Spring naar bijdragen

Nieuwe Cache En Datum Last Found


Geopatra

Aanbevolen berichten

Embryo mag duidelijk zijn. Het doosje ligt er maar het is nog geen geocache. Dat is het pas na publicatie. Dat een proefloper het logt, prima. Maar natuurlijk niet voor welke rankinglist dan ook. De meeste proeflopers loggen een proefgelopen cache in zijn geheel NIET. Maar het staat natuurlijk vrij om het wel te doen.

Offtopic

Het lijkt me intussen wel duidelijk dat Kruimeldief onze verloskundige is. Deze week vierde hij het heugelijke feit om bij zijn 7500e bevalling te zijn ;)

 

off topic

Zeer twijfelachtig of hij het vierde. Zijn opmerking is weer weg en mijn eerste opmerking daarover is in het forum ook verdwenen. Tis dat ik positief ingesteld ben want anders zu het me erg bevreemden wat hier gebeurt is. Of verdwijnt deze posting.

 

off topic

Ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Embryo mag duidelijk zijn. Het doosje ligt er maar het is nog geen geocache. Dat is het pas na publicatie. Dat een proefloper het logt, prima. Maar natuurlijk niet voor welke rankinglist dan ook. De meeste proeflopers loggen een proefgelopen cache in zijn geheel NIET. Maar het staat natuurlijk vrij om het wel te doen.

Offtopic

Het lijkt me intussen wel duidelijk dat Kruimeldief onze verloskundige is. Deze week vierde hij het heugelijke feit om bij zijn 7500e bevalling te zijn ;)

 

off topic

Zeer twijfelachtig of hij het vierde. Zijn opmerking is weer weg en mijn eerste opmerking daarover is in het forum ook verdwenen. Tis dat ik positief ingesteld ben want anders zu het me erg bevreemden wat hier gebeurt is. Of verdwijnt deze posting.

 

off topic

Ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. :rolleyes:

 

Het betreffende topic is gesloten en verwijderd vanwege: het zonder toestemming quoten door derden van iets dat niet op het forum was gepost en vanwege speculaties over de quote/quoter.

Tevens op verzoek van degene die het betrof.

 

Het is niet de bedoeling om dat hier nog even over te doen.

Verdere vragen via PM graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FTF etc interesseren mij helemaal niks maar ik vind het een beetje vreemd dat een proefloper een 'maagdelijk logboekje' ontmaagd of ligt dat weer aan mij?

 

Gewoon proeflopen en verslag uitbrengen, desnoods een papiertje in de cache dat je hem gevonden hebt, maar ook als eerste loggen lijkt me wat vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FTF etc interesseren mij helemaal niks maar ik vind het een beetje vreemd dat een proefloper een 'maagdelijk logboekje' ontmaagd of ligt dat weer aan mij?

 

Gewoon proeflopen en verslag uitbrengen, desnoods een papiertje in de cache dat je hem gevonden hebt, maar ook als eerste loggen lijkt me wat vreemd.

 

zie FTF

 

je staat raar te kijken als je er als eerste bent en dan toch in het boekje is gekrabbeld.

ze hadden er wel netjes ingezet dat dat ze geen FTF claimde.

de berekening en de hint zijn al aan gepast

bewerkt door dutchgoldwing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 18 mei kwamen er weer een hele voorraad nieuwe caches online.

 

Wat schetst mijn verbazing:

een aantal ervan vertonen onder het kopje last found een datum, die soms wel meer dan een maand oud is.

 

Ik heb ergens wel een idee hoe dit in elkaar zal zitten , maar het bevreemdt me toch ten zeerste.

 

Een cache die blijkbaar al enige tijd geleden gelogd werd , maar toch als spiksplinter nieuw online werd geplaatst.

 

Ik heb - zoals bekend - helemaal niets met de afdeling haast en rennen etc = FTF ed., maar dat belet mij niet op te merken, dat hier iets niet klopt .

 

Dat proeflopers een FTF claimen is not done. ;) Log pas als de ontmaagder is geweest: een van die ongeschreven wetten in het wereldje.

Cacheeigenaar en proefloper dienen zich daarvan bewust te zijn !

 

Geopatra.

