Kruimeldief Geplaatst 4 januari 2004 Geplaatst 4 januari 2004 Ambulances, politievoertuigen en brandweerwagens zijn tegenwoordig wel al veel uitgerust met AVL, "Automated Vehicle Locating", te vertalen als "automatische voertuig plaatsbepaling". Wat heb je er aan als het alleen maar gaat om te bepalen waar de eigen voertuigen zijn? Als alle Ambulances, brandweervoertuigen en politiewagen er al mee uitgerust zijn GRTZ Kruimeldief heeft jaren als ambtenaar op ministerie van binnenlandse zaken gewerkt en als gevolg daarvan geen hoge pet op van de Nederlandse overheid
dolphinleap Geplaatst 14 januari 2004 Geplaatst 14 januari 2004 Na een vermelding in "De Kampioen" kwam ik op het volgende: www.my-sos.nl Het ziet er doordacht uit, ik heb nog niet de online gebruiksaanwijzing en alle verslagen gelezen maar gezien mijn bevindingen met KLPD Driebergen heb ik nog wel wat vragen aangaande het hier volgende. My-SOS, een telefonische 112 alarmmelder met ingebouwde GPS. Na het tegelijk indrukken van de rode en groene knop gebeurt het volgende: uw melding komt binnen bij het alarmnummer 1-1-2. My-SOS is op dit moment het enige apparaat dat rechtstreeks naar het alarmnummer 1-1-2 mag melden. Alle telefoonmaatschappijen moeten een SOS-oproep maximale voorrang geven. Als My-SOS eenmaal geactiveerd is, dan blijft hij contact zoeken met de alarmcentrale of politie totdat de melding is ontvangen. Mocht uw positie zich wijzigen, dan geeft My-SOS telkens uw nieuwe positie door. Uw noodoproep wordt in het Engels uitgesproken en kan in de toekomst ook door de politie in het buitenland worden ontvangen. Tijdens de noodoproep kan de omgevingsgeluid tot 5 meter rond My-SOS opvangen. (wel uitkijken dat je niet per ongeluk in het bos op die knoppen gaat liggen ) Kees (die heel erg benieuwd is naar de dagelijkse praktijk)
Peetee Geplaatst 14 januari 2004 Auteur Geplaatst 14 januari 2004 Kees (die heel erg benieuwd is naar de dagelijkse praktijk) Ja, ik ben daar ook heel benieuwd naar. Of de hulpdiensten er allemaal al klaar voor zijn: ik denk dus niet allemaal. Maar verder vind ik het er heel goed uitzien. Ik denk trouwens er in de nabije toekomst gsm's met gps-module komen (zou me niet verbazen als er al prototypes zouden zijn!), voorzien van een soort van "man-overboord-knop" die in noodgevallen ingezet kan worden.
Jaap & Sem Geplaatst 14 januari 2004 Geplaatst 14 januari 2004 Niet alleen een prototype maar zelfs al een tijdje gewoon verkrijgbaar! De Benefon 'ESC' Volgens de GPS lijst van Hawkeyes heeft Almhute al een hele tijd zo'n ding. Ziet er fantistisch uit nietwaar?! Ben benieuwd of ie bevalt.
TeQuila Geplaatst 14 januari 2004 Geplaatst 14 januari 2004 Ik ben op dit moment bezig op de noodlijst van .nu opnieuw op te starten. De regels zijn het zelfde de mensen die op de lijst staan krijg de noodlijst toegezonden. Voor de mensen die zich willen aanmelden ik heb de volgende info nodig. Cachenaam: voornaam: regio: telefoonnummer: Hulplijn: ja/nee Extrainfo: b.v. geen rijbewijs of extra telefoon nummer etc. De gegevens mailen naar: tequila@geocacher.nl De mensen die al op de lijst staan krijgen binnenkort een nieuwe lijst.
Biertjuh Geplaatst 14 januari 2004 Geplaatst 14 januari 2004 Ik ben op dit moment bezig op de noodlijst van .nu opnieuw op te starten.De regels zijn het zelfde de mensen die op de lijst staan krijg de noodlijst toegezonden. Voor de mensen die zich willen aanmelden ik heb de volgende info nodig. Prima dat deze noodlijst bijgewerkt wordt Wij weten pas sinds kort van het bestaan van zo'n lijst af. Onze gegevens zijn al verzonden, alleen een vraagje. Waar kunnen we de regels vinden? Groetjes Ruud en Marja
Waterboys Geplaatst 14 januari 2004 Geplaatst 14 januari 2004 Na het lezen van onderstaand artikel in het Haarlems Dagblad van 13 jan. 2004 moest ik denken aan de ervaringen van GR in dit gebied en zoals beschreven in dit topic op 27 en 28 dec. 2003 door GR. Ik heb het verhaal van GR en dit krantenartikel vol verbazing gelezen. Oordeel zelf. Ik heb mij gelijk voor de noodlijst aangemeld.
