Spring naar bijdragen

1000ste Cache !


Geoman

Aanbevolen berichten

Toen in januari 2001 het domein geocaching.nl geregistreerd werd had ik niet durven dromen dat we binnen drie jaar de 1000ste Nederlandse Cache konden verwelkomen.

Vandaag is het zover!! Een absolute mijlpaal.

 

Ik wil, ook namens het .nl team, alle Geocachers bedanken die zich hebben ingezet om deze Caches te maken. Door hun inzet laten zij ons dagelijks genieten van het beste wat Nederland te bieden heeft qua natuur en landschap. :dribble:

 

Op naar de 1250!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat is niet verkeerd. Helaas zijn ze er alle 1000 al lang niet meer :no:

 

Ik denk dat we ze ook koesteren moeten. Ik kan me niet voorstellen dat er in eenzelfde tempo nog zoveel bij gaan komen. Niet met met het aanscherpen van de regels en en weigeren van virtuele caches.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:die waarschijn ook zijn laatst overgebleven cache laat archiveren en niets meer gaat aanvragen om zo een hartkwaal te voorkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)

Och zolang hitchhikers nog wel mogen..... gewoon in plaats van een TB zelfs, zonder extra opdrachten of wat ook...

En over die regels maak ik me niet zo druk. Ik heb absoluut niet het gevoel dat er sinds ze wat zorgvuldiger naar ons kikkerland kijken minder caches bij komen. De onze zijn zelfs van de periode dat de regels erg strikt werden nageleefd.

Op naar de 2000 dus.

Van mij mag het tempo van plaatsen trouwens best naar beneden. Waar is de tijd dat het een prestatie was om 100 caches te hebben gedaan?

Alleen al in ons lijstje Te doen in Nederland staan er al 619.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och zolang hitchhikers nog wel mogen..... gewoon in plaats van een TB zelfs, zonder extra opdrachten of wat ook...

En over die regels maak ik me niet zo druk. Ik heb absoluut niet het gevoel dat er sinds ze wat zorgvuldiger naar ons kikkerland kijken minder caches bij komen. De onze zijn zelfs van de periode dat de regels erg strikt werden nageleefd.

Op naar de 2000 dus.

Van mij mag het tempo van plaatsen trouwens best naar beneden. Waar is de tijd dat het een prestatie was om 100 caches te hebben gedaan?

Alleen al in ons lijstje Te doen in Nederland staan er al 619.

Dat ligt er wel aan natuurlijk waar je zit. hier in het Noorden zijn nog maar 2 a 3 caches die we niet hebben en we zitten echt te wachten totdat er een nieuwe bij komt. Iedere keer 100 kilometer rijden om ff een paar caches te pakken wordt ons teveel.

Niets ten nadele van degene die het wel doet, maar ik vind het persoonlijk ook niet leuk dat er nu cachers zijn die er een sport van maken om 20, 30 of 40 caches op en dag te halen.

Ik snap de bedoeling ervan niet.

Voor mijn gevoel moeten die dus er tegen racen om bij de volgende cache te komen. Die kunnen niet de bedoeling van de plaatser meekrijgen om eens oog voor de omgeving te hebben.

Zelfs met continu plankgas en alleen maar stop en go's opzoeken, lukt het ons niet om zoveel te scoren. En dan heb je er 400 of 500 achter je naam staan en dan? Er is verder geen eer te behalen dan dat cijfertje achter je naam.

Ik noem zoiets ook geen geocachen.

je kunt het in sommige logs ook wel lezen. Nee, als de Amerikanen ons echt aan de regels willen laten houden, moeten ze niet zo streng op het plaatsen van een cache zijn, ze moeten de logs eens lezen en daar naar handelen.

Hoe vaak lees je wel niet dat cachers zogenaamd het bord alleen voor bestemmingsverkeer negeren of gaan wrikken aan die paal in het bos om toch met de auto verder te kunnen of zelfs met de auto over een pad rijden waar een bord stond van verboden toegang?

Ik ben niet heilig, maar dit zijn voor mij geen geocachers. Dit zijn scoorders die koste wat het moet kosten hun doel willen bereiken, desnoods maar met de auto door een vogelbroedgebied als ze maar scoren.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:Beperkingen maken je gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimel, ik ben het helemaal met je eens. Niet alleen hier, maar overal zie je het fenomeen dat er individuen zijn, want het zijn nog steeds maar enkelingen, voor wie slechts het resultaat geldt en daarbij geen oog voor de essentie hebben. Gedreven door veel, meer, meest, goed, beter, best. Ten koste van alles en iedereen. Zo is de wereld van nu. Niet voor niets worden er recordpogingen om de meest onbenullige dingen gedaan. En waarom?