 

 

De variant van FTF loggen voordat de review erdoor is kom je ook tegen: dat heet geloof ik handelen met voorkennis. Is in de financiele wereld geloof ik een beetje strafbaarhttp://forum.geocaching.nl/style_emoticons/default/thumbdown.gif

Of FTF loggen in het verleden is ook een aardige. Ik noem dit een beetje voordringen.http://forum.geocaching.nl/style_emoticons/default/blush.gif

Blijkt in elke sport weer op te gaan: men heeft alles over voor de puntjes.http://forum.geocaching.nl/style_emoticons/default/cheers.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd? Alleen loggen als je de cache daadwerkelijk gevonden en ter plaatse gelogd hebt en dat dit gebeurd is VOORDAT de cache gearchiveerd is. Immers, een gearchiveerde caches doet niet meer mee.

 

-- knip --

 

Als de cachepagina dus actief is, de cache dus online staat, niet disabled, niet gearchiveerd EN.... er ook werkelijk nog een geocache ligt met een logrol. Immers, ter plaatse loggen als gevonden is gevonden. En niet vermoedelijke cacheplekken, niet lege dozen, niet lege gaten. En dan niet aankomen met het verhaal dat je toestemming hebt van de eigenaar. Dat is dan voor de eigenaar juist geen stimulans om zijn cache sneller te herstellen.

 

-- knip--

 

Tja... allemaal leuk neergeschreven, maar leg dan eens uit hoe het zit met DEZE cache??? Al sinds 2005 gearchiveerd, maar nog steeds bezocht en gelogd..... Deze cache-legger zou het toch als beste moeten weten? :beerchug:

bewerkt door Team Noorderlingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd? Alleen loggen als je de cache daadwerkelijk gevonden en ter plaatse gelogd hebt en dat dit gebeurd is VOORDAT de cache gearchiveerd is. Immers, een gearchiveerde caches doet niet meer mee.

 

-- knip --

 

Als de cachepagina dus actief is, de cache dus online staat, niet disabled, niet gearchiveerd EN.... er ook werkelijk nog een geocache ligt met een logrol. Immers, ter plaatse loggen als gevonden is gevonden. En niet vermoedelijke cacheplekken, niet lege dozen, niet lege gaten. En dan niet aankomen met het verhaal dat je toestemming hebt van de eigenaar. Dat is dan voor de eigenaar juist geen stimulans om zijn cache sneller te herstellen.

 

-- knip--

 

Tja... allemaal leuk neergeschreven, maar leg dan eens uit hoe het zit met DEZE cache??? Al sinds 2005 gearchiveerd, maar nog steeds bezocht en gelogd..... Deze cache-legger zou het toch als beste moeten weten? :beerchug:

Waarschijnlijk om dezelfde reden als dat ik eendaagse eventcaches bij het publiceren al gearchiveerd heb. De cache is alleen te loggen voor bezoekers van het hoofdkwartier van geocaching.com. Ikz al ze een mailtje sturen en om uitleg vragen.

 

Maar neemt niet weg dat wat ik geschreven is, niet zou kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Embryo mag duidelijk zijn. Het doosje ligt er maar het is nog geen geocache. Dat is het pas na publicatie. Dat een proefloper het logt, prima. Maar natuurlijk niet voor welke rankinglist dan ook. De meeste proeflopers loggen een proefgelopen cache in zijn geheel NIET. Maar het staat natuurlijk vrij om het wel te doen.

Offtopic

Het lijkt me intussen wel duidelijk dat Kruimeldief onze verloskundige is. Deze week vierde hij het heugelijke feit om bij zijn 7500e bevalling te zijn :beerchug:

 

off topic

Zeer twijfelachtig of hij het vierde. Zijn opmerking is weer weg en mijn eerste opmerking daarover is in het forum ook verdwenen. Tis dat ik positief ingesteld ben want anders zu het me erg bevreemden wat hier gebeurt is. Of verdwijnt deze posting.

