Spring naar bijdragen

To Be Or Not To Be, Samenwerken Of Niet


Track_leader

Is samenwerking tussen de Nederlandse geocache sites wenselijk om de belangen beter te behartigen?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. In diverse fora is gesproken over evt meer samenwerking en het oprichten van een platform

    • Hier is geen behoefte aan, ik weet wel waar ik moet zijn voor mijn informatie.
      37
    • Hier is wel behoefte aan, want nu vallen de sites over elkaar heen en ik weet niet waar ik moet zoeken naar de juiste informatie.
      3
    • Het is belangrijk om een platform te hebben dat alle cache-clubs verbind zodat er betere ondersteuning is voor de geocacher
      16
    • Een platform is wel aardig maar het geeft weinig meerwaarde aan mijn hobby
      10
    • Geen mening
      2
  2. 2. Kan een platform voor geocachend Nederland meerwaarde bieden dmv:

    • Contacten met lokale overheden in Nederland (zoals die er nu zijn voor natuurgebieden)
      25
    • Centraliseren van contacten met Natuur organisaties ivm het plaatsen van caches
      24
    • Het fungeren als de spreekbuis van Nederland richting gc.com
      18
    • het bieden van een faciliterende rol naar de diverse geocaching sites in Nederland
      7
    • het promoten van geocaching in de breedste zin des woords
      10
    • Ik zie geen meerwaarde
      35
    • Ik zie wel een meerwaarde maar anders dan hier weergegeven en heb ik vermeld in een posting
      2
  3. 3. De samenstelling van een evt platform zou moeten bestaan uit: (indien je een meerwaarde ziet)

    • gc.com reviewers en de pure geocachingsites zoals gc.nl, global caching.nl en metacaching.nl
      3
    • Afvaardiging van Nederlandse geocachers, gc.com reviewers en de pure geocachingsites zoals gc.nl, global caching.nl en metacaching.nl
      7
    • Afvaardiging van Nederlandse geocachers, gc.com reviewers en de pure geocachingsites zoals gc.nl, global caching.nl en metacaching.nl en andere geocaching vormen (terra caching enz enz)
      14
    • Geen mening
      42
    • Anders, toelichting zet ik in een posting in dit topic
      2


Aanbevolen berichten

slechte poll... waarom ben ik verplicht overal wat in te vullen?

 

 

Je hoeft de Poll dan ook niet in te vullen :) als je het niet wilt. De software die wordt gebruikt is niet makkelijk in het gebruik..... en een vraag met 40 opties lijkt mij ook geen goed plan. Dus doe er me wat je wilt

Dit is onzin.

De vraagstelling zo maken dat een groep niet antwoord kan of wil geven lijkt verdacht veel op het sturen van het onderzoek in een bepaalde richting.

 

Iets als:

Kroketten zijn lekker.

Keuzemogelijkheden:

ja

geen mening

dat bedoel ik niet in mijn antwoord, de vraagstelling is nu denk ik duidelijker en meer keuzes in de antwoorden. De reactie van mij was gericht op de stelling slechte Poll. Hier kan ik mee leven maar als dat het enige is wat wordt gezegd dan i dat jammer

 

Het probleem/zaak/whatever is al gecompliceerd genoeg en om dan vragen met 40 keuze opties te geven is ook niet helder.

 

het gaat te ver om te denken dat de vragen mensen in een bepaalde richting willen sturen :blush:

 

als er verbeteringen zijn die je wilt zien laat het weten en de aanpassingen worden gemaakt waar mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De derde vraagstelling geeft geen juiste opties als men van mening is dat een platform niet nodig is.

Wie denkt dat een platform niet nodig is, zou ook de vraag niet meer moeten krijgen hoe dat platform samengesteld zou moeten zijn, of zou de optie moeten hebben om aan te kruisen "n.v.t."

Greetz Bloodwoosj, die overigens de hele heisa rondom dit onderwerp n.v.t. vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben uiteraard voor eventuele samenwerking tussen cachers, waarbij een evenement zoals MZLE onstaat!

