Spring naar bijdragen

Waarom Ben Jij Nu Eigenlijk Gaan Geocachen


indeverte

Aanbevolen berichten

Enige jaren terug iets over gelezen in computertotaal als ik het goed heb. Leek ons toen al erg leuk. Echter door drukte (verbouwing etc) niet van gekomen. Vorig jaar las mijn vrouw op het kindjeopkomst forum (is ze na de geboorte van onze tweeling blijven hangen) over een aantal dames die aan geocaching deden en toen hebben we ook een gps gekocht (etrex H). Vervolgens een cache in de buurt gedaan en toen waren we verkocht. ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In 2007 hebben wij het plan opgepakt om een bepaald gebied in de VS proberen met een bezoekje te gaan vereren. Om dat gebied te bezoeken heb je een vergunning nodig. Deze worden er maar 10 per dag verstrekt, waarvan slechts de helft online is aan te vragen. De kans om een vergunning te krijgen is dus niet zo heel erg groot. Maar goed, mocht je zo'n vergunning krijgen, dan krijg je kaartje met daarop enkele herkenningspunten getekend en de GPS-coördinaten waar je moet zijn. Dus de noodzaak om een GPSr te hebben was er. Maar we vonden een dergelijk apparaatje toch behoorlijk aan de prijs om die voor slechts één dag te gaan gebruiken. Huren was ook geen optie, want dan zouden we die voor enkele weken dienen te huren, en dan kun je voor minder geld ook een GPSr kopen. Zodoende gingen we het internet afstruinen wat er nog meer met zo'n 'ding' kon. Na een tijdje zoeken kwamen we bij geocaching.nl (of com, dat weet ik ook niet meer uit). Beiden wandelen we graag en vinden het ook nog eens leuk om speurtochten te lopen. Uiteindelijk besloten om een GPSr aan te gaan schaffen. De eisen werden steeds groter en uiteindelijk viel de keus op een Garmin Vista HCX. Als we dan zo nu en dan een cache gingen zoeken, lag het apparaat niet nutteloos in de kast. Twee jaar en twee dagen geleden gingen we voor het eerst op pad om een cache te zoeken. Het zo nu en dan, werd met grote regelmaat. De Vista ligt bijna nooit in de kast.

 

En de vergunning, waarvoor we tenslotte een GPSr hebben aangeschaft? Die hebben we nog steeds niet. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eind 2006 kreeg ik mijn eerste PDA met GSP.

Deze gebruikte ik alleen voor tomtom, en omdat ik niet bepaald thuis ben in windows (mobile) meuk heb ik nooit geschikte software voor geocaching kunnen vinden.

Toen ik begin dit jaar mijn nokia E71 met gps kreeg was de software snel gevonden.

Ik kon het geocachen al van een krantenartikel lang van jaren terug, dus snel naar de site, een accountje maken en de eerste cache zoeken.

 

Het was op een zondag, 15 maart.

Een stel vrienden was bij ons op de koffie, en de 2 zwangere dames wilden graag wandelen.

Omdat ik net mijn gsm had, en wist wat geocachen was, dus snel de software er op en geroepen 'Wandelen? Ja leuk!' wat meteen tot argwaan bij de dames leide.

Eenmaal in het streekbos, hier om de hoek, aangekomen hadden ze mijn plan al snel door.

Maar al snel vonden we het zoeken, rekenen, puzzelen een leuk iets.

 

Inmiddels zijn ook hun hun eerste caches zelfstandig gaan vinden en hebben we andere vrienden ook al aan het geocachen gekregen.

Hier is zelfs al vrij snel een garmin etrex vista hcx gekomen, omdat de gsm me te onnauwkeurig was.

Met ook al een eerste zelf geplaatste cache kan ik zeggen dat het virus hier behoorlijk is toegeslagen.

Nu al zin in volgende zomer, samen met vrouw en kinderen, eventueel aangevuld met vrienden, lekker caches zoeken :eek:

