Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik gebruik het programma Groundspeak's Geocaching iPhone Application op mijn Iphone 3GS. Tijdens mijn vakantie in Bretagne vier geocaches gevonden waarvan één in een bos en 3 bij de kust onder bomen en aan één zijde een rotswand (wees gerust, was gewoon een wandelpad). Geocachen ging prima met steeds ook in het bos een afwijking van onder de tien meter. Bij de kust was mijn ervaring dat even tien seconden stil blijven staan (dus juist niet gaan lopen zoals bij mijn andere GPS) de nauwkeurigheid steeds hoger, en de afwijking steeds kleiner werd. Uiteindelijke alle caches benaderd met een afwijking van max 3 meter. Loggen, inclusief foto gaat prima.

Geplaatst (bewerkt)

De applicatie van Groundspeak op de Iphone is een machtig mooi hulpmiddel tijdens het cachen. Waar je ook bent... je hebt de dichtsbijzijnde caches vlot in beeld. De nauwkeurigheid is inderdaad niet optimaal, maar wat maakt het uit. Je voert de op de Iphone gevonden coördinaten toch even in in je GPS ontvanger, die de ware geocacher toch altijd in zijn binnenzak heeft zitten... Dan heb je 1) grote nauwkeurigheid en 2) volledige beschrijving met logjes, hints en van alles.

Beschouwd als een aanvulling op je gpsr is het een ware topper!!!! En inderdaad, we hebben versie 4 al een tijdje..... Het is er alleen maar beter en vollediger op geworden!!

bewerkt door Gerrit Tabak
  • 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

En om even terug te komen bij de oorspronkelijke vraag. Foto's zijn nu prima te downloaden. Een klein nadeel. Het programma download niet alleen de spoilerfoto's, maar ALLE foto's.

bewerkt door Ringeling
  • 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Versie 4.1.3 is beschikbaar.

What's New in Version 4.1.3

This update is the first of two pending updates. This one provides a number of bug fixes and optimizations to increase the stability of the application.

Concurrent with the release of this update, we are submitting for review a more significant update including new features and additional optimizations. We hope to have it available shortly.

As always, we recommend restarting your device following any application update.

We really appreciate all of the positive feedback in the iTunes store. Thank you!

Please keep the suggestions coming and we will continue delivering the very best of geocaching for your iPhone and iPod Touch.

Suggesties voor verbetering van de Groundspeak iPhone applicatie kun je hier melden.

bewerkt door Ringeling
Geplaatst (bewerkt)

Inmiddels is versie 4.2 beschikbaar.

De openingsachtergrond is nu ook gewijzigd.

5184b1e6-b1d7-4b92-a4f7-3d306220fa56.jpg

What's new in Version 4.2

Notable features, optimizations and bug fixes include:

-Support for iPhone 4’s retinal display. Most graphics have high-res versions used for iPhone 4.

-Added brand new full translations for German, French, Dutch, Japanese, and Czech.

-Implemented full support for device’s locale. This ensures dates, times, and numbers respect the locale set for the device.

-Fixed the formatting of HTML descriptions so that images appear at the right size and the description fits on the screen well.

-When opening a Geocaching.com webpage within the application, you will now be logged in automatically.

-Fixed a bug that prevented coord.info links from opening properly on all devices.

-Fixed a few bugs in the pocket query system caused by various anomalies in GPX files.

-Set up fitting modes on map to track your position as you move.

- Application will now alert you when your device's location services are turned off.

As always, we recommend restarting your device following any application update.

Alle kenmerken

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

Yup, net de update gedownload.

Ik vindt het zelf een super app. Gebruik het altijd. Ook de logs met evt. foto,s.

Geplaatst (bewerkt)

Bij toeval, via een screendump ergens bij een log, ontdekt dat er nog een superhandige mobiele geocachingsite is voor de iPhone.

de5c1f79-bbff-45e4-bc73-9e66c2671b35.jpg

Zie hier de iPhone Geocaching site

Even als bladwijzer toevoegen in het beginscherm vd iPhone en hopla... Erg handig!!!

Er is zelfs een koppeling met de (gratis voor T-Mobile abonnees) Navigon navigatie. Cache uitzoeken ==> Export / Navigon en hopla de navigatie is gereed om te vertrekken. Super!!!

Zie ook: Blog van de maker

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

@ringeling.

Ken ik, GC-buddy gaat daar altijd naartoe vanaf mijn ipod.

Mij bevalt die site wel, kan nl. exporteren naar gc.buddy.

• 1 month later...
  • 5 months later...
Geplaatst

Vannacht is V4,5 in de App store verschenen.

Iemand al geinstalleerd ?

Ik wel, en bij blijft hij hangen bij de update van de database.

Dit soort bugs zouden in dit soort releases er feitelijk niet in horen te zitten ......

We wachten af, anders de app maar verwijderen, en opnieuw installeren, eens kijken of dat het probleem verhelpt ....

Geplaatst

Je moet geduld hebben bij de update van de database. Duurde hier een minuut of zes en toen ging ie door met de vraag of je even opnieuw wilde inloggen en zo.... Je krijgt nu ook je souvenirs te zien en er zijn wat nieuwe slimmigheden toegevoegd. Ziet er gelikt uit en werkt goed in het veld, zolang je 3G hebt. In het buitenland minder interessant, want dan betaal je je ongans in het veld met 3G. Ik heb de applicatie voornamelijk om onderweg nog even wat na te kunnen kijken en om te zien of er zich caches bevinden in de buurt waar ik ben. Ik navigeer er niet mee (daar heb je betere spullen voor) en ik log er ook niet mee. (dat doe ik achteraf bij thuiskomst op mijn gemak). Ik beschouw het als een zeer nuttige aanvulling op het cachen in het veld. Enneeeee, je kunt warempel ook nog bellen met een iPhone en dat is dan weer handig om ergens nog een hintje los te peuteren.....:thumbup:

Geplaatst

Had een pocketquery (1000 caches) binnengehaald en gekozen voor 'opslaan topo kaarten' (na update naar 4.5). Hij is daar zéker 4 uur mee bezig geweest. Bevreemd mij omdat ik veronderstel dat veel van die caches dezelfde topo kennen (ze liggen immers dicht bij elkaar). Toch zie 'm cache voor cache de topo's binnenhalen. Raar.

Geplaatst

Nadat de app eerst 3x gecrashed was tijdens de update van de database, is het nu gelukt.

Eens kijken hoe de off-line functie bevalt.

En inderdaad ook hier worden de topo kaarten 1 voor 1 binnen gehaald, terwijl de caches dichtbij elkaar liggen.

Ik hoop dat de app, alle kaarten combineert tot eentje, anders gaat het wel erg snel met mijn geheigen ...

Geplaatst

ik zag van de week een aanbieding van vodafone €2 per dag in het buitenland, weet niet hoeveel MB dat is

en anders lokaal kijken naar een prepaid sim met prepaid internet

vodafone ierland heeft trouwens ook goedkope bundels voor in het buitenland, heb de link niet bij de hand, maar dat werkt zo goed als wereld wijd

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...