Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben van plan om mijn Geko 301 af te danken en over te stappen op een Etrex.

Ik was er eigenlijk al zo'n beetje uit dat ik voor de Etrex H zou gaan, maar kan toch nog wel wat feedback gebruiken, vandaar dit topicje.

De reden van de geplande overstap is dat mijn Geko van ellende uit elkaar begint te vallen, en ik vind de ontvangst onder gebladerte en tussen bebouwing ook niet best.

Het doel van de GPS-ontvanger is overigens geocaching en de weg terug kunnen vinden tijdens (berg)wandelingen, met name in het buitenland.

De belangrijkste eisen die ik stel:

• Robuustheid
  • Optimale ontvangst, dus een "H" model
  • Prijs: bij voorkeur < €100, in ieder geval < €200

In de categorie wel fijn geen must:

• Hoogtemeter
  • USB-verbinding

Een kleuren display / grafische kaart, opties voor geheugenkaart etc zijn voor mij niet belangrijk.

Wat ik dus eigenlijk het liefste zou hebben is een goedkope (niet grafische dus) Etrex Summit H met USB, maar tja dat gaat niet...

Dus: advies en feedback gevraagd! Mochten er buiten de Etrex serie andere modellen van Garmin (of zelfs van een ander merk) zijn die aan de eisen voldoen dan hoor ik dat ook graag. Bij voorbaat dank.

Geplaatst

Zelf erg tevreden met de Colorado 300. Via Ebay in Engeland te bestellen voor ongeveer 212 euro. Iets boven je budget maar wel een erg compleet apparaat.

Succes met je zoektocht.

Geplaatst

Toevallig heb ik vorig jaar de overstap gemaakt van een Geko 201 naar een Etrex Vista HCx. Zonder kaart is ie voor rond de € 200,00 wel op het net te vinden.

Alle door jou gewenste opties (en nog meer) zitten er op...

Geplaatst

Ik heb inmiddels zelf een model gevonden wat vrijwel ideaal lijkt: de Etrex Vista H, €134 euro. Voldoet aan mijn eisen, en geen dure features waar ik geen behoefte aan heb.

Heeft iemand ervaring met dit toestel?

En nog een vraagje, over de gevoeligheid: is het nu zo dat alle Etrex H modellen dezelfde, verbeterde accuratesse hebben, en dat alle andere Etrex modellen dezelfde, minder goede accuratesse hebben?

Voorbeeld: is de Etrex H even nauwkeurig als topmodel Vista HCX? En de Legend CX even (on)nauwkeurig als de standaard Etrex?

Geplaatst
De Legend HCx is iets goedkoper dan de Vista HCx en je mist dan alleen de sensoren die je toch bijna nooit nodig hebt.

Itserik, wat bedoel je met die sensoren?

Geplaatst
Itserik, wat bedoel je met die sensoren?

Daarmee wordt bedoeld dat het apparaat beschikt over een ingebouwd electronisch kompas en barometrische hoogtemeter. De Etrex Vista H heeft dat ook, maar bv. de Etrex Legend H weer niet. Maar die is dan ook weer goedkoper.

Geplaatst (bewerkt)
En nog een vraagje, over de gevoeligheid: is het nu zo dat alle Etrex H modellen dezelfde, verbeterde accuratesse hebben, en dat alle andere Etrex modellen dezelfde, minder goede accuratesse hebben?

Voorbeeld: is de Etrex H even nauwkeurig als topmodel Vista HCX? En de Legend CX even (on)nauwkeurig als de standaard Etrex?

Ja, alle Etrex H modellen beschikken over een hooggevoelige ontvanger. De overige Etrex-modellen (zonder H) beschikken daar niet over.

Die H-toevoeging is trouwens alleen van toepassing op de Etrex-serie. Zo hebben de GPS60-modellen die H-aanduiding niet, maar dat betekent niet dat ze niet over een hooggevoelige ontvanger beschikken. Zo hebben de GPSMap 60Cx en de GPSMap 60CSx wel degelijk een hooggevoelige (SIRF3) ontvanger. Maar de gewone GPS60 en GPSMap60 weer niet. Dus bij evt. aankoop altijd ook de specificaties even bekijken!

