Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Een ammobox in een plastic zak stoppen is af te raden. Toevallig controleerden wij van de week de eindstash van onze geocache X-X-Treme. De verstopplek was ondergelopen, zodat de ammobox op zijn kant in circa 10 centimeter hoog water lag. De inhoud was kurkdrook.

Als je een verzopen cache wilt zien:

GC5611, tenminste tot voor kort was het zo, het is inmiddels al weer een weekje lekker weer geweest.

De drijvende kist drukte het afdekspul gewoon omhoog. Dit komt omdat de maker zo'n ontzettend goede bekisting heeft gemaakt.

Geplaatst
waar kan ik van nederland ozi files vandaan halen?

bas

Niet. Want die vallen onder illegale software. En dat is volgens de regels hier verboden.

Dus dat zou betekenen dat niemand in Nederland ook maar iets aan OziExplorer heeft? Je hebt je dan toch wel aardig blind gestaard op die *********** ;)

Gewoon een goede kaart, liefst 1:25000 inscannen, callibreren en je hebt een een kaart die ingelezen wordt door Ozi.

De wereld OziExplorer bezitters doen niets anders.

Tip: ANWB heeft per provincie een soort atlas met 1:25000 kaarten. De kaarten zijn aaneen gemaakt met zo'n spiraalveer of hoe heet zoiets.

Zeer duidelijke kaarten, goed in te scannen en .... kost maar 30 euro per provincie.

Dat is wat anders dan in Emmen bij de Topografische Dienst 30.800 euro exlusief btw te betalen voor heel Nederland op een (digitale) schaal van 1:25000

GRTZ

Kruimel: Bravery is being the only one who knows you're afraid.

Kruimel, ik zal maar weer eens een risico aangaan.

Volgens mij, maar ik ben ook maar een domme boer, spoor jij nu iemand aan tot het plegen van een delict. Want in die, overigens prachtige, boeken van de ANWB staat dat de inhoud op generlei wijze vermenigvuldigd mag worden. En is dus het inscannen van die kaarten verboden.

Maar ik zei al, domme boer. Is het misschien zo dat het wel toegestaan is voor persoonlijk gebruik? Maar als dat laatste zo is, dan is het toch een kwestie van de serie boeken kopen bij de ANWB (12*30=360 EUR) en ergens een kopie van de gescande kaarten opduikelen? Want of ik ze nu zelf scan, of een ander doet dat, dat maakt niet uit. Toch?! Of eventueel in delen?

En nee, ik heb het niet over de je_weet_wel_maar_ik_zal_ze_niet_noemen CD's want de kaarten van de ANWB zijn wel up-to-date.

Benieuwd of iemand hier een zinnig antwoord op heeft. Advocaten in de zaal?

Geplaatst

On topic: ;)

Als caches BOVEN de grond liggen verzuipen ze volgens mij niet, bv:

South Park :o

Van gorilla tot leeuw; Delft jungle-tocht :o

Deze caches zitten in een vuilniszak, maar liggen niet begraven, maar liggen onder vertakte wortels, waar dus geen water blijft staan. Toen ik deze caches deed waren ze kurkdroog. ;)

Niet alle caches in zakken zijn dus zwembaden.

Groetjes ;)

Geplaatst
Informatie: << Klik >>

Heb geklikt. En nu?

Dat ik met het auteursrecht te maken had, dat wist ik al. Maar dat is nog geen antwoord op de vraag. Maar laat maar, anders worden er weer mensen boos dat het off-topic raakt. (Hoe krijg ik zo'n draadje afgesplitst? Of moet ik dan admin weze?)

Geplaatst

Bij 'South Park' zou de vuilniszak over de box heen moeten liggen, voor zowel camouflage als afwatering.

Het is niet de bedoeling de box in de vuilniszak te stoppen, gezien mogelijke condensvorming.

• 1 year later...
Geplaatst

Omdat de buitentemperatuur weer daalt en de hoeveelheid neerslag stijgt wil ik dit draadje weer even herhalen. Ook onze ervaring is dat cachedozen/ -boxen/ -kisten in een plastic zak altijd nat zijn (niet persé van binnen). Bovendien stinkt het na verloop van tijd ook lekker in zo'n zak, is hij meestal gescheurd en helpt het allang niet meer waartegen het bedoeld is. Dus, cache makers, verstopt je cache goed, maar het liefst niet in een zak :thumbup: .

