Spring naar bijdragen

Commentaar Leveren


Bankstel

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Door negatiefe berichten van beterweters die ergens over waar ze geen idee van hebben heb ik besloten voorlopig te stoppen met leggen van cache's.

De cache's die liggen lopen gewoon uit en worden weggehaald als er problemen mee zijn.

Ik vind dit een moeilijke beslissing maar het is niet leuk als je probeert deze hobby uit te breiden door commentaar van cachers.

Nog veel cache plezier Team Bankstel. Rotterdam (Overschie)

 

Even advocaat van de duivel.

Raar hoor! Ik krijg bijna nooit negatieve berichten, ook niet via de mail. En als ik ze al krijg kan men ook antwoord verwachten.

Zou het ook aan de soort caches kunnen liggen of de verstopmethode?

Misschien een kleine aanpassing en nog meer mensen zijn tevreden.

 

Aan de andere kant: doe wat ge wilt, de mensen kletsen toch! ;)

 

Ik kan me voorstellen, Bankstel, dat je het niet plezierig vindt om commentaar te krijgen op je caches, terwijl je dacht met het leggen ervan medecachers een plezier te doen. Maar neem van mij aan dat het sowieso onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Dat kun je dus ook beter niet proberen. Dat is verspilde energie!

 

Doe wat je zelf plezierig vindt. Grote kans dat je daar ook andere cachers een plezier mee doet. En zijn er toch anderen die je er geen plezier mee doet: lekker laten kletsen! ;)

 

Precies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben op het forum - oa nav. kwaliteit ed - meerdere malen informeel afgesproken om niet per se positief te loggen. Als een cache blijkt tegen te vallen of wat dan ook is het juist goed om dat ook te melden in een log. Alleen maar positieve logs schrijven cq. ontvangen kan een verkeerd beeld opleveren en geeft geen impulsen tot verbetering van kwaliteit van de caches.

Hierbij doe ik maar liever geen uitspraak over het ondefinieerbare begrip kwaliteit van geocaches.

 

Kortom: kritiek hoort erbij en als de inhoud je niet duidelijk is of je niet aanstaat kun je natuurlijk altijd via e-mail /PB in discussie gaan met de kritiekgever.

 

In kwaliteitsland wordt kritiek cq. een klacht gezien als een kans op verbetering van je product, waar je eerder blij mee moet zijn dan er boos op te worden.

Dat zou je eens ter harte kunnen nemen !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens bij een aantal van de Bankstel caches gekeken naar de commentaren... En die zijn in merendeel gewoonweg positief...

Ik zal dan wel net die cache waar de commentaren zo negatief zijn gemist hebben dan... Heb er van de 20 caches 10 bekeken... (plus nog 2 gearchiveerde)

 

Dit kan ook via de mail binnenkomen en zie je dat niet in de logs.

Je weet zelf vast ook wel hoe sommige mensen kunnen mailen

Dat kan inderdaad ook, maar dat is dan ook een uitgesproken gelegenheid om verder te vragen...

 

Sommige mailtjes zijn dus danig onbeschoft dat ik geen behoefte heb om door te vragen.

Verder geeft Bankstel aan negatieve berichten te hebben gekregen. Wie zegt dat het aan logs ligt? Daar gaat de meerderheid wel vanuit. Dus daar zit dan vast een bron van waarheid in. Wat voor de één kritiek is, is voor een ander een aanval.

Misschien komt de kritiek wel van een andere bron. Zoals de gemeente of een andere toestemminggever, die de regeltjes hebben veranderd.

Via Team Noorderlingen werd ik op het volgende gewezen (Dit is dan wel in Engeland maar goed, het is wel tekenent) :

 

November 17 by bouton (611 found)

Last year the London Royal Parks management in Greenwich park decided they did not want geocaching activity in the park and asked for any caches that were there to be removed. Since then negotiations have been taking place between the Geocaching Association of Great Britain (GAGB) and the Royal Parks authority to try and get an agreement for geocaching in the parks throughout London. Unfortunately the Royal Parks have now made a decision which is to ban geocaching completely. A consequence of this decision is that I have ben asked to disable our caches.

I've also been asked that you write the Queen and ask her to reconsider!

 

Good luck.

 

 

Voor Team Bankstel is het blijkbaar ook genoeg geweest. Alles speculaties daargelaten, Feit is wel dat er weer iemand is die zijn caches opruimt en dat is gewoon triest, hoe goed of hoe slecht zijn caches ook zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er gaan dagelijks caches het archief in en er komen ook dagelijks caches bij. Wat de reden voor het opruimen/archiveren is weet ik niet en dat boeit mij ook niet zo zeer. Voor iedere cache zijn er cachers te vinden die er kritiek op hebben, je kunt het immers nooit allemaal maar hun zin maken. Veel belangrijker is, laat je door de kritiek jouw plezier in het cache beinvloeden of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel jammer Bankstel dat je deze beslissing neemt. Wij hebben altijd genoten van je caches. Soms hadden ze een grote afwijking maar het was dan toch leuk om je caches te vinden. Wij gokken dat we bij ongeveer 90% van je caches goud hadden, als ze niet de moeite waard waren waren we er zeker niet op af gegaan. Frans is in Overschie opgegroeid en vond het altijd erg leuk de voor hem zo bekende plekken weer te zien. Laat door een enkele negatieveling het plezier in cachen niet bederven. Je hebt veel meer cachers wel een plezier gedaan.