 

Alleen ik begrijp nog altijd niet waarom er een platform moet komen voor overige zaken.

Als ik wil cache (en om te loggen) is er maar 1 site nodig. Als ik wat wil verstoppen, heb ik alle benodigde tools beschikbaar via punt en el.

En als ik ergens niet uit kom, kan ik zelf wel bedenken om contact op te nemen met een medecacher die het reeds voor elkaar heeft gekregen (zoals bijv. een SBB cache).

 

Daarom heb ik er voor gestemd dat er (vooralsnog) geen platform nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat bedoel ik niet in mijn antwoord, de vraagstelling is nu denk ik duidelijker en meer keuzes in de antwoorden. De reactie van mij was gericht op de stelling slechte Poll. Hier kan ik mee leven maar als dat het enige is wat wordt gezegd dan i dat jammer

 

Het probleem/zaak/whatever is al gecompliceerd genoeg en om dan vragen met 40 keuze opties te geven is ook niet helder.

 

het gaat te ver om te denken dat de vragen mensen in een bepaalde richting willen sturen sad.gif

 

als er verbeteringen zijn die je wilt zien laat het weten en de aanpassingen worden gemaakt waar mogelijk.

Je hoort mij ook niet zeggen dat JIJ de poll in een bepaalde richting wilt sturen.

Jij geeft aan dat je de poll niet in hoeft te vullen.

Dat klopt, die vrijheid heb je maar...

Als je een poll zo opbouwt dat bepaalde antwoorden niet gegeven kunnen worden dus mensen niet de gelegenheid geeft hun eigen mening te geven is dat een ander verhaal.

Dan sluit je mensen uit en stuur je de poll.

 

Een lollig polletje maken is zo gebeurd maar een onpartijdig, correct onderzoek uitvoeren is een vak apart.

Daar zijn complete opleidingen voor.

 

De poll heb je aangepast zodat ik in ieder geval voldoende in staat ben de vragen te beantwoorden.

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat bedoel ik niet in mijn antwoord, de vraagstelling is nu denk ik duidelijker en meer keuzes in de antwoorden. De reactie van mij was gericht op de stelling slechte Poll. Hier kan ik mee leven maar als dat het enige is wat wordt gezegd dan i dat jammer

 

Het probleem/zaak/whatever is al gecompliceerd genoeg en om dan vragen met 40 keuze opties te geven is ook niet helder.

 

het gaat te ver om te denken dat de vragen mensen in een bepaalde richting willen sturen sad.gif

 

als er verbeteringen zijn die je wilt zien laat het weten en de aanpassingen worden gemaakt waar mogelijk.

Je hoort mij ook niet zeggen dat JIJ de poll in een bepaalde richting wilt sturen.

Jij geeft aan dat je de poll niet in hoeft te vullen.

Dat klopt, die vrijheid heb je maar...

Als je een poll zo opbouwt dat bepaalde antwoorden niet gegeven kunnen worden dus mensen niet de gelegenheid geeft hun eigen mening te geven is dat een ander verhaal.

Dan sluit je mensen uit en stuur je de poll.

 

Een lollig polletje maken is zo gebeurd maar een onpartijdig, correct onderzoek uitvoeren is een vak apart.

Daar zijn complete opleidingen voor.

 

De poll heb je aangepast zodat ik in ieder geval voldoende in staat ben de vragen te beantwoorden.

 

ik begrijp wat je bedoeld.

De opzet is niet om mensen uit te sluiten van de polls, de meeste bezoekers hier zijn gewend om extra informatie in de posting te zetten. De keuze had kunnen zijn om geen postings toe te staan, maar dat is geen optie voor mij want dan sluit je pas echt mensen uit en dat wilde ik op voorhand niet

Het probleem met de Poll functie in deze versie van het board is dat je geen what-if constructie kan maken en gebaseerd op antwoorden een andere set vragen kiezen, dat had idd veel vriendelijker geweest voor degene die het invult.

