elisa1955 Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 De laatste tijd loopt mijn gps (Garmin GPSmap60CSx) regelmatig vast tijdens het navigeren in de auto. Ik moet dan echt de batterijen eruit halen en weer opnieuw aanzetten, zodat hij weer verder kan navigeren. Dit vind ik heel lastig, zeker als je alleen in de auto zit! Ik heb de sd-card al minder vol gezet, er zit nu maar ± 500 mb op, terwijl ik er eerst 1,5 gb op had. Het probleem is eigenlijk begonnen toen ik fiets onroute er op heb gezet. Ook vind ik dat de gps trager is geworden. En het maakt niet uit of ik er 1,5 gb op had of zoals nu 500 mb Ik heb er wel aangedacht om fiets onroute er af te halen, maar ik betrap mijzelf er op dat ik die toch (soms) wel weer erg handig vind. Ik vraag mij af of een update van de gps zou kunnen helpen. Wie heeft er een idee?
De Armadillo's Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 De laatste tijd loopt mijn gps (Garmin GPSmap60CSx) regelmatig vast tijdens het navigeren in de auto. Ik moet dan echt de batterijen eruit halen en weer opnieuw aanzetten, zodat hij weer verder kan navigeren. Dit vind ik heel lastig, zeker als je alleen in de auto zit! Ik heb de sd-card al minder vol gezet, er zit nu maar ± 500 mb op, terwijl ik er eerst 1,5 gb op had. Het probleem is eigenlijk begonnen toen ik fiets onroute er op heb gezet. Ook vind ik dat de gps trager is geworden. En het maakt niet uit of ik er 1,5 gb op had of zoals nu 500 mb Ik heb er wel aangedacht om fiets onroute er af te halen, maar ik betrap mijzelf er op dat ik die toch (soms) wel weer erg handig vind. Ik vraag mij af of een update van de gps zou kunnen helpen. Wie heeft er een idee? Het opnieuw formatteren van je SD kaartje zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. Ik heb een dergelijk probleem (schakelde af en toe spontaan uit, met een vaag scherm) een poosje geleden en heb het zo succesvol opgelost!
Pistol.Paul Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 Ik heb zelf ook bij de hand gehad bij mijn GPSMAP60CX , dat TOpo NL en City Navigator elkaar niet lagen. Eenmaal bij aankomst op de eindbestemming sloeg het zwarte driehoekje vast. Ondanks dat je van positie veranderde, bleef het driehoekje op de zelfde plaats staan. Het uit en opnieuw aanzetten van het apparaat was dan de enige oplossing. In jouw geval zou je ook tijdelijk de 'kaart' van Fietsonroute uit kunnen zetten, tot het moment dat je hem weer nodig denkt te hebben.
Track_leader Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 Ik heb zelf ook bij de hand gehad bij mijn GPSMAP60CX , dat TOpo NL en City Navigator elkaar niet lagen. Eenmaal bij aankomst op de eindbestemming sloeg het zwarte driehoekje vast. Ondanks dat je van positie veranderde, bleef het driehoekje op de zelfde plaats staan.Het uit en opnieuw aanzetten van het apparaat was dan de enige oplossing. In jouw geval zou je ook tijdelijk de 'kaart' van Fietsonroute uit kunnen zetten, tot het moment dat je hem weer nodig denkt te hebben. bovenstaande is waarschijnlijk de oplossing. de onroute kaarten zijn niet helemaal geschikt voor de chipset op de gps60 serie. het is net even allemaal te zwaar voor het beestje. Ik denk zelfs dat je de kaart op een aparte sd kaart moet zetten en deze alleen gebruiken als je fietst..... maar heb je ook al de nieuwe versie gedownload met de laatste aanpassingen http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=26383
Cernunnos Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 Ik heb zelf ook bij de hand gehad bij mijn GPSMAP60CX , dat TOpo NL en City Navigator elkaar niet lagen. Eenmaal bij aankomst op de eindbestemming sloeg het zwarte driehoekje vast. Ondanks dat je van positie veranderde, bleef het driehoekje op de zelfde plaats staan.Het uit en opnieuw aanzetten van het apparaat was dan de enige oplossing. In jouw geval zou je ook tijdelijk de 'kaart' van Fietsonroute uit kunnen zetten, tot het moment dat je hem weer nodig denkt te hebben. Heb zelf deze gps niet maar de colorado. Wel veel gelezen en ik weet dat er als oplossing werd vermeld: 1- profiel aanmaken auto, en dan de fietskaart uitzetten in dat profiel en/of 2- de fiets kaart in het geheugen van de garmin zelf ipv op de geheugenkaart. Dit zou soelaas moeten bieden. Hoop dat het werkt bij jou. grtzz
Track_leader Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 Ik heb zelf ook bij de hand gehad bij mijn GPSMAP60CX , dat TOpo NL en City Navigator elkaar niet lagen. Eenmaal bij aankomst op de eindbestemming sloeg het zwarte driehoekje vast. Ondanks dat je van positie veranderde, bleef het driehoekje op de zelfde plaats staan.Het uit en opnieuw aanzetten van het apparaat was dan de enige oplossing. In jouw geval zou je ook tijdelijk de 'kaart' van Fietsonroute uit kunnen zetten, tot het moment dat je hem weer nodig denkt te hebben. Heb zelf deze gps niet maar de colorado. Wel veel gelezen en ik weet dat er als oplossing werd vermeld: 1- profiel aanmaken auto, en dan de fietskaart uitzetten in dat profiel en/of 2- de fiets kaart in het geheugen van de garmin zelf ipv op de geheugenkaart. Dit zou soelaas moeten bieden. Hoop dat het werkt bij jou. grtzz de 60 serie heeft geen profielen
elisa1955 Geplaatst 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst 27 augustus 2009 Bedankt allemaal voor de snelle reacties @ Track Leader : ik zie inderdaad dat ik nog een verouderde versie heb van de fiets onroute (1.50 ) ik denk inderdaad dat ik hem toch maar op een aparte kaart zet. @ Pistol Paul en Cernunnos: ik weet inderdaad niet zeker of ik de fiets onroute wel uit had gezet, dat is inderdaad nog een mogelijkheid om te controleren.
