Spring naar bijdragen
  • 0

Meerdere Topo Kaarten Vanuit Mapsource Op Je Gps

Vraag

Geplaatst

Ik ga binnenkort op vakantie naar Frankrijk en wil meerdere TOPO kaarten van Frankrijk laden naar mijn GPSMAP60CS. Als ik in Mapsource een kaartset selecteer, dan alles selecteer met de selectietool en overzet naar mijn GPS dan staat die kaartenset er prima in.

Maar als ik in Mapsource dan een andere kaartenset van Frankrijk selecteer en die dan wil overzetten dan overchrijft die kaartenset de andere. Gevolg: ik krijg niet meer dan 1 kaartenset vanuit Mapsource op mijn GPS.

Wat doe ik fout? Is er ergens een instelling of zo waarin ik kan aangeven dat er meerdere maps op de GPS kunnen?

Ik heb natuurlijk al gekeken op de GPS bij MENU>Kaart en zo om te zien of de kaartenset misschien uitstaat maar het rare is dat behalve de basemap alleen maar de laatst geladen kaart geselecteerd kan worden.

Wie heeft de tip?

Bedankt,

Jeroen

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Als ik het zo snel lees, houd er rekening mee dat er defecte kaarten in de franse topo kaarten zit en die zorgt er voor dat je kaartje niet geladen wordt. Eerst de foute kaarten zoeken en die overslaan en de rest laden.

Okee. Maar hoe kom ik erachter welke kaart fout is? Kun je dat ergens aan zien?

Ik heb ze gewoon geinstalleerd, geen problemen mee gehad. Je zal hooguit wat 'blinde vlekken' op het geheel tegen komen, ik meen dat het om een kaart of zes gaat.

• 0
Geplaatst

Dat is een vervelend werkje maar het is best snel af te werken. Pak de eerste Topo van Frankrijk (en niet meer) en probeer die in je GPS te laden. Lukt dat dan selecteer je Topo 2 en Topo 1 laat je nu buiten beschouwing en zo werk je successievelijk alles af en aan het eind zul je merken dat er een aantal corrupte kaarten tussen zitten. Als je een corrupte kaart tegen komt, dan selecteer je de helft en kijk of die lukt en zo maak je het kringetje steeds kleiner. Noteer de kaartnummers en laat die buiten beschouwing. De rest kun je daarna in één keer selecteren en naar je GPS sturen en je zult zien dat je dan bijna "Douce France" in je GPS hebt staan. Het is alleen jammer als je toevallig op vakantie gaat naar de delen waar de kaarten corrupt van zijn.

• 0
Geplaatst

Okee. Ik ga er wel even mee aan de slag. Het zal wel 1 voor 1 worden. Want alles erop zetten met eventueel een paar blinde vlekken werkt niet. Bedankt voor de hulp allemaal!

• 0
Geplaatst
Okee. Ik ga er wel even mee aan de slag. Het zal wel 1 voor 1 worden. Want alles erop zetten met eventueel een paar blinde vlekken werkt niet. Bedankt voor de hulp allemaal!

Zoeken gaat sneller :-)

met behulp van google kun je prima zoeken op 'ons' forum en die levert dan ook in notime een draadje met de foute kaartsegmenten: http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...st&p=178149

Zoeken kun je door door voor de zoekwoorden op te nemen: site:forum.geocaching.nl , dus bijvoorbeeld:

site:forum.geocaching.nl corrupt kaart

• 0
Geplaatst

Even een lijstje van corrupte kaartdelen in Topo France (de eerste versie, bestaande uit 11 CD's):

Van de kaarten 1 t.m 10 zijn alléén de kaarten nr. 1 Alpes, nr. 3 Cote d'Azur en nr. 7 Massief Central deels corrupt.

Van de corrupte kaarten moeten weggelaten worden de volgende sectoren:

Topo1_450_4575,4600,4625 en 4650.

Topo1_475-4550,4575,4600,4625 en 4650

Topo1_500_4550,4575,4600 en 4625.