 

De intentie is ook niet om een officieel onderzoek te doen maar om een peiling te doen, het is geen partijdig onderzoek en dat blijkt ook uit de reacties. Het is een voortzetting van de andere discussie... Het is ook geen zaak van een smiley ergens neer gooien want ik denk dat het onderwerp serieus genoeg is.

 

Zijn het de meest briljante vragen? Waarschijnlijk niet.. maar waarschijnlijk zijn het de meest relevante die tot nu toe gesteld konden worden.

 

Inmiddels vraag ik mij af of ik bij een evt volgende stap betrokken wil blijven, maar dat is puur persoonlijk. Zo langzamerhand kom ik tot het punt dat het veel leuker is met een vriendenclub een event te organiseren en te cachen...... Maar als je het niet probeert dan weet je het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie er ook iets mocht gaan doen met de resultaten van deze poll, het geeft in ieder geval een beeld(je) van wat een deel van de forumbezoekers op gc.nl vindt.

 

Oftewel, bovenstaande zin geeft al aan dat er slechts een heel klein deel van de cachersgemeenschap bereikt wordt.

De groep zou wat groter kunnen zijn door op verschillende locaties te peilen maar ook dat is niet waterdicht en geeft nog steeds een beperkt beeld.

 

Het kan in ieder geval een indicatie geven aan de initiatief-nemers of site-eigenaars om wel of niet verder te gaan met het plan. Nogmaals, een poll is slechts een element van alle vragen die nog open staan.

 

Wat is de situatie op dit moment?

- zaanhoeve heeft een brief aan alle site-eigenaren gestuurd en gaat verder achter de schermen (min of meer actief?)

- track_leader heeft een soortgelijk plan en is een poll gestart (weet niet of hij verder gaat met het plan)

- de buren staat open voor het plan van zaanhoeve

- metacaching lijkt het idee naar zich toe te trekken (mocht er een platform komen kunnen wij dat wel zijn)

- gc.nl heeft (nog) niet concreet gereageerd

- geocachingzwolle staat open voor gesprekken

- op gc.com is net als op de andere sites een discussie gaande onder de bezoekers

- tc en qc en .... ? weet ik niet want bezoek ik niet

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

slechte poll... waarom ben ik verplicht overal wat in te vullen?

 

 

Je hoeft de Poll dan ook niet in te vullen :thumbup: als je het niet wilt. De software die wordt gebruikt is niet makkelijk in het gebruik..... en een vraag met 40 opties lijkt mij ook geen goed plan. Dus doe er me wat je wilt

dat bedoel ik niet en ik vermoed dat je dat ook wel weet... Ik wilde de poll dus wel invullen... Maar je hebt 'm al verbeterd en nu kan het wel (dus nu weet je ook precies wat ik ingevuld heb ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de poll beantwoord, maar mis toch wel duidelijk een optie bij wie de cacher zou moeten vertegenwoordigen.

Ik zie geen nut in een overkoepelende organisatie, in de huidige situatie denk ik zelfs dat het negatief zal uitpakken voor het geocachen.

Maar als die er dan toch moet komen vind ik dat er democratisch gekozen moet kunnen worden wie ons als cachers gaat vertegenwoordigen en waar men zich voor in gaat zetten. Het is nog al niet wat!

Kijk maar eens naar de politiek, vertegenwoordigen de Nederlanders maar ook daar hebben we vele verschillende partijen nodig die het ok allemaal stuk voor stuk weer anders doen, het niet met elkaar eens zijn, en uiteindelijk niet optimaal de kiezers vertegenwoordigen.

 

Daarbij komt dat deze poll geen eerlijk en goed beeld geeft. Tenslotte niet alle cachers in Nederland zullen een van de fora bezoeken en als ze dat wel doen totaal geen behoefte hebben aan het invullen van de poll omdat men andere zaken belangrijk vind. Ja dan kun je wel zeggen dan moeten zij hun stem maar laten horen maar daarmee verplicht je hen al aan iets deel te nemen dat men absoluut niet ziet zitten d.m.v. hun stem uitbrengen!!

