BigFurryMonster Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 Wat voor materiaal is goed om te gebruiken bij nachtcaches? Natuurlijk reflectoren, waarvan Fire Tacks of Fire Needles het bekendst zijn. Iemand ervaring met: het type reflectoren die je bv. op fietsen gebruikt? Zijn ze makkelijk te bevestigen aan bomen? reflecterende tape? verf, bv. fluorescerende verf? materialen die oplichten in blacklight, maar niet in gewoon licht? Nog andere creatieve ideeen? (ga er van uit dat er toestemming is om deze materialen in te zetten)
Le Comte Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 [satire aan] Nou hebben we hier op het forum je toestemming geregeld en nu wil je dat we ook nog je materialen inkopen? Moeten we hem nog voor je uitzetten ook? [satire uit]
mlsn1975 Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 (bewerkt) Reflecterende tape is nogal duur - 50 euro voor een rolletje. Voor nog geen paar euro heb je een veiligheidsvestje waarvan je de reflecterende tape kunt los knippen en kunt vastmaken met duimspijkers. 4 juli 2009 bewerkt door mlsn1975
BigFurryMonster Geplaatst 4 juli 2009 Auteur Geplaatst 4 juli 2009 [satire aan]Nou hebben we hier op het forum je toestemming geregeld en nu wil je dat we ook nog je materialen inkopen? Moeten we hem nog voor je uitzetten ook? [satire uit] Je mag straks langskomen om 'm te vinden. Ik denk dat het thema je wel gaat aanspreken (als 't allemaal lukt).
keske27 Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 Hallo all, Ik weet wel een leuke plaats voor de eindlokatie. Groetjes Keske27
De Saatjes Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 Reflecterende tape is nogal duur - 50 euro voor een rolletje. Voor nog geen paar euro heb je een veiligheidsvestje waarvan je de reflecterende tape kunt los knippen en kunt vastmaken met duimspijkers. Vorige week bij de wibra gekocht voor nog geen euro: een reflecterende band die oprolbaar is voor bijv. rond je arm.
Mr.Atari Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 (bewerkt) voor cachebenodigheden kijk ik vaak op ebay, vooral de Duitse eBayers bieden leuke spullen aan. Zoek maar gewoon op "geocaching" op eBay en zie wat voor leuks er is van diverse verkopers.. Ik denk bijvoorbeeld dat je iets als dit zoekt... 4 juli 2009 bewerkt door Mr.Atari
Clan_Delft Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 Hema heeft reflecterende bandjes en stickers. Maar ik heb al eerder ook dingen gehoord over Halfords reflectietape. Als ik als nieuwe cachert een nachtcache zou gaan doen zou ik het het prettigst vinden als ik geen uv-lamp zou hoeven kopen om de cache op te lossen. Hoewel het wel een hele makkelijke manier is van een cache uitzetten, niemand ziet het zonder die lamp en je kunt als het ware 'schrijven' op objecten (komt dus wel bij dat je niet vanaf een grote afstand de punten gaat vinden, maar van dichterbij, en ik weet niet hoe lang die verf houdt ofwel hoeveel onderhoud je er aan gaat hebben). Maar goed, reflectoren zijn best duur, wel effectief, moet je wel goed regelen met je toestemming dat je in een boom mag boren, of je zou ze mogen tie wrappen aan takken oid, maar ook dat kan op levende objecten schade toebrengen. Ik zou als ik jou was een aantal materialen in huis halen en eens goed testen wat voor jouw cache het beste gaat werken. Just my 2 cents, we komen met de clan wel eens nachtcachen als hij er eenmaal is, nachtcaches zijn zeldzaam en lijken ons erg leuk.
Sivota Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 ......................, moet je wel goed regelen met je toestemming dat je in een boom mag boren, of je zou ze mogen tie wrappen aan takken oid, maar ook dat kan op levende objecten schade toebrengen. Tja, afgelopen week had je een vraag over de argumenten waarmee je een natuurbeheerder kon overtuigen om toestemming te krijgen. De ene boswachter is de andere niet, maar daar zou ik met de keuze van mijn materiaal rekening mee houden. Tie-wraps of boren in een boom om reflectoren op te hangen lijken mij goede argumenten voor een "nee".
BigFurryMonster Geplaatst 4 juli 2009 Auteur Geplaatst 4 juli 2009 Tja, afgelopen week had je een vraag over de argumenten waarmee je een natuurbeheerder kon overtuigen om toestemming te krijgen. De ene boswachter is de andere niet, maar daar zou ik met de keuze van mijn materiaal rekening mee houden. Tie-wraps of boren in een boom om reflectoren op te hangen lijken mij goede argumenten voor een "nee". Vandaar mijn opmerking over 'ga uit van toestemming = OK'. In de praktijk zal moeten blijken wat er mogelijk is. Goede tips tot nu toe, keep 'm coming!
Sivota Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 Vandaar mijn opmerking over 'ga uit van toestemming = OK'. In de praktijk zal moeten blijken wat er mogelijk is. Goede tips tot nu toe, keep 'm coming! Natuurlijk kun je daarvan uitgaan, maar kun je het een los zien van het ander en heb je dan in de praktijk wat aan de tips? Maar goed; ik heb de reflecterende punaises nog niet als tip gezien. Klein, onopvallend, misschien wel spannend om 's nachts te zoeken, mogelijk iets minder beschadigend. zal toch geen fortuin kosten?
Villadora Geplaatst 4 juli 2009 Geplaatst 4 juli 2009 (bewerkt) Allereerst hangt er veel van af welke zaklamp je gebruikt. Een goede LED-lantaarn is een vereiste en dan heb je veel mogelijkheden voor het materiaal. De reflecterende punaises, verkrijgbaar in de GC-shop zijn perfect en moeilijk te zien bij daglicht. Ik vind ze persoonlijk beter dan de (duurdere) fire-needles. Ik heb bij de plaatselijke beletteringswinkel (maar daar zijn er vast heel veel van ) uit reflecterende groene folie cijfers laten snijden. Goedkoop en, opgeplakt op groene borden en verkeerspalen overdag niet te zien, maar 's avonds met een goede LED-lamp prima te onderscheiden. Van diezelfde reflecterende folie kun je ook zelf reflecterende punaises maken. Ook wel eens waypoints gemaakt uit oude fietsbanden. De zijkanten bevatten een reflecterende streep. Gratis verkrijgbaar bij de fietsenmaker. 't is even werk om een stuk uit te snijden, maar onverwoestbaar. Mijn voorkeur hebben de 'simpele' reflecterende punaises uit de shop. 4 juli 2009 bewerkt door Villadora
Aanbevolen berichten