Spring naar bijdragen

Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?  

126 leden hebben gestemd

1. 1. Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?

• Ik heb al een cache geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      7
    • Ik heb al meerder cache's geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      31
    • Onzin, zelfs in Nederland is plaats zat!
      13
    • Ligt aan het onderwerp. Als het locatiegebonden is dan heb je kans dat iemand anders het zelfde idee heeft.
      17
    • Nee, dit is onmogelijk: 2.500 geocachers op 41,526 vierkante kilometer, kans is zoooooooooo klein.
      2
    • Ja, ik heb het wel eens meegemaakt.
      41
    • Ja, het is elke keer raak als ik een cache wil plaatsen!
      1

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ook ons is het overkomen, een nieuwe cache uitgezet rond het Westbroekpark in Scheveningen en na plaatsing kwam Pyne dat hij daar ook net voorbereidend werk voor gedaan had. Na goed overleg heeft hij de zijne ook geplaatst en ondertussen zien we steeds vaker dat mensen deze twee (The First Lady & Two to the Power) zo'n beetje paralel lopen. Best handig, even een ochtendje Madurodam en vervolgens 4 caches in de zeer nabije omgeving bezoeken.

Groet,

Geplaatst

Oei, :frusty: Ik heb kennelijk toch iets behoorlijk los gemaakt, gezien de vele reacties in korte tijd. En dat alleen omdat ik in een omgeving woon met veel aktieve geocachers gezien het aantal uitgezette caches daar. (Scheiding Gelderse Vallei en Utrechtse Heuvelrug).

Aangezien ik geprobeerd heb om met mijn caches toch iets bepaalds in beeld te brengen (Stoomgemaal Hertog Reijnout) of ergens de aandacht op te vestigen (Jeugddorp De Glind) kan ik mij voorstellen dat iemand anders ook net met dat idee rondgelopen heeft. Zo is er nu in de omgeving een nieuwe wandelroute met historisch karakter geopend en ben ik nu dus bezig (en bijna klaar) om ergens langs die route een cache te plaatsen. (Bij deze claim ik dus meteen een reservering).

Ik kan mij voorstellen dat ook anderen het leuk vinden om op deze manier iets onder de aandacht te brengen en zodoende wat méérwaarde aan de cache te geven. Ik zou het ook heel vervelend vinden als ik dus net voordat ik de cache aanmeld zou lezen dat iemand anders mij voor was. Andersom kan ik het mij ook levendig voorstellen. Maar wat is nou een goede oplossing.

Wat mij betreft zou men op voorhand een cache met positie aan moeten kunnen melden bij Geocaching.com (Yotian Soldier) zodat men op voorhand de regels mbt de locatie kan controleren (afstand tot andere caches). Later, als de cache gelegd is zou dan de approval kunnen volgen op basis van de voltooide tekst. Hierdoor kan een ander die dezelfde locatie gekozen heeft (of te dichtbij) op voorhand in kennis gesteld worden.

zou dit iets zijn of sta ik in dit idee alleen?

Partner Erik.

Geplaatst

Liever geen vragen stellen voor nieuwe regels, want dan krijgen we weer een heel nieuwe toestemmings gebeuren.

Het zou misschien nodig zijn in gebieden waarveel caches liggen.

Echter als ik hier in Drente een cache wil plaatsen, dan krijg ik er ook mee te maken.

In Drente liggen niet zoveel caches en in Groningen nog minder!

JandeBehanger

Geplaatst (bewerkt)
Wat mij betreft zou men op voorhand een cache met positie aan moeten kunnen melden bij Geocaching.com (Yotian Soldier) zodat men op voorhand de regels mbt de locatie kan controleren (afstand tot andere caches). Later, als de cache gelegd is zou dan de approval kunnen volgen op basis van de voltooide tekst. Hierdoor kan een ander die dezelfde locatie gekozen heeft (of te dichtbij) op voorhand in kennis gesteld worden.

zou dit iets zijn of sta ik in dit idee alleen?

Partner Erik.

Al kan ik me vinden in je argumenten :angry: ben ik wederom een beetje huiverig iemand als Yeti op het idee te brengen meer beperkende regels in te voeren.

Je hebt indedaad een goed onderwerp losgemaakt, maar ik zal niet de enige zijn met bedenkingen bij de quote die ik hierboven heb gezet, en wel hierom:

Ik zie problemen in de uitvoer, wat wil je claimen: een gebied, een coördinaat, of een straal van x meter om een coördinaat.?? Hoe lang geld die claim een maand, een jaar, onbeperkt??