Ik snap niet dat je je druk maakt om een enkele zin van mij aan derden, geplaatst in een reviewernote, niet op dit forum. De eigenaar heeft er zelf geen probleem mee omdat die er niets over heeft gevraagd. Ook niet in correspondentie die we hadden bij de 2 caches die ik een dag later voor hun heb gereviewed. Doet ook helemaal niet ter zaken in deze topic. En bewuste regel is niet door me verwijderd uit het logje. Ik heb een heel stuk uitleg gegeven (gewoon te gek voor woorden dat ik uitleg moet geven) aan je en dat zul je vast wel meegekregen hebben. Dat je positief ingesteld bent kan ik niet zeggen als je van zo'n normale uitspraak zoveel paranoia van jezelf uithaalt.

Op mail heb ik niet geantwoord? Heb geen mail ontvangen over bewuste regel.

 

De topic is verwijderd omdat ik geen toestemming aan je had gegeven om bewuste quote te plaatsen. Quote kwam namelijk niet van het forum.

 

En nogmaals, het had niets met bewuste cache te maken. Je bent de enige die het niet snapt, de enige die beren op de weg ziet, de enige die eruit haalt dat ik geen zin meer heb, de enige die me bijna verplicht een opvolger te zoeken, de enige die het sarcasme vond. Terwijl het in principe een schouderklopje voor mezelf was. Mijn 7500e gepubliceerde cache. in 4 jaar en in zo verschrikkelijk vele uren.

 

Gelieve nu ontopic te blijven.

 

Maar je opmerking heeft er wel toe geleid dat ik vanaf dat moment geen enkele persoonlijke note meer schrijf, alleen maar statische kant en klare reviewernotes verstuur en de publishnote niets meer als inhoud heeft dan: Published.

Scheelt me weer tijd. Ik hoef nu niet na iedere publicatie de publishnote te editen en de standaard Published te wijzigen in mijn standard publishnote, soms aangevuld met een kleine opmerking als een felicitatie etc.

 

Als ik commentaar op iemand zijn cache heb dan doe ik dat tijdens de review. Als ik de cache online heb gezet en er dus een publishnote onder staat dan ben ik tevreden omdat anders de cache niet online zou zijn gekomen. Of een cache wel of niet flut is heb ik niet te bepalen. Ik bepaal of de cache aan de voorwaarden voldoet. Mijn persoonlijke mening doet dan niet ter zake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je opmerking heeft er wel toe geleid dat ik vanaf dat moment geen enkele persoonlijke note meer schrijf, alleen maar statische kant en klare reviewernotes verstuur en de publishnote niets meer als inhoud heeft dan: Published.

Scheelt me weer tijd. Ik hoef nu niet na iedere publicatie de publishnote te editen en de standaard Published te wijzigen in mijn standard publishnote, soms aangevuld met een kleine opmerking als een felicitatie etc.

 

Jammer dat zo'n berichtje van iemand die zo positief ingesteld schijnt te zijn zo'n reactie heeft veroorzaakt.

Wel fijn dat het Kruimel nu tijd scheelt, hij is al druk genoeg voor 'ons'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis ik nu iets ?

Deze proeflopers hébben toch geen FTF geclaimd ?

 

Voor de duidelijkheid : het betrof minimaal 3 caches die al voor publiceren gelogd waren. In 1 geval zeker al meer dan een maand.

 

Dat FTF heb ik geschreven als een van de opties om dat te doen, maar doordat diverse mensen maar half leven is dat een eigen leven gaan leiden.

 

Waar het om ging en gaat is dat het nmm. niet juist is en ook eigenlijk officieel niet mogelijk om een cache te loggen op een datum voor de publicatiedatum. De reactie van Kruimeldief bevestigd dat, dus al die "alles moet kunnen"en "vrijheid blijheid" cachers die reageerden dat dat wel moet kunnen kunnen deze mooi in hun zak steken.

 

Mensen die voor mij proeflopen loggen in het logboekje op de vierde pagina en op het internet na de derde foundlog en dan niet op de datum van proeflopen.

Eigenlijk mogen ze van mij op het internet loggen na de FTF. Dat vind ik nl. voldoende gejuich. Helemaal geen FTF etc. toestaan heb ik 1 maal gedaan, maar als je ziet wat dat voor gedoe oplevert ..... . Dus dat doe ik maar niet meer.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis ik nu iets ?

Deze proeflopers hébben toch geen FTF geclaimd ?

