Elastigirl Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Als ik het goed begrijp zijn er rond 18 maart 2005 nog mensen toegevoegd en gaat e.e.a in de toekomst veranderen. Er wordt gevraagd om ideeen. Gisteren geef Tequila aan geen tijd meer te hebben. Wie wil het overnemen? Drie man plus bieden zich aan; Reintje wil ook wel iets doen. Reintje doet het een beetje anders dan Tequila voor ogen heeft. Er wordt geen lijst overgenomen maar functionaliteit. Persoonlijk vind ik dat beter, want onderhoud wordt tot een minimum beperkt. Dan geeft Tequila aan dat hij het vreemd vindt dat er twee lijsten zijn/komen. Maar Tequila heeft geen tijd om die lijsten verder te onderhouden. Gooit de boel hier op het forum ipv dat andere forum. Intussen hebben zich al meerdere mensen zich aangemeld om die lijst te onderhouden, maar daar is blijkbaar niets uitgekomen want .nl (wie is dat?) had contact op moeten nemen. Mijn ongevraagde conclusie: Tequila vraagt om overname van een lijst en krijgt meerdere mensen die zich aanbieden. Maar schijnbaar niet naar believen, want ik lees nog niets van een overname. Reintje ziet een gat in de markt en duikt er in waardoor onderhoud door jezelf gedaan kan worden. Sommige forumbezoekers zien niks in twee lijsten, maar blijkbaar wel iets in twee geocaching-websites in Nederland. Niemand heeft tijd, maar wel tijd om hier door te posten en te zeuren. Ik begrijp de opwinding niet. Ben ik nou zo dom?
de Roode Lantaarn Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Ik denk dat het probleem ontstaan is doordat pas bij velen later duidelijk werd dat de lijst van een Reintje een totaal nieuwe en daarmee dus tweede noodlijst zou worden. Dat was ook de reden dat Reintje nog 0 aanmeldingen had. Immers iedereen die al op de noodlijst stond gaat zich natuurlijk niet een tweede maal aanmelden. Die gegevens zouden gesynchroniseert worden via Tequila (dachten we). Ook ik was van mening dat de lijst van Tequila werd overgenomen door Reintje om daarmee de uptodateheid (wat een woord) te garanderen. Onder de zelfde voorwaarden als waarmee de oude lijst is opgestart en nu bestaat. Dit blijkt dus niet het geval te zijn en bij velen incl. mijzelf te laat doorgedrongen. Ik hoop dan ook dat de lijst blijft voortbestaan met het principe zoals die nu bestaat. Of dat nu via .nl en DHZ is of via een andere site zal voor mij een worst zijn. Zolang de privacy van de gegevens gewaarborgt blijft. Als echter iedereen de noodlijst kan gaan aanvragen mag je mij schrappen.
Kruimeldief Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Blijkbaar is dat niet gebeurd (met uitzondering van biertjuh) <{POST_SNAPBACK}> Even voor de statistieken, ook Kruimeldief. Via mail, forum en IRC check, check, dubbelcheck
Elastigirl Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Of dat nu via .nl en DHZ is of via een andere site zal voor mij een worst zijn.Zolang de privacy van de gegevens gewaarborgt blijft. Als echter iedereen de noodlijst kan gaan aanvragen mag je mij schrappen. <{POST_SNAPBACK}> Lekker belangrijk, een of twee lijsten. Bij de ene kan ik me aanmelden door een mail te sturen naar de opvolger van Tequila. Bij de andere regel ik het zelf. Dan sta ik zowel op de lijst van hunnie en ook op die van zullie. En alleen te verkrijgen door je eigen nummer ook te geven is toch een prima deal?! En dat is nu toch voor beide?! Of toch niet? Er is geen controle. Ik kan het nummer van Klaas de Vries uit Hiero wel opgeven (zijn nummer is 0650391442). Het enige wat je dan weet is dat mijn nummer de goeie niet is. Maar intussen een prima lijst voor retour gekregen. Prima deal... Ik hoef er niet op.
LTeunis Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Goed, het begint nu langzaam een andere discussie te worden. En gaat de primaire vraag verloren: Wie gaat de noodlijst zoals deze bedoeld is overnemen? In mijn ogen is de noodlijst primair een NOODlijst en secundair een lijst waar je bij problemen (van het vinden o.i.d.) van of bij een cache ook terugvalmogelijkheden kan vinden. Vraag blijft dus....wie? lteunis
Camelion Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 het begint nu langzaam een andere discussie te worden.... Vraag blijft dus....wie? <{POST_SNAPBACK}> Mooi, tijd om er dan een punt achter te zetten. Ik stel voor dat Tequila en de mensen die zich bij ZIJN lijst betrokken (willen) voelen per PM/Email contact hebben. Zodra Tequila een opvolger heeft, horen we dat wel weer. Naar mijn idee hoeft die discussie wie niet/wel ook niet openbaar. Misschien dat Tequila nog even kan aangeven of het zinvol is om op dit moment nog wijzigingen/aanvragen naar hem te versturen, of dat het beter is te wachten tot de opvolger bekend is.
DoS Geplaatst 2 juni 2005 Geplaatst 2 juni 2005 Sjow.. is weer 1ns heibel hier over een noodlijst, hulplijntjes lijst, isj errug. Ik gekeken naar de titel staat er toch "In geval van nood... Hoe maak je je postitie bekend?" Nah noodlijsie is daar errug goed voor tog? De starter wil stoppe, en hier wille ze doorgaan.. waarom is dat dan een prob? 'K zag dat het geleuter prv moest worde voortgezet.. maar wilde tog effe reaktie geven. Wil je hulplijntje sjijn gewoon effe bijschrijven dat je dat wilt. Iedreen kan zo tog gebruik maken van zoon handig lijsie. Plzzzz dudes, PEACE..
Reintje de Vos † Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Op deze pagina is nu een noodlijst beschikbaar. De inhoud van de lijst is alleen beschikbaar voor diegenen die zelf ook op de lijst staan. Op ieder willekeurig moment kun je de actuele inhoud van de lijst opgestuurd krijgen in 1)platte tekst, 2) Gescheiden door een tab of 3) in de vorm van een html tabel. Indien er behoefte is aan nog andere formaten: stuur even een mail aan dhz@geocaching.nl en ik maak het even. Uiteraard alleen als het niet heel ingewikkeld is. Zoals staat beschreven op de pagina is de lijst alleen beschikbaar voor diegenen die zelf ook op de lijst staan en in beginsel bedoeld voor noodgevallen. Van de cachers die zich al hebben aangemeld heeft een aantal opgegeven ook als hulplijn dienst te willen doen. Een werpt zich ook op als "koffie stop". Zonder zaken te op te willen rakelen, nog een paar woorden over de commotie die is ontstaan op woensdag avond. Het is op geen enkele manier mijn bedoeling geweest om mensen op hun ziel te trappen. Om redenen die FlexiGirl gisteren schreef dacht ik mensen een plezier te doen met het automatiseren van het bijhouden en genereren van de lijst. Ik heb dit ook op donderdagmorgen per mail uitgelegd aan Tequila en Megaheks. De rede dat ik geen gebruik heb gemaakt van de bestaande lijst is louter ingegeven door het feit dat het invullen van de gegevens door een ieder 2 tellen werk is, en het voor mij een flinke klus zou zijn om de gegevens over te nemen. Dit vanwege de organisatie in de database.
De Roode Loper Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 (bewerkt) Is het ook mogelijk om een wekelijkse update te krijgen in het TAB formaat? 3 juni 2005 bewerkt door De Roode Loper
Reintje de Vos † Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Is het ook mogelijk om een wekelijkse update te krijgen in het TAB formaat? <{POST_SNAPBACK}> Mogelijk is dat natuurlijk wel, maar ik vraag me wel af of ik daar tijd in moet steken. Zoals je zelf al hebt gezien is het ophalen van de lijst seconden werk. Popupje op "tab" zetten en knopje drukken. Ik ben er zo even mee bezig om die functie te maken. Immers, de functie moet aan en uit kunnen en je moet aangeven in welk formaat je de data wilt ontvangen. In de tijd dat ik daar mee bezig ben maak ik dan dus niets iets anders leuks. Maar, als er nu veel verzoeken binnen komen wil ik het wel maken. Overigens is er ook een andere optie. Ik weet natuurlijk wie er op de lijst staan. Een van hen is iemand die ooit heeft aangeboden wat te willen maken. Tijdens het GME waren hij en ik het met elkaar eens dat wat hij toen in gedachten had wel heel ingewikkeld was. Mogelijk krijg ik van hem, of iemand anders, spontaan een aanbieding om jouw functie te maken. Het gehele script beslaat namelijk slechts 169 regels inclusief commentaar en veel wit.
Elastigirl Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Om redenen die FlexiGirl gisteren schreef dacht ik mensen een plezier te doen met het automatiseren van het bijhouden en genereren van de lijst. <{POST_SNAPBACK}> Als elastiek hetzelfde is als flexistiek, dan zal ik het wel geweest zijn.
barjon Geplaatst 5 november 2005 Geplaatst 5 november 2005 Ik hoop dan ook dat de lijst blijft voortbestaan met het principe zoals die nu bestaat. Of dat nu via .nl en DHZ is of via een andere site zal voor mij een worst zijn. Zolang de privacy van de gegevens gewaarborgt blijft. Als echter iedereen de noodlijst kan gaan aanvragen mag je mij schrappen. Ben het met de Roode Lantaarn eens. 't Is maar dat je het ff weet. Barjon.
Aanbevolen berichten