 

Ik vind het nog al van lef getuigen om ongevraagd voor deze cachers belangen te gaan behartigen voor een hobby die altijd vrij is geweest op de plaatsingsregels na, en de regels van de grond eigenaar. Cachers hebben vaak zelf prima contacten met gemeente of landschap beheerders dus ook hier is de behartiging niet nodig.

 

Ik vind het dus helemaal niets. De geschiedenis heeft daarbij al duidelijk aangetoond waar het in het verleden met de verschillende groepen mis is gegaan en dit zal zeker in een overkoepelende organisatie weer plaats gaan vinden. Het zal naar mijn idee dus alleen maar meer schade aan het cachen en de sfeer op diverse fora brengen.

 

Er zou een hele andere situatie ontstaan als er vanuit de gemeentes of landschapbeheerders het verzoek zou komen voor een gesprekspartner omdat men met individuele cachers geen zaken meer wil doen, dan zou je eens kunnen kijken wat de verschillende sites en organisaties kunnen doen, maar dat verzoek ligt er niet.

 

Er worden in de poll een aantal sites genoemd. Is daarmee iedere cache site welkom en kan die ook als vertegenwoordiger plaatsnemen? Wat is het criterium voor zo'n site? Moet je een bepaald aantal bezoekers hebben, of een hoeveelheid tools aanbieden voordat je serieus wordt genomen?

 

Nee, ik zie werkelijk waar het nut niet van dit geheel. Men maakt het moeilijker dan het is en dan komt vooral omdat er een aantal mensen zijn die zichzelf graag in de picture willen spelen, groepen die zichzelf belangrijk vinden of een bepaald idee hebben over geocachen en willen dat het op die manier gaat plaatsvinden en iedereen zich daaraan houd.

 

Volgens mij is het allemaal erg duidelijk. Het spel wordt gespeeld onder de voorwaarde van gc.com of een andere organisatie die caches faciliteert. Men houd zich hierbij aan de spelregels. Bij het plaatsen heeft men te maken met grondeigenaren. Wil je dat je cache lang blijft liggen dan regelt men toestemming en maakt men afspraken. Als je breder kijkt naar het geocachen en wil je deze leuke hobby geen schade toebrengen dan zorg je dus ook voor toestemming en goed overleg met de grondeigenaren.

 

Verder is iedereen vrij om een forum, site, webshop op te zetten rondom het geocachen. Doe je dat goed krijg je veel bezoekers. Bied je niets van meerwaarde dan krijg je minder bezoekers.

 

Verder hou je je als cacher aan de regels die gelden voor de gebieden die je bezoekt. Doe je dat niet dan zul je daar als individu op aan worden gesproken en niet de cache gemeenschap. De cache gemeenschap zal er pas op worden aangesproken als dit massaal gebeurt, maar dan heb je te maken met een probleem van cachers die overal lak aan hebben en dit voorkom je niet met een organisatie die de cacher vertegenwoordigd.

 

Het moge duidelijk zijn, wat mij betreft stop dit initiatief en gaat men gewoon verder met waar men mee bezig was. En ik hoop dat dat op een leuke en prettige manier cachen, site bouwen, modden op een forum of wat dan ook is.

 

Ik hoop op een mooi cache jaar, 2010!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de poll wel ingevuld en zie er ook wel goede opties instaan.

Maar is dit niet gewoon weer de aloude discussie die steeds gevoerd wordt, alleen in een nieuw jasje gestoken?

Ik hoop dat het niet weer verzand in een discussie over kwaliteit en dat die en die site hun zaakjes beter voor mekaar hebben enzovoort....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij komt dat deze poll geen eerlijk en goed beeld geeft. Tenslotte niet alle cachers in Nederland zullen een van de fora bezoeken en als ze dat wel doen totaal geen behoefte hebben aan het invullen van de poll omdat men andere zaken belangrijk vind. Ja dan kun je wel zeggen dan moeten zij hun stem maar laten horen maar daarmee verplicht je hen al aan iets deel te nemen dat men absoluut niet ziet zitten d.m.v. hun stem uitbrengen!!

