Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Er zijn vandaag weer twee nieuwe updates bij gekomen. Na installatie van ver. 0.2.33.4 heb ik echter een probleem:

De zoekfunctie werkt nog wel goed. Dus als ik bijvoorbeeld op een plaatsnaam zoek wordt er gewoon een internetverbinding gemaakt en volgt er een cachelijst op mijn scherm. Als ik dan vervolgens 1 van de caches aanklik duurt het ongeveer 10 seconden voordat ik de melding 'Cache not found' op mijn scherm krijg.

Na deïnstallatie van deze nieuwste versie heb ik vervolgens weer de bij mij laatst goed werkende versie geïnstalleerd: 0.2.33.2. Het probleem blijft helaas!

Ik heb ook al opnieuw mijn Vodafone verbindingsinstellingen ingesteld en deze zowel met als zonder proxyserver geprobeerd. Helaas zonder succes. Weet iemand wat te doen?

Nieuwste versie (GCzII_20090529_0900_0233_05.cab) downloaden.

Geplaatst

Thnx!

Gisterenavond behoorlijk lang mee bezig geweest, maar geen moment in me opgekomen dat het ook wel eens niet aan mij zou kunnen liggen.

Hoe dan ook: hij doet het weer! :blush:

In de nieuwe versie is het ook mogelijk childwaypoint te kiezen (en naar te navigeren).

Geplaatst

Door dat geklooi van mij gisterenavond (zie hiervoor), ben ik erachter gekomen dat het werken met een Proxy Server in GCzII de verbindingssnelheid niet ten goede komt. Gelukkig werkt alles ook als ik geen Proxy Server invul in de GCzII-opties. Ik vraag me echter af wat dan toch het voordeel/nut is van zo'n Proxy Server?

Als ik de standaard Vodafone verbindingsinstellingen gebruik, is er ook altijd een Proxy Server ingesteld. Deze zet ik altijd uit omdat sommige programma's (zoals Geocaching Live) dan geen verbinding met internet kunnen maken.

Geplaatst

opnieuw geïnstalleerd ... alles werkt terug prima !!!

geweldige tool !! (vandaag nog op pad geweest met vorige versie - werkte niet - verdomd lastig als je tegenwoordig niet meer eerst via pc 't één en ander uitzoekt)

Geplaatst

Ik heb de applicatie nu op mijn oude HTC Touch geinstalleerd. Daarin zit geen ingebouwde GPS maar ik heb er een met Bluetooth. Werkt geweldig!

Alleen is de dataverbinding wel wat langzaam, dus als ik een cacheomschrijving wil binnenhalen kan dat soms wel 2 minuutjes duren. En in het buitenland betaal je natuurlijk pegels voor de dataverbinding op je mobiele telefoon.

Maar verder echt een super progje!

Je kunt hiermee ook een cache loggen. Weet iemand of je bij het loggen

* een TB kunt droppen? Kun je dat ergens aangeven?

* een foto kunt uploaden? In het programma zit wel de funktie "camera" maar ik kan nergens vinden hoe ik die gemaakte foto dan kan koppelen aan mijn logje.

Bedankt!

Jeroen

Geplaatst
Ik heb de applicatie nu op mijn oude HTC Touch geinstalleerd. Daarin zit geen ingebouwde GPS maar ik heb er een met Bluetooth. Werkt geweldig!

Alleen is de dataverbinding wel wat langzaam, dus als ik een cacheomschrijving wil binnenhalen kan dat soms wel 2 minuutjes duren. En in het buitenland betaal je natuurlijk pegels voor de dataverbinding op je mobiele telefoon.

Maar verder echt een super progje!

Je kunt hiermee ook een cache loggen. Weet iemand of je bij het loggen

* een TB kunt droppen? Kun je dat ergens aangeven?

* een foto kunt uploaden? In het programma zit wel de funktie "camera" maar ik kan nergens vinden hoe ik die gemaakte foto dan kan koppelen aan mijn logje.

Bedankt!