 

Groeten Frans en Corry Scheerhoorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie toch weinig negatieve reacties bij de caches van Bankstel,behoudens de note bij de geargiveerde cache GC201WA door V...0 maar deze had net zo goed door kruimeldief gezet kunnen worden.

Want het is idd zo dat een cache minimaal 3 maanden gevonden moet kunnen worden.

Conclusie ik zie geen enkele reden om te stoppen met caches leggen,soms moet je er maar met een schuin oog doorheen kijken doe ik ook bij sommige logs/opmerkingen :thumbup:

 

Greetz yurrie-currie

 

Je mag me naam wel noemen, Vasc0..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij met al de reactie's die op dit stukje hebben opgeroepen, ik heb waarschijnlijk iets te snel op gereageerd.

Hoop dat vele cachers dit zullen lezen, en als men commentaar heeft over een cache eerst vraagt wie wat waar en waarom.

Ik heb besloten om mijn cache's in stand te houden, en een ieder mijn excuus aan te bieden aan de gene die er veel plezier van hebben gehad en nog zullen krijgen.

Zal eerst tot tien tellen.

Voor degene die commentaar gegeven heeft op waarop mijn eerste beslissing is gevallen het volgende.

Er is een complete burenruzie ontstaan over de cache, Flat voor cache met 16 bewoners 90% ouderende 15 bewoners vonden het geweldig 1 tegen.

Na een geprek met de mensen (veel ouderen die hebben genoten van het gestuntel van achter hun raam) was er 1 die er veel problemen mee had dat er zo veel mensen op af kwamen.

Er was niet mee te praten, heb ik de beslissing genomen om de cache te archiveren.

Verdere mogenlijkheden om hem weer ergens in de buurt te verstoppen was niet mogenlijk.

Vandaar heb je vragen stel ze en kom dan met opbouwende kritiek en niet met vingertje wijzen.

Mvg Bankstel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degene die commentaar gegeven heeft op waarop mijn eerste beslissing is gevallen het volgende.

Er is een complete burenruzie ontstaan over de cache, Flat voor cache met 16 bewoners 90% ouderende 15 bewoners vonden het geweldig 1 tegen.

Na een geprek met de mensen (veel ouderen die hebben genoten van het gestuntel van achter hun raam) was er 1 die er veel problemen mee had dat er zo veel mensen op af kwamen.

Er was niet mee te praten, heb ik de beslissing genomen om de cache te archiveren.

Verdere mogenlijkheden om hem weer ergens in de buurt te verstoppen was niet mogenlijk.

Vandaar heb je vragen stel ze en kom dan met opbouwende kritiek en niet met vingertje wijzen.

Mvg Bankstel

Dank voor je verhelderende uitleg. Helaas zijn dit soort situaties niet altijd te voorkomen.

Ik denk dat je hier dan de juiste conclusie hebt getrokken door deze cache te archiveren. Jammer dat die ene het voor anderen (cachers en genietende ouderen) verpest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Bankstel

trek het je toch niet zo aan.

het zijn &^%$*@#% die altijd negatief zijn.

ik heb ze online bekeken en zie er weinig negatiefs aan.

 

ze zijn beter dan sommige puzzels waar je maanden op zit te zweten en dan op het eind een micro ligt.

 

ik heb ergens in de polder ook een cache liggen waar sommige vraagtekens bij zetten.

maar het is de locatie en de verstop plek die 'm leuk maken.

 

het is maar een bakje van 5*5*3 maar wel met een echt mini logboekje en daar krijg ik leuke reacties op!

 

gewoon doorgaan en ik kom binnenkort richting 010

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best Bankstel,

 

Wij hebben in ieder geval genoten van het rondje. Tja, en die op dat bankje.....het is juist leuk dat je wacht tot iedereen voorbij is en je niet realiseert dat er over je schouder wordt meegekeken.

Ga alsjeblieft zo door!

 

Groetjes van de

Kroketten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bankstel,

 

Begin dit jaar heb een geocache online laten komen. Voordat deze online was had ik al zoveel negatieve reacties dat ik van plan was om hem niet online meer te zetten. Ik heb het wel gedaan en we zijn nu 65 enthousiaste bezoekers verder.

 

kortom laat je niet teveel beinvloeden door de negatievo's. Er zijn altijd mensen die het beter denken te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...