pa3dgg Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 Ik gebruik al een poosje Mapsource 6.15.6. Ik heb nog geen problemen gehad, maar nu moest ik ergens een straatnaam opzoeken en dat blijkt niet te gaan. Ik klik op Zoeken - Zoeken naar plaatsen - en dan krijg ik een popup scherm, waar ik alleen een plaats kan invullen. Die vindt hij dan ook gelijk. Maar een regel waar ik een adres kan invullen, die mis ik. Ik heb al een beetje de instellingen doorgelopen, maar kan geen instelling vinden, die verkeerd zou kunnen staan. Ook het wisselen van kaarten maakt geen verschil. Verder heb ik mapsource al opnieuw geinstalleerd. Iemand een idee of en wat ik misschien fout doe? Arie
0 GeSi Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 Je moet in Mapsource wel een kaart geselecteerd hebben die adresinformatie bevat (bijvoorbeeld City Navigator)
0 Crankyhenkie Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 En als je wel City Navigator hebt dan kun je het scherm "Zoek naar plaatsen" het tabblad Adres kiezen.
0 pa3dgg Geplaatst 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst 10 oktober 2009 Had ik niet gemeld, maar ik gebruik city navigator nt 2010.1 En het tabblad adres dat ontbreekt juist. Dat had ik met een vorige versie van Mapsource wel. Arie
0 LTeunis Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 je gebruikt geen topo kaart? misschien toevallig geselecteerd?
0 De Haelder Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 In de versie die jij hebt zitten nogal wat bugs!! Legaal???
0 djdysaster Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 Bij mij doet ie het wel, zelfde versie. met zoeken naar dichtsbijzijnde plaatsen en dan de straatnaam selecteren.(of is dit niet wat je bedoelt?)
0 pa3dgg Geplaatst 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst 10 oktober 2009 LTeunis, kaarten zijn oke. djdysaster, daar zit nu net het probleem, kan geen straatnaam selecteren. Ga volgende week eens alles verwijderen, ook in mijn register. Dan opnieuw installeren, misschien dat het helpt. In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken. Arie
0 Team Damenweb Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 Er staat waarschijnlijk iets niet goed in het register; kijk maar eens op: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=24093 Team Damenweb
0 GrijsBaard Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 Hier gaat het ook al niet lekker. Werk nog met 6.11.5, oudje ik weet het Dus upgraden naar 6.15.6 Nadat alles keurig gedownload is, en ik verwachtingsvol naar het scherm kijk, zie ik de volgende regel. Invalid command line parameter (restart) Waarna het zaakje dus gewoon stopt. Wellicht kan ik ergens die update als setup krijgen?
0 reej Geplaatst 10 oktober 2009 Geplaatst 10 oktober 2009 LTeunis, kaarten zijn oke. djdysaster, daar zit nu net het probleem, kan geen straatnaam selecteren. Ga volgende week eens alles verwijderen, ook in mijn register. Dan opnieuw installeren, misschien dat het helpt. In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken. Arie er missen dan 3 sleutels in je register... ik weet wel waarom
0 pa3dgg Geplaatst 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst 11 oktober 2009 Team Damenweb en Reej , maar ook Lteunis hebben gelijk. Ik had zelf gegoogeld, maar het niet kunnen vinden. Maar de oplossing was inderdaad : Het blijkt dat het adressen probleem van de 2010 versie op te lossen is door drie registersleutels toe te voegen, nl: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\FamiliesNT\City Navigator Europe NT 2010.1] "IDX"="C:\\Garmin\\City Navigator Europe NT 2010.1\\CNEuroNT_2010_10.mdx" "MDR"="C:\\Garmin\\City Navigator Europe NT 2010.1\\CNEuroNT_2010_10_mdr.img" "TRF"="C:\\Garmin\\City Navigator Europe NT 2010.1\\CNEuroNT_2010_10_trf.trf" Let op: Je moet natuurlijk wel de bestandlocatie van de bestanden aanpassen aan je eigen bestandslocatie waar CNENT 2010 is geinstalleerd. Ik denk dat het legaal is, als de moderator van het forum er anders over denkt, kan ij of zij dit bericht, waar ik andere ook mee probeer te helpen verwijderen. Arie
0 GuitarArnie Geplaatst 11 oktober 2009 Geplaatst 11 oktober 2009 Hier gaat het ook al niet lekker.Werk nog met 6.11.5, oudje ik weet het Dus upgraden naar 6.15.6 Nadat alles keurig gedownload is, en ik verwachtingsvol naar het scherm kijk, zie ik de volgende regel. Invalid command line parameter (restart) Waarna het zaakje dus gewoon stopt. Wellicht kan ik ergens die update als setup krijgen? Dit gebeurt volgens mij als je de update probeert te doen door in Mapsourec de update-functie te kiezen. Als je dat zo hebt gedaan, is de oplossing de betreffende versie gewoon te downloaden van de Garmin site en dan op te starten. is dat het niet, nou, dan wens ik je veel succes
0 GrijsBaard Geplaatst 11 oktober 2009 Geplaatst 11 oktober 2009 Dan ga ik dat zodadelijk maar eens downloaden. Ik laat het wel weten als het gelukt is. Alvast bedankt voor de reactie
Vraag
pa3dgg
Ik gebruik al een poosje Mapsource 6.15.6.
Ik heb nog geen problemen gehad, maar nu moest ik
ergens een straatnaam opzoeken en dat blijkt niet te gaan.
Ik klik op Zoeken - Zoeken naar plaatsen - en dan krijg ik
een popup scherm, waar ik alleen een plaats kan invullen.
Die vindt hij dan ook gelijk.
Maar een regel waar ik een adres kan invullen, die mis ik.
Ik heb al een beetje de instellingen doorgelopen, maar kan
geen instelling vinden, die verkeerd zou kunnen staan.
Ook het wisselen van kaarten maakt geen verschil.
Verder heb ik mapsource al opnieuw geinstalleerd.
Iemand een idee of en wat ik misschien fout doe?
Arie
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten