Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart - Een verbetering?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kaartenmakers (Eagles en Hawkeyes),

Op de TNO-site gebruiken ze een hyper-actief kaartje wat, volgens mij, is gemaakt met Macromedia Flash Player 5.

Op deze website is het te zien.

Door je rechter muisknop in te drukken, kun je een aantal keer inzoomen op het kaartje. De naam staat naast het puntje en het puntje is een link. Dat ziet er erg professioneel uit.

Je kan dan de kaart van de Benelux verdelen in bv. 3 deelgebieden. Het dan verkregen kaartje maakt je hyper-actief met genoemde software. Op deze zoomable kaart zijn de caches klikbaar.

De benelux-kaart kun je vergelijken met deze kaart. Vervolgens op de linker kaart (Vrijgave putinformatie) klikken op een letter (Benelux-deelgebieden) en dan ga je naar de hyper-actieve kaart uit de eerste link.

Lijkt het wat ?

Geplaatst

Het is zover!!! :D Er is een nieuwe opzet voor de BeNeLux kaart, gebaseerd op het principe zoals dat de vorige weken er al opstond.

De files zijn opgestuurd naar Geoman en zullen binnenkort geplaatst worden. Je kunt het vast bekijken zodat jullie erop kunnen schieten. Verbeteringen kan ik dan bij de volgende update eventueel gelijk meenemen.

Wat is er (nog) niet gebeurd: ???

- "tooltips" (oftewel ALT= voor de html kenners) zit er nog niet in. Dit is HEEL lastig automatisch te integreren. En handmatig? Now way! 'k Ben nog een list aan het verzinnen.

- zoombaarheid: je kunt alleen kiezen voor een gebied waarop reeds is ingezoomd. Interactief is via deze weg niet mogelijk. Ik heb naar de suggestie gekeken van Macromedia Flash 5, maar dat zie ik niet zitten.

- blokje met 'hitchhikers in zee'': ga ik nog naar kijken.

Hier komt de lang verwachte link :exclamation: :

http://go.to/mirwalt

Zo en nu naar bed. Dit is al de derde avond tot deze tijd of later om de kaartjes te maken. :sleeping: :sleeping:

Groetjes,

Walter.

Geplaatst

Ik vind 'm hardstikke mooi, Walter.

Alleen de namen nog ...

Heel erg bedankt.

Koos

p.s. ik hoop dat je van een goede nachtrust hebt genoten

Geplaatst

Ik vind ze schitterend, alle complimenten

Ik ben niet zo goed in HTML. Heb echter toch een suggestie.

De pagina wordt gegenereerd. Hierbij wordt voor elk puntje het volgende opgegeven:

href="http://www.geocaching.com/seek/cache_details.asp?ID=14831" >

als ik achter 14831" de cachenaam invul

ID=14831" title= 'Dit is de cache omschijving'

>

verschijnt dat als tooltip.

Blijft de vraag of je dat kunt automatiseren

Geplaatst

erg mooi de nieuwe kaart!

mijn applaus!

groetsels,

Gimli :hehe:

Geplaatst

:D

Deze kaart ziet er prima uit. +++++++++

Groetjes Heidi & Lesley

Ootmarsum (ov)

Geplaatst

eeeeh,

waarom ziet de kaart bij er nog net zo uit als vorige week?

Geplaatst

Euh Flapper, je hebt toch wel op http://go.to/mirwalt gekeken hè? [i:post_uid0]Daar[/i:post_uid0] staan de kaartjes ter bezichtiging tot ze op de geocaching site staan (dat gebeurt vanavond zag ik ondertussen dat ik deze reply schreef).

Geplaatst
Handmatig alle namen toevoegen is gezien het grote aantal caches geen optie meer.

Ugh! Mij het hier helemaal mee eens zijn :exclamation:

Gast 73-1011035307
Geplaatst

Ziet er pr8ig uit, Walter!!

Geplaatst

Prachtige kaarten Walter. De topografie die ik eerst nog druk vond, vind ik bij nader inzien wel erg verhelderend. Je weet gelijk hoe je er het snelst kan komen. En als je toevallig ergens bent, kun je snel zien of er nog caches in de buurt liggen. Top !!!!!!!

Geplaatst

Walter, TOP  met HOOFDLETTERS  :D

Zéér blij dat de kaarten (ingezoomd) elkaar gedeeltelijk overlappen.  :laugh:

Vraagje; Zie ik het nu goed dat je de caches die in het Duitse gebied liggen ook mee neemt in het kaartje ? Ik weet toevallig ---- hahahaha ----- dat je wel eens in Duitsland gaat hunten. Blijft dat zo in de toekomst ? Ik zou er erg blij mee zijn.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...