleden) is er een arme ziel uit Brabant naar de Lopikerwaard gereden en scoorde helaas :D Brons of Blik.

Of vanuit Hoorn Nh naar de Lopikerwaard. ;)Log 1 en Log 2

 

Tegenwoordig laat ik het goud jagen redelijk links liggen omdat mijn interesse op dat gebied redelijk verschoven is, maar ik heb me er destijds wel erg mee vermaakt. En ik moet toegeven dat ik het wel nog steeds leuk vind om de run op mijn nieuwe caches vanaf de zijlijn te bekijken als ze online komen. (Off-topic: Er is nog steeds na ruim een week zilver en brons op een van mijn nieuwe caches te scoren ;) )

 

Ik mis dus in de poll een beetje de optie "Ik doe er niet meer aan mee" en heb dus maar gekozen voor de optie "Tsssss, ik weet heus wel wat FTF enzo is, maar aan die flauwe kul doe ik niet mee", want die komt nu het dichtste in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat je niet meerdere opties kan invullen...

 

we gaan voor FTF als.....

 

het dichtbij is...

de werkzaamheden het toelaten..

de kans op FTF groot is....

tijdstip van publicatie gunstig is....

hoe snel de publicatie gelezen wordt...

waar de cache zich bevindt....

wat voor soort cache het is...

geen andere afspraken in de agenda staan...

het weer niet al te slecht is....

enz...

 

kortom het is afhankelijk va een combinatie van factoren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet bekennen dat ik in mijn eerste jaar (ben nu 3 jaar bezig) goud, brons en zilver heb gehaald. Vond dat toen wel grappig. Maar nu heb ik dat niet meer. Misschien als de kans zich voordoet in mijn stadje. Maar ik ben eigenlijk de enige die hier wat neerlegt. Voor die ene andere heb ik toen proefgelopen, dus dat schiet dan ook niet op. Laatst kwamen er ook een aantal redelijk in de buurt on-line, maar dan heb ik niet het gevoel dat ik daar meteen op af moet. Sterker nog, ik denk eerder "verdorie, dan kan ik daar niets neerleggen" (ha, ha, he Siemp?).

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat als caches op een leuk plekje of mooi omgeving worden neergelegd en de FTF koorts toeslaat waardoor er zelfs in het donker wordt gezocht, er geen oog is voor de omgeving waar je werd heengelokt (uitgezonderd nachtcaches, uiteraard). Maar ik snap wel dat cachers het leuk vinden om goud te scoren. En zoals wel vaker gezegd; iedereen mag van mij het cachen op de manier beleven zoals hij/zij wil. Zelf heb ik een aardige aversie voor ingewikkelde/ondoorgrondelijke mysteries, die m.i. niets met cachen te maken hebben en het cacheplezier alleen maar in de weg staan. Maar daar is ook een publiek voor. Nou, prima dan! Dus, mensen; have fun and happy hunting! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ga, dan is het omdat er een dichtbij gelegd is (dichtbij betekent voor mij maximaal kwartier fietsen, dus kilometer of 6 over de weg, en bij voorkeur aan mijn kant van het water ;) ) en ik toevallig op tijd zie dat ie online gekomen is. Ben geen PM (nog), dus moet net het geluk hebben dat ik snel spot dat er een dichtbij online gekomen is. Heb dat tot nog toe 1 keer gehad (nou ja, hoe lang ben ik ook helemaal bezig, he ;) ) maar verrekende me een klein beetje. Dag zilver.... Dat vond ik wel sneu hoor. Maar verder: ik snap de lol ervan, maar ik vind het wel best als ik 1 keer goud, zilver of brons gehaald heb. En het is ook niet erg als dat nooit gebeurt :D

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

... tijdens dweilpauze van het schaatsen in Vancouver ....

Bijna al mijn goud lag binnen 10 km van huis ...

 

Wel toepasselijk, even de gouden plak halen tijdens de Olympische Spelen. :lol:

 

Wel de goede baan kiezen, anders word je gediskwalificeerd :lol:

 

Wat was je tijd? Toch wel onder de 13 minuten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn in het begin nog weleens gegaan voor de 4de plek. Juist als tegenhanger vd FTF, STF en TTF, want wij racen liever niet langs de wp's om als eerste te zijn, wij genieten liever vd route. Maar al snel bleek dat je om 4de te zijn, zelfs je best moest doen snel te zijn en daar zijn we toen snel mee gestopt.

 

Het argument dat je dan andere cachers tegenkomt, kan ik me wel in vinden hoor, gezellig!

Maar je kan ook afspreken om allemaal proberen de 100ste log te schrijven, dan krijg je ook een samenkomst bij de cache, denk ik.

 

Zolang geen snelheidslimieten overschreden worden, geen borden genegeerd, men geen shortcuts neemt over niet toegestane wegen, niet vd paden wijkt, geen collega's van hun sokken rijdt, enz enz Best dat een ander gaat jagen, maar wel met fatsoen en niet ten koste van...

 

Wij hebben wel een keer per ongeluk eens brons gehad, maar toen was het wachten tot de wandelaar in de verte had gelogd en daarna hebben wij toen gelogd als 4de.

 

Tegenwoordig cachen we niet meer.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My 2 cents @Malyenki: ik vind goud, zilver en brons totaal niet interessant. Evenmin als het gevonden aantal caches trouwens. Als ik zin heb om te gaan cachen dan kijk ik op de kaart, zoek een gebied uit en ga daar aan de gang. Ben wel 'es toevallig in de prijzen gevallen, vond dat ook zeker niet onprettig maar zelfs al ligt er een nieuwe cache naast m'n huis dan voel ik geen enkele drang om daar snel bij te zijn. Voor de volledigheid moet ik nog wel bekennen dat ik daar 8 jaar geleden wel 'es anders over dacht; in m'n begintijd heb ik wel degelijk enkele malen geprobeerd om - overigens met wisselend succes - als eerste bij een cache te zijn. Die spanning had destijds ook beslist z'n extra charme, maar daar zag ik al vrij snel de lol niet meer van in. Voor mij voegt het nu dus niets extra's meer toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een nieuwe cache uitkomt altijd even kijken waar ie ligt, en dan het volgende in overweging nemen;

Ligt ie dichtbij?

Heb ik vervoer?

Heb ik tijd om op pad te gaan?

Heb ik zin om op pad te gaan?

 

Of kort gezegd, als het kan gaan met die banaan, en anders komt er wel een andere moment om de cache te vinden.

 

Midden in de nacht staan de computer(s) uit, de telefoonmail staat op stil, en lekker genieten van de nachtrust.

Morgen is er nl weer een dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...