Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Mijn cache een traditional is afgewezen omdat een mystery er binnen 162meter in de buurt blijkt te liggen.

Had dit niet gezien, het vraagteken op de kaart staat een flink stuk hiervandaan.

En deze puzzel had ik ook nog niet op kunnen lossen :thumbup:

Maar het lijkt mij toch geen probleem dat ze kort bij elkaar liggen.

Immers de bezoekers van mijn traditional zullen niet tegen deze cache aanlopen als ze deze puzzel niet gemaakt hebben.

Het lijkt mij elkaar niet te bijten. Is goedkeuring toch niet mogelijk?

Of zijn jullie van mening dat dit inderdaad niet gewenst is.

Geplaatst

Neem contact op met de leggers van de puzzel. Vraag of zij het een probleem vinden.

Zo niet, dan kan je in de note aan de reviewer dit kenbaar maken en wellicht dat hij dan een uitzondering op de regel maakt.

Geplaatst

Ja het is nou eenmaal een regel dat een cache niet dichtbij een andere mag liggen.

Maar als je denkt dat het geen problemen op kan leveren, zou ik gewoon contact opnemen met Kruimeldief.

Dat gaat trouwens het makkelijkst via Twitter...

Geplaatst (bewerkt)

"Cache containers and physical stages should generally be separated by a minimum of 0.1 miles (528 feet or 161 m). A physical stage is defined as any stage that contains a physical element placed by the geocache owner, such as a tag with the next set of coordinates or a container. Non-physical caches or stages including reference points, trailhead/parking coordinates and question to answer waypoints are exempt from this guideline."

Tja, het staat in de Cache Listing Requirements / Guidelines

Dus is het m.i. zeer de vraag of je wel contact moet zoeken met de reviewer.

Ik denk dat je het probleem moet oplossen met de andere cache-legger.

Samen bekijken of er voor jullie allebei een "bijzonder" plekje is.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je een puzzel niet hebt kunnen oplossen dat je de eindcoordinaten van voornoemde cache niet weet en dat dit daarom gebeurt, maar het lijkt me wel dat je als cache-legger vooraf heel goed moet weten wat en waar er in de buurt al aan caches ligt.

Van te voren uitzoeken en bij vragen contact zoeken kan dan dit soort situaties m.i. voorkomen.

Ben ik helemaal mijn wedervraag vergeten:

Een Traditional waar ook de route van een Multi langsloopt, daar kan ik mij iets bij voorstellen, maar wat is er bijzonder of leuk aan de plek van een Traditional die vrijwel direct geplaatst is naast de eindlocatie van een Mystery?

bewerkt door Sivota
Geplaatst

Kijk ook eens op deze pagina. Vooral het vijfde punt is hier van toepassing.

Eigenlijk zou je als cachelegger alle mysteries binnen een straal van 3 kilometer van de te leggen cache opgelost moeten hebben.

Geplaatst (bewerkt)

Maar hoe weet je welke mysteries dan binnen een straal van 3 km liggen? Je moet ze immers eerst oplossen om te weten waar ze liggen.

Dus moet je eerst alle mysteries in Nederland oplossen om te weten welke er binnen 3 km liggen van jouw cacheplekje.

Maar als de afstand nu 162 meter is en de minimale afstand 161 meter is, wat is dan het probleem? Ik ben net wakker, dus misschien lees ik niet goed.

groetjes GeoVlinder

ps Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op de wedervraag van Sivota!

bewerkt door GeoVlinder
Geplaatst (bewerkt)

Hmm ja dan kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen:

in Limburg liepen we ooit een cache, we waren bijna bij de eindlocatie toen we een steen zagen liggen achter een boom :thumbup:

jawel de cache dachten we nog, maar het was een andere. Wij moesten nog 26 meter.

En wat meer in midden-Nederland waar het eerste WP van de ene cache op 2 meter (!) afstand ligt van de eindstash van een andere cache!

Dat kan dan dus eigenlijk ook niet?!

Ik denk dat er cachers zijn die soortgelijke ervaringen hebben.

Greetz, GeoGorkum

bewerkt door GeoGorkum
Geplaatst

Mijn geplande plek ligt op ca 80 meter.

Het bijzondere aan de plek is dat hij boven op een zeer bekende tunnel ligt.

Een mooie picknick plek is en een geweldig uitzicht heeft over de rivieren.

De reeds gelegde cache ligt bij dezelfde tunnel maar dan dus 80 meter verderop.

Het thema van deze puzzelcache heeft alleen niets met de tunnel te maken.

Daarom is ook mijn atentie er niet door getrokken, ik kan de eigenaar nog eens vragen of hij er bezwaar tegen heeft.

Maar jullie mening vind ik eigelijk net zo belangrijk.

Is dit naar jullie idee wenselijk.

Geplaatst

Ben bang voor je dat dit niet lukt...

Heb zelf ooit een hele unieke plek gevonden om een cache te plaatsen.

