Spring naar bijdragen

Geocacher Van Het Jaar 2009, Voorronde


Lepman

Voorronde Geocacher van het jaar 2009  

270 leden hebben gestemd

  1. 1. Genomineerden groep 1

    • Barny
      28
    • BigFurryMonster
      7
    • Brouwertjes
      6
    • DiedB
      12
    • Dukkie
      11
    • Free Wally
      2
    • Fscheeerhoorn
      8
    • GeoSint
      4
    • Keesenanita
      7
    • Kruimeldief (Team Dauwtrappers)
      66
    • MacOz58
      4
    • Masterchef
      11
    • Peetee
      5
    • Pielewiel 22
      9
    • Poemelke
      1
    • RvU
      15
    • Stichting Geocaching Nederland
      15
    • Smeule
      10
    • Team Beetle
      2
    • Team SEZ
      6
    • Tuitje
      7
    • Verrader
      3
    • Vrouw Hebbes (Team Hebbes)
      2
    • WE team
      10
    • Wilde Tijger
      6
    • Zuurtje
      13
  2. 2. Genomineerden groep 2

    • Biertje
      2
    • Broekies
      3
    • Cobusity
      5
    • Duintoppers
      10
    • Dutchgoldwing
      2
    • FRLK
      5
    • Gensnet
      4
    • Grote Griezel
      3
    • Keske27
      6
    • Lepman
      17
    • Malyenki
      14
    • Patje
      7
    • Phoenix Night
      11
    • Pistol Paul
      7
    • ReeJ
      10
    • Scoutinggroep Erica
      14
    • Sivota
      45
    • Stonehorse
      8
    • Team Dalamot
      15
    • Track_leader
      5
    • Vasc0
      2
    • Voortrekkers
      4
    • Waldio
      2
    • Wijntjuh
      5
    • Wilxlii Carrotte
      45
    • Zwiepjes
      9
    • Ikbenmamma
      10


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Lepman, mag ik een suggestie doen voor het vervolg van deze verkiezing? Splits de verkiezing na de voorrondes in twee verkiezingen die ik voor het gemak maar even de 'Geocacher van het jaar' en de 'Geotopper van het jaar noem'. De 'Geocacher van het jaar' verkiezing bevat personen die bijvoorbeeld opgevallen zijn door actieve geocaching activiteiten (cacheleggen, aantallen, logjes, etc) en de 'Geotopper van het jaar' is die persoon, groep of organisatie die opgevallen zijn in alle andere geocachegerelateerde activiteiten (organiseren event, moderating forums, reviewen, etc.). Verdeel de genomineerden in de voorrondes onder deze categorieën en kies in beide groepen de drie (of meer) die bij de voorrondes in hun categorie de hoogste scores haalde.

 

Of je de suggestie nu wel of niet wilt overnemen, het blijft een leuk initiatief. Gelukkig nieuwjaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, bedankt voor je input! :thumbup:

 

Op zich een leuk idee maar zoals eerder aangehaald, is het verstandig om dat halverwege een verkiezing nog aan te passen?

De 'regels' zijn immers bekend voor wie er naar de finale gaan.

Persoonlijk vind ik het wel een prima idee voor 2010.

 

Zoals gezegd, dat vind ik persoonlijk.

Het initiatief lag bij mij maar de bezoekers maken de verkiezing uiteindelijk tot iets leuks :D

 

Ik wacht even af wat de reactie's hier zijn op jouw voorstel.

Als er veel bezoekers jouw mening delen kunnen we kijken of we er invulling aan geven, en wie dan in welke categorie zou moeten vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stichting Geocaching Nederland en Kruimeldief onder andere.

En dan kan er wel Dauwtrappers bij staan, maar dan had er geen Kruimeldief voor moeten staan, dat is een reviewer en geen cacher.

