Spring naar bijdragen

Gsak Macro


Remunj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zit er dik in.

Clyde heeft inmiddels aangegeven dat de macro verwijderd wordt (is).

 

Overigens (ik denk dat dit wel voor iedereen duidelijk is, maar toch :) ):

De macro zelf kan niet door Groundspeak in de ban gedaan worden, dat kunnen ze niet omdat die macro alleen maar een aantal handelingen nabootst.

Het gaat om de frequentie van ondervragen van de Groundspeakservers. Dat wordt in de gaten gehouden en als je te vaak (ook handmatig denk ik zo) en te snel een GPX file ophaalt, dan loop je het risico gebanned te worden.

 

Je kunt dus gewoon doorgaan (lijkt me niet verstandig) met het gebruik van de macro.

Overigens zou ik dan de instellingen zo maken dat ik per keer met een zeer lage frequentie (één per minuut?) een zéér beperkt aantal files op zou halen.

 

De discussie die zich in het door Remunj aangegeven draadje heeft ontwikkeld is wel interessant om eens na te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie gaat verder, er zijn zowel voor als tegenstanders.

Inderdaad de macro is door Clyde reeds verwijderd.

Maar naar een juist antwoord wordt nog steeds gezocht.

Inderdaad, ik zou de macro niet meer gebruiken, je loopt zo tegen een ban aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in principe hebben alle geocaching.xx branches (lees de geocaching.nl of andere landen) deze informatie beschikbaar als datafeed van gc.com. het probleem waar gc.com tegen aanloopt/liep is het feit dat er steeds meer mensen gsak gebruiken/meer caches hebben gevonden en meer nieuwe sites onstaan die ook data willen leveren enz enz

 

met de capaciteit die beschikbaar aan servers en netwerk is het een logische stap om dat soort zaken niet meer toe te staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in principe hebben alle geocaching.xx branches (lees de geocaching.nl of andere landen) deze informatie beschikbaar als datafeed van gc.com. het probleem waar gc.com tegen aanloopt/liep is het feit dat er steeds meer mensen gsak gebruiken/meer caches hebben gevonden en meer nieuwe sites onstaan die ook data willen leveren enz enz

 

met de capaciteit die beschikbaar aan servers en netwerk is het een logische stap om dat soort zaken niet meer toe te staan

 

Dan ben ik benieuwd wat het volgende verbod zal zijn. Er blijven steeds meer scrips, caches en cachers bijkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Inderdaad is deze macro niet meer te gebruiken.

Bij mij blijft echter het probleem bestaan dat als ik PQ's in GSAK zet, de disabled en archived caches er niet uitgefilterd worden.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad is deze macro niet meer te gebruiken.

Bij mij blijft echter het probleem bestaan dat als ik PQ's in GSAK zet, de disabled en archived caches er niet uitgefilterd worden.

Wie heeft hier een oplossing voor?

 

Ik sorteer altijd op de kolom "last gpx" en gooi degene die dan niet geupload zijn er weer uit (bij mij zijn dat altijd de archived caches).

Wel opletten uiteraard dat je geen founds weggooid op die manier!

 

Disabled kan je zien door op die kolom met dat blaadje met een rood kruis erdoor heen te sorteren.

 

Misschien omslachtig, maar t werkt prima. En je kan er natuurlijk ook een macro voor schrijven die dat doet.

bewerkt door Sienepientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom een nieuwe macro schrijven als er al een beschikbaar is ?

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry29245

Top! thnx, ga m gelijk bekijken.

 

Edit: werkt prima, maar als je niet wilt dat ie je founds weggooit moet je nog wel even MFILTER aanpassen. Anders pakt ie ook je founds mee.

bewerkt door Sienepientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het werkelijk zo zijn, dat je, wanneer je eens één keer in de veertien dagen een stuk of 10 caches met de macro wilt "updaten"onmiddellijk in de ban gedaan wordt? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Als premium member mag ik toch wel enige vorm van service verwachten? Als men bij Geocaching.com de service vermindert, omdat er meer cachers bijkomen lijkt me dat de omgekeerde wereld. En om nou premiummembers in de ban te doen omdat ze een paar keer in de maand wat caches updaten?? Gooi je dan niet het kind met het badwater weg?

 

Let wel, ik begrijp heel goed, dat wanneer iemand met een dergelijke macro dagelijks onevenredig grote aantallen caches gaat updaten, een waarschuwing en een vraag om begrip op zijn plaats is.

 

Maar het gros van ons zal de macro alleen maar gebruiken om de weekendcaches, die netjes zijn geselecteerd even te "updaten" om zodoende met de meest actuele informatie op pad te gaan.

 

En natuurlijk, het kan ook wel met een pocketquery, maar die macro was (en is) toch wel heel erg handig.... Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die de topic-starter noemt?

Die refresh_all_gpx?

Apart, eergisteren geprobeerd maar een cache die disabled was op .com gaf hij in gsak nog steeds aan als active na die macro...

Zal nog eens proberen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...