Rovel Geplaatst 15 januari 2004 Geplaatst 15 januari 2004 In nood in Rusland? Geen nood. http://news.in-russia.com/?eXMID=5&SID=114
Mumzle Geplaatst 15 januari 2004 Geplaatst 15 januari 2004 Afgelopen zomer heb ik me druk bezig gehouden met wat de hulpdiensten wel en met name niet kunnen met coördinaten. Je wordt er eigenlijk droevig van. Voor mezelf heb ik sinds die tijd het alarmnummer van de Marechausse bij mij, want die kunnen in ieder geval in Nederland via het UTM stelsel exact je plaats bepalen. Helaas tot op heden met zekerheid als enigen Tel: 070 - 44 14 866
elsinga Geplaatst 16 januari 2004 Geplaatst 16 januari 2004 Ik heb gelijk maar het KMAR nummer in de GSM gezet. Altijd makkelijk, als 112 het niet snapt.
stefanne_3 Geplaatst 16 januari 2004 Geplaatst 16 januari 2004 het alarmnummer van de Marechausse Meldkamer Staf Koninklijke Marechaussee (MSK):Als centraal meldpunt op de Staf Koninklijke Marechaussee te Den Haag is de MSK aangewezen. De MSK is voor al het defensiepersoneel 24 uur per dag bereikbaar. MSK (alarmnummer) 0031 (0)70 – 441 48 66 Zijn deze defensietelefonisten wel bereid/bevoegd om zich te mengen in 'burgerzaken' ?
TeQuila Geplaatst 16 januari 2004 Geplaatst 16 januari 2004 Afgelopen zomer heb ik me druk bezig gehouden met wat de hulpdiensten wel en met name niet kunnen met coördinaten. Je wordt er eigenlijk droevig van.Voor mezelf heb ik sinds die tijd het alarmnummer van de Marechausse bij mij, want die kunnen in ieder geval in Nederland via het UTM stelsel exact je plaats bepalen. Helaas tot op heden met zekerheid als enigen Tel: 070 - 44 14 866 Ik zal het nummer van de KMAR op de noodlijst zetten
stefanne_3 Geplaatst 16 januari 2004 Geplaatst 16 januari 2004 Ik weet niet wat er allemaal op die noodlijst staat, naast de cachers, maar dit zijn de meldkamers die ik ken: 112 RMK regionale alarmcentrale +31 (0)34 353 53 53 Kon. Land. Politie diensten (KLPD) 0900 8844 regionale politie (geen spoed ?) 0900 0111 Kustwacht +31 (0)70 441 48 66 MSK Kon. Marechaussee 0800 0888 ANWB WW +31 (0)70 414 14 01 ANP: als je dit belt krijg je er ook een horde journalisten bij gevonden op http://www.lisar.com/infotheek/alarmnummers.html Middels speciaal opgeleide reddingshonden word het oppervlakte water afgezocht vanuit de Reddingsvlet, indien de reddingshond een teken geeft wordt de positie nauwkeurig vastgelegd middels de GPS apparatuur (GPS = Global Positioning System). Daarna worden de rescue duikers opgehaald, deze gaan dan onderwater naar de vermiste persoon zoeken. Het zoeken naar drenkelingen op deze manier is mogelijk onmiddellijk na vermissing tot circa na 192 dagen van vermissing. Dus als de politie je niet kan vinden is er nog hoop dat ze je stoffelijk overschot vinden met GPS techniek ?
Kruimeldief Geplaatst 16 januari 2004 Geplaatst 16 januari 2004 De mensen die al op de lijst staan krijgen binnenkort een nieuwe lijst. Thanx Zet je die andere noodnummers die hier genoemd zijn er ook bij op? GRTZ Kruimeldief Denken dat je perfect bent is een imperfectie.
Peetee Geplaatst 17 januari 2004 Auteur Geplaatst 17 januari 2004 Zet je die andere noodnummers die hier genoemd zijn er ook bij op? En de url? Zie eerste postje van dit draadje.
Aanbevolen berichten