Spring naar bijdragen

Gsak Macro


Remunj

Aanbevolen berichten

Die de topic-starter noemt?

Die refresh_all_gpx?

Apart, eergisteren geprobeerd maar een cache die disabled was op .com gaf hij in gsak nog steeds aan als active na die macro...

Zal nog eens proberen dan.

 

Die ja! Waarom zou die ook plotseling niet meer werken? Er is toch aan die macro niets veranderd? Ik heb er vijf geupdate die het laatst een week of twee geleden in GSAK waren ingevoerd. Nu zie ik keurig de bijgewerkte logjes (t/m vandaag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb het forum in GSAK er ook eens op nageslagen. Daaruit blijkt, dat geocaching.com gevraagd heeft om de macro niet meer te verspreiden. Ik kan echter zo snel niet vinden, dat ze de macro niet meer accepteren? Wel zeggen ze, dat ze mensen gaan waarschuwen en eventueel bannen, wanneer er een excessief gebruik gemaakt wordt van het updaten van caches.

 

Daar heb ik uiteraard begrip voor, maar ik vroeg me dus af of de grens al bij 10 of 20 caches in de maand ligt. Ik kon me dat niet voorstellen. Jij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las op het UK-forum dat er aan de maker van de macro was gevraagd 'm van de site te halen.

Je kunt m dus ook niet meer updaten in je macro-scherm.

En mijn ervaring was dat een oudere versie op een gegeven moment niet meer goed werkte.

En dat was bij mij dus het geval.

De macro draait wel, maar hij haalt de inactive en gearchiveerde er niet meer uit (bij mij dan).

 

Nee voor kleine aantallen lijkt het me geen probeel, juist een goede service.

Op dat UK-forum staat wel een stukje uitleg geloof ik over het waarom.

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het inderdaad. Je kunt hem niet meer updaten. Zover mij bekend heb ik de jongste versie en die werkt op zich uitstekend. Maar om ellende te voorkomen zal ik er toch maar spaarzaam mee omgaan.

 

Je moet de narigheid niet opzoeken... Alhowel ik het absurd zou vinden, wanneer ze betalende leden zouden bannen voor het updaten van 20 caches per maand.... Dat lijkt me niet erg zakelijk.... :cry:

 

Ik heb uit het forum van GSAK wel begrepen, dat er mafketels zijn, die zo'n macro een gehel nacht laten lopen om ik weet niet hoeveel caches te updaten. De Heer mag weten, wat het nut daarvan is, maar goed... En dat geocaching.com daar iets van zegt, vind ik volstrekt logisch.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zulke lui verpesten het voor de kleintjes...zoals gewoonlijk.

Maar goed, ze kunnen die macro wel verbieden maar voorlopig hebben ze geen oplossing om de inactive en archived uit je PQ's te filteren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een update wil hebben van de door mij gevonden caches, dan maak ik een PQ met de volgende opties:

 

Any Type

 

Any Container

 

That:

I have found

Updated in the last 7 days

Is active

 

En vervolgens mijn homecoördinaten en de afstand in km.

 

Voldoet dat niet denk je? Ik heb wel de indruk, dat de gevonden caches, die in die laatste 7 dagen op archived zijn gezet keurig netjes als zodanig in GSAK terecht komen. Maar onhetwijfeld heb jij andere ervaringen dan wel andere behoeften, waaraan een PQ niet kan voldoen.

 

Persoonlijk zou ik graag nog een optie willen hebben voor de laatste 3 dagen ipv 7, waardoor het aantal veranderingen minder worden en het aantal caches, die aan het gevraagde voldoen groter worden. Maar een mens kan niet alles willen.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een update wil hebben van de door mij gevonden caches, dan maak ik een PQ met de volgende opties:

 

Any Type

 

Any Container

 

That:

I have found

Updated in the last 7 days

Is active

 

En vervolgens mijn homecoördinaten en de afstand in km.

 

Voldoet dat niet denk je? Ik heb wel de indruk, dat de gevonden caches, die in die laatste 7 dagen op archived zijn gezet keurig netjes als zodanig in GSAK terecht komen. Maar onhetwijfeld heb jij andere ervaringen dan wel andere behoeften, waaraan een PQ niet kan voldoen.

 

Persoonlijk zou ik graag nog een optie willen hebben voor de laatste 3 dagen ipv 7, waardoor het aantal veranderingen minder worden en het aantal caches, die aan het gevraagde voldoen groter worden. Maar een mens kan niet alles willen.... ;)

 

De my finds query is standaard al beschikbaar :blush:

Is ook de enige die meer als 500 results mag hebben.... als je hem zelf maakt niet.

Je kunt hem alleen niet atomatisch laten lopen en maar eens per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is helemaal juist. Punt is echter, dat deze optie niet erg actueel is. Dus als je je gegevens wat eerder wilt hebben zul je het op de door mij beschreven manier moeten doen. Bij drukte krijg je dan inderdaad max 500 caches.

 

Heb je er meer dan moet je soms gaan zitten splitsen met soorten van caches en zo en dan kom je er na twee of drie PQ wel uit. Tenzij je er duizenden hebt (of zo), maar goed, daar zijn wij nog niet aan toe.... Tegen die tijd zijn er vast wel weer wijzigingen aangebracht bij geocaching.com, waardoor je er meer tegelijk binnen kunt halen.

 

GSAK blijft overigens een fantastisch programma, waar wij veel plezier aan beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een update wil hebben van de door mij gevonden caches, dan maak ik een PQ met de volgende opties:

Any Type

Any Container

That:

I have found

Updated in the last 7 days

Is active

En vervolgens mijn homecoördinaten en de afstand in km.

 

Voldoet dat niet denk je? Ik heb wel de indruk, dat de gevonden caches, die in die laatste 7 dagen op archived zijn gezet keurig netjes als zodanig in GSAK terecht komen. Maar onhetwijfeld heb jij andere ervaringen dan wel andere behoeften, waaraan een PQ niet kan voldoen.

Helaas krijg je dan dus geen gearchiveerde caches mee.

De enige PQ waarin je gearchiveerde caches mee krijgt zijn de speciale 'my founds' query, en een PQ die gebaseerd is op een bookmarklist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...