Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart - Een verbetering?


Gast 71-1013637769

Aanbevolen berichten

'k Ben één en ander aan het uitvlooien met Hawkeyes. :D Begint te lopen.

Misschien zijn er inderdaad niet al teveel personen nodig die zich ermee bezighouden (indeling zoals Waterboys voorstelde bijvoorbeeld).

Wellicht kan het zelfs door 1 persoon gedaan worden... :cool:

 

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kaartenmakers (Eagles en Hawkeyes),

 

Op de TNO-site gebruiken ze een hyper-actief kaartje wat, volgens mij, is gemaakt met Macromedia Flash Player 5.

Op deze website is het te zien.

 

Door je rechter muisknop in te drukken, kun je een aantal keer inzoomen op het kaartje. De naam staat naast het puntje en het puntje is een link. Dat ziet er erg professioneel uit.

 

Je kan dan de kaart van de Benelux verdelen in bv. 3 deelgebieden. Het dan verkregen kaartje maakt je hyper-actief met genoemde software. Op deze zoomable kaart zijn de caches klikbaar.

De benelux-kaart kun je vergelijken met deze kaart. Vervolgens op de linker kaart (Vrijgave putinformatie) klikken op een letter (Benelux-deelgebieden) en dan ga je naar de hyper-actieve kaart uit de eerste link.

 

Lijkt het wat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er redelijk uit...wij zijn ook al vergevorderd zoeken alleen nog naar een methode om de aternatieve teksten direct bij te laten werken (html) zodat het de naam van de cache weergeeft als je er met je muis op staat.....

Verder maken van kaart en invoeren van punten lukt al op de zeretomaat methode (au-tomatisch)....

maar dank voor het meedenken, wellicht heeft het toch nog wat andere ideetjes tot gevolg....

:D  :cool:  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zover!!! :D Er is een nieuwe opzet voor de BeNeLux kaart, gebaseerd op het principe zoals dat de vorige weken er al opstond.

De files zijn opgestuurd naar Geoman en zullen binnenkort geplaatst worden. Je kunt het vast bekijken zodat jullie erop kunnen schieten. Verbeteringen kan ik dan bij de volgende update eventueel gelijk meenemen.

 

Wat is er (nog) niet gebeurd: ???

- "tooltips" (oftewel ALT= voor de html kenners) zit er nog niet in. Dit is HEEL lastig automatisch te integreren. En handmatig? Now way! 'k Ben nog een list aan het verzinnen.

- zoombaarheid: je kunt alleen kiezen voor een gebied waarop reeds is ingezoomd. Interactief is via deze weg niet mogelijk. Ik heb naar de suggestie gekeken van Macromedia Flash 5, maar dat zie ik niet zitten.

- blokje met 'hitchhikers in zee'': ga ik nog naar kijken.

 

Hier komt de lang verwachte link :exclamation: :

http://go.to/mirwalt

 

Zo en nu naar bed. Dit is al de derde avond tot deze tijd of later om de kaartjes te maken. :sleeping: :sleeping:

 

Groetjes,

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ze schitterend, alle complimenten

 

 

Ik ben niet zo goed in HTML. Heb echter toch een suggestie.

De pagina wordt gegenereerd. Hierbij wordt voor elk puntje het volgende opgegeven:

 

href="http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=14831" >

 

als ik achter 14831" de cachenaam invul

ID=14831" title= 'Dit is de cache omschijving'

>

verschijnt dat als tooltip.

 

Blijft de vraag of je dat kunt automatiseren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eeeeh,

 

waarom ziet de kaart bij er nog net zo uit als vorige week?

Klopt, de kaarten zijn hetzelfde, worden namelijk gegenereerd door autoroute 2002. Tot vorige week maakte ondergetekende de kaarten compleet met cachepins. Vanaf nu maken Walter en Miranda (Eagles) de kaarten.

Het principe van ´produceren´ is bijna hetzelfde gebleven echter de caches hebben nu, zoals eerst, een kleur per type. (veel werk om dit te maken)

Tevens zijn er nu 5 kaarten i.p.v. 1 kaart.

Momenteel ben ik bezig de kaarten over elkaar te plakken zodat de kaart zoombaar is. Losse links zijn dan overbodig.

Tevens zal alles in de juiste huisstijl gegoten worden.

 

Wat nog rest is het aanbrengen van cachenamen. Hiervoor is nog geen oplossing gevonden dit eenvoudig/automatisch te doen.

Handmatig alle namen toevoegen is gezien het grote aantal caches geen optie meer.

 

Vanavond staat alles online.

 

Bedankt Eagles voor jullie inzet!!!  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...