Ben bang dat je alleen maar weer meer beperkingen oplegt.

Bovendien zijn er veel geocachers die niet actief zijn op het forum, die bereik je nu niet.

Ik zit in dezelfde regio als jij, en we hebben elkaar al eens geholpen. Via jou weet ik wie weer wie Loper is, en ik ken weer een Team Klein uit Leuseden die weer....enzovoort.

Eigenlijk ken je op die manier via 1 of meer geocachers die je persoonlijk kent al gauw de rest van de actieve geocachers uit de regio. Ik voel er meer voor om onderling elkaar op de hoogte te houdende en ruimte te gunnen om een idee uit te werken.

Bij deze dus, ik hou me verre van die fiets route. Succes en ik hoop zodra ik weer meer tijd heb je caches te zoeken. Ik heb hier in de buurt ook een idee, alleen i.v.m. een nieuw huis geen tijd. Als ik weer tijd heb zal ik eens kijken of de plek nog steeds vrij is, en anders is het wat mij betreft gewoon jammer, is hij nog vrij weet ik hoe teams uit de regio te bereiken.

Waarom zouden we vragen om meer bemoeienis uit de US. :frusty: , als we het ook zelf kunnen stroomlijnen?

Misschien is er voor dit soort dingen wel een topic te openen bij plaatsing vragen, of een meldpunt per provincie war de cache geplaatst gaat worden?

Greetz, Locutus

bewerkt door dutch-locutus
Geplaatst

Tjonge jonge, wéér nieuwe regeltjes erbij maken??? :blink: Snap al die probleemmakerij niet. Je zet een cache uit en als een ander je net vóór is heb je pech of zet hem alsnog uit, eventueel iets aangepast zodat ze elkaar niet in de weg zitten.

Bij de caches die ik heb uitgezet zou het geen probleem zijn als een ander er ook wat uitzette. En wie ben ik om een ander dat te verbieden??? We leven in een vrij land wat dat betreft. Niemand is er toch op uit een ander opzettelijk te hinderen? :angry: Leven en laten leven en vooral niet nóg meer regeltjes verzinnen.... :frusty:

Geplaatst
'T is eigenlijk veel handige om op de overzichtskaart eens te kijken.

Dan eens een gebied op zoeken, niet te ver bij je vandaan ivm met onderhoud,

waar nog niet zoveel caches liggen en daar een nieuwe cache plaatsen.

Nou dan hebben wij nog wat te doen, in oost-brabant :frusty:

Geplaatst

Wij hebben dat tweemaal bij de hand gehad, maar toch heb ik optie 1 gekozen. Het leverde namelijk geen probleem op, alleen een overlegmoment.

De eerste maal liep GR een nieuwe cache proef voor team Otta, toen hij dacht: "He, deze plek ken ik!" Dat was onze Bolle cache. Team Otta stuurde mij direct een vriendelijke email met (wat mij betreft overbodige) excuses: ze hadden niet gechecked of er al een cache in de buurt lag. Ik heb ze voorgesteld de beide caches een beetje op elkaar aan te passen zodat ze makkelijk als combi-cache konden worden gelopen. Daarvan is het om mij onbekende reden uiteindelijk niet gekomen: de nieuwe cache is nooit geplaatst. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat de approval nogal problematisch verliep.

De tweede maal had ik in een logje geschreven dat we van plan zijn in Nieuwegein een nieuwe cache te plaatsen. Via Team WijDrie hoorde Team SaRie dat, die met soortgelijke plannen rondliep. Uit de emailwisseling bleek dat we dezelfde drie (!) potentiele lokaties op het oog hadden. Zoveel mooie plekjes zijn er nu ook weer niet rond Nieuwegein :angry: Zij waren verder met de voorbereiding, dus ik wacht nu met spanning op een cache ca. 500 meter van mijn voordeur, en zal er zelf eentje op een andere plek plaatsen. :frusty:

Geplaatst
De tweede maal had ik in een logje geschreven dat we van plan zijn in Nieuwegein een nieuwe cache te plaatsen. Via Team WijDrie hoorde Team SaRie dat, die met soortgelijke plannen rondliep. [...] dus ik wacht nu met spanning op een cache ca. 500 meter van mijn voordeur, en zal er zelf eentje op een andere plek plaatsen. 