Dit jaar zal er niet HEEL veel meer van komen, de tweeling kan elk moment komen, dus dan hebben we even geen tijd meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2006 voor het eerst van het woord geocachen gehoord. In het weekend reed ik regelmatig op de vrachtwagen met iemand die het altijd over deze hobby had. Hij had het dan over keesjes zoeken. Ik werd toch wel steeds nieuwsgieriger, ik wilde dat ook wel eens van dichtbij meemaken. Ondertussen had ik mijn vrouw ingelicht, had ik beter niet kunnen doen, die is vreselijk gaan lachen. Die had zoiets van je gaat toch niet als een soort grote lummel doosjes in het bos zoeken, haha, ze kon er met haar pet niet bij. Ondertussen is ze natuurlijk knap fanatiek geworden. Als ik iets in mijn kop heb zitten moet het gebeuren ook. Een gps gekocht en op zoek naar de eerste cache. Deze lag een paar 100 meter van ons huis. Goed gehumeurd op pad, het goede humeur verdween snel toen we op locatie gearriveerd waren. Nou eens kijken waarheen de pijl wijst, hoor ik ineens achter me: zoek je dit soms? De eerste found was een feit en ik had er de pest in. Nou zijn we graag op pad en deze nieuwe hobby past daar uitstekend bij. Tijdens het cachen ontmoet je ook mede-cachers, ook dat vinden we erg leuk. Alleen onze kinderen vinden het een genante hobby. Laatst was ik jarig en mijn dochter vroeg aan haar collega of zij misschien nog een kadootje wist voor haar vader. Zij vroeg: heeft je vader een hobby? Mijn dochter lachen natuurlijk, ze kon de woorden niet uit haar mond krijgen om te zeggen dat haar pa een hobby heeft. Nee, mijn vader heeft geen hobby!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor dat ik in aanraking kwam met geocaching wandelde ik al veel in de ardennen echter het waren steeds dezelfde rondjes. Nadat ik een artikel in het magazine van de Standaard had gelezen heb ik me er eens in verdiept - de eerste cache die ik toen heb proberen te vinden was een mystery (4 sterren) met een pda in het gebied waar ik al vaak kwam. Kwam er al snel achter dat het cachen met een pda niks zou worden, heb de week erna een garmin gps60 gekocht ook met de bedoeling om langere wandelingen in andere plaatsen te maken.

Overigens een paar jaar voor dat ik met geocaching in aanraking kwam had ik wel al eens overwogen om een gps te kopen, maar vond zo'n ding niet echt nodig, en die "gesloten" schatkistjes op het schermpje deden me niet zoveel.

bewerkt door mlsn1975
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lipe en fietste altijd al erg veel om de stress van het dagelijkse werk te compenseren . Op enig moment GPS gekocht en downloaden van allerlei tracks en vervolgens ontdekte ik het cachen. Wat mij aanspreekt is het schijnbaar zinloos en nutteloze karakter. Het gaat nergens over en toch kun je er niet mee op houden. Telkens weer iets nieuws opzoeken en de kick uiteraard wanneer je de stash ontwaart ! Altijd weer bevredigend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herfts 2006....... 's ochtends kwart voor zeven..... je kent het wel.. zo'n dag die in het donker begint gepaard met vieze natte koude regen en ook zo eindigd. M'n collega en ik stappen in de auto om de surveillance te starten.

Koud het bureau uit stuiten we op de oprit van ons bureau op een autotje met de alarmlichten aan..... vreemd...

Het bureau staat in het buitengebied. De eerste buurman woont 200 meter verderop en heeft ook een andere auto. Postbodes kijken wel uit om zo vroeg op pad te zijn... andere collega's misschien... neuuu wij waren de enige dus dit autotje hoorde hier niet. Het vreemde was dat ik een kwartiertje geleden aankwam en dat ding er toen nog niet stond.

Met het alom bekende deuntje van James Bond in het achterhoofd stappen we op de auto af..... kenteken wordt opgevraagd door mijn collega.... mmmm rondom duizend (er is dus niets aan de hand met het bakkie)

Deuren gesloten.. geen rotzooi van binnen... best wel nette auto.....

vreemd..

 

ritsel ristel......

 

huh

 

in het achterhoofd speelt het bekende fluitende deuntje van een oude maar bekende western "The good, the bad and the ugly"met Clint Eastwood in de hoofdrol.....

 

ristel ristel in de bosjes naast de toegangsweg van ons bureau..... daar is niets.. gewoon een boom, struikjes, slootje erachter, prikkeldraad en daarachter een groot weiland met een nieuwsgierige koe die altijd lijkt te knipogen als je aan komt rijden...

 

Twee zaklampen gericht op wat er mogelijk komen gaat.....

zou dat beest misschien........

 

 

"hallooooo, goedemorgen.... sta ik verkeerd.. zegt een in geheel militair gevechtsteneu gekleed personage."

"krijg nou wat???!!!! "eehh nou eehh.....wat zijn wij hier aan het doen meneertje....... (ahum okay het kwam er iets professioneler uit hoor!)

"Oh sorry tja eeh ik ben aan het gejoketsjen.... mag dat"

" u bent WAT aan het doen.....

"ja ik heb niet veel tijd. Moet u maar opzoeken op internet. Het is een spelletje.. ik spel het wel even G-E-O-C-A-C-H-E-N

ik kan het niet vinden maar kom vanmiddag terug om verder te zoeken... kijk dit is mijn GPS

Een mooi blauw oplichtend aparaatje wordt getoond.. totaal verbouwereerd zeg ik: oh ja mooi ding....

 

"Kan ik weg heren.. anders kom ik te laat op de kazerne..?"

Natuurlijk even wat personalia genoteerd maar geen reden om de beste man langer op te houden....... welke zot......stromende regen.... ach laat maar!!

 

 

Dat was dus mijn eerste ervaring met geocachen... Ongeveer een maand later ging ik het gespelde woord maar eens intoetsen op internet en kwam ik op de site uit die ik nu dagelijks raadpleeg op de aanwezigheid van nieuwe caches

Het blijft elke dag weer spannende welke nieuwe caches er nu weer uitgelegd zijn. Misschien wel in dat ene straatje waar je hem altijd al verwacht had. Of misschien wel bij je eigen huis.. zo voor het grijpen..... misschien is mijn eigen buurman wel lid geworden... lachuuhh!!

Gestart met een tweedehandse GPS V en na 2 jaar een mooie GPS 60CSX gekocht. Een superhobby!!!!

Gek genoeg een halfjaar later na het vinden van mijn eerste cache de cache gezocht die de man zocht die ik op die herfstige ochtend in 2006 tegenkwam. Voor de nieuwsgierigen.. "De Regenboog" in Barneveld

 

Groetjes van Davince

ps: ondertussen werk ik daar niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn in eerste instantie gaan geocachen om een doel te hebben als we een stukje willen gaan fietsen tijdens onze weekendjes weg met de camper.

Een andere camperaar, die deze hobby al beoefende, heeft ons uitleg gegeven en twee dagen later waren wij ook bezig.

Ja camperen is leuk en inderdaad is een cache een goed doel om gelijk een leuke fietstocht te maken.

 

Intussen is het lezen van dit forum ook een tijdrovende hobbie geworden. :doctor:

bewerkt door HereIsTom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wij nog in Rotterdam woonden gingen wij 's avonds altijd even een ommetje maken. Het waren 2 rondjes die we liepen, maar dat word je op een gegeven moment zo zat, altijd maar hetzelfde rondje. Een collega van Corry vertelde dat zij een nieuwe hobby had: geocachen. Frans keek 's avonds eens op de site en besloot dat dat niks was. In 2006 zouden wij gaan verhuizen en gingen dat jaar niet op vakantie. Nog maar eens op de site gelezen en door de enthousiaste verhalen van de collega van Corry toch ook maar een GPS gekocht, je moet de jongens toch bezighouden. Onze eerste cache werd De Ackersdijkseplassen. De rondjes 's avonds werden nu zoektochten naar doosjes. Nou ja.....om een lang verhaal kort te maken: we zijn helemaal verslaafd. De collega van Corry heeft sindsdien 23 caches gevonden, wij zitten nu bijna op de 2000. We hebben er ook nog leuke vriendschappen aan overgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eind 2006 kreeg ik mijn eerste PDA met GSP.

Wat is GSP?

 

Misschien een typfout ????

Kom op zeg !!

 

Het is een Geïntegreerde Senseo Pad, handig hoor, altijd 'koffie' bij je hebben...

Maar ik bedoelde vanzelf GPS :thumbup:

 

Geïntegreerde Solar Pentium. Snelle Gps-processor op zonne-energie :thumbup:

 

Ik heb zelf ook nog een N95 Nokia met navigatiemogelijkheid.

Eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.

Wel makkelijk zo'n All In One maar hij vreet batterijen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik ben er denk ik gewoon mee besmet in mijn DNA..... Mijn moeder is een doorwinterde cacher (met afkickverschijnselen en al). Als kind zijnde moeders vaak voor gek verklaart, soms zelfs een beetje plaatsvervangende schaamte. Nu zelf de smaak te pakken Dat ###### erfelijke DNA ook.... En tsjah, als je zelf net zo verslaafd raakt als je moeder kan je partner daar natuurlijk niet aan ontkomen! En zo onstaat team Duo Penotti!

 

ps. Moeders is gedoopt tot Dwarreltje

 

ps2. Dwarreltje: die schaamte is inmiddels verleden tijd en veranderd in trots. Gek ben je nog steeds

:wub: Gelukkig tóch nog wat goed gedaan in dit leven.... Zelf tot cachen gekomen na scheiding van een man die niet van wandelen hield terwijl dat mij mijn hele leven al getrokken heeft. Een -militaire- broer die me erop wees dat er iets bestond als schatzoeken, mij via Duitsland een toen goedkope gps leverde (GPS12). Zo ging het balletje rollen en dat rolt al sinds 2002 ofzo...

Nu getrouwd met een man die gelukkig aangestoken wenste te worden met het virus :thumbup: ... Zo af en toe, als de afstand en ons werk het toelaten, cachen Duo Penotti en wij samen :lol1::P ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man had er al weleens over verteld, maar blijkbaar niet beeldend genoeg [:thumbup:]. Begin dit jaar tijdens een teamdag met collega's mee in aanraking gekomen...en toen....sloeg de vonk over. We hadden al een GPS vanwege de vele wandelingen tijdens onze kampeervakanties, die we maken. De kids zijn de deur uit en de rondjes in de omgeving kennen we onderhand wel. Mijn man heeft inmiddels een nieuwe alleskunner gekocht.

Nu lekker elk weekend met fiets, auto of lopend erop uit en cachen. We hebben het de kids uitgelegd en na enige keren uitgelachen te zijn, heeft mijn dochter afgelopen vrijdag meegezocht [:lol1:]. Als we mijn zoon de komende week terugbrengen naar de kazerne moetten we ook eerst maar even 'van die dingen' zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...