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Ja, alle Etrex H modellen beschikken over een hooggevoelige ontvanger. De overige Etrex-modellen (zonder H) beschikken daar niet over.

Die H-toevoeging is trouwens alleen van toepassing op de Etrex-serie. Zo hebben de GPS60-modellen die H-aanduiding niet, maar dat betekent niet dat ze niet over een hooggevoelige ontvanger beschikken. Zo hebben de GPSMap 60Cx en de GPSMap 60CSx wel degelijk een hooggevoelige (SIRF3) ontvanger. Maar de gewone GPS60 en GPSMap60 weer niet. Dus bij evt. aankoop altijd ook de specificaties even bekijken!

Bedankt voor dit heldere antwoord!

Geplaatst
Ik ben van plan om mijn Geko 301 af te danken en over te stappen op een Etrex.
Dus: advies en feedback gevraagd! Mochten er buiten de Etrex serie andere modellen van Garmin (of zelfs van een ander merk) zijn die aan de eisen voldoen dan hoor ik dat ook graag. Bij voorbaat dank.
Google eens op Etrex rubber band
Geplaatst

Ik heb ook de eTrex Vista HCx en kan 'm je van harte aanbevelen, dit is een perfect GPS toestel.

De compas is ook erg handig en de hoogte meter is ook handig bij het berekenen van sommige caches.

Wat een groot voordeel van de eTrex Vista HCx is, is de batterij duur, met maar 2 penlites kun je 'm ruim 24 uur gebruiken, iets wat maar weinig GPS apparen kunnen!

Ook gebruik ik de eTrex Vista HCx om te fietsen, je kan er mooie tochten op plannen en ook de snelste route naar huis weer mee vinden.

Kortom het is een prima ding dat z' geld meer dan waard is. ;)

Geplaatst (bewerkt)
Google eens op Etrex rubber band

Dat van die rubber band was bij de eerste modellen die ruim een jaar geleden op de markt kwamen, inmiddels heeft Garmin dit probleem verholpen en komt het bij de modellen die nu verkocht worden niet meer voor!

Mijn eTrex Vista HCx heb ik in juli gekocht en er mankeert niks aan!

P.S. Dit is beste aanbieding die ik zo kon vinden;

http://www.navi.nl/product_info.php?products_id=211

bewerkt door HereIsTom
Geplaatst

Als je niet van die ingewikkelde wensen hebt, kan je toch ook een eenvoudige etrexH nemen? Wij hebben de Venture en dat bevalt best.

Geplaatst

Ik heb net de Vista H besteld, dus de Vista met niet-grafische display. Kosten 134 euro. Met moeite de verleiding kunnen weerstaan om voor de Vista HCX te gaan, voor 50 euro meer. Overwegingen daarbij:

- 50 euro is toch 50 euro

- Bij de HCX krijg je een basiskaart standaard erbij maar ik vermoed dat je toch al snel meer detail wilt. En ik heb helemaal geen zin om dure kaarten erbij te kopen of illegaal te gaan ritselen.

- Het viel me op de display van de Vista H duidelijk groter is dan van de Vista HCX

Iedereen bedankt voor de feedback!

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb net de Vista H besteld, dus de Vista met niet-grafische display. Kosten 134 euro. Met moeite de verleiding kunnen weerstaan om voor de Vista HCX te gaan, voor 50 euro meer. Overwegingen daarbij:

- 50 euro is toch 50 euro

en geen 100 euro,
- Bij de HCX krijg je een basiskaart standaard erbij maar ik vermoed dat je toch al snel meer detail wilt. En ik heb helemaal geen zin om dure kaarten erbij te kopen of illegaal te gaan ritselen.

Kaarten zijn geheel gratis bij Open Street Map, zie alhier Free routable maps for Garmin brand GPS devices

- Het viel me op de display van de Vista H duidelijk groter is dan van de Vista HCX

Iedereen bedankt voor de feedback!

bewerkt door hendrikus
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...