Topo1_525-4575 en 4600

Topo3_325_4300 en 600_4325 en 625_4325 en 700_4350 en 775_4400

Topo7_150_4600.

De overige kaarten kunnen in het geheel geselecteerd worden.

De nieuwe Topo France (versie 3) die op DVD verschenen is, bevat geen corrupte kaartdelen.

• 0
Geplaatst

Even een lijstje van corrupte kaartdelen in Topo France (de eerste versie, bestaande uit 11 CD's):

Van de kaarten 1 t.m 10 zijn alléén de kaarten nr. 1 Alpes, nr. 3 Cote d'Azur en nr. 7 Massief Central deels corrupt.

Van de corrupte kaarten moeten weggelaten worden de volgende sectoren:

Topo1_450_4575,4600,4625 en 4650.

Topo1_475-4550,4575,4600,4625 en 4650

Topo1_500_4550,4575,4600 en 4625.

Topo1_525-4575 en 4600

Topo3_325_4300 en 600_4325 en 625_4325 en 700_4350 en 775_4400

Topo7_150_4600.

De overige kaarten kunnen in het geheel geselecteerd worden.

De nieuwe Topo France (versie 3) die op DVD verschenen is, bevat geen corrupte kaartdelen.

Zo hee! Prima! Ik heb versie 2. Deze info scheelt een hoop zoekwerk. Hartstikke goed! Bedankt! Ik kan natuurlijk ook versie 3 kopen....ahum

• 0
Geplaatst

Heb het volgende probleempje (mbt het zelfde onderwerp):

Als ik CN2008 op een sd zet en in de GPSMap 60Sx zet kan ik navigeren op adres. Nu heb ik kaarten CN2010 icm Topo Ned via MS op de GPS gezet en kan dat niet meer.

Wat doe ik fout?

Groeten,

Ronald

• 0
Geplaatst

Als ik CN2008 op een sd zet en in de GPSMap 60Sx zet kan ik navigeren op adres. Nu heb ik kaarten CN2010 icm Topo Ned via MS op de GPS gezet en kan dat niet meer.

Wat doe ik fout?

Groeten,

Ronald

Om te kunnen navigeren moet de routeerbare kaart (in dit geval CN2010) actief zijn en de andere kaart(en) uitgeschakeld. Dit kun je doen bij het menu van de kaartinstellingen op je GPS.

Waarschijnlijk staat er nu bij jou een vinkje bij de topokaart en geen vinkje bij CN2010 en zijn er daardoor geen gegevens voorhanden om te navigeren via wegen. De vinkjes moeten andersom staan om te kunnen navigeren (TOPOkaart uit, CN aan).

Als je eerst alleen CN2008 geïnstalleerd had, ben je dit probleem waarschijnlijk nooit tegengekomen omdat je simpelweg geen foute kaart kon selecteren doordat CN2008 de enige kaart was in je gps.

Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.

• 0
Geplaatst

Ik ga binnenkort naar Corsica en heb geprobeerd om op internet een kaart voor Garmin te vinden, eventueel open source. Dat is tot op heden niet gelukt en ik had het idee om dan desnoods maar de hele kaart van Frankrijk te kopen. Maar als die het dan ook nog eens niet doet? Of zit Corsica niet tussen de corrupte delen?

En een hele andere vraag: is het op Geocaching.nl toegestaan om elkaar aan kaarten te helpen? Ik zou best wel van iemand een kaart van alleen Corsica willen kopen. Omdat ik een Mac heb kan dat ook makkelijk, want om op een Mac een kaart op je Garmin te kunnen zetten moet je hem altijd eerst op een PC omzetten naar een bepaald formaat en dat kan je zo vaak doen als je wilt, zonder dat dat gevolgen heeft voor je licentie.

Als iemand me aan Corsica kan helpen, mail dan even henk@tinc.nl

• 0
Geplaatst
Ik kan natuurlijk ook versie 3 kopen....ahum

De nieuwste versie van heel Frankrijk is niet zo duur meer, ik meen ergens rond de 130 euro. Bij de eerste versie betaalde je het tienvoudige :crybaby:

• 0
Geplaatst

Wat doe ik fout?

