Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart - Een verbetering?


Gast 71-1013637769

Aanbevolen berichten

Gast 71-1013637769

Na één jaar Geocaching was de 'cachekaart' van de Benelux hard aan een update toe.

Was het aantal van 10 caches vorig jaar om deze tijd nog te overzien, op dit moment, op weg naar de 150, liep het kaartje aardig vol.

Daar het telkens weer een heidens karwei was om alles handmatig te veranderen is de nieuwe kaart nu grotendeels automatisch gegenereerd. E.e.a wil niet zeggen dat als je een cache plaatst hij ook automatisch en direct zichtbaar is.

Het bewerken van de 'data' blijft handwerk daar er geen koppeling is met de .com database.

 

Graag hieronder jullie aanvullende wensen en opmerkingen.

 

 

 

Edited By Geoman on feb. 17 2002 at 20:05

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mooi hoor. Alles is ooh heel duidelijk. Bij geocaching.de hebben ze bv. een "mooi" sterretje eromheen maar bij een grote cachdichtheid (leuk voor galgje  :D ) wordt het onduidelijk.

Ook heb je deze kaart sneller binnen dan zijn/haar duitse tegenhanger.

 

Ik mis nu al wel dat de naam van de cach zichtbaar word als je er op wijst. Zeker omdat ik nog geen breedband heb en het gewoon ff duurt als ik weer terugwil.

 

Lijkt me allemaal heel praktisch

 

NB. waarom is er eigenlijk geen directe link naar de duitse kaart. Natuurlijk zijn wij BeNeLux maar voor mensen in de buurt van de duitse grens (i.m.g. Arnhem) best handig toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Spijt me, maar ik heb toch een iets minder positief oordeel. Een nadeel van de vorige kaart werd op een gegeven moment dat caches over elkaar heenvielen. Dat is toen een tijdje zo gelaten om de spreiding te bevorderen, wat nou redelijk goedkomt.

Helaas hebben we in ons landje nou eenmaal niet gigantisch uitgestrekte onbevolkte gebieden, dus komen caches toch wel iets bij elkaar te liggen. Maar met het nieuwe kaartje blijft alles toch (en m.i. zelfs nog meer) over elkaar liggen.

Neem nou rond Nijmegen. Daar zijn diverse [u:post_uid0]totaal[/u:post_uid0] verschillende gebieden, maar als daar caches liggen komen ze heel dicht op elkaar. Ook heb ik in 1 gebied twee caches liggen om te stimuleren dat men het hele gebied ziet. Dit wilde ik niet doen door er een multi van te maken, of met getallen bijeen rapen om nieuwe coördinaten te berekenen, omdat er daarvan steeds meer komen. Op zich wel leuk, maar ik wil ook de gewone single-cache voldoende aanwezig laten zijn. Ook had ik gewoon twee ideeën die ik beide direct wilde toepassen in een eigen cache (Theme en Euro).

Maar nou komen die twee en Sentry erg dicht opeen. Ook m'n nieuwe cache in wording zal er bij clusteren.

Ik had dus liever de mogelijkheid gezien om op een deel te kunnen klikken, waarvan er dan een verder ingezoomed plaatje zichtbaar werd. Dus bijvoorbeeld dat elke provincie een klikbaar gebied is dat dan full-screen getoond wordt.

Ook is nu trouwens het type cache niet meer zichtbaar. Iets wat ik wel handig vond om in te kunnen schatten of er dicht bij elkaar caches liggen die in een middag passen of niet.

 

(Ik wil trouwens de makers absoluut wel bedanken voor alle moeite en inspanning die ze hierin stoppen. 't Is geen simpel karweitje.)

 

Groeten,

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zal de duidelijkheid zeker bevorderen! In het begin gebruikte ik ook alleen de kaart en zo waren een aantal caches in de omgeving Nijmegen niet eens opgevallen! Toen ik eigenlijk een keer per ongeluk op NEARBY CACHES drukte kreeg ik ze pas te zien. (waaronder Thema en Euro)

 

Als een inzoom-mogelijkheid KAN is dat wel heel mooi. Ik weet echter dat er ook beperkingen aan de mogelijkheden zitten, dus dat laat ik aan de experts over  :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk. Ik vind alleen de topografische achtergrond wat druk. Vind ik verder niet erg want het geeft een beter idee van de ligging.

 

Een indeling in provincies vind ik weer wat veel van het goede. Je bent dan afhankelijk van (te)veel kaartenmakers.

 

Wat vinden jullie van de volgende indeling:

- Randstad

- Noord en Oost Nederland

- Zuid Nederland, België, Luxemburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...