P.S. herhaling ook op verzoek van een newbie vraag hier per PM

Geplaatst
Bij 'South Park' zou de vuilniszak over de box heen moeten liggen, voor zowel camouflage als afwatering.

Het is niet de bedoeling de box in de vuilniszak te stoppen, gezien mogelijke condensvorming.

Dit is meestal de beste oplossing.

Dus vind je een natte plastic zak om een cache, haal hem eraf, vouw hem wat op, probeer de cache ermee te bedekken. Natuurlijk wel eerst loggen en een leuke goodie in de cache stoppen, hum... :thumbup:

• 2 years later...
Geplaatst

tipje om een cache te laten ventileren om het vocht eruit te krijgen...

Velen van ons zijn toch wel liefhebbers van het buitenleven, velen van ons dragen outdoorjacks met goretex of vergelijkbare materialen, velen van ons zullen wel eens een nieuwe jas kopen. En de oude is perfect om je caches te ventileren.

eh..... wat? cache? oude jas? inderdaad!

de methode is simpel, boor een gaatje in je cachecontainer en plak er van binnen uit een stukje oude goretex jas tegenaan (let wel op binnen en buitenkant van het materiaal). Vocht kan er nu wel uit, maar niet of nauwelijks in. Een oude jas is goed voor 100-en caches. Dit idee heb ik niet zelf bedacht, maar wordt al jarenlang toegepast in Pelican (Peli) cases. De Peli cases zijn zo'n beetje de ultieme cache containers, maar wel een beetje prijzig om zomaar ergens achter te laten.

Ik heb de methode getest op een container voor een nog te plaatsen cache, en het werkt, nou ja, op mijn balkon en in een plantenbak. Wat het 'in het wild' doet kan ik helaas nog niet zeggen.

• 1 year later...
Geplaatst
En ik kan je verzekeren: dat wordt ook nog nat!

Er zijn altijd geocachers die van ruig houden en die op pad gaan (en de cache vinden) in stromende regen. Dan zijn er mensen die gewoon overvallen worden door een regenbui op het moment dat ze de cache open hebben.

Dan wordt alles, iedereen en ook het logboekje nat! ;)

Nieuw regeltje: 'deze cache alleen openen bij droog weer'. :)

Ook bij onze oosterburen leeft deze vraag over nut en onnut van cache-verpakkingen mbv. plastic zakken. Zie maar Plastiktueten - wofür?

of gewoon rite in the rain logboekjes gebruiken !

Geplaatst

Er zijn altijd geocachers die van ruig houden en die op pad gaan (en de cache vinden) in stromende regen. Dan zijn er mensen die gewoon overvallen worden door een regenbui op het moment dat ze de cache open hebben.

Dan wordt alles, iedereen en ook het logboekje nat! :crybaby:

Nieuw regeltje: 'deze cache alleen openen bij droog weer'. :o

Ook bij onze oosterburen leeft deze vraag over nut en onnut van cache-verpakkingen mbv. plastic zakken. Zie maar Plastiktueten - wofür?

Waarbij het dan maar even de vraag is of die er al waren in 2003 ;)

Geplaatst
Nou persoonlijk vind ik HH wel een lekker ding, maar smaken verschillen.

En om even iets ontopic te zeggen: vandaag een cache gevonden die ruim een half jaar geleden voor het laatst gevonden was.

Een munitiekist, en kurkdroog van binnen. Midden in een erg nat bos, half onder takken en blaadjes.

Doe er dus maar geen zak omheen :o

Marja :crybaby:<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>die vindt dat dit ook voor Twinlife geldt</span>

heb laatst een ammobox gevonden waar geen eens een deksel op zat :( weinig effect op deze manier denk ik zo

weet ook een plek waar ik binnen nu en een half jaar zeker wat ammoboxen ga weghalen ;)

of misschien wel eerder als ik de beheerder te spreken krijg ;)

Geplaatst

Dan wordt alles, iedereen en ook het logboekje nat! :crybaby:

Nieuw regeltje: 'deze cache alleen openen bij droog weer'. ;)

Waarbij het dan maar even de vraag is of die er al waren in 2003 :(

Ja zeker waren die er al in 2003:

Dan wordt alles, iedereen en ook het logboekje nat!

logboekje nat? Gebruiken we dan niet de officiele logboekjes met watervaste papier? Ben ik de enige die ze uit jullie goodieshop betrekt? ;)

logboek.jpg

minilogboek.jpg

GRTZ

Kruimeldief :oKraait de haan niet bij het ochtendrood, krijgen we vast regen of is de haan dood.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...