Jeroen

Als je in de hoofdpagina van een cache staat (met de knoppen; discription, hint, cache logs, enz.

klik dan op 'menu' (rechts onder) en daar staat de functie 'Post Log', hiermee kun je gelijk een bericht posten. hier zit dan op het scherm ook een knop 'Inventory' dan kun je dus TB's droppen. ik heb nog niet gevonden of je TB's ook kunt retrieven. na het schrijven van ene log klik je dan op 'ok' (links onder) dan vraagt hij of hij verbinding moet maken om je post te loggen, ik heb elke keer op ja geklikt en weet dus niet hij doet als je op nee drukt, iemand wel??

Volgens mij kun je alleen geen foto's uploaden, maar dat weet ik niet zeker, nooit geprobeerd namelijk.

Geplaatst
. ik heb nog niet gevonden of je TB's ook kunt retrieven.

Tb retrieven doe je in "tab" 7/8 (search by tracking number) , nummer opgeven en de gegevens van de tb worden opgehaald .

Je kunt nu diverse opties kiezen waaronder log it.

Geplaatst (bewerkt)
Naar aanleiding van dit forumbericht kwam ik ookbij GCz.

Super mooi programma alleen geeft hij cache not found bij verbinding over T-mobile internet. Via de WLAN werkt hij wel.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

Bali8183

Als je met T=Mobile werkt, moet je de Speed-Manager van T-Mobile uitzetten.

Dit zal mijn probleem ook zijn...

update: ook als ik het uitzet via iexplorer of Opera blijft dezelfde foutmelding komen. Niet dus via WLAN, wel via T-Mobile WnW.

(Is er geen tooltje dat dit makkelijk uit/aan zet naar behoefte?)

bewerkt door Travel Wolf
Geplaatst

Vanddag dit progje ook maar eens geinstalleerd. Laatste versie.

In eerste instantie geen internet verbinding. Na het invullen van de proxy was dit probleem verholpen.

Maar als ik nu caches wil zoeken krijg ik de volgende error "Geocoding error code [602] "

Zijn er meer dit dit gehad hebben? Ik heb het op een HTC TytnII Vodafone toestel.

Geplaatst
Vanddag dit progje ook maar eens geinstalleerd. Laatste versie.

In eerste instantie geen internet verbinding. Na het invullen van de proxy was dit probleem verholpen.

Maar als ik nu caches wil zoeken krijg ik de volgende error "Geocoding error code [602] "

Zijn er meer dit dit gehad hebben? Ik heb het op een HTC TytnII Vodafone toestel.

Ik heb ook een TyTN II met Vodaphone. Zelf heb ik bij Instellingen > Tab Verbindingen > Verbindingen de proxyserver uitgeschakeld. Ingeschakeld werkte het echter ook wel bij mij, maar een stuk langzamer. Dat geldt ook voor het normale internetten.

Overigens is inmiddels versie 0.2.33.14 uit. Hiermee kan je nu ook gpx-files importeren en spoilerfoto's downloaden :dribble: :dribble: :dribble:

Het programma is bijna volledig: eigenlijk mis ik nu alleen nog wat rekentools (projecteren, formules ed) en het sorteren van caches.

Gezien de frequenties van het uitkomen van updates is dit wellicht ook nog te verwachten.

• 4 weeks later...
Geplaatst

programma werkte altijd prima. Na de tweede update werd steeds gevraagd om een id/wachtwoord. Ook al was dit correct ingevuld.

Er werden toen geen caches meer getoond.

Iemand hetzelfde probleem?

Geplaatst

Versie 0.2.33.25 (van vandaag!) werkt bij mij prima!

Als je nog eens zoiets hebt check dan ook ff of geocaching.com wel online is (die is de laatste tijd namelijk nogal eens offline).

Geplaatst
Versie 0.2.33.25 (van vandaag!) werkt bij mij prima!

Als je nog eens zoiets hebt check dan ook ff of geocaching.com wel online is (die is de laatste tijd namelijk nogal eens offline).

En programma app2date :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...