Spring naar bijdragen

Wat kan de software van de GPSen van nu?


ProgrammerKai

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een lijst(je) met zoveel mogelijk functies die de software van de gps'en van tegenwoordig zo'n beetje kan. Dan krijg ik een beetje een overzicht in dit bos en dan kan ik namelijk gaan strepen wat ik wel en niet nodig heb voorlopig. Dingen als bellen smsen en jpeg-bestanden opslaan heb ik dus niet nodig in het lijstje, want die heb ik nou niet echt nodig voor het gebruik van een GPS-ontvanger.

 

Ik had al een beginnetje gemaakt voor jullie:

 

Waypoints aanwijzen

Waypoints opslaan in het veld / vanaf de computer

Waypoints combineren tot een route

Kruimelspoor opslaan in het veld en doorsturen naar de computer

Projecteren

Kaarten tonen

 

 

Kunnen jullie misschien nog iets toevoegen aan mijn beginnetje?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En dan maar hopen dat er een apparaat is dat al die dingen die jij wilt, kan.

 

Voor geocachen kan je toe met het meest simpele apparaat. Projecteren heb je voor sommige caches wel echt nodig, dus daar moet je even op letten, maar volgens mij kan elke hand-GPS dat wel. Kruimelspoor tonen op het scherm ben ik ook al eens tegen gekomen als onderdeel van een puzzel, maar dat is ook zo'n basis-ding.

 

Meer heb je niet nodig. Maar misschien wil je wel meer.

Wat in ieder geval een hoop gedoe scheelt, is als je een GPSr hebt met een USB-aansluiting. Hoef je niet de waypoints niet van te voren steeds handmatig in te voeren. Mogelijkheid tot tonen van (topografische) kaarten is ook erg handig.

 

Ach, koop gewoon een GPSMAP 60CSx, dan heb je een erg uitgebreid apparaat dat door vele cachers met veel succes wordt gebruikt. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, koop gewoon een GPSMAP 60CSx, dan heb je een erg uitgebreid apparaat dat door vele cachers met veel succes wordt gebruikt. :crybaby:

 

Daar komt het eigenlijk wel op neer. Die kan alles wat je nodig kunt hebben.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar een lijst(je) met zoveel mogelijk functies die de software van de gps'en van tegenwoordig zo'n beetje kan. Dan krijg ik een beetje een overzicht in dit bos en dan kan ik namelijk gaan strepen wat ik wel en niet nodig heb voorlopig. Dingen als bellen smsen en jpeg-bestanden opslaan heb ik dus niet nodig in het lijstje, want die heb ik nou niet echt nodig voor het gebruik van een GPS-ontvanger.

 

Ik had al een beginnetje gemaakt voor jullie:

 

Waypoints aanwijzen

Waypoints opslaan in het veld / vanaf de computer

Waypoints combineren tot een route

Kruimelspoor opslaan in het veld en doorsturen naar de computer

Projecteren

Kaarten tonen

 

 

Kunnen jullie misschien nog iets toevoegen aan mijn beginnetje?

Gevarenzone instellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:crybaby: De auto terugvinden, als je tenminste niet vergeet hem er in te zetten

Kruispeilingen maken

Navigeren op een OSM kaart :-)

 

Uitvallen omdat de batterijen leeg zijn, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een GPSMAP 60CSx kopen kan volgens mij inderdaad "alles", maar is een beetje duur, en een kleuren scherm en kaarten enzo heb ik niet echt nodig vind ik. Ik vind het juist spannend om er ter plekke achter te komen dat ik toch aan de andere kant van die snelweg moet zijn. Daarbij vind ik ±€400,- een beetje veel geld (A).

 

Gevaren zone instellen zou erg handig zijn en die muggle alert klinkt ook erg leuk. Maar ja, dan krijg je wsl wel weer een muggle-alert-alert

:crybaby:

 

Kruispeilingen maken? hoe moet ik dat zien? en heeft dat toeallig een Engelse naam?

En navigeren op een OSM kaart, is dat gewoon een kaart erin en die kunnen bekijken enzo?

 

Uitvallen omdat de batterijen leeg zijn kan ie inderdaad waartschijnlijk allemaal, maar dat doet de software gelukkig niet. :lol:

 

Iedereen alvast bedankt voor jullie hulp!!!

 

 

PS fub: je weet wel precies waar ik heen wil, :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

En navigeren op een OSM kaart, is dat gewoon een kaart erin en die kunnen bekijken enzo?

...

 

Op http://garmin.na1400.info/routable.php kun je voor de hele wereld gratis OSM kaarten downloaden. Die ook nog routeerbaar zijn (met ga hier links/rechts instructies ipv een rechte lijn).

 

De kaart kun je in verschillende smaken downloaden:

Installer voor Mapsource;

Installer voor Roadtrip op mac;

en .img voor op je sd kaartje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een GPSMAP 60CSx kopen kan volgens mij inderdaad "alles", maar is een beetje duur, en een kleuren scherm en kaarten enzo heb ik niet echt nodig vind ik. Ik vind het juist spannend om er ter plekke achter te komen dat ik toch aan de andere kant van die snelweg moet zijn. Daarbij vind ik ±€400,- een beetje veel geld (A).

 

Een 60Cx zonder extra kaarten kost €250,- of zo. en 2e hands nog wel minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........... Ik vind het juist spannend om er ter plekke achter te komen dat ik toch aan de andere kant van die snelweg moet zijn.

Daarbij vind ik ±€400,- een beetje veel geld (A)......................

 

Na ca. 10 caches verschuift die spanning richting ergernis

Voor € 297.95 ligt de GPSMAP60CSX al bij de Futurumshop. Dat is toch ruim 25% goedkoper dan de prijs die je zelf noemt.

 

Succes met een goede keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar een lijst(je) met zoveel mogelijk functies die de software van de gps'en van tegenwoordig zo'n beetje kan. Dan krijg ik een beetje een overzicht in dit bos en dan kan ik namelijk gaan strepen wat ik wel en niet nodig heb voorlopig. Dingen als bellen smsen en jpeg-bestanden opslaan heb ik dus niet nodig in het lijstje, want die heb ik nou niet echt nodig voor het gebruik van een GPS-ontvanger.

 

Ik had al een beginnetje gemaakt voor jullie:

 

Waypoints aanwijzen

Waypoints opslaan in het veld / vanaf de computer

Waypoints combineren tot een route

Kruimelspoor opslaan in het veld en doorsturen naar de computer

Projecteren

Kaarten tonen

 

 

Kunnen jullie misschien nog iets toevoegen aan mijn beginnetje?

Verschillende type coordinaten aankunnen, o.a. RD

Afstanden en richtingen tussen WP's meten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na ca. 10 caches verschuift die spanning richting ergernis

Voor € 297.95 ligt de GPSMAP60CSX al bij de Futurumshop. Dat is toch ruim 25% goedkoper dan de prijs die je zelf noemt.

 

Succes met een goede keuze!

 

Voor € 275 heb je ook een Colorado bij Pixmania

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig voor de GPSr fabirkanten is een dergelijke overweging geheel persoonlijk:

 

Eigenlijk wordt hierboven alleen maar Garmin genoemd, terwijl er ook andere merken zijn (Magelan etc.).

Ga je veel naar Events: dan is een Oregon handig ivm intypen van vele coordinaten

Wil je lange batterijduur: neem dan een monochroom scherm zonder kaarten: Geko, waarmee je ook projecties en alle andere standaard geografische truukjes kunt uithalen.

 

En zo kan de wensenlijst met nog een 100 vragen worden uitgebreid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...