Spring naar bijdragen

Etrex Vista Hcx Of Toch De Map 60 Csx


Michael

Aanbevolen berichten

Rondspeurend op het web kom ik op de Vista HCX en de MAP60 CSX uit.

 

Voor die 50 euro extra heb je de Rolls Royce onder de GPS-en en laat je de Trabant links liggen.

 

Van de Etrex serie zijn veel mechanische mankementen bekend zoals een zwak click-stickje en loslatende rubbertjes. Van de 60-serie hoor je niet of nauwelijks mechanische mankementen. Die van ons is nu ruim drie jaar oud en gewoon nog zo goed als nieuw. Koop er wel een goede screenprotector bij, dat beschermt het display tegen krassen, maar dat geldt eigenlijk voor elke GPS, mobiele telefoon, digitale camera, DS etc etc :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Rondspeurend op het web kom ik op de Vista HCX en de MAP60 CSX uit.

 

Voor die 50 euro extra heb je de Rolls Royce onder de GPS-en en laat je de Trabant links liggen.

 

Van de Etrex serie zijn veel mechanische mankementen bekend zoals een zwak click-stickje en loslatende rubbertjes. Van de 60-serie hoor je niet of nauwelijks mechanische mankementen. Die van ons is nu ruim drie jaar oud en gewoon nog zo goed als nieuw. Koop er wel een goede screenprotector bij, dat beschermt het display tegen krassen, maar dat geldt eigenlijk voor elke GPS, mobiele telefoon, digitale camera, DS etc etc :crybaby:

 

De oude Trabant doet het hier nog steeds prima. Daarnaast gebruik ik nu ook de nieuwe RR, namelijk de Oregon 400t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor die 50 euro extra heb je de Rolls Royce onder de GPS-en en laat je de Trabant links liggen.

 

Van de Etrex serie zijn veel mechanische mankementen bekend zoals een zwak click-stickje en loslatende rubbertjes.

Nou, Trabant is veel te negatief. Het lijkt me meer de Aigo onder de GPS'en. Licht, werkt goed en is overal te parkeren.

 

Het probleem met de rubbers is, afgezien van persoonlijke voorkeur voor het type knopjes, mijns inziens de enige reden om de Vista niet te nemen. Dit is inderdaad een reëel zwak punt van de Vista. De leverancier lost het wel op en je kunt het ook wel zelf verhelpen, maar het is toch een minpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rondspeurend op het web kom ik op de Vista HCX en de MAP60 CSX uit.

 

Voor die 50 euro extra heb je de Rolls Royce onder de GPS-en en laat je de Trabant links liggen.

 

Van de Etrex serie zijn veel mechanische mankementen bekend zoals een zwak click-stickje en loslatende rubbertjes. Van de 60-serie hoor je niet of nauwelijks mechanische mankementen. Die van ons is nu ruim drie jaar oud en gewoon nog zo goed als nieuw. Koop er wel een goede screenprotector bij, dat beschermt het display tegen krassen, maar dat geldt eigenlijk voor elke GPS, mobiele telefoon, digitale camera, DS etc etc :crybaby:

 

 

Ik heb mijn vista hcx ook al en tijdje alles zit nog vast en werkt prima het is maar net wat je gewend bent er zit een goed compas op en alles is duidelijk tezien.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

metrex vista

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Trabant is veel te negatief. Het lijkt me meer de Aigo onder de GPS'en. Licht, werkt goed en is overal te parkeren.

 

Het probleem met de rubbers is, afgezien van persoonlijke voorkeur voor het type knopjes, mijns inziens de enige reden om de Vista niet te nemen. Dit is inderdaad een reëel zwak punt van de Vista. De leverancier lost het wel op en je kunt het ook wel zelf verhelpen, maar het is toch een minpunt.

 

Laat eens een Etrex en een GPS60 uit je zak op straat vallen. Welke gaat er als eerste sneuvelen :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf in de winkel beide toestellen in mijn hand gehand, heb ongeveer een half uur zitten spelen met beide apparaten. Uiteindelijk zelf voor de Etrex Vista HCx gekozen vanwege het snelle bedieningsgemak. De map 60 Csx vond ik persoonlijk te groot en niet handig bedienbaar.

 

Wat ik je alleen maar kan adviseren is ervaar beide toestellen, ga lekker zitten spelen met beide toestellen en kijk welke jij het prettigst vindt! Het is net als het kopen van een spiegel reflex camera, hou ze in je handen, kijk door de zoeker, speel met de kopjes en maak vanuit dat oogpunt je beslissing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf hebben wij de GPS60Csx. Een geweldig apparaat. Mocht je daar het geld voor hebben zou ik 'em kopen als ik jou was. Het enige dat je dan mist is de Wherigo functie. Zelf hebben we ook een Oregon 300. Handig om Wherigo te doen en cachebeschrijvingen in op te slaan maar een stuk minder robuust (scherm) en de afleesbaarheid van het scherm is nihil. Mocht je toch de Vista kopen dan heb je echter naar onze mening ook een goede GPSr met de meest voorkomende functionaliteiten. Succes met de keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf hebben wij de GPS60Csx. Een geweldig apparaat. Mocht je daar het geld voor hebben zou ik 'em kopen als ik jou was. Het enige dat je dan mist is de Wherigo functie. Zelf hebben we ook een Oregon 300. Handig om Wherigo te doen en cachebeschrijvingen in op te slaan maar een stuk minder robuust (scherm) en de afleesbaarheid van het scherm is nihil. Mocht je toch de Vista kopen dan heb je echter naar onze mening ook een goede GPSr met de meest voorkomende functionaliteiten. Succes met de keuze!

 

Alle drie genoemde gps'n zijn goed met ieder zijn eigen voordeel en nadeel. En als je het scherm van de oregon wat lichter insteld is de aflees/uitlees baarheid ook goed. Hier op de orgeon 400t staat altijd (overdag) de achtergrond verlichting aan en ik kan alles prima zien/lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat de 60-serie een quad-helix antenne had en de Etrex serie een flat-patch antenne. Ik kan me niet voorstellen dat dat veranderd is, hoewel dat met de chipset blijkbaar wel gebeurd is. Het voordeel van de quad-helix t.o.v. de flat-patch is vermoedelijk genivelleerd door de verbeterde chipsets t.o.v. bijv. 5 jaar terug. In ieder geval, de tijd vóór de hooggevoelige chipsets zoals de SirfstarIII!

Zoals meerdere personen hier zou ik adviseren de 60 te nemen. Zelf heb ik overigens bewust de 60Cx genomen, dus zonder de extra sensoren voor luchtdruk en kompas. De gevoeligheid is namelijk zo groot dat de GPS binnen 10 meter lopen wel weer de juiste kant opwijst. Dat was vroeger, met de oude chipsets wel slechter en toen kwam een kompas nog wel eens van pas om te kijken of je links of rechts moest gaan. Vooral in een bos onder het bladerdek. Aan de andere kant kan je dat ook altijd wel herleiden via de mappagina, als je tenminste je tracklog aan hebt staan én onthouden hebt waar je vandaan kwam. En dan is die toegevoegde waarde van die sensoren (de S in de 60-serie) naar mijn smaak volledig overbodig.

 

Maar uiteindelijk moet je zelf kiezen waar je het meest aan denkt te hebben, ik ben in ieder geval erg tevreden over mijn GPSmap 60 Cx die ik gebruik bij het wandelen, fietsen, autorijden én vissen/varen! Zelfs in de Parijse metro had het ding zijn nut door te zoeken welk station ons het dichtst bij de bestemming bracht. Of het nou de Eiffeltoren, het Louvre, een restaurant of een cache was, dat maakte niet uit. En ja, dat kan óók allemaal met een Etrex, dat maakt niet uit. Die kleiner is, een kleiner scherm heeft, waar misschien de rubberrand loslaat en die minder knoppen heeft om alle functies te bedienen. Dat maakt voor mij wel uit!

bewerkt door flatfisher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al een half jaar Etrex en ik vind die perfect, alles zit nog vast, minder knoppen heb ik nog nooit gemerkt, enz.

Maar je moet het zelf aanvoelen, de één vind dit en de ander dat en jij misschien weer anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al een half jaar Etrex en ik vind die perfect, alles zit nog vast, minder knoppen heb ik nog nooit gemerkt, enz.

Maar je moet het zelf aanvoelen, de één vind dit en de ander dat en jij misschien weer anders.

 

Ben een zeer tevreden gebruiker van de eTrex Legend Hcx. De prestaties van de Hcx zijn t.o.v. de Cx fors verbeterd door de verbeterde chipset. Doet volgens mij niet echt meer onder voor de GPSmap60. Het minpunt dat in een voorafgaande bijdrage wordt genoemd wat betreft het loslaten van het rubber lijkt inmiddels door Garmin verholpen.

 

Afgelopen weekend mensen op bezoek gehad met en GPS60. Weer verwondert over het lompe formaat als je hem vergelijkt met de zeer handzame eTrex.

 

Verder heb ik al eerder op dit forum aangegeven dat de Legend een prima - goedkoper - alternatief is voor de Vista.

Het verschil zit slechts in de luchtdrukmeter en het electronische kompas. De meeste gebruikers hebben voldoende aan het digitaal bepalen van hoogte en richting dat met beide types kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Trabant is veel te negatief. Het lijkt me meer de Aigo onder de GPS'en. Licht, werkt goed en is overal te parkeren.

 

Het probleem met de rubbers is, afgezien van persoonlijke voorkeur voor het type knopjes, mijns inziens de enige reden om de Vista niet te nemen. Dit is inderdaad een reëel zwak punt van de Vista. De leverancier lost het wel op en je kunt het ook wel zelf verhelpen, maar het is toch een minpunt.

 

Laat eens een Etrex en een GPS60 uit je zak op straat vallen. Welke gaat er als eerste sneuvelen :thumbup:

Mijn Etrex heeft al een paar keer gestuiterd (van de fiets gevallen). Geen enkel probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Trabant is veel te negatief. Het lijkt me meer de Aigo onder de GPS'en. Licht, werkt goed en is overal te parkeren.

 

Het probleem met de rubbers is, afgezien van persoonlijke voorkeur voor het type knopjes, mijns inziens de enige reden om de Vista niet te nemen. Dit is inderdaad een reëel zwak punt van de Vista. De leverancier lost het wel op en je kunt het ook wel zelf verhelpen, maar het is toch een minpunt.

 

Laat eens een Etrex en een GPS60 uit je zak op straat vallen. Welke gaat er als eerste sneuvelen :crybaby:

Mijn Etrex heeft al een paar keer gestuiterd (van de fiets gevallen). Geen enkel probleem.

 

Blij verrast met zoveel reacties. Veel verschillende meningen maar ik kan wel opmaken dat beide apparaten technisch o.k zijn.

Ik ga ze nog eens in de winkel bekijken en dan de keuze maken

Hartelijk dank allemaal

mvg

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Trabant is veel te negatief. Het lijkt me meer de Aigo onder de GPS'en. Licht, werkt goed en is overal te parkeren.

 

Het probleem met de rubbers is, afgezien van persoonlijke voorkeur voor het type knopjes, mijns inziens de enige reden om de Vista niet te nemen. Dit is inderdaad een reëel zwak punt van de Vista. De leverancier lost het wel op en je kunt het ook wel zelf verhelpen, maar het is toch een minpunt.

 

Laat eens een Etrex en een GPS60 uit je zak op straat vallen. Welke gaat er als eerste sneuvelen :crybaby:

Mijn Etrex heeft al een paar keer gestuiterd (van de fiets gevallen). Geen enkel probleem.

 

Mijn 60Csx is al eens bij ruim 50 per uur van het dak van de auto op het wegdek geknald.

Geen enkel probleem op wat krassen na.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...