Volgens de letter is Stichting Geocaching inderdaad geen geocacher, maar een stichting. Maar dat Kruimeldief geen geocacher zou zijn is natuurlijk nonsens. Ook al zou hij momenteel wat minder actief zijn, hij heeft in zijn geocaching-leven genoeg caches gezocht en gevonden om geocacher genoemd te mogen worden. En dan maakt het natuurlijk niet uit onder welke naam, Kruimeldief of Team Dauwtrappers.

 

Nee, ik vind dit bezwaar nogal vergezocht. En ook te laat inderdaad. Spijkers op laag water ...

 

Kruimeldief wordt genomineerd en die heeft er wel geleld 0 gevonden

 

January 2 by Kruimeldief (0 found)

Published by

 

dat ie misschien onder een andere naam ook nog actief is kan (en oja het maakt mij niet uit hoor)

Ik snap jouw redenatie wel, maar als je zo redeneert dan moeten er wel meer uit. Ikzelf bijvoorbeeld. Ik ben op het forum Peetee, maar zoek caches onder een andere naam. Ben ik dan nu geen geocacher meer?

 

maar hoe moet ik dat dan weten ? en hoe kan ik stemmen op iemand als ik maar de helft weet ? en waarom is iemand hier anders dan als ie cacht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig nieuw Jaar

 

En het is gelijk weer zover, het afz...en is weer begonnen op het forum

Jammer had gehoopt door de positieve input van Lepman dat het in

2010 minder zou zijn.

 

Maar helaas in 2010 gaan we gewoon door waar we in 2009 zijn gebleven.

 

Bedankt voor de nominatie

 

Masterchef, die had gehoopt op een positiever forum in 2010.

 

Ik zie het afz..... niet

het gevaar van een forum waar geen afwijkende reactie's mag worden gegeven is een dood forum en geloof me ik spreek uit ervaring

en dan komen de goede voorstellen en aktie's ook niet meer van de grond

positief kan heel negatief zijn soms

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stichting Geocaching Nederland en Kruimeldief onder andere.

En dan kan er wel Dauwtrappers bij staan, maar dan had er geen Kruimeldief voor moeten staan, dat is een reviewer en geen cacher.

Volgens de letter is Stichting Geocaching inderdaad geen geocacher, maar een stichting. Maar dat Kruimeldief geen geocacher zou zijn is natuurlijk nonsens. Ook al zou hij momenteel wat minder actief zijn, hij heeft in zijn geocaching-leven genoeg caches gezocht en gevonden om geocacher genoemd te mogen worden. En dan maakt het natuurlijk niet uit onder welke naam, Kruimeldief of Team Dauwtrappers.

 

Nee, ik vind dit bezwaar nogal vergezocht. En ook te laat inderdaad. Spijkers op laag water ...

 

Kruimeldief wordt genomineerd en die heeft er wel geleld 0 gevonden

 

January 2 by Kruimeldief (0 found)

Published by

 

dat ie misschien onder een andere naam ook nog actief is kan (en oja het maakt mij niet uit hoor)

Ik snap jouw redenatie wel, maar als je zo redeneert dan moeten er wel meer uit. Ikzelf bijvoorbeeld. Ik ben op het forum Peetee, maar zoek caches onder een andere naam. Ben ik dan nu geen geocacher meer?

 

maar hoe moet ik dat dan weten ? en hoe kan ik stemmen op iemand als ik maar de helft weet ? en waarom is iemand hier anders dan als ie cacht ?

Nee, je kunt het ook allemaal niet weten. Ik weet het omdat ik Kruimeldief van het forum al ken van ver voor de tijd dat hij reviewer werd, en nog vrij regelmatig cachte.

 

Maar dat is volgens mij altijd het probleem met dit soort verkiezingen. Enkele van de genomineerden ken je wel, maar de meesten niet en dan is het sowieso moeilijk kiezen. En dan is het ook logisch dat de meest bekende personen ook de meeste stemmen krijgen.

Want van minder bekende cachers weet je niet wat ze voor de geocaching community doen, of al gedaan hebben.