Maar krijg er geen toestemming voor omdat hij te dicht bij een andere cache lag...

Alhoewel ze onmogelijk met elkaar verward kunnen worden.... (omdat de ene 5sterren terrain zal zijn)

Geplaatst
Mijn geplande plek ligt op ca 80 meter.

Het bijzondere aan de plek is dat hij boven op een zeer bekende tunnel ligt.

Een mooie picknick plek is en een geweldig uitzicht heeft over de rivieren.

De reeds gelegde cache ligt bij dezelfde tunnel maar dan dus 80 meter verderop.

Het thema van deze puzzelcache heeft alleen niets met de tunnel te maken.

Daarom is ook mijn atentie er niet door getrokken, ik kan de eigenaar nog eens vragen of hij er bezwaar tegen heeft.

Maar jullie mening vind ik eigelijk net zo belangrijk.

Is dit naar jullie idee wenselijk.

Wel een omslachtige manier om zo een puzzelcache op te lossen :thumbup:

Maar serieus, een eindlokatie van een puzzelcache is natuurlijk altijd vrij, ook al heeft de puzzel niets met de brug te maken. Gelukkig dat de maker van de puzzelcache een mooie eindlokatie heeft bedacht. Ik denk dat je pech hebt (80 meter is wat weinig tenzij er een kanaal/spoorlijn tussen ligt ofzo), sterker nog, door dit draadje is de puzzelcache ook al weer wat makkelijker geworden :(

Geplaatst

Ik vermoed al welke cache dit is en denk dat de eindlocatie aangegeven door de eigenaar niet meer klopt.

Ik meet een afstand van ongeveer 970 meter.

Geplaatst (bewerkt)

Ik weet ook een plek waar 2 cahces dichter bij elkaar liggen dan 161meter, uitzondering op de regel van meneer Kruimeldief want de caches zijn beide nog niet zo oud ;)

Het KAN dus WEL, maar contact met de andere cacheeigenaar kan natuurlijk nooit kwaad.

Vraag me nu wel iets af:

Stel dat de locatie wel op 161 meter of meer van een andere cache ligt en je verplaatst de cache door een of andere reden binne die 161 meter, wordt dan ook nog naar die 161 meter gekeken of is dat alleen bij het reviewen???

Succes met je cache

bewerkt door handleiding
Geplaatst

Eigenlijk is het onzin, deze regel.

Waarom? Omdat er al vele caches zijn die binnen deze afstand naast elkaar liggen. En dat geldt ook voor tussencaches.

Maar hij zou geen onzin zijn als er door de reviewer(s) conseqeunt met deze regel zou worden omgegaan.

Waarom doen ze dat niet? Misschien is het handwerk en vergt het erg veel tijd. Misschien doen ze het uit het hoofd en herinneren ze zich toevallig dat er ook eentje vlak naast ligt. Geen idee, maar het zal niet eenvoudig voor ze zijn als het daadwerkelijk allemaal met de hand gecontroleerd moet worden.

Maar waarom is ooit die regel ingesteld kan je je afvragen.

Misschien om afwisseling te behouden in het cachen? Misschien om elkaar niet in het vaarwater te zitten? Misschien om het aantal caches niet uit de klauw te laten lopen in bepaalde gebieden? Wederom, geen idee, het kan vanalles zijn.

Maar als er een regel is, dan moet men (reviewer) die aanhouden. Je kunt niet als cachelegger alle caches kennen die in de buurt liggen - soms wil je dat niet eens.

Ach, waarom die regel. Als men caches in de buurt van een andere wilt plaasten, en dat weet je toevallig, dan moet dat kunnen - tenminste als je zo vriendelijk bent om dat met de andere cacheeigenaar te overleggen. Dus, laat die regel aangepast worden, bijvoorbeeld tot 50 meter, en indien daarbinnen in samenspraak met de eigenaar vd andere cache.

-Marco

Geplaatst
In Hoogeveen liggen ook 2 caches met een afstand van 84 meter van elkaar.

Volgens mij zijn die ook nog niet met elkaar verward.

Niet om vervelend te doen, maar toch blijft bij mij de vraag wat er dan nog bijzonder of leuk is aan die plek om twee caches zo dicht bij elkaar te hebben. Het niet kunnen verwarren van caches is een begrijpelijk argument, maar het gegeven dat de Mystery qua inhoud niets met de plek te maken heeft m.i. niet.

Nogmaals; Ik snap het wanneer een Traditional op/in de route van een Multi ligt, maar het is toch niet bijzonder of leuk dat de Traditional wordt neergelegd op bijna dezelfde plek als de Mystery?

Is die plek die je noemt dan zo klein dat het niet een paar honderd meter verderop kan?

Ik snap de teleurstelling van de ontdekking dat er iets anders ligt heel goed,

maar wat voegt het nu werkelijk toe dat daar nog een cache ligt straks?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...