Mooi hé, die plaatselijke tamtam. :frusty:

Het team zit nog steeds met spanning te wachten op allebij de caches! :angry:

tot cache,

team Wij Drie :blink:

Geplaatst

Met grote interesse tot dusver dit draadje gevolgd. Zelf heb ik nog geen problemen gehad bij het uitzetten van mijn caches. Vooral omdat geen andere cachers uit Delft zich totnogtoe hiermee bezig houden. De andere caches hier in Delft zijn afkomstig van Andemo en Ambtenaartje, maar die wonen niet hier. Geen problemen, want ik heb een prima verstandhouding met hen :eek: . Willen ze in Delft nog meer leggen, dan zullen we denk ik wel even overleggen.

Wel wil ik graag wat uitleggen over mijn werkwijze bij het zoeken van caches. Steeds meer moet ik ver van huis om iets te vinden. Ik zoek dan gebieden met meerdere caches, waarvan liefst minstens één multi. Vaak start ik met een single voor het moreel (lukt niet altijd, naar de Campina Goodbye cache b.v. vergeefs anderhalf uur lopen zoeken :blink: ), daarna de multi en die mag best een aantal uurtjes duren. Dan is het een kwestie van kijken hoeveel tijd ik nog heb tot het donker wordt. Natuurlijk moet er ook nog ergens wat worden gegeten (ben nog nooit zoveel bij vriend MacD geweest als afgelopen zomer :P ). Is er nog veel tijd, dan kan er nog wel een multi worden gedaan. En anders singles aflopen.

Kijk, en nu kom ik op het onderwerp van dit draadje: hoe meer caches hoe liever! :frusty: . Daarom: leg maar neer al die caches. Dus niet kiezen wie van de twee, gewoon allebei. Wel even rekening houden met de regels van .com natuurlijk, dus iets meer dan 150m uit elkaar. Meer caches betekent voor mij meer keuzemogelijkheden voor een mooie dag cachen.

Als je een cache legt wil je toch dat ie gevonden wordt? Volgens mij wordt ie meer gevonden als ie gecombineerd kan worden met één of meer andere caches. Ik lees dat namelijk veel in logs.

Nog eenmaal heel duidelijk: veel caches leggen, vooral in Zuid-Holland. Ik droom al dat na mijn winterstop er een zee aan nieuwe caches is bijgeplaatst :angry: .

Geplaatst
Wel wil ik graag wat uitleggen over mijn werkwijze bij het zoeken van caches. Steeds meer moet ik ver van huis om iets te vinden. Ik zoek dan gebieden met meerdere caches, 

Kijk, en nu kom ik op het onderwerp van dit draadje: hoe meer caches hoe liever!  :frusty: . Daarom: leg maar neer al die caches. Dus niet kiezen wie van de twee, gewoon allebei. Wel even rekening houden met de regels van .com natuurlijk, dus iets meer dan 150m uit elkaar. Meer caches betekent voor mij meer keuzemogelijkheden voor een mooie dag cachen.

Als je een cache legt wil je toch dat ie gevonden wordt? Volgens mij wordt ie meer gevonden als ie gecombineerd kan worden met één of meer ander caches. Ik lees dat namelijk veel in logs.

Nog eenmaal heel duidelijk: veel caches leggen, vooral in Zuid-Holland. Ik droom al dat na mijn winterstop er een zee aan nieuwe caches is bijgeplaatst  :angry: .

:blink: schitterend, in 1 woord: SCHITTEREND. Ik krijg er tranen van in de ogen, hier wordt met 1 berichtje in 1x gezegd wat ik al tijden vind en denk maar nooit heb durven zeggen :eek: Een kerel naar mijn hart!

En zonder gekheid: ik ben het compleet met Willie eens, ook over dat Zuid-Holland

Geplaatst

Ik heb reeds in het begin van dit draadje geschreven hoe ik hiermee om ga/ zou gaan.

Ik blijk het nu toch 1 maal te hebben meegemaakt: Peninsula ligt op een plaats waar Pentagram ook van plan was er een neer te leggen.

Ik heb ze alsnog aangemoedigd er alsnog een neer te leggen in wat aangepaste vorm.

Hoe meer caches, hoe meer vreugd !

Zolang de coordinaten bovenaan de cachesite maar minimaal 150 meter uit elkaar liggen.

De opmerkingen van Dwarreltje en Williii Carotte komen wat mij betreft voor een Quote in aanmerking: zij hebben het begrepen.

Geopatra.

Geplaatst
:angry: schitterend, in 1 woord: SCHITTEREND. Ik krijg er tranen van in de ogen, hier wordt met 1 berichtje in 1x gezegd wat ik al tijden vind en denk maar nooit heb durven zeggen :blink:  Een kerel naar mijn hart!

Dank, en uh , nog gefeliciteerd met je verjaardag :frusty:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...