Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds een week heb ik een Oregon 550T in huis.

Leuk, maar veel problemen. :)

Ik wist al dat de Garmin Communicator plug-in niet functioneerde bij onze 60 CSx-en.

Maar bij de Oregon wordt dat een echt probleem omdat ik hem nu niet kan registreren en dus geen updates krijg en het lezen van de uitgebreide handleiding ook daaraan gekoppeld is.

Inmiddels werd alles uit de kast gehaald om eea. toch te laten functioneren. Alle aanbevelingen die garmin geeft werden diverse malen gehanteerd, maar het enige waar dat toe leidde was een Runtime error van MapSource die alleen kon worden opgelost door tenslotte alles van Garmin/MapSource van mijn pc te verwijderen en weer opnieuw te installeren.

MapSource maakt contact met de Oregon, maar de Oregon en internet..... ho maar.

Via google las ik dat het probleem niet uniek was en dat "men" er ook niet uitkwam. Garmin eigenlijk ook niet.

Komt dit iemand bekend voor ?

Is er een oplossing ?

Wie o wie ?

Geopatra.

Geplaatst

Mensen in onze nabije omgeving hebben ook een nieuwe orgeon, maar niks gehoord van deze problemen.

Off topic:

Suggesties zijn:

Lekker verder aanmodderen?

Gewoon niet cachen, je hebt toch al genoeg geo d'ors verzameld. :)

On topic:

Genoeg gedold: waar heb je de oregon gekocht? In Nederland of in het buitenland.

Geplaatst
Mensen in onze nabije omgeving hebben ook een nieuwe orgeon, maar niks gehoord van deze problemen.

Off topic:

Suggesties zijn:

On topic:

Genoeg gedold: waar heb je de oregon gekocht? In Nederland of in het buitenland.

Volgens mij bij Futurum.

Geplaatst (bewerkt)

Off topic:

Suggesties zijn:

On topic:

Futurumshop, maar het ligt niet aan het apparaat: de 60CSx communiceert ook niet met bijvoorbeeld het downloaden van wpt's van .com. Aanvankelijk wel, maar dat is ooit gestopt. Opnieuw downloaden, usbdrivers downloaden etc.: het maakt niets uit.

Het testprogramma van Garmin blijft de gps-en niet herkennen ondanks voltooide installaties.

Het zal dus wel in mijn pc zitten, maar die hebben we helemaal opgeschoond incl. register zoals Garmin in zijn faq's hieromtrent adviseert.

Op een of ander gps-forum las ik dat het niet alleen bij mijn pc een probleem is: al bijna een jaar geleden trad het bij sommigen op. Wat overigens wel eens zou kunnen kloppen met mijn ervaringen. Daar kwamen ze er niet uit, meen ik. Garmin zag ook vraagtekens.

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Gebruik je een proxy? Geen idee of de oregon daarmee overweg kan. Herinstallatie van windows zou ook kunnen. Of probeer windows in een virtuele omgeving te installeren en daar de oregon in te testen. Virtual box kan je gebruiken is gratis.

Geplaatst

Geopatra,

In tegenstelling tot wat er wordt beweerd, heb ik geen problemen om vanaf een cachepagina, met behulp van "Send to Gps" een WP naar mijn 60CsX te sturen.

Er verschijnt een mooie dialoogje, mijn gps wordt gevonden, en de data er naartoe geschreven.

Ik heb echter niet de laatste versie van de Communicator draaien.

Geplaatst

Ik heb het ook eens tijdelijk gehad dat mijn 60Csx niet meer te vinden was voor de Garmin plugin.

Dat bleek toen te liggen aan de installatie voor de USB-driver die kennlijk maar aan één poort gekoppeld was.

GPS-USB stekker in de poort waar ie in zat toen ik de driver installeerde en het probleem was opgelost.

Misschien helpt het?

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst
Ik heb het ook eens tijdelijk gehad dat mijn 60Csx niet meer te vinden was voor de Garmin plugin.

Dat bleek toen te liggen aan de installatie voor de USB-driver die kennlijk maar aan één poort gekoppeld was.

GPS-USB stekker in de poort waar ie in zat toen ik de driver installeerde en het probleem was opgelost.

Misschien helpt het?

Greetz Bloodwoosj.

Tot nu toe help er helemaal niets!

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)

Misschien helpt het?

Greetz Bloodwoosj.

Geopatra.

Onze ervaring met de Garmin 60CSx maar ook met de Etrex Vista.

Op de PC werkt het niet en vanaf de laptop wel! (beide onder Vista).

Conclusie het probleem zit in de computer en niet in de GPS.

@Geopatra, hier hielp computer schonen en opnieuw installeren ook niet.

:thumbup:

bewerkt door Team WilP
Geplaatst

Misschien helpt het?

Greetz Bloodwoosj.

Geopatra.

Onze ervaring met de Garmin 60CSx maar ook met de Etrex Vista.

Op de PC werkt het niet en vanaf de laptop wel! (beide onder Vista).

Conclusie het probleem zit in de computer en niet in de GPS.

@Geopatra, hier hielp computer schonen en opnieuw installeren ook niet.

:thumbup:

Kun je aangeven welke versie van windows er op de machines wordt gedraaid? Ik heb zelf het probleem ook gehad en uitvoeren als admin hielp.

grtzzz

Geplaatst

Onder OS X slechts 1 keer problemen gehad met de plugin icm met mijn etrex vista hcx.

En dat was omdat een andere plugin (van microsoft, hoe kan het ook anders) de boel sabboteerde....

Geplaatst
Kun je aangeven welke versie van windows er op de machines wordt gedraaid? Ik heb zelf het probleem ook gehad en uitvoeren als admin hielp.

grtzzz

Windows XP met IE 8, maar met IE 7 hetzelfde.

Als je googelt op garmin Communicator plugin problemen zie je dat het helemaal niet zeldzaam is cq. was en dat niemand een goed antwoord weet. Het probleem zou zitten in het niet toelaten of verwerken van het Garmin Communicator plugin ActiveX bestand oid.

Groet,

Geopatra.

Geplaatst

Met onze Colorado ook zo iets gehad.. Op de notebook (XP) ging het wel maar op de PC (Vista) niet. (Dit begon na een update van Microsoft...)

Opgelost door de beveiliging van de website van Geocaching.com iets minder "strak" in te stellen. Wie weel is dit ook jou probleem. Suc-6

Geplaatst

Dan maar via mijn Netbook geprobeerd en nu is het wel gelukt dat ding te registreren.

Tjonge jonge zeg wat een gedoe toch allemaal.

Nu maar verder om de kaarten erin te krijgen.

Bedankt voor alle advies en meedenken.

Geopatra.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...