Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart - Een verbetering?


Gast 71-1013637769

Aanbevolen berichten

Gaat de oude link echt weg..??

Staan de nieuwste cache veel eerder op als op de nieuwe..

Op een Duitse site staan zelfs daar nog eerder de nieuste cache's op.

Tis niet sow dat ik je wil opjagen Geoman maar hoe kan dat ?

Krijgen die eerder informatie door ?

Heuh?  Hoebedoelienou MegaHeks? Winfred bedoelde het oude kaartje, met de ruitjes als caches, en daar staan de nieuwe caches helemaal niet meer op. Dus die kan toch weg?

 

Volgens mij hebben ze op de Duitse site een wat geavanceerder progje geschreven dat alles automatisch download van de .com site en plaatst op een kaart. Ze schrijven namelijk dat als er geen caches te zien zijn op de kaart, er weer wat op de .com site gewijzigd is aan het formaat waardoor hun software niet meer werkt. Maar dat gaat boven mijn pet. Zou misschien te krijgen/kopiëren zijn, maar ik vind zelf hun kaartje niet altijd even duidelijk: niet zo'n overzichtelijk plattegrondje, sterren die een grote brij vormen en... niet inzoombaar.

Om de nieuwste caches er op te hebben is mijn doel om eens per week onze kaart te updaten. Ligt eraan of dat vol te houden is qua hoeveelheid werk, en of dat nodig is qua aantal nieuwe plaatsingen.

We zullen zien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmm, ik zie vaak dat er verwarring is over cache info, ik ga eens een poging doen om uit te leggen hoe het zit;

 

Het is namelijk heel simpel, "geocaching.nl" kijkt niet naar de database van "geocaching.com" maar alle info wordt handmatig verwerkt of gelinkt naar de geocaching.com pagina.

 

Als je een nieuwe cachepagina maakt (op de ".com" pagina) dan wordt deze na ongeveer een dag in de database opgenomen, dan staat 'ie dus in de lijst met nieuwste caches en ook op de kaart die je vindt op de ".com" site en op de kaart van onze oosterburen (die kijken namelijk wel naar de database), dit gebeurt allemaal automatisch.

 

Als je dus de meest actuele situatie wilt zien dan zal je dus echt naar de "geocaching.com" pagina moeten gaan, en voor de leuke en handige gadgets kan je terecht op "geocaching.nl".

 

Om te kijken of er nieuwe caches zijn in Nederland kijk ik altijd op deze lijst.

 

Daar kan je ook via 'My cache page' komen.

 

Let dus goed op welk domein je je bevindt (.nl of .com) want er zit veel verschil in!

 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd...

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist. De link die in de tekst '_deze_ lijst' staat bij Ralph is dus gelijk aan datgene wat je boven het oude cachekaartje op de .nl site aanklikt (de tekst NEDERLAND waar je het over hebt MegaHeks). Beide komen op exact dezelfde website en pagina uit.

Als je trouwens naar de .com site gaat en je kiest daar onder 'country' Nederland en dan 'GO', kom je ook op exact diezelfde pagina/site uit.

Vele wegen naar Rome dus!

 

Groetjes,

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881

Euhm nu was ik zow blij met de Tooltips :inlove:

 

Maar tot mijn verbazing was nu ineens de GoorDoorweg, terwijl die er wel op heeft gestaan.....hoe komt dat..?? ???  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heuh?!? Tja, da's nie de bedoeling. Sorry.

Zodra ik weer thuis ben ga ik het asap voor je uitzoeken. Het kan in de aangeleverde data zitten, maar ik vermoed dat er een bugje in m'n ombouw-zachtewaren zit.

 

Bedankt voor het melden. Zo kan ik de kinderziektes er tenminste uithalen. Dus als anderen nog vreemde dingen zien of op-/aanmerkingen hebben.... graag!

 

MegaHeks: uitleg volgt.

 

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walter, [b:post_uid0][i:post_uid0][u:post_uid0]SUBLIEM[/u:post_uid0][/i:post_uid0][/b:post_uid0]   :inlove:

 

Voor deze kaart kwam, maakte ik er eigenlijk nooit geen gebruik van, maar nu doe ik niet anders. TOP.

 

PS Hou je ook de gearchiveerde caches in het buitenland in de gaten? Zover ik weet was Railroad toch history of heb ik het nu verkeerd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhm nu was ik zow blij met de Tooltips :inlove: 

 

Maar tot mijn verbazing was nu ineens de GoorDoorweg, terwijl die er wel op heeft gestaan.....hoe komt dat..?? ??? ???

Hoi Megaheks. Nou ik heb ontdekt hoor hoe het komt.

Gelukkig lag het niet aan m'n scriptjes, maar het is een toevallige 'samenloop' van omstandigheden.

Hier volgt de hint, natuurlijk weet je die wel te decrypten! ;)

Jng mvr wr jry ibbe gbbygvc nyf wr ovw qr cyrx ina tbbeqbbe xvwxg? Orxvwx qvr pnpur cntvan rraf!  :P

Groetjes, Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walter, [b:post_uid0][i:post_uid0][u:post_uid0]SUBLIEM[/u:post_uid0][/i:post_uid0][/b:post_uid0]   :inlove: 

 

Voor deze kaart kwam, maakte ik er eigenlijk nooit geen gebruik van, maar nu doe ik niet anders. TOP.

 

PS Hou je ook de gearchiveerde caches in het buitenland in de gaten? Zover ik weet was Railroad toch history of heb ik het nu verkeerd ?

Thanx voor het compliment.

De gearchiveerde caches verdwijnen als het goed is gelijk van de kaart bij een update, omdat de data die ik gebruik steeds opnieuw van de .com site wordt gedownload.

De kaartjes bevatten dus steeds de .com-stand-van-zaken.

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...