 

Tja, waarom gebruikt iemand op het forum een andere naam dan in het veld? Ik denk meestal omdat ze als team cachen, maar als individu op het forum komen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit betrouwbare bron vernomen dat de aangedragen motivatie bij genomineerde DiedB niet geheel correct is.

 

De zoon van yurrie-currie is aanzienlijk jonger: profiel :offtopic:

 

 

moest even zoeken maar heb haar gevonden:

 

Geoprinses 6jaar (misschien ondertussen 7 en heeft 813 caches gevonden.

 

 

 

 

 

Aha, het is 4 februari 1996! Ik ben dus toch de jongste heel actieve cacher van NL! @Lepman Die bron was dan toch niet zo heel betrouwbaar he?

 

 

moest even zoeken maar heb haar gevonden:

 

Geoprinses 6jaar (misschien ondertussen 7 en heeft 813 caches gevonden.

 

 

 

 

 

Aha, het is 4 februari 1996! Ik ben dus toch de jongste heel actieve cacher van NL! @Lepman Die bron was dan toch niet zo heel betrouwbaar he?

Oke, je hebt gelijk! Maar die heeft ouders die heel erg veel cachen, ikke niet!

 

Zou zeggen, start een nieuw draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter verduidelijking: met Geocacher van het jaar bedoel ik iedereen die actief is binnen het geocachen.

De titel is misschien wat ongelukkig gekozen gezien de onduidelijkheid bij sommigen en (prima) voorstellen die gedaan worden.

Door er geen criteria aan te verbinden bij het nomineren heb ik getracht het zo breed mogelijk te houden.

Dat werkt nu dus deels averechts :offtopic:

 

En inderdaad, de meeste bekende genomineerden zullen waarschijnlijk hoger eindigen.

Daarom heb ik de motivatie bij de genomineerden gezet; daarmee probeer ik inzicht te geven in de personen die iemand niet kent.

Dan is het bewust op iemand stemmen wellicht iets eenvoudiger.

 

Om te voorkomen dat (mogelijk) ieder jaar dezelfde personen hoog eindigen kunnen we kijken naar het voorstel van Team van Stoffelen.

Wel moeten we uitkijken dat we iedereen dezelfde kans geven. Dus als iemand het echt verdient twee achtereenvolgende jaren te winnen, moeten we dat niet met (nieuwe) regels proberen te voorkomen :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, bedankt voor je input! :offtopic:

 

Op zich een leuk idee maar zoals eerder aangehaald, is het verstandig om dat halverwege een verkiezing nog aan te passen?

De 'regels' zijn immers bekend voor wie er naar de finale gaan.

Persoonlijk vind ik het wel een prima idee voor 2010.

 

Zoals gezegd, dat vind ik persoonlijk.

Het initiatief lag bij mij maar de bezoekers maken de verkiezing uiteindelijk tot iets leuks :clap:

 

Ik wacht even af wat de reactie's hier zijn op jouw voorstel.

Als er veel bezoekers jouw mening delen kunnen we kijken of we er invulling aan geven, en wie dan in welke categorie zou moeten vallen.

Ik vind het ook wel een goed idee. Dan is het eerlijker, denk ik.

Ruim 200 stemmen al!

 

Leuk dat veel bezoekers de 'moeite' nemen om hun stem uit te brengen

Dat zijn er meer dan met de verkiezing 'Beste cachepagina van NL'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter verduidelijking: met Geocacher van het jaar bedoel ik iedereen die actief is binnen het geocachen.

Ik denk dat dat voor de meesten wel duidelijk was, zeker na het doorlezen van motiveringen bij de nominaties.

 

De titel is misschien wat ongelukkig gekozen gezien de onduidelijkheid bij sommigen en (prima) voorstellen die gedaan worden.

Door er geen criteria aan te verbinden bij het nomineren heb ik getracht het zo breed mogelijk te houden.