Groeten,

Ronald

Om te kunnen navigeren moet de routeerbare kaart (in dit geval CN2010) actief zijn en de andere kaart(en) uitgeschakeld. Dit kun je doen bij het menu van de kaartinstellingen op je GPS.

Waarschijnlijk staat er nu bij jou een vinkje bij de topokaart en geen vinkje bij CN2010 en zijn er daardoor geen gegevens voorhanden om te navigeren via wegen. De vinkjes moeten andersom staan om te kunnen navigeren (TOPOkaart uit, CN aan).

Als je eerst alleen CN2008 geïnstalleerd had, ben je dit probleem waarschijnlijk nooit tegengekomen omdat je simpelweg geen foute kaart kon selecteren doordat CN2008 de enige kaart was in je gps.

Maar ik kan wel op een poi navigeren, alleen adressen herkent hij niet. Kan ook niet op "steden" navigeren, wederom zelfde fout -> niets gevonden. Maakt niet uit of ik topo aan of uit heb staan....

Groet,

Ronald

• 0
Geplaatst

Wat doe ik fout?

Groeten,

Ronald

Maar ik kan wel op een poi navigeren, alleen adressen herkent hij niet. Kan ook niet op "steden" navigeren, wederom zelfde fout -> niets gevonden. Maakt niet uit of ik topo aan of uit heb staan....

Groet,

Ronald

Bedoel je met navigeren dat ie via wegen de route naar je POI aangeeft?

Dat zou inderdaad raar zijn want de gegevens van steden, wegen, adressen en POIs zijn van CN2010 afkomstig. Als de POIs erop staan zou de rest er ook op moeten staan.

Misschien iets misgegaan bij het overzenden van gegevens?

Zie je de steden en de adresgegevens wel op de CN2010 kaart op je GPS als je inzooomt?

Wellicht is het verstandig om je vraag in een apart topic te openen zodat er meer forumgebruikers zijn die het onderwerp lezen. Nu verzand het een beetje in een topic die eigenlijk ergens anders over ging.

Greetz Bloodwoosj (die ook erg benieuwd is hoe dit zou kunnen).

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Ik wil ook de kaarten van Frankrijk installeren. Zie dat er enkele corrupte bestanden zijn die ik niet moet installeren (want dan doet'ie het inderdaad niet op het einde van het installatieproces. Waar kan ik in mijn Mac in Mapinstall zien welke bestanden in moet hebben. Ik nergens de beschreven nummers vinden. Wel zie ik een groot aantal vakjes die ik kan (de)selecteren. Ik kan er echter geen nummers bij vinden??

Wie helpt mij op welke wijze dan ook?? (B.v. door een plaatje te sturen van de 3 kaarten met daarop te zien welke delen niet moeten worden geselecteerd!!)

bewerkt door LeLi
  • 0
Geplaatst
Ik wil ook de kaarten van Frankrijk installeren. Zie dat er enkele corrupte bestanden zijn die ik niet moet installeren (want dan doet'ie het inderdaad niet op het einde van het installatieproces.

Mogelijk is dat afhankelijk van de versie van MapSource. De laatste versies hebben wat meer funktionaliteit, maar hebben nogal fors in moeten leveren op de stabiliteit van het programma. Ik had hetzelfde probleem als jij, overigens ook met de kaarten van Oostenrijk, en heb MapSource compleet verwijderd, inclusief de kaarten en registervermeldingen en ben terug gegaan naar versie 6.9.2. Een oude versie, maar wel stabiel. Vervolgens alle kaarten opnieuw onder MapSource geinstalleerd en compleet naar de GPS geladen. Het inladen van alle kaartdelen gaat dan wel goed. De corrupte kaarten komen dan wel in je GPS te staan, het enige nadeel is dat je van die delen geen bospaadjes te zien krijgt. Draait hier op deze manier al weer een tijd als een zonnetje!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...