Maar het gaat er niet om of jij, of ik het leuk vinden dat zij zoveel caches binnenhalen. Zij hebben er blijkbaar wel lol in. Ik haal er ook mijn schouders over op en denk: '100 op één dag? nou en?' Als ze denken er bewondering mee te oogsten, dan krijgen de die in ieder geval niet van mij. Maar als zij het nou leuk vinden om te jakkeren in plaats van relaxed naar een cache te zoeken, dan doen ze dat toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Niets ten nadele van degene die het wel doet, maar ik vind het persoonlijk ook niet leuk dat er nu cachers zijn die er een sport van maken om 20, 30 of 40 caches op en dag te halen.

Ik snap de bedoeling ervan niet.

...

Ik noem zoiets ook geen geocachen.

...

Ik ben het wel en ik ben het niet met Kruimeldief eens. Dat heeft te maken met de twee aspecten die aan het geocachen zitten: genieten van de natuur :beerchug: en HUNTEN :no: . Vroeger (dus meer dan een jaar geleden) kende ik het geocachen niet en daarmee ook niet het aspect hunten. Ik heb heel wat 'doelloos' door de natuur gezworven in mijn leven en met veel plezier. Toch geeft het hunten me nu een extra dimensie waar ik heel blij mee ben. Ik ga dus nooit meer 'doelloos' op stap. Het op zoek gaan naar een cache via meetapparatuur noem ik dus hunten en vormt voor mij een groot deel van het plezier in geocachen. Het is mij allang duidelijk dat Kruimeldief geen echte hunter (begrijp me goed alsjeblieft wilde woeste Kruimel ;) ) is en hij kan zich dan ook niet indenken dat er geocachers zijn die het hunten belangrijker vinden dan kijken naar de natuur. Ik ben het zeker met Kruimeldief eens als de balans veel te ver doorslaat naar alleen hunten en verder nergens oog voor hebben. Maar van de mensen die ik ken en die veel caches vinden, soms ook erg veel op één dag, is er niemand met oogkleppen op bezig alleen maar op caches te jagen ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rovel:

Maar als zij het nou leuk vinden om te jakkeren in plaats van relaxed naar een cache te zoeken, dan doen ze dat toch?

Maar natuurlijk. Als ze daar zin in hebben, prima. Het is voor mij geen dagje gezellig cachen maar een dagje stressen. ;)

 

@Williii Carrotte:

Ik ben in ieder geval al blij dat je ten dele het met mij eens bent. Je noemt me geen hunter. Dat klopt, ik ben een geocacher en geen hunter. Mijn doel is gezellig een dagje of een dagdeel op pad gaan, lekker ff eruit, ontspannen, misschien een stukje puzzelen, even de natuur in of een leuke stadswandeling. Als beloning een gevonden cache. Is er nog tijd over en is er nog ergens een in de buurt? Dan nemen we die ook nog mee.

Als er toevallig een maagd in de buurt ligt dan wil ik nog wel een aanloop nemen om deze als eerste te halen. Als het kan dan neem ik zelfs een dag vrij van mijn werk. Dat wel.

Het gaat mij verder om e kwaliteit dan om de kwantiteit. Een hunter? nee, een geocacher? ja.

Ik jaag niet om zoveel mogelijk prooi te vangen, ik jaag om mijn honger te stillen.

Als ik zie dat we in ruim een jaar 120 caches hebben gedaan, dan zie ik een gemiddelde van 2 per week. Dan vind ik veel voor een team waarvan de een 6 dagen per week werkt en de ander 7 dagen per week ziek is.

Als ik dan logs lees van hunters, geen cachers, die er zo 30 op een dag doen, kan ik me nogmaals, echt niet voorstellen dat ze daar net zoveel plezier aan hebben beleefd dan aan de 2 a 3 die wij op een dag doen.

Ik denk dat hunters die alleen maar aan scoren denken, op den duur het cachen kapot maken. Een boswachter zal geen verschil maken tussen een cacher en een hunter.

Laten we eerlijk zijn, wat is het genot aan een stop en go cache? Je komt met de auto aanrijden, doet de deur open en als het meezit kun je vauit de auto de cache vinden en loggen en daarna weer verder. Zulke caches hoef ik niet eens te vinden of ik neem er een van mee omdat ik de hele dag nog niet een heb gevonden. Er is namelijk niets frustrerender dan te gaan cachen en de cache niet kunnen vinden. Ik vind dat als je de uitgestippelde route hebt gevolgd, de puzzles hebt opgelost dan moet de cach te vinden zijn. Gewoon als beloning voor het er naar op zoek te zijn geweest...

 

Maar nogmaals, dit is mijn mening en je hoeft er niet mee eens te zijn en zoals ik al eerder schreef:

Niets ten nadele van degene die het wel doet,

Het was ook niet de bedoeling om weer eens de knuppel in de hoenderhok te gooien of wat dan ook. Ook ik heb Kerstvakantie en alle strijdbijlen begraven. :no:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:A person with nothing to lose, is a person with no reason to live.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Het was ook niet de bedoeling om weer eens de knuppel in de hoenderhok te gooien of wat dan ook. Ook ik heb Kerstvakantie en alle strijdbijlen begraven. :xmas:

...

Ook mijn bedoeling niet, ook al zegt kerst mij niets en is het voor mij alle dagen feest. B)

Als ik het goed begrijp ben jij voor driekwart natuurliefhebber en wat daar zoal bij komt en voor één kwart hunter (leg me niet vast op die getallen, ik zou ook een andere verhouding zoals 90%-10% kunnen nemen). Zo ben ik ook begonnen in april van dit jaar. Doordat ik veel vrije tijd heb en vanwege de schitterende zomer ben ik vanaf juni enorm in de weer geweest met cachen. En al doende ben ik heel langzaam opgeschoven naar de verhouding één kwart natuurliefhebber - driekwart hunter, zonder dat ik me dat realiseerde. Toch vond ik het steeds prachtig. Gelukkig ga ik vaak met anderen op stap en het was mijn zoon (8BG) die me op een bepaald moment toch wel wat gestressed vond tekeer gaan. En uiteraard wees hij me daar heel subtiel op zoals alleen hij dat kan. Ik moet zegggen dat het heel langzaam tot mij doordrong wat er met me aan de hand was. Ik was intussen doorgedrongen tot de top tien in Nederland wat betreft aantal gevonden caches en ik was er trots op. Een groot deel van mijn leven heb ik actief deelgenomen aan sportwedstrijden (nou ja sport, dammen) en het hoog willen eindigen in klassementen zit behoorlijk bij me ingebakken. Na in 1994 daarmee gestopt te zijn, was ik dus toch weer bezig met presteren. Maar ik herhaal, met veel plezier. Nu ik een winterstop geocachen heb ingelast, denk ik wat meer op afstand aan het geocachen en ik heb me voorgenomen als het weer mooier wordt en de dagen flink lang, weer op stap te gaan zoals ik startte en dat zo te houden. Wat ik vooral veel wil doen is bij mij in de buurt cachen op de ligfiets. Maar dan moeten er natuurlijk meer caches rond Delft geplaatst worden. Ik ga zelf het goede voorbeeld geven en flink wat neerleggen hier in Delft. De eerste uit de nieuwe serie ligt er al. En daarmee kom ik dus via een lange omweg toch op het onderwerp van dit draadje terug. Op naar de 2000 caches en vooral veel hiero. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dan logs lees van hunters, geen cachers, die er zo 30 op een dag doen, kan ik me nogmaals, echt niet voorstellen dat ze daar net zoveel plezier aan hebben beleefd dan aan de 2 a 3 die wij op een dag doen.

Wij zijn het helemaal met je eens. Ook wij waren net als Williii gegrepen door het virus, dan zie je anderen die er veel meer hebben gevonden en daar wil je bij horen. Dan doe je een rondje vluggertjes, puur alleen maar voor het aantal. En als je erop terug kijkt weet je niet eens meer waar je geweest bent. Behalve dan dat ze in de buurt van Eindhoven waren. Daar staat tegenover een cache die we in België hebben gedaan, Het Aards Paradijs, niet een dagdeel, maar een hele dag. Blij dat we de cache gevonden hadden. Maar een geweldige omgeving en een schitterende natuur. Echt genieten dus. Deze zullen we ook nooit vergeten, net zomin als het puzzelen voor de Knight's Move bv. eerst helemaal fout zitten, maar toch vinden zonder hulp. Terwijl de serie DIHa enz. ik weet niet eens meer hoe ze heten, ons nu al niets meer zegt.

 

Groetjes Ruud :thumbup: en Marja :xmas:

Binnenkort op weg naar Drenthe om de Hunnebedden van GeoDoc te bezoeken, daar zullen we toch echt een hele dag voor uit moeten trekken, maar volgens ons nu al ruim de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Niet als reaktie op Biertjuh, maar op de wijzende vingers elders in de draad]

 

Er wordt hier een hoop onzin geuit over geocachers met hoge aantallen founds. Dat vind ik niet alleen jammer, maar zelfs storend. Hoge aantallen duiden op inzet en liefde voor de hobby, en alles wat deze met zich mee blijft brengen. Steeds weer nieuwe indrukken, die JUIST niet vergeten worden. Drop maar een hulplijntje als je denkt dat ik niet genoten heb van alle details van elke cache dusver. Of het nou 25 kilometer over de Veluwe was, of die verdeelkast waar ik amper naast kon stilhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...