Spring naar bijdragen

To Be Or Not To Be, Samenwerken Of Niet


Track_leader

Is samenwerking tussen de Nederlandse geocache sites wenselijk om de belangen beter te behartigen?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. In diverse fora is gesproken over evt meer samenwerking en het oprichten van een platform

    • Hier is geen behoefte aan, ik weet wel waar ik moet zijn voor mijn informatie.
      37
    • Hier is wel behoefte aan, want nu vallen de sites over elkaar heen en ik weet niet waar ik moet zoeken naar de juiste informatie.
      3
    • Het is belangrijk om een platform te hebben dat alle cache-clubs verbind zodat er betere ondersteuning is voor de geocacher
      16
    • Een platform is wel aardig maar het geeft weinig meerwaarde aan mijn hobby
      10
    • Geen mening
      2
  2. 2. Kan een platform voor geocachend Nederland meerwaarde bieden dmv:

    • Contacten met lokale overheden in Nederland (zoals die er nu zijn voor natuurgebieden)
      25
    • Centraliseren van contacten met Natuur organisaties ivm het plaatsen van caches
      24
    • Het fungeren als de spreekbuis van Nederland richting gc.com
      18
    • het bieden van een faciliterende rol naar de diverse geocaching sites in Nederland
      7
    • het promoten van geocaching in de breedste zin des woords
      10
    • Ik zie geen meerwaarde
      35
    • Ik zie wel een meerwaarde maar anders dan hier weergegeven en heb ik vermeld in een posting
      2
  3. 3. De samenstelling van een evt platform zou moeten bestaan uit: (indien je een meerwaarde ziet)

    • gc.com reviewers en de pure geocachingsites zoals gc.nl, global caching.nl en metacaching.nl
      3
    • Afvaardiging van Nederlandse geocachers, gc.com reviewers en de pure geocachingsites zoals gc.nl, global caching.nl en metacaching.nl
      7
    • Afvaardiging van Nederlandse geocachers, gc.com reviewers en de pure geocachingsites zoals gc.nl, global caching.nl en metacaching.nl en andere geocaching vormen (terra caching enz enz)
      14
    • Geen mening
      42
    • Anders, toelichting zet ik in een posting in dit topic
      2


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

do we like Polls...... YES WE DO :blush:

 

Dus voor het einde van dit schiteternde jaar nog een polletje om te kijken of de discussie die op de diverse fora loopt wel nut heeft. Ik heb geprobeerd 3 vragen te bedenken en wat statements om te ontdekken of dat wat wordt besproken ook wel zin heeft. Met dank aan Kees (zaanhoeve) voor de input, luisterend oor en het aftrappen van de eerste discussie, wil ik wel eens zien hoe de temperatuur in Nederland is.

 

Reeds gehoord, ach niemand wil dat, ja hoor mooi initiatief..... maar de meeste mensen zijn nog al stil.

 

Kortom, het voorstel wat je hier beneden aantreft is maar een voorstel. De vragen in de poll zijn gewoon vragen om te kijken of er een reden is om een platform te hebben voor geocachend Nederland. Op dit moment is gc.nl heel stil en maakt de buren een boel kabaal. netto resultaat is dat wij als cachers niet verder komen.

 

wat ik bedoel te zeggen is dat het een en ander versnipperd en wij de hobby uit het oog verliezen waar het gaat om afspraken met Natuur organisaties en lokale overheden, voorheen was gc.nl altijd het aanspreekpunt maar inmiddles zijn er meer partijen. regionaal zien wij ook ontwikkelingen, kijk naar zwolle en de lopikerwaard. Cachers aldaar werken samen, hebben contacten met SBB enz enz.

 

moet dit allemaal worden gecentraliseerd? Nee! Iedereen moet vooral zijn eigen identiteit behouden en doen waar die goed in is, maar misschien is het wel handig om middels een platform te kijken of er iets overkoeplends gedaan kan worden zodat iedereen daar voordelen van kan hebben.

 

oja mbt de Poll..... de software is niet de beste die er is, dus als je ergens geen mening kiest is het niet zo dat de vragen dan worden aangepast gebaseerd op je laatste antwoord........

 

het voorstel is dan ook het volgende:

 

geocaching.nl/de buren.nl en alle andere sites houden zich bezig met aanbieden van content, tools, fora en al wat niet meer rondom geocaching.

 

Wij starten een aparte platform waar in wij onderbrengen

  • Natuur organisaties
  • Reviewers
  • Contactgroep diverse sites
  • en wat al niet meer

Deze groep is een onafhankelijke groep mensen uit alle geledingen van de diverse organisaties en vormt ook de spreekbuis naar gc.com. tevens zal dit platform meer dan 1-2 leden hebben daarnaast is het dan een faciliterend orgaan voor alle andere geocaching minded sites en clubs

 

 

Voordelen?

Duidelijkheid voor de Natuur clubs, een platform voor discussie omtrent aanvullende regels in Nederland, open discussie tussen alle partijen. Maar veel belangrijker.... werkelijke promotie van geocaching in Nederland.

 

Nadelen? Misschien wel talrijk, maar als je niets probeert dan heb je ook niets

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is het niet zo dat dit het platform was? tot er een aantal dachten het beter te kunnen en afsplitsingen gingen maken?

En dat hou je altijd, mensen vinden het niet goed genoeg, denken het beter te kunnen en zo krijg je vertroebeling, of marktwerking zoals de overheid het zou noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat dit het platform was? tot er een aantal dachten het beter te kunnen en afsplitsingen gingen maken?

En dat hou je altijd, mensen vinden het niet goed genoeg, denken het beter te kunnen en zo krijg je vertroebeling, of marktwerking zoals de overheid het zou noemen.

de spijker op zijn kop en dan met hangende pootjes terugkomen met het verzoek of er niet samengewerktkan gaan worden. Zelf rijden is wel erg lastig als de grote groep niet in beweging kom

bewerkt door sukor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat dit het platform was? tot er een aantal dachten het beter te kunnen en afsplitsingen gingen maken?

En dat hou je altijd, mensen vinden het niet goed genoeg, denken het beter te kunnen en zo krijg je vertroebeling, of marktwerking zoals de overheid het zou noemen.

de spijker op zijn kop

 

het zou fijn zijn als gc.nl het platform is, maar in de laatste 18 maanden is dit niet echt zichtbaar geweest. Let wel ik verdedig hier niemand of probeer groepen te benadelen.

 

Het gaat hier om te kijken of er een mogelijkheid is om een platform te starten. Face the facts, gc.nl is niet langer de enige club in Nederland die iets met geocaching doet, dus heeft gc.nl dan nog steeds die rol als platform? Het maakt gc.com niet uit wie de data gebruikt en wat je verder er mee doet. Zolang je de regels van gc.com maar volgt dan vinden hun het geen probleem.

 

Het platform kan een sticchting zijn maar dan 1 met daarin alle partijen die iets met geocaching te maken hebben, dit is geen afsplitsings idee of wat dan ook..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De poll is goed bedoeld maar te smal vind ik.

 

Bij vraag 2 ben je verplicht iets in te vullen zelfs al ben je het met alle punten niet eens.

Bij vraag 3 heb je slechts de keuze uit de geboden samenwerkingsverbanden of voor geen mening. Je kunt wel een mening hebben maar die hoeft er niet tussen te staan. En dan?

 

Vooralsnog kan ik de poll dus niet invullen omdat ik dan teveel concessies moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De poll is goed bedoeld maar te smal vind ik.

 

Bij vraag 2 ben je verplicht iets in te vullen zelfs al ben je het met alle punten niet eens.

Bij vraag 3 heb je slechts de keuze uit de geboden samenwerkingsverbanden of voor geen mening. Je kunt wel een mening hebben maar die hoeft er niet tussen te staan. En dan?

 

Vooralsnog kan ik de poll dus niet invullen omdat ik dan teveel concessies moet doen.

exact, precies wat ik ook bedoelde...

 

polls plaatsen is leuk, maar aub wel doordacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De poll is goed bedoeld maar te smal vind ik.