Dat werkt nu dus deels averechts :offtopic:

 

En inderdaad, de meeste bekende genomineerden zullen waarschijnlijk hoger eindigen.

Daarom heb ik de motivatie bij de genomineerden gezet; daarmee probeer ik inzicht te geven in de personen die iemand niet kent.

Dan is het bewust op iemand stemmen wellicht iets eenvoudiger.

 

Om te voorkomen dat (mogelijk) ieder jaar dezelfde personen hoog eindigen kunnen we kijken naar het voorstel van Team van Stoffelen.

Wel moeten we uitkijken dat we iedereen dezelfde kans geven. Dus als iemand het echt verdient twee achtereenvolgende jaren te winnen, moeten we dat niet met (nieuwe) regels proberen te voorkomen :clap:

De titel kun je natuurlijk snel genoeg aanpassen. Dat lijkt me ook niet zo'n probleem. Het wordt er alleen maar duidelijker door.

 

Verder zou je ook het aantal finalisten (staat nu op 3) kunnen uitbreiden naar 10, zodat dan ook de minder bekende cachers in ieder geval ook weer een kans krijgen. Ze beginnen immers allemaal weer op 0. :band:

 

Maar laten we er vooral niet te moeilijk over doen. Het is gewoon een leuke poll, maar wel eentje waar we met zijn allen niet teveel waarde aan moet hechten.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De titel laat ik dit jaar maar even voor wat het is...

Beetje jammer als de schitterende award van cobusity niet kan worden gebruikt :offtopic:

Ook het verdelen van de verkiezing in 2 subcategorien is een aanslag op zijn budget :band:

 

Alle punten ter verbetering kunnen in ieder geval meegenomen worden naar de volgende editie.

De verkiezing van dit jaar splitsen denk ik nog even over na, afhankelijk van de reacties die nog volgen hier.

Het aantal finalisten uitbreiden is het minst ingrijpend.

Als daar geen zwaarwegende bezwaren tegen zijn kan ik dat wel doen.

 

Vanuit jullie graag een voor/tegen het uitbreiden van het aantal finalisten bij deze verkiezing en een voorstel voor het aantal :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De titel laat ik dit jaar maar even voor wat het is...

Beetje jammer als de schitterende award van cobusity niet kan worden gebruikt :offtopic:

Ook het verdelen van de verkiezing in 2 subcategorien is een aanslag op zijn budget :band:

 

Alle punten ter verbetering kunnen in ieder geval meegenomen worden naar de volgende editie.

De verkiezing van dit jaar splitsen denk ik nog even over na, afhankelijk van de reacties die nog volgen hier.

Het aantal finalisten uitbreiden is het minst ingrijpend.

Als daar geen zwaarwegende bezwaren tegen zijn kan ik dat wel doen.

 

Vanuit jullie graag een voor/tegen het uitbreiden van het aantal finalisten bij deze verkiezing en een voorstel voor het aantal :clap:

 

Het uitbereiden vind ik wel goed -kan ik zelf ook nog winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar laten we er vooral niet te moeilijk over doen. Het is gewoon een leuke poll, maar wel eentje waar we met zijn allen niet teveel waarde aan moet hechten.

 

Je slaat de spijker op zijn kop! Het is gewoon een leuk, gezellig niemendalletje, niet meer en niet minder. En hoe je het volgend jaar ook allemaal wilt inrichten, ook dan valt deze verkiezing onder dezelfde categorie.

 

Ikzelf vind het wel leuk, omdat je - als relatieve nieuwkomer - wat namen voorbij ziet komen van mensen, die je onwillekeurig in het komende jaar iets meer zult volgen, zodat de achtergronden van een nominatie wat beter begrepen kunnen worden.

 

Dus... gewoon doorgaan. In welke vorm dan ook, maar vooral bij een beoordeling de nodige relativiteitszin toepassen. En zo zullen de genomineerden het zélf ook wel zien, dunkt me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...