 

ik of iemand anders zegt niet dat niemand verplicht is deel te nemen aan deze poll. ik zie het als een graadmeter voordat ik eventueel verder tijd steek om te kijken of er ruimte is om partijen dichter bij elkaar te brengen. Wil je de poll niet invullen of vindt je het onzin dan is dat een persoon zijn/haar goed recht

 

Ik vind het nog al van lef getuigen om ongevraagd voor deze cachers belangen te gaan behartigen voor een hobby die altijd vrij is geweest op de plaatsingsregels na, en de regels van de grond eigenaar. Cachers hebben vaak zelf prima contacten met gemeente of landschap beheerders dus ook hier is de behartiging niet nodig.

 

Lef???? ongevraagd?? dat zijn harde uitspraken, er zijn een aantal cachers die echt niet weten hoe men met de diverse organisaties moeten omgaan laat staan waar men moet starten, dan het aantal mensen dat vast loopt in lokale overheden en de daden drang aldaar. Leuke opmerking btw, dan kan gc.nl voor jou ook wel ophouden met het in contact blijven met bv SBB. Dat is nu 1 van de mooie dingen en goede dingen die gc.nl voor ons doet. Oja en dan is dit alleen nog maar een Poll niets is besloten of wat dan ook.

 

Ik vind het dus helemaal niets. De geschiedenis heeft daarbij al duidelijk aangetoond waar het in het verleden met de verschillende groepen mis is gegaan en dit zal zeker in een overkoepelende organisatie weer plaats gaan vinden. Het zal naar mijn idee dus alleen maar meer schade aan het cachen en de sfeer op diverse fora brengen.

 

Dat vindt jij en dat is je goed recht.. de discussie doet geen schade maar zoals zo vaak in Nederland. Het is altijd zo gegaan, het is altijd zo gedaan en dan blijven wij het maar zo doen. De wereld verandert en het is niet zo get om daar maar eens over te praten/pollen en wat al niet meer. Ik krijg het idee dat iedereen er wat over wil zeggen maar als het concreet wordt dan komt het allemaal te dichtbij

 

Er zou een hele andere situatie ontstaan als er vanuit de gemeentes of landschapbeheerders het verzoek zou komen voor een gesprekspartner omdat men met individuele cachers geen zaken meer wil doen, dan zou je eens kunnen kijken wat de verschillende sites en organisaties kunnen doen, maar dat verzoek ligt er niet.

 

Dat is in een aantal gevallen al aan de orde, in een een paar gevallen bij SBB wil men liever met een regionaal contact persoon spreken dan met de individuele cache legger

 

Er worden in de poll een aantal sites genoemd. Is daarmee iedere cache site welkom en kan die ook als vertegenwoordiger plaatsnemen? Wat is het criterium voor zo'n site? Moet je een bepaald aantal bezoekers hebben, of een hoeveelheid tools aanbieden voordat je serieus wordt genomen?

 

Nee, ik zie werkelijk waar het nut niet van dit geheel. Men maakt het moeilijker dan het is en dan komt vooral omdat er een aantal mensen zijn die zichzelf graag in de picture willen spelen, groepen die zichzelf belangrijk vinden of een bepaald idee hebben over geocachen en willen dat het op die manier gaat plaatsvinden en iedereen zich daaraan houd.

 

ik denk dat je daar de plank misslaat, maar opnieuw is het jou mening en laat ik het daar maar bijhouden

 

Volgens mij is het allemaal erg duidelijk. Het spel wordt gespeeld onder de voorwaarde van gc.com of een andere organisatie die caches faciliteert. Men houd zich hierbij aan de spelregels. Bij het plaatsen heeft men te maken met grondeigenaren. Wil je dat je cache lang blijft liggen dan regelt men toestemming en maakt men afspraken. Als je breder kijkt naar het geocachen en wil je deze leuke hobby geen schade toebrengen dan zorg je dus ook voor toestemming en goed overleg met de grondeigenaren.

