montebaldo Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Is het ook mogelijk om een cacheplaats te reserveren om er over enige tijd een neer te leggen? Het is me nu al 2x overkomen dat ik iets klaar had en hier veel tijd aan besteed en dan is een ander je soms net voor. ik heb nu weer iets leuks in gedachten (tenminste dat denk ik zelf) maar het is nog in aanbouw. Ik kan wel een nieuwe cacheplek maken en dan na publicatie direkt op onderhoud zetten of iets dergelijks maar dat lijkt me niet de bedoeling. Of is dit all in the game?? graag jullie mening Gr Montebaldo
kkmdb Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Dat is inderdaad 'all in the game'. Maar het kan geen kwaad even bij cachers uit de omgeving na te gaan of zij misschien ook iets aan het voorbereiden zijn. En met vroege, goede afspraken met de terreineigenaar kom je ook een heel eind. Maar het risico blijft bestaan...
Ivo-tje Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Misschien dat je de pagina alvast kunt aanmaken, maar nog niet voor review aanbieden. Maar of dit helpt zal Kruimeldief je kunnen vertellen. En anders gewoon sneller plaatsen
MariSun Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Is het ook mogelijk om een cacheplaats te reserveren om er over enige tijd een neer te leggen?Het is me nu al 2x overkomen dat ik iets klaar had en hier veel tijd aan besteed en dan is een ander je soms net voor. ik heb nu weer iets leuks in gedachten (tenminste dat denk ik zelf) maar het is nog in aanbouw. Ik kan wel een nieuwe cacheplek maken en dan na publicatie direkt op onderhoud zetten of iets dergelijks maar dat lijkt me niet de bedoeling. Of is dit all in the game?? graag jullie mening Gr Montebaldo Inderdaad "It's all in the game" , wat ik meestal doe voor ik een idee volledig uitwerk is zorgen dat ik de plaatsingstoestemming van de eigenaar van de grond heb, dan pas ga ik de paginaopbouw beginnen, meten en nog eens.... en dan pas ter publicatie aanbieden mvg MariSun
Ridder Tiuri Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Wat helpt is afspraken te maken met collega cachers in de omgeving. Je voorkomt dan vaak teleurstelling, een berichtje via een PM geeft vaak verassende oplossingen
Team MenM Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Tsja wie het eerst komt wie het eerst maalt! Jammer maar helaas, het is ons ook al eens overkomen met een earthcache. Deze was toen zelfs al aangeboden. Erg toevallig. Nu moet ik zeggen dat het voor mooie gebieden echt geen straf is als er 2 caches vlak bij elkaar liggen hoor! Wel dan even de minimum afstand tussen 2 caches in de gaten houden... Het lijkt me echt geen goed idee dat je ook al bepaalde gebieden mag 'reserveren' Dan is het hek van de dam. Ik heb een mooi gebied op het oog, reserveer vast voor mijn cache en zie wel wat, wanneer en OF ik het uit ga werken. Zo gaat het dan ook denk ik... Of je moet er weer allemaal voorwaardes aan gaan hangen. Cache binnen 2 maanden plaatsen o.i.d. Nee, denk dat dit geen goed idee/haalbare zaak is...
eitjes Geplaatst 4 augustus 2009 Geplaatst 4 augustus 2009 Ik heb laatst, toevallig, ontdekt dat het wel een beetje zin heeft om de cache pagina vast aan te maken. Ik had een multi ter review aangeboden en deze werd afgekeurd door de reviewer met de opmerking dat er al een fysieke cache te dicht in de buurt lag. Ik wist niets van een cache in de buurt af en was dus lichtelijk verbaasd. Gelukkig had Kruimeldief een GC-code bij zijn opmerking gezet. En wat bleek? Het ging om een pagina die ik wel al had aangemaakt, maar nog lang niet uitgewerkt voor een nieuw te plaatsen cache van ons eigen team. De reviewer ziet geen onderscheid tussen (eind-)locaties van caches die al gepubliceerd zijn of waar alleen nog maar een pagina van is en nog nooit zijn aangeboden. Op deze manier wordt de cachelegger dus wel geattendeerd op een cache (te dicht) in de buurt. Natuurlijk geldt dan nog steeds: wie het eerst zijn cache ter review aanbiedt krijgt voorrang (tenminste dat lijkt mij). Maar je kunt dan wel afspraken maken met elkaar erover. In mijn geval was het natuurlijk snel opgelost: even overleg met mezelf en de nog niet geplaatste cache werd snel de benodigde meters opgeschoven. MamaEi.
Team Professor X Geplaatst 4 augustus 2009 Geplaatst 4 augustus 2009 Is het ook mogelijk om een cacheplaats te reserveren om er over enige tijd een neer te leggen?Het is me nu al 2x overkomen dat ik iets klaar had en hier veel tijd aan besteed en dan is een ander je soms net voor. ik heb nu weer iets leuks in gedachten (tenminste dat denk ik zelf) maar het is nog in aanbouw. Ik kan wel een nieuwe cacheplek maken en dan na publicatie direkt op onderhoud zetten of iets dergelijks maar dat lijkt me niet de bedoeling. Of is dit all in the game?? graag jullie mening Gr Montebaldo Het is zeker sneu als je al (veel) werk in je cachebeschrijving/route hebt zitten en een andere cacher is je net voor. Maar ja, dat is het risico van het vak. Voordeel is dat je zelf een cache kan loggen op die leuke lokatie die je in gedachte had (pleister ?) En als er een tradi neer gelegd wordt kan jij er nog altijd een mooie multi van maken! Claimen lijkt nme lastig of het moet met de grondeigenaar voor elkaar te krijgen zijn. Wacht dan daarna niet te lang met iets leuks, want dan gaat het irriteren
jolimama Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Ik hoop dat Barny bang is omdat hij de altijd maar zelfde discussie over caches plaatsen door nieuwkomers zat is. En ik dacht dat dit topic over een ander onsmakelijk idee ging namelijk vastleggen van cache plaatsen. Mag ik Harderwijk en Hierden claimen en de tonsel wil ik ook hebben, mocht je daar dan nog een cache willen plaatsen neem dan contact met mij op. Nee natuurlijk geen plekken vastleggen is je cache bijna klaar en een ander is je voor jammer. Hoe groot is die kans? Claimen van plekken ik wordt er niet goed van klinkt als kilocacher in een dag nu ook kilocachelegger in een dag. Iedereen maakt caches die hij/zij leuk vind en misschien komt er op een plek een cache die je minder vind dan de jouwe jammer. Er is een plek waar ik een cache wilde maken ik was bezich met de opzet en ja daar kwam hij online, hmm niet echt onder de indruk maar ik moet toegeven hij wordt meer gelogd dan mijn cache dus waar maak ik mij druk om. Het gaat om de lol zowel van het zoeken als van het leggen.
Remunj Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Zolang er steeds nieuwe cachers bijkomen, zolang zullen ook steeds de zelfde vragen gesteld worden. Op zich is daar niets mis mee, zeker niet als het zoeken naar antwoorden op dit forum soms zoeken naar een speld in een hooiberg is. Een duidelijk antwoord of verwijzing naar de juiste plek is dan vaak genoeg om de vraag te beantwoorden. Dan hoeft inderdaad niemand bang te zijn. Een cacheplaats reserveren is niet mogelijk, wie het eerst komt wie het eerst maalt, niets mis mis toch. Een kiloplaatser in een dag zal er wel niet komen, Kruimel zou dan ook gek worden denk ik.
Venniper Cache-zoekers Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Zojuist heb ik het draadje gesplitst. Omdat er een paar postings over beide onderwerpen ging is het wellicht iets minder duidelijk nu.
Team WilP Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Zojuist heb ik het draadje gesplitst. Omdat er een paar postings over beide onderwerpen ging is het wellicht iets minder duidelijk nu. inderdaad
Ivo-tje Geplaatst 5 augustus 2009 Geplaatst 5 augustus 2009 Claim ik bij deze de rest van de planeten Zal vast ooit bewoonbaar worden en dan kun je de rechten maar beter in handen hebben....
Aanbevolen berichten