kwibus Geplaatst 21 oktober 2009 Geplaatst 21 oktober 2009 Hee is hier toeval?????? ik kreeg vandaag een mailtje binnen van iemand die dicht bij de eindlocatie van een van mijn caches er ook een wil plaatsen. Deze vroeg keurig of ik er een probleem mee had. Wie ben ik dan om dit te verbieden. Uiteraard zal ik hem niet snel bezoeken want de locatie is voor mij al redelijk bekend.
famvandijk Geplaatst 22 oktober 2009 Auteur Geplaatst 22 oktober 2009 Dank voor alle reacties, ook van Kruimeldief. De afstand met de andere cache is 78 meter. De 1 voor de ander aanzien is niet mogelijk gezien het terrein ter plaatse. Eigenaar andere cache contact mee gehad en heeft geen probleem met evt de onze bij hem in de buurt. Zal al jullie adviezen overwegen of ik hem daar inderdaad nog wil plaatsen. Van de week ook nog een mystery gedaan waarvan het vraagteken op de kaart 19 km verderop stond dan de vindplaats. Hier kan je toch nooit weten of daar iets ligt als je een nieuwe cache wil maken? Zou makkelijk zijn als er een checker was waar je je coordinaat intikt en rood of groen krijgt als het daar kan. Nog wel goed nieuws: Hertenkamp Pernis was in 1 keer goed. En binnen 12 uur online.
Team MenM Geplaatst 22 oktober 2009 Geplaatst 22 oktober 2009 Dank voor alle reacties, ook van Kruimeldief. De afstand met de andere cache is 78 meter. De 1 voor de ander aanzien is niet mogelijk gezien het terrein ter plaatse. Eigenaar andere cache contact mee gehad en heeft geen probleem met evt de onze bij hem in de buurt. Zal al jullie adviezen overwegen of ik hem daar inderdaad nog wil plaatsen. Van de week ook nog een mystery gedaan waarvan het vraagteken op de kaart 19 km verderop stond dan de vindplaats. Hier kan je toch nooit weten of daar iets ligt als je een nieuwe cache wil maken? Als ik de posts van Kruimel lees, dan is het volgens mij niet toegestaan, ook al vind de eigenaar van die andere cache het geen probleem.... Vwb die mysterie op 19 km.... Hier is toch ook een bepaalde regel voor? Fysieke cache op max. 2,5 km vanaf topcioördinaat ofzo??
Mr.Atari Geplaatst 22 oktober 2009 Geplaatst 22 oktober 2009 Zou makkelijk zijn als er een checker was waar je je coordinaat intikt en rood of groen krijgt als het daar kan. Ook leuk voor mensen die een mystery niet opgelost krijgen... Dan kan je gokken tot je "rood" krijgt en dan vanaf een aantal verschillende punten proberen en zo uiteindelijk de goede coördinaten wel te pakken krijgen...
Venniper Cache-zoekers Geplaatst 22 oktober 2009 Geplaatst 22 oktober 2009 Van de week ook nog een mystery gedaan waarvan het vraagteken op de kaart 19 km verderop stond dan de vindplaats. Hier kan je toch nooit weten of daar iets ligt als je een nieuwe cache wil maken? Als ik de posts van Kruimel lees, dan is het volgens mij niet toegestaan, ook al vind de eigenaar van die andere cache het geen probleem.... Vwb die mysterie op 19 km.... Hier is toch ook een bepaalde regel voor? Fysieke cache op max. 2,5 km vanaf topcioördinaat ofzo?? Zoals hierboven ergens staat: het is 3 km. Was het wel een mystery? Want 19 km kan natuurlijk niet.
emiledk Geplaatst 22 oktober 2009 Geplaatst 22 oktober 2009 Zoals hierboven ergens staat: het is 3 km. Was het wel een mystery? Want 19 km kan natuurlijk niet. Vroeger was die grens er volgens mij niet, en ook nu nog kan in speciale gevallen (met speciale redenen) buiten de 2-mijls-grens gelegd worden, zo heb ik begrepen.
Vasc0 Geplaatst 22 oktober 2009 Geplaatst 22 oktober 2009 Zoals hierboven ergens staat: het is 3 km. Was het wel een mystery? Want 19 km kan natuurlijk niet. Vroeger was die grens er volgens mij niet, en ook nu nog kan in speciale gevallen (met speciale redenen) buiten de 2-mijls-grens gelegd worden, zo heb ik begrepen. 2 mijl? Volgens mij is het 0,1 mijl.
Bloodwoosj Geplaatst 22 oktober 2009 Geplaatst 22 oktober 2009 Zoals hierboven ergens staat: het is 3 km. Was het wel een mystery? Want 19 km kan natuurlijk niet. Vroeger was die grens er volgens mij niet, en ook nu nog kan in speciale gevallen (met speciale redenen) buiten de 2-mijls-grens gelegd worden, zo heb ik begrepen. 2 mijl? Volgens mij is het 0,1 mijl. Vasc0, je haalt volgens mij twee dingen door elkaar. De 0,1 mijls grens, geldt voor de minimale afstand die er moet zijn tussen twee fysieke waypoints van twee verschillende caches (dus ook voor die caches zelf of de afstand van de ene cache tot een fysiek waypoint van de andere). De 2 mijls grens is de maximale afstand die de mystery-coordinaten van een type unknown cache verwijderd mag zijn van de cache (of het startpunt daarvan). Greetz Bloodwoosj.
Kruimeldief Geplaatst 24 oktober 2009 Geplaatst 24 oktober 2009 Vwb die mysterie op 19 km.... Hier is toch ook een bepaalde regel voor? Fysieke cache op max. 2,5 km vanaf topcioördinaat ofzo?? Voor een mystery geldt dat de maximale afstand, tussen fysieke geocache en ParentWaypoint, in een rechte lijn, 2 mijl (3.2 kilometer) mag zijn. vroeguh... werd er niet naar gekeken en lag de parent maar zo duizenden kilometers verder weg van Noord- naar Zuidpool en van Appelscha tot ISS. Juist vanwege die idote afstanden is de regel gewijzigd in maximaal 2 mijl. Dit heeft vooral te maken met TB's en coins die aan het reizen gaan en de afgelegde afstand wordt gemeten vanaf de ParentWaypoint en tja, als de coin/TB fysiek 161 meter opschuift en volgens de ParentWP duizenden kilometers, dan is dat natuurlijk heel vervelend als je coin of TB met een wedstrijd over afgelegde afstand meedoet. Let wel, de regel van 2 mijl/3.2 km geldt ook voor Mysteries waar vanwege de grootte geen coin of TB in past. Reden daarvoor is dat een beetje geocacher weet van de afstandregel en dat meeneemt in zijn speurtocht naar de oplossing en.... een nano is o zo gemakkelijk te veranderen in een mico die weer snel een macro kan worden... Veel cache-eigenaren zijn na een tijdje het wel zat om dagelijks of wekelijks het logrolletje te moeten vervangen. immers, als de geocacher niet in staat is om zijn found te loggen omdat het logrolletje overvol is, hij eigenlijk de cache ook niet als gevonden kan loggen. Voorwaarde is immers een log in een logrol/logboekje
Kruimeldief Geplaatst 24 oktober 2009 Geplaatst 24 oktober 2009 En.... kleine aanvulling. "Toestemming" hebben van degene van wie er al een cache (te) dichtbij ligt, is niet doorslag gevend als de afstand gewoon echt te dichtbij is. Het hebben van de toestemming van de ander is nodig is de reviewer, om wat voor reden dan ook, geen problemen heeft met bijvoorbeeld een afstand van 140 meter en de cache eigenlijk wel wil goedkeuren. Die toestemming is dan alleen weer fijn omdat de ander dan na het online komen binnen 161 meter dan weer geen problemen gaat maken en de reviewer wijst op de 161 meter regel. Dat gebeurt dan namelijk ook weer. Officieel geldt dus de 161 meter voor ALLE punten, ook voor de ParentWaypoint (coördinaten bovenaan de cachepagina). En het gebeurt met regelmaat dat de reviewer, of degene met de nieuwe cache, door degene met de al bestaande cache erop wordt gewezen dat bewuste punten ECHT wel binnen de 161 meter liggen en dat men daar echt niet mee akkoord gaat volgens het principe: Regel is regel, punt.
Aanbevolen berichten