Dat is slechts een onderdeel van het initiatief en je hebt gelijk aangaande de regels echter voor een groot deel van de grondeigenaren is het vaak handiger om met een collectief afspraken te maken zoals gc.nl nu al doet.

 

 

Ik hoop op een mooi cache jaar, 2010!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is niets mis met het aftasten van de cachers in Nederland om te zien of je verder gaat met je initiatief om partijen dichter bij elkaar te brengen. Er lopen echter twee zaken nu door dit initiatief. De verschillende sites bij elkaar brengen en toen kwam er ineens het grootse vertegenwoordigen van de cacher naar voren.

Ik blijf er bij dat je met initiatieven op het forum maar een kleine groep van de cachers bereikt en dan komt het vreemd over om te spreken van DE Nederlandse geocacher.

 

Zeker zijn er personen die niet goed weten hoe om te gaan met de verschillende organisaties en sites. Maar daar wordt prima in voorzien door de verschillende sites en fora. Wat je wilt gaan bieden is er dus al. Gc.NL heeft inderdaad al contacten met bijvoorbeeld SBB. Dat loopt dus ook al en daar zijn dankzij hard werk prima afspraken uit voort gekomen. Zij hoeven daar wat mij betreft zeker niet mee te stoppen. Zij zijn benaderd en zelf ingesprongen op iets wat destijds urgent moest worden aangepakt. Dat is lovenswaardig en zo zou het vaker kunnen gaan.

 

Ik zeg helemaal niet dat omdat zaken altijd zo gegaan zijn het maar zo moet blijven. Maar waarom zou je dingen veranderen die wel prima lopen op dit moment? Verder zeg je dat als veel mensen wat te zeggen hebben maar als het concreet wordt het allemaal te dichtbij komt. Volgens mij valt dat reuze mee, zeker als ik naar mijzelf kijk want ik roep ook niet dat het anders moet… O nee, sorry, het enige wat ik zou willen is dat het vuilgooien naar elkaar eens ophoud.

 

 

 

Je geeft aan dat veel grondeigenaren liever spreken met een overkoepelende organisatie. Dat zal zeker zo zijn als het gaat om het maken van afspraken. Bij het leggen van de cache heeft de individuele cacher zelf contact met de persoon verantwoordelijk voor het toezicht in het gebied waar de cache moet komen. Zoals al eerder gezegd, afspraken zijn er al gemaakt door gc.nl met div. organisaties.

 

Ik gebruik inderdaad worden als lef en ongevraagd. Dit hele verhaal komt voort uit onvrede van een kleine groep die nog steeds niet duidelijk zichtbaar is gemaakt. Er wordt steeds gesproken over “een aantal” , “ik vertegenwoordig een groep” etc. Aantallen worden niet genoemd en ik zie nergens op fora de roep van vele gebruikers van de cache fora om dit initiatief ten uitvoer te brengen.

In de verschillende draadjes zijn het steeds dezelfde uit een kleine groep, waaronder ikzelf, die reageert op dit onderwerp. De resultaten van de poll tot nu toe zeggen ook al genoeg terwijl je hier niet eens alle cachers in Nederland mee bereikt.

 

Ik vind het prima dat er over zaken wordt nagedacht en dat deze op het forum worden neergezet. Daar kun je echter ook reacties op krijgen van cachers die het idee niet zien zitten. Als je de Nederlandse geocachers wilt vertegenwoordigen zul je ook dat mee moeten nemen.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een persoonlijke noot;

 

Ik vind hoe goed bedoeld TL te enthousiast en het de start van het idee/doel helemaal voorbij schiet.

 

De intentie van de topic starters waren dat de sites als de buren, metacaching, geocachin.nl en daar is in onder tussen geocachingzwolle aan toegevoegd vertegenwoordigers om de tafel laat zitten. Sommige mensen zien het niet maar er is tussen de partijen wat wrijving. Deze willen de topic starters proberen weg te halen onder het mom "onbekend maakt onbemind" , dus ga met elkaar ergens koffie drinken. Als ze daar dan toch zijn zou het mooi zijn als ze ondanks de verschillen proberen iets van samenwerking te komen. Dit is in deze samenstelling al een uitdaging maar niet uitgesloten.

