Ragebol Geplaatst 2 augustus 2009 Auteur Geplaatst 2 augustus 2009 Ik heb sinds kort een garmin oregon 400t en ben op dit apparaat nog geen expert. Kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuwe lokatie kan berekenen met m'n garmin uitgaande van een punt waar ik niet ben, maar ik weet wel de koers in graden en de afstand in meters vanaf dat punt, waarvan de coordinaten bekend zijn. Allen die de moeite namen om mij een antwoord te geven BEDANKT. Deze vraag was door Lepman snel beantwoord. Mijn toegevoegde vraag over twee punten, twee afstanden en geen koers, is kennelijk toch wat moeilijker. Geo taz en Krijgertjes voelen de vraag goed aan, Krijgertjes verwijst naar de handleiding maar ik kan in de mijne daarover niets vinden. Zo ook bij het vaak genoemde GCTool komt geen oplossing. Het zou toch zoiets moeten zijn als twee cirkels die elkaar kruisen en waarvan 1 kruising de meest waarschijnlijke oplossing is. Bij GCTool zie ik dit niet en het genoemde PGCTool kan ik nergens vinden.
Remunj Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 (bewerkt) Ik heb sinds kort een garmin oregon 400t en ben op dit apparaat nog geen expert. Kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuwe lokatie kan berekenen met m'n garmin uitgaande van een punt waar ik niet ben, maar ik weet wel de koers in graden en de afstand in meters vanaf dat punt, waarvan de coordinaten bekend zijn. Allen die de moeite namen om mij een antwoord te geven BEDANKT. Deze vraag was door Lepman snel beantwoord. Mijn toegevoegde vraag over twee punten, twee afstanden en geen koers, is kennelijk toch wat moeilijker. Geo taz en Krijgertjes voelen de vraag goed aan, Krijgertjes verwijst naar de handleiding maar ik kan in de mijne daarover niets vinden. Zo ook bij het vaak genoemde GCTool komt geen oplossing. Het zou toch zoiets moeten zijn als twee cirkels die elkaar kruisen en waarvan 1 kruising de meest waarschijnlijke oplossing is. Bij GCTool zie ik dit niet en het genoemde PGCTool kan ik nergens vinden. Inderdaad, ik had schijnbaar de vraag verkeerd begrepen. Als je werkt met alleen 2 punten en twee afstanden, dan kan dat inderdaad met het instellen van de gevaren zone, echter dat kan wel met de Etrex H , maar weer niet met de Oregon (althans nu nog niet) Op een van de kruisingen ligt dan het nieuwe wp 3 augustus 2009 bewerkt door Remunj
Marco de Klerk Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Kan dat met de etrex H?, hoe dan, ik heb het nog nooit gezien
Bloodwoosj Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 Kan dat met de etrex H?, hoe dan, ik heb het nog nooit gezien Ik heb zo het vage vermoeden dat dat inderdaad niet gaat met de etrex H. Volgens mij gaat het instellen van alarmcirkels alleen maar met de etrex HC en Etrex HCx, maar niet met de etrex H. Heb eens gesnuffeld in de handleiding van dat apparaatje en daar staan uitdrukkelijk geen proximity alerts in beschreven terwijl die wel in de handleiding van de HC en de HCx staan. Greetz Bloodwoosj.
Remunj Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 (bewerkt) Kan dat met de etrex H?, hoe dan, ik heb het nog nooit gezien Inderdaad zoals Bloodwoosj al schreef, met de Etrex H zal het niet lukken, alle andere in de H serie wel (dus vanaf de Etrex Legend H serie) zal het wel gaan. 3 augustus 2009 bewerkt door Remunj
Ragebol Geplaatst 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst 3 augustus 2009 kijk eens op http://www.pgct.nl/ Mooi programma, ik heb geen pda, alleen maar een PC en de Garmin Oregon 400t, op geen van beide kan ik PCGT downloaden en GCT kent de gevraagde functie niet.
RandJe @ stipjesjacht Geplaatst 8 november 2009 Geplaatst 8 november 2009 Volgens mij maak je eerst via de projectie twee nieuwe wp'n aan, (bv wp1 naar wp 3 en van wp2 naar wp4)Dan maak je een route van wp1 naar wp3 en een route van wp2 naar wp4. Waar de routelijnen zich kruisen heb je dus wp5. Wat jij hier zegt is precies wat ik wil doen! 2 routes aanmaken lukt. 1 route zichtbaar maken op de kaart lukt ook. Het lukt mij echter niet om beide routes zichtbaar te maken zodat ik kan zien waar de routes elkaar kruisen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Peetee Geplaatst 8 november 2009 Geplaatst 8 november 2009 Volgens mij maak je eerst via de projectie twee nieuwe wp'n aan, (bv wp1 naar wp 3 en van wp2 naar wp4)Dan maak je een route van wp1 naar wp3 en een route van wp2 naar wp4. Waar de routelijnen zich kruisen heb je dus wp5. Wat jij hier zegt is precies wat ik wil doen! 2 routes aanmaken lukt. 1 route zichtbaar maken op de kaart lukt ook. Het lukt mij echter niet om beide routes zichtbaar te maken zodat ik kan zien waar de routes elkaar kruisen. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Als je twee routes op één kaart wilt zien, kun je dan niet beter één nieuwe route maken waarin de andere twee zijn opgenomen? Waar wil je het voor gebruiken?
RandJe @ stipjesjacht Geplaatst 8 november 2009 Geplaatst 8 november 2009 Als je twee routes op één kaart wilt zien, kun je dan niet beter één nieuwe route maken waarin de andere twee zijn opgenomen? Waar wil je het voor gebruiken? Dat is een hele goede oplossing! Stel je loopt in een groep en staat op punt X. 1 persoon loop vanaf X 200 meter, 300 graden naar wp A. een 2e persoon loopt vanaf X 300 meter, 60 graden naar wp B. Vervolgens loopt de 1e persoon vanaf wp A in de richting van 40 graden en persoon 2 loopt vanaf wp B in de richting van 280 graden. Door middel van bovenstaande oplossing kan je berekenen waar de twee personen elkaar weer tegen zullen komen. Ik had daarvoor twee routes aangemaakt, 1 vanaf A tot C (C = een geprojecteerd wp vanaf A, 40 graden met een lange afstand). De 2e route loopt van wp B tot D (D = een geprojecteerd wp vanaf B, 280 graden met een lange afstand) Omdat ik geen twee routes zichtbaar kon maken op de kaart kon ik het snijpunt niet zien, maar dit is met jouw oplossing wel inzichtelijk te maken. Bedankt voor het meedenken!
Peetee Geplaatst 8 november 2009 Geplaatst 8 november 2009 Als je twee routes op één kaart wilt zien, kun je dan niet beter één nieuwe route maken waarin de andere twee zijn opgenomen? Waar wil je het voor gebruiken? Dat is een hele goede oplossing! Stel je loopt in een groep en staat op punt X. 1 persoon loop vanaf X 200 meter, 300 graden naar wp A. een 2e persoon loopt vanaf X 300 meter, 60 graden naar wp B. Vervolgens loopt de 1e persoon vanaf wp A in de richting van 40 graden en persoon 2 loopt vanaf wp B in de richting van 280 graden. Door middel van bovenstaande oplossing kan je berekenen waar de twee personen elkaar weer tegen zullen komen. Ik had daarvoor twee routes aangemaakt, 1 vanaf A tot C (C = een geprojecteerd wp vanaf A, 40 graden met een lange afstand). De 2e route loopt van wp B tot D (D = een geprojecteerd wp vanaf B, 280 graden met een lange afstand) Omdat ik geen twee routes zichtbaar kon maken op de kaart kon ik het snijpunt niet zien, maar dit is met jouw oplossing wel inzichtelijk te maken. Bedankt voor het meedenken! Oké, duidelijk. En graag gedaan!
RandJe @ stipjesjacht Geplaatst 8 november 2009 Geplaatst 8 november 2009 Nog even een plaatje om het helemaal duidelijk te maken:
Remunj Geplaatst 8 november 2009 Geplaatst 8 november 2009 Om beide routes zichtbaar te krijgen zul ook een verbinding (route) moeten maken tussen 3 en 2. Zo krijg je een route tussen 1 en 3 tussen 3 en 2 tussen 2 en 4.
fiorinda Geplaatst 9 november 2009 Geplaatst 9 november 2009 Als het maken van routes niet wil lukken, kan je altijd nog kiezen voor een stukje garen om de route te "tekenen". Zo hebben wij het ooit eens gedaan en toen we bij het bepaalde punt aankwamen stonden we zowaar nog op de cache ook. Handig is anders, maar het lukt dus wel.
Aanbevolen berichten