Cernunnos Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 Wist niet dat de 60 geen profielen heeft.... thx
LLT Geplaatst 28 augustus 2009 Geplaatst 28 augustus 2009 Kijk ook eens op http://forum.gps.nl Met de onroute wandelkaart zijn nogal wat problemen ook in combi met andere kaarten.
team brick Geplaatst 28 augustus 2009 Geplaatst 28 augustus 2009 Ik vraag mij af of een update van de gps zou kunnen helpen. Wie heeft er een idee? Als je software versie 3.90 geïnstalleerd hebt kan je dit soort problemen verwachten. Bij mij schakelt het apparaat uit als onderweg de route moet worden herberekend. Recent in de software versie 4.00 uitgekomen. Ik heb hem net geïnstalleerd via de webupdate. Op meerdere fora wordt aangegeven dat zelf downloaden van de firmware problemen geeft, terwijl update via de webupdate probleemloos gaat (je bent dan zeker van de juiste versie). De komende dagen zal ik eens kijken of de foutjes verdwenen zijn.
de emmers Geplaatst 28 augustus 2009 Geplaatst 28 augustus 2009 Ik vraag mij af of een update van de gps zou kunnen helpen. Wie heeft er een idee? Als je software versie 3.90 geïnstalleerd hebt kan je dit soort problemen verwachten. Bij mij schakelt het apparaat uit als onderweg de route moet worden herberekend. Recent in de software versie 4.00 uitgekomen. Ik heb hem net geïnstalleerd via de webupdate. Op meerdere fora wordt aangegeven dat zelf downloaden van de firmware problemen geeft, terwijl update via de webupdate probleemloos gaat (je bent dan zeker van de juiste versie). De komende dagen zal ik eens kijken of de foutjes verdwenen zijn. Daar ben ik ook benieuwd naar. Het freezen van het zwarte pijltje komt me zeer bekend voor. Vooral als er eerst met de cachemobiel over de weg genavigeerd is. Het lijkt wel of het snelheidsverschil tussen auto en voeten de gps parten speelt. En inderdaad heb ik versie 3.90, zag wel 4.00 al staan, maar nog niet aangedurft om te installeren. De Emmers
highwood blue Geplaatst 28 augustus 2009 Geplaatst 28 augustus 2009 Ik heb de 60Csx nu voor de tweede x, met de "uit de doos software"en op de kaart dus niet meer dan 2Gb aan kaarten. Daar staat dan wel veel op, maar alles beknabbeld tot een selectie die ik denk te gebruiken. Van fiets tot wandel, van topo tot navigator.... Totaal geen enkel probleem. Heb inderdaad wel gehoord dat de een na laatste update problemen gaf, en ben dus wel benieuwd naar de laatste. Alhoewel ik eigenlijk helemaal geen verandering nodig heb.
Team Firefox Geplaatst 28 augustus 2009 Geplaatst 28 augustus 2009 En inderdaad heb ik versie 3.90, zag wel 4.00 al staan, maar nog niet aangedurft om te installeren. Misschien ook wel handig om een linkje naar de update in het draadje te plaatsen: http://www8.garmin.com/software/GPSMAP60CSx_400.exe Changes made from version 3.90 to 4.00: * Fixed several errors in NMEA statements introduced in 3.90. * Fixed WAAS information not showing 'D' in satellite bars. Error was introduced in 3.90. * Other minor bug fixes.
Team Firefox Geplaatst 28 augustus 2009 Geplaatst 28 augustus 2009 En voor wie nog twijfelde: de update is hier inmiddels gedaan en goed gegaan
Peetee Geplaatst 28 augustus 2009 Geplaatst 28 augustus 2009 (bewerkt) En voor wie nog twijfelde: de update is hier inmiddels gedaan en goed gegaan Ook bij mij ging het allemaal goed. Of dat in het veld ook zo uitpakt moeten we nog even afwachten. 28 augustus 2009 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten