1ltmoos Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Gisteren de bevestiging gekregen dat mijn Platina earthcahe is goedgekeurd door Earthcache.org Hoeveel zijn er hiervan eigenlijk in Nederland, de laatste berichten in deze richting zijn van 2007. Niet dat het een wedstrijd is, maar ik ben nou eenmaal nieuwsgierig. Grtz (1lt) Moos
jolimama Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Gisteren de bevestiging gekregen dat mijn Platina earthcahe is goedgekeurd door Earthcache.orgHoeveel zijn er hiervan eigenlijk in Nederland, de laatste berichten in deze richting zijn van 2007. Niet dat het een wedstrijd is, maar ik ben nou eenmaal nieuwsgierig. Grtz (1lt) Moos ???? kliker deklik
TuuronTour Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 ???? kliker deklik Hier komt de (engelstalige) link met uitleg over wat er bedoeld wordt: klikkerdeklik Het komt erop neer dat je pinnetjes kan aanvragen bij earthcache.org als je een bepaald aantal earthcaches in meerdere landen hebt bezocht en zelf een bepaald aantal earthcaches hebt gemaakt. En platinum is de hoogste klasse pin die je kan krijgen. Niet iedereen is hier gelukkig mee, er is kritiek dat die pinnetjes tot een toename van kwalitatief mindere earthcaches leiden.
jolimama Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Even kijken of ik het goed begrijp. Ze kijken niet naar de cache maar naar wat je gelopen hebt en hoeveel je er al uit hebt staan. Het heeft dus met kwantiteit te maken. Of zit er nog meer achter, krijg je als je zo een cache loopt ook een ander logo in je lijst? Ik ben gewoon benieuwd naar wat er bijzonder aan is.
cachorganic Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Het idee was oorspronkelijk leuk... De bedoeling is om mensen te motiveren goede earthcaches neer te leggen. Alleen gebeurt dat niet overal, Veel cachers zien het als een "verplichting" om weer een graad verder te komen. En dat is dus niet de bedoeling. Daarom vertaal ik ook geen earthcachers meer voor mensen, omdat ze er een potje van maken. Je moet goed onderbouwde caches maken die niet iedereen zomaar zonder slag of stoot kan loggen. Ja ik weet het, voor sommigen ben ik een zeikerd als ik weer een antwoord fout keur. Maar dat zijn de regels. Ik heb aardrijkskunde gestudeerd, en ik had die caches die ik heb neergelegd nog veeeel moeilijker kunnen maken, maar dat is dus ook niet de bedoeling. Je moet er plezier in hebben om een geologische les te mogen volgen!
Team WilP Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 (bewerkt) Vanavond een mailtje ontvangen dat de pins vervangen zijn door een elektronisch logo dat je in je profiel mag zetten. En hoe je naar Earthcaches kijkt hangt veel af hoe je er zelf over denkt, in de praktijk blijkt dat er veel gelegd zijn om te leggen. Als voorbeeld de vele groeve caches in Limburg waar een groot aantal vrijwel identiek is. Maar als je er wat van opsteekt over moeder aarde vind ik ze de moeite waard. Er zou best een wat stengere selectie over mogen zijn. p.s. 3e Platinum Eartcacher in NL. 5 augustus 2009 bewerkt door Team WilP
jolimama Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Ik heb gisteren veel geleerd over de earthcache en inderdaad het kunnen hele mooie en interessante caches zijn. Het zijn wel caches waar de legger veel kennis over het gebied voor moet hebben en dus niet even te maken. Een probleem kan misschien zijn dat niet iedereen even veel kennis bezit en er dan ondanks al de goede bedoelingen caches ontstaan die minder leerzaam zijn en zo meer een virtual worden. (overigens heb ik zelf genoten van de virtuals die ik heb gedaan) Bedankt voor de lessen in earthcaches, gisteravond dacht ik nog dat er een specialecache online was gekomen.
mlvdburg Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Wel jammer als de pins vervallen. Had net mijn gouden aangevraagd. Vond het wel hebben. Zeker als je pins spaart
Bloodwoosj Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Wel jammer als de pins vervallen. Had net mijn gouden aangevraagd.Vond het wel hebben. Zeker als je pins spaart Alleen het toesturen van brons en zilver is gestopt per 1 augustus uit kostenoverweging, vanaf goud schijnt men nog steeds pins toe te sturen. Greetz Bloodwoosj.
Team Professor X Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Wel jammer als de pins vervallen. Had net mijn gouden aangevraagd.Vond het wel hebben. Zeker als je pins spaart Alleen het toesturen van brons en zilver is gestopt per 1 augustus uit kostenoverweging, vanaf goud schijnt men nog steeds pins toe te sturen. Greetz Bloodwoosj. Klopt...neemt gelijk de hoeveelheid "aardkundige" monumenten af Ik zal eens een geologisch verschijnsel onder de grond onder de aandacht brengen! Kijken of dat lukt!
Team WilP Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Wel jammer als de pins vervallen. Had net mijn gouden aangevraagd.Vond het wel hebben. Zeker als je pins spaart Alleen het toesturen van brons en zilver is gestopt per 1 augustus uit kostenoverweging, vanaf goud schijnt men nog steeds pins toe te sturen. Greetz Bloodwoosj. Uit onderstaand ontvangen bericht concludeer ik dat het ook geldt voor goud en platinum As you may be aware, we have begun to award EarthCache Masters levels with electronic versions – including a logo to use – in place of the physical pins we have sent out in the past. As a token of our appreciation for your support and participation in the EarthCache program, here is the Platinum logo and congratulatory message. groetjes Wil
barny Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Ik zal eens een geologisch verschijnsel onder de grond onder de aandacht brengen! Kijken of dat lukt! Natuurlijk mijn waarde prof X dat kan, en die is er ook al, GC1N9F4 Je weet toch als eenmaal de commercie een aspect begint te worden en de dolars het over gaan nemen van het beginsel gaan de normen vervagen en worden met een rap tempo naar beneden aangepast. Als dan door “het volk” nog eenmaal wat Kleijne uiterlijke versierselen kunnen worden “verdient” zodat men met die opgeprikte verdienste zich kan onderscheiden tegen elkander, al ware het praalkippen, dan kan je al van te voren aan zien komen dat het een suc6 word. Daarbij is nog het gemakkelijke geval dat bij een aarde cache geen moeilijk en lastige dingen bijkomen voor de eigenaar te noemen zoals, toestemming, cache prularia aanschaf, fysieke onderhoud, en mensen die lopen zeuren dat het logboekje vol is en of de cache niet kunnen vinden, het beantwoorden van de antwoord meel kan je ook achterwege laten de mensen loggen hem vanzelf ook wel met of zonder toestemming. Al met al, een gegarandeerde succes story, helaas heeft het niet iets te maken met het beginsel van geocachen “men verstopen een doosje” Zo heerlijk, dat heb ik maar weer eens gezegd voor alle die net met onze spelletje bezig zijn, de meer geroutineerde weten zo langzamerhand mijn standpunt wel over het verpauperen van het spelletje geocaching. Barny
Bloodwoosj Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Wel jammer als de pins vervallen. Had net mijn gouden aangevraagd.Vond het wel hebben. Zeker als je pins spaart Alleen het toesturen van brons en zilver is gestopt per 1 augustus uit kostenoverweging, vanaf goud schijnt men nog steeds pins toe te sturen. Greetz Bloodwoosj. Uit onderstaand ontvangen bericht concludeer ik dat het ook geldt voor goud en platinum As you may be aware, we have begun to award EarthCache Masters levels with electronic versions – including a logo to use – in place of the physical pins we have sent out in the past. As a token of our appreciation for your support and participation in the EarthCache program, here is the Platinum logo and congratulatory message. groetjes Wil Je conclusie is fout. Zie ook volgend citaat van de website GSA: "From 1 August 2009, physical pins will ONLY be sent for Gold and Platinum levels. All levels will be sent an icon for you to load onto your webpages or profile." Greetz Bloodwoosj.
Venniper Cache-zoekers Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Draadje even verplaatst, dit was niet echt een newbie-vraag.
jo-anne Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Als we dan toch even kritisch mogen doen: lang niet alle (Nederlandse) earthcaches hebben te maken met een geologisch, dan wel geomorfologisch verschijnsel en zo lang je niet weet wat het is en wat het verschil is, hecht ik er niet zoveel waarde aan. Een hoofdstukje uit de bosatlas overtypen en er wat plaatjes bij gooien maakt het voor mij nog geen earthcache...
Aanbevolen berichten