 

Ik heb in de post de mogelijkheid genoemd om een spreekbuis te zijn via een werkgroep, geen extra stichting, geen extra site. Die groep kan zijn communicatie via alle bestaande sites doen. Het is dan ook een gezamenlijk iets.

 

Het toevoegen van extra mensen en groepen zou weer resulteren dat het te groot is en er weer niets tot stand komt. De huidige groep vertegenwoordigd denk ik z'n 60% van de gebruikers. Er is een hele grote groep die namelijk alleen een cache zoekt en logd op .com en nergens anders komt.

 

Ik ben dus ook druk achter de schermen om de genoemde partijen om de tafel te krijgen. Ik heb ook al diverse malen aangegeven dat ik daar alleen bij zal zijn als van die partijen, er meerdere partijen mij uitnodigen. Anders ben ik net als alle bezoekers hier een bezoeker en zal ik niet bij dat overleg zijn.

 

groetjes Kees

bewerkt door zaanhoeve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, de Y-splitsing wordt steeds meer een T-splitsing begrijp ik :)

 

Er is de laatste dagen zoveel geschreven en zoveel gevraagd en nu blijken er 2 verschillende initiatieven te zijn.

Het wordt er wat mij betreft niet duidelijker van.

Wie doet nu wat en heeft het nut erover mee te denken/praten?

Heeft die poll nog zin?

Ik heb de afgelopen dagen alle draadjes proberen te volgen op de diverse fora, net als een aantal anderen.

Nu ga ik voorlopig even rustig achterover leunen... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een persoonlijke noot;

 

Ik vind hoe goed bedoeld TL te enthousiast en het de start van het idee/doel helemaal voorbij schiet.

 

De intentie van de topic starters waren dat de sites als de buren, metacaching, geocachin.nl en daar is in onder tussen geocachingzwolle aan toegevoegd vertegenwoordigers om de tafel laat zitten. Sommige mensen zien het niet maar er is tussen de partijen wat wrijving. Deze willen de topic starters proberen weg te halen onder het mom "onbekend maakt onbemind" , dus ga met elkaar ergens koffie drinken. Als ze daar dan toch zijn zou het mooi zijn als ze ondanks de verschillen proberen iets van samenwerking te komen. Dit is in deze samenstelling al een uitdaging maar niet uitgesloten.

 

Ik heb in de post de mogelijkheid genoemd om een spreekbuis te zijn via een werkgroep, geen extra stichting, geen extra site. Die groep kan zijn communicatie via alle bestaande sites doen. Het is dan ook een gezamenlijk iets.

 

Het toevoegen van extra mensen en groepen zou weer resulteren dat het te groot is en er weer niets tot stand komt. De huidige groep vertegenwoordigd denk ik z'n 60% van de gebruikers. Er is een hele grote groep die namelijk alleen een cache zoekt en logd op .com en nergens anders komt.

 

Ik ben dus ook druk achter de schermen om de genoemde partijen om de tafel te krijgen. Ik heb ook al diverse malen aangegeven dat ik daar alleen bij zal zijn als van die partijen, er meerdere partijen mij uitnodigen. Anders ben ik net als alle bezoekers hier een bezoeker en zal ik niet bij dat overleg zijn.

 

groetjes Kees

 

Kees,

 

de emails die ik inmiddels krijg geven mij een ander idee, je schrijft steeds over Topic Starters en vervolgens schrijf je weer in de ik vorm....

 

De problemen die jij beschrijft tussen de verschillende partijen zijn niet waar het allemaal omgaat.. althans dat is niet wat ik begrijp van de andere partijen. Als het jou alleen gaat om de verschillen tussen de diverse partijen dan denk ik dat er niets is dat men wil bespreken, het is dan een probleem van de diverse sites en dat moet onderling worden opgelost.. daar zijn wij niet voor nodig :thumbup:

 

ik zal reageren in een aparte email op deze posting..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...