 

Bij vraag 2 ben je verplicht iets in te vullen zelfs al ben je het met alle punten niet eens.

Bij vraag 3 heb je slechts de keuze uit de geboden samenwerkingsverbanden of voor geen mening. Je kunt wel een mening hebben maar die hoeft er niet tussen te staan. En dan?

 

Vooralsnog kan ik de poll dus niet invullen omdat ik dan teveel concessies moet doen.

 

Poll is aangepast, er is een optie anders aan toegevoegd zodat je iets in je posting kan toevoegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

slechte poll... waarom ben ik verplicht overal wat in te vullen?

 

 

Je hoeft de Poll dan ook niet in te vullen :blush: als je het niet wilt. De software die wordt gebruikt is niet makkelijk in het gebruik..... en een vraag met 40 opties lijkt mij ook geen goed plan. Dus doe er me wat je wilt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snel opgelost :blush:

 

Ben benieuwd naar de resultaten maar vooral naar de conclusies die eruit getrokken worden.

Bij welke percentages geeft het voldoende aanleiding om vervolgstappen te nemen bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snel opgelost :blush:

 

Ben benieuwd naar de resultaten maar vooral naar de conclusies die eruit getrokken worden.

Bij welke percentages geeft het voldoende aanleiding om vervolgstappen te nemen bijvoorbeeld.

tja goeie vraag......zelf denk ik dat we minimaal 100 mensen nodig hebben die hun stem uitbrengen om te zien wat de verhoudingen zijn...... dan eens kijken naar de percentages.

 

ik ga er over denken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

slechte poll... waarom ben ik verplicht overal wat in te vullen?

 

 

Je hoeft de Poll dan ook niet in te vullen :blush: als je het niet wilt. De software die wordt gebruikt is niet makkelijk in het gebruik..... en een vraag met 40 opties lijkt mij ook geen goed plan. Dus doe er me wat je wilt

Dit is onzin.

De vraagstelling zo maken dat een groep niet antwoord kan of wil geven lijkt verdacht veel op het sturen van het onderzoek in een bepaalde richting.

 

Iets als:

Kroketten zijn lekker.

Keuzemogelijkheden:

ja

geen mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is onzin.

De vraagstelling zo maken dat een groep niet antwoord kan of wil geven lijkt verdacht veel op het sturen van het onderzoek in een bepaalde richting.

 

Iets als:

Kroketten zijn lekker.

Keuzemogelijkheden:

ja

geen mening

 

Maar kroketten zijn toch lekker :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat dit het platform was? tot er een aantal dachten het beter te kunnen en afsplitsingen gingen maken?

En dat hou je altijd, mensen vinden het niet goed genoeg, denken het beter te kunnen en zo krijg je vertroebeling, of marktwerking zoals de overheid het zou noemen.

de spijker op zijn kop

 

het zou fijn zijn als gc.nl het platform is, maar in de laatste 18 maanden is dit niet echt zichtbaar geweest. Let wel ik verdedig hier niemand of probeer groepen te benadelen.

 

Het gaat hier om te kijken of er een mogelijkheid is om een platform te starten. Face the facts, gc.nl is niet langer de enige club in Nederland die iets met geocaching doet, dus heeft gc.nl dan nog steeds die rol als platform? Het maakt gc.com niet uit wie de data gebruikt en wat je verder er mee doet. Zolang je de regels van gc.com maar volgt dan vinden hun het geen probleem.

 

Het platform kan een sticchting zijn maar dan 1 met daarin alle partijen die iets met geocaching te maken hebben, dit is geen afsplitsings idee of wat dan ook..

 

Dus weer een overkoepelend orgaan, welke meent dat wij die nodig hebben.

Vervolgens zijn er die dáár niet tevreden zijn en scheiden zich af en beginnen een nieuw overkoepelend orgaan.

Die zijn dan weer teleurgesteld dat er zo weinig mensen belangstelling hebben en roepen dan om samenwerking.

Dan komt er weer een oproep voor een overkoepelend orgaan.

etc. etc.

 

Nee dank je, voor mij komt cachen op plaats één.

Als ik een probleem heb, zoek ik wel in een van de fora.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...