 

Voor de duidelijkheid : het betrof minimaal 3 caches die al voor publiceren gelogd waren. In 1 geval zeker al meer dan een maand.

 

Dat FTF heb ik geschreven als een van de opties om dat te doen, maar doordat diverse mensen maar half leven is dat een eigen leven gaan leiden.

 

Waar het om ging en gaat is dat het nmm. niet juist is en ook eigenlijk officieel niet mogelijk om een cache te loggen op een datum voor de publicatiedatum. De reactie van Kruimeldief bevestigd dat, dus al die "alles moet kunnen"en "vrijheid blijheid" cachers die reageerden dat dat wel moet kunnen kunnen deze mooi in hun zak steken.

 

Mensen die voor mij proeflopen loggen in het logboekje op de vierde pagina en op het internet na de derde foundlog en dan niet op de datum van proeflopen.

Eigenlijk mogen ze van mij op het internet loggen na de FTF. Dat vind ik nl. voldoende gejuich. Helemaal geen FTF etc. toestaan heb ik 1 maal gedaan, maar als je ziet wat dat voor gedoe oplevert ..... . Dus dat doe ik maar niet meer.

 

Geopatra.

 

Ik neem aan dat diegene die de cache als eerste heeft gevonden na de publicatie

wel bij de legger aan de bel trekt als hij/zij FTF wil claimen ?

En als zij zich er niet druk om maken, waarom wij dan wel ?

Als iemand op die manier zijn puntjes bijelkaar wil rapen, so be it...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat diegene die de cache als eerste heeft gevonden na de publicatie

wel bij de legger aan de bel trekt als hij/zij FTF wil claimen ?

En als zij zich er niet druk om maken, waarom wij dan wel ?

Als iemand op die manier zijn puntjes bijelkaar wil rapen, so be it...

 

Het punt is dat er wel degelijk veel mensen zijn die zich daar wel druk om maken.

En "als iemand zo zijn puntjes bij elkaar wil rapen, so be it",....tja het klinkt een beetje als: we hebben een spel en wat afspraken, maar het maakt niet zo erg veel uit wanneer je je daar niet aan houden wilt. FTF wordt zo belangrijk gevonden dat er, de hier door Kruimeldief, uitgelegde regels voor worden "aangepast" en op eigen wijze verklaard. Reken maar dat een FTF voor velen belangrijk is en dat daarbij aan de de afspraken wordt getornd. Daar storen mensen zich aan of verbazen zij zich over.

Ik neem aan dat de topicstarter het draadje daarom begonnen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het punt is dat er wel degelijk veel mensen zijn die zich daar wel druk om maken.

En "als iemand zo zijn puntjes bij elkaar wil rapen, so be it",....tja het klinkt een beetje als: we hebben een spel en wat afspraken, maar het maakt niet zo erg veel uit wanneer je je daar niet aan houden wilt. FTF wordt zo belangrijk gevonden dat er, de hier door Kruimeldief, uitgelegde regels voor worden "aangepast" en op eigen wijze verklaard. Reken maar dat een FTF voor velen belangrijk is en dat daarbij aan de de afspraken wordt getornd. Daar storen mensen zich aan of verbazen zij zich over.

Ik neem aan dat de topicstarter het draadje daarom begonnen is.

 

Ik heb zelf laatst nog proefgelopen en wilde mijn naam er niet eens inzetten, maar later terugkomen.

Dat was me alleen in mijn eentje nooit gelukt en ik kreeg van de eigenaar het boekje in handen en heb op

de vierde pagina geschreven. En pas als zesde of zevende op gc.com gelogd.

 

Dat het niet uitmaakt of je je daar aan houden wilt, hoor je mij zeker niet zeggen.

Ook ik vind het geen stijl om FTF te krijgen als proefloper.

Ik kan me alleen voorstellen dat als jij voor goud gaat en je komt zoiets tegen,

je vast wel een mailtje stuurt naar de eigenaar.

En dat ik me daar pas druk over zou maken, als ik er zelf last van zou hebben...

Maar dan zou ik dus een mailtje sturen naar de eigenaar, dat lijkt mij meer effect te hebben

dan een topic op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...