Spring naar bijdragen

Aanvulling Forumregel 7


dutchgoldwing

Aanbevolen berichten

Beste forumgebruikers!

 

Inmiddels is geocaching.com al lang niet meer de enige cachingsite ter wereld (dan wel in Nederland). Diverse andere cachingsites hebben het levenslicht gezien. Verschillen tussen de diverse sites zijn er zeker: bij de één wat uitgesprokener dan de ander. Tot voorheen stonden wij niet toe dat er naar deze andere sites gelinkt werd dan wel dat er zaken hierover besproken werden. Een situatie die voor sommige gebruikers niet altijd even goed te begrijpen was. Nu hebben wij als team besloten om hier wat minder streng mee om te gaan: dat wil zeggen, je mag best een keer verwijzen naar een andere geocaching site. Linken? Ook geen probleem. Maar (ja, er is een maar): we zijn een forum van Geocaching.nl, die het cachen van Geocaching.com promoot en dit willen wij graag ook zou houden. We willen ons forum dus niet laten gebruiken als reclamebord voor andere cachingsites. Hetzelfde geldt voor alle privé statistieksites ed. Eveneens hebben wij een verduidelijking aan de forumregel 7 toegevoegd en dat is de volgende:

 

Links naar (andere caching-)sites, die overduidelijk lasterlijke informatie verspreiden c.q. toestaan op hun fora over geocaching.nl zijn niet toegestaan. Dit is een dynamische situatie die kan wijzigen. De moderators beslissen hierover en zullen de forumgebruikers hierop wijzen.

 

Zoals gezegd: we willen hier wat minder stringent mee omgaan.

 

Wij hopen jullie voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Het moderatieteam

 

:):thumbup::lol1:

mischien een begin van een goede samenwerking

 

geocaching voor elkaar door elkaar !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben ook blij met de versoepeling van deze regel. Een van de ontwikkelingen op geocaching-gebied is immers dat er in de loop van de tijd. verschillende collega-initiatieven ontstaan. Goed dat daar nu niet meer over gezwegen hoeft te worden.

 

Aan de andere kant vind ik het ook logisch dat op de mate waarin dat gebeurt toegekeken wordt, bv. als personen de verruiming van de regels op dit forum enkel zouden gebruiken om hier mensen weg te lokken naar de eigen site. :thumbup:

 

Want laten we eerlijk zijn: het is toch ook 'not done' om in de Albert Heijn-winkel foldertjes van de Super de Boer uit te gaan delen? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook blij met de versoepeling van deze regel. Een van de ontwikkelingen op geocaching-gebied is immers dat er in de loop van de tijd. verschillende collega-initiatieven ontstaan. Goed dat daar nu niet meer over gezwegen hoeft te worden.

 

Aan de andere kant vind ik het ook logisch dat op de mate waarin dat gebeurt toegekeken wordt, bv. als personen de verruiming van de regels op dit forum enkel zouden gebruiken om hier mensen weg te lokken naar de eigen site. :thumbup:

 

Want laten we eerlijk zijn: het is toch ook 'not done' om in de Albert Heijn-winkel foldertjes van de Super de Boer uit te gaan delen? :lol1:

 

Je slaat de spijker op zijn kop Peetee: je hoeft het bestaan niet te ontkennen. Dat is dus niet meer aan de orde. Maar we zullen er inderdaad wel op toe zien dat hier geen andere folders worden uitgedeeld: en dat is ook wat wij proberen uit te leggen in de mededeling. We realiseren ons terdege dat het voor sommigen niet genoeg is: so be it. We kunnen het nooit alle gebruikers na de zin maken. Daarvoor zijn we als forum te divers. Het is een weloverwogen teambesluit geweest :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook blij met de versoepeling van deze regel. Een van de ontwikkelingen op geocaching-gebied is immers dat er in de loop van de tijd. verschillende collega-initiatieven ontstaan. Goed dat daar nu niet meer over gezwegen hoeft te worden.

 

Aan de andere kant vind ik het ook logisch dat op de mate waarin dat gebeurt toegekeken wordt, bv. als personen de verruiming van de regels op dit forum enkel zouden gebruiken om hier mensen weg te lokken naar de eigen site. :thumbup:

 

Want laten we eerlijk zijn: het is toch ook 'not done' om in de Albert Heijn-winkel foldertjes van de Super de Boer uit te gaan delen? :lol1:

 

Je slaat de spijker op zijn kop Peetee: je hoeft het bestaan niet te ontkennen. Dat is dus niet meer aan de orde. Maar we zullen er inderdaad wel op toe zien dat hier geen andere folders worden uitgedeeld: en dat is ook wat wij proberen uit te leggen in de mededeling. We realiseren ons terdege dat het voor sommigen niet genoeg is: so be it. We kunnen het nooit alle gebruikers na de zin maken. Daarvoor zijn we als forum te divers. Het is een weloverwogen teambesluit geweest :)!

 

Gelukkig, laten we dan maar zeggen de wijsheid komt met de jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want laten we eerlijk zijn: het is toch ook 'not done' om in de Albert Heijn-winkel foldertjes van de Super de Boer uit te gaan delen? ;)

 

Prima maatregel :)

 

Het is nu zaak voor AH om het kaf van het koren te gaan scheiden en zich duidelijk gaat profileren als een winkel die uitsluitend kwaliteit gaat leveren met daarnaast een ruim assortiment. De volgende zet is aan TP ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want laten we eerlijk zijn: het is toch ook 'not done' om in de Albert Heijn-winkel foldertjes van de Super de Boer uit te gaan delen? ;)

 

Prima maatregel :)

 

Het is nu zaak voor AH om het kaf van het koren te gaan scheiden en zich duidelijk gaat profileren als een winkel die uitsluitend kwaliteit gaat leveren met daarnaast een ruim assortiment. De volgende zet is aan TP ;)

Zoals enkele weken geleden aangegeven, het wordt in behandeling genomen.

Ik ben blij reactie's te zien dat men tevreden is over het resultaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Links naar (andere caching-)sites, die overduidelijk lasterlijke informatie verspreiden c.q. toestaan op hun fora over geocaching.nl zijn niet toegestaan. Dit is een dynamische situatie die kan wijzigen. De moderators beslissen hierover en zullen de forumgebruikers hierop wijzen.

 

Goed dat er kan worden gesproeken of doorgelinked worden naar andere sites. Andere sites doen andere zaken. Maar waar ik wel moeite mee heb uit bovenstaande regel is het stukje over lasterijke informatie op de andere site. om te beginnen ontstaan die sites juist omdat men het niet eens is met zaken zoals ze lopen op gc.nl of gc.com en b riekt dit aardig naar censuur.

 

laat me duidelijk zijn, het hoeft hier geen uithang/reclame of wat voor bord dan ook worden, maar als ik de vergelijking met AH even mag doortrekken;

er worden kranten geweerd (of zelfs klanten) die een stuk schrijven over AH dat niet zo positief is (hogere prijs, slecht voor personeel of weet ik veel wat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laster is mijn inziens compleet wat anders dan het niet eens zijn met hoe zaken op dit forum lopen. Kritiek prima, laster niet oké...

 

Klopt. Maar er staat ook dat de regel flexibel is en de moderators bepalen. Dus het is die combinatie die ik wat minder prettig vind. Laat me even duidelijk zijn, dat is niet speciaal gc gericht maar in het algemeen. Ik heb het lastig met dingen die zelf de regels bepalen als er iets is dat ze niet bevalt.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laster is mijn inziens compleet wat anders dan het niet eens zijn met hoe zaken op dit forum lopen. Kritiek prima, laster niet oké...

 

Klopt. Maar er staat ook dat de regel flexibel is en de moderators bepalen. Dus het is die combinatie die ik wat minder prettig vind.

 

Er staat ook in de regels dat commentaar op een moderator in een topic je een waarschuwing oplevert.

Laat dit soort commentaar aub achterwege.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laster is mijn inziens compleet wat anders dan het niet eens zijn met hoe zaken op dit forum lopen. Kritiek prima, laster niet oké...

 

Klopt. Maar er staat ook dat de regel flexibel is en de moderators bepalen. Dus het is die combinatie die ik wat minder prettig vind.

Toch lijkt mij dat vrij logisch. Want je kunt nooit alle mogelijke scenario's in een regel vangen, en dan lijkt het mij logisch dat de moderators uiteindelijk bepalen of de situatie naar de letter van de regel moet worden beoordeeld of naar de geest ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laster is mijn inziens compleet wat anders dan het niet eens zijn met hoe zaken op dit forum lopen. Kritiek prima, laster niet oké...

 

Klopt. Maar er staat ook dat de regel flexibel is en de moderators bepalen. Dus het is die combinatie die ik wat minder prettig vind.

 

Er staat ook in de regels dat commentaar op een moderator in een topic je een waarschuwing oplevert.

Laat dit soort commentaar aub achterwege.

Ik denk dat MacDD hier doelt op gevoerd beleid; niet op het functioneren van een of meer moderatoren.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een aanvulling op deze regel: Links naar (andere caching-)sites, die overduidelijk lasterlijke informatie verspreiden c.q. toestaan op hun fora over geocaching.nl zijn niet toegestaan. Dit is een dynamische situatie die kan wijzigen. De moderators beslissen hierover en zullen de forumgebruikers hierop wijzen.

 

 

Wat ermee bedoeld wordt is dat het gegeven dat sites laster kunnen verspreiden kan wijzigen. Dat kan op enig moment beginnen, maar ook ophouden. En ja, de moderators bepalen dat moment en daarmee het al dan niet toestaan van links/vermeldingen.

Er staat overigens ook dat wij daar, als moderators, de forumgebruikers op zullen wijzen; niet dat je meteen een warning o.i.d. aan je broek hebt.

 

Ik hoop dat het met deze toelichting wat duidelijker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laster is mijn inziens compleet wat anders dan het niet eens zijn met hoe zaken op dit forum lopen. Kritiek prima, laster niet oké...

 

Klopt. Maar er staat ook dat de regel flexibel is en de moderators bepalen. Dus het is die combinatie die ik wat minder prettig vind.

 

Er staat ook in de regels dat commentaar op een moderator in een topic je een waarschuwing oplevert.

Laat dit soort commentaar aub achterwege.

 

 

Zou je even willen aangeven waar ik commentaar geef op een moderator. Ik geef commentaar op een systeem.

En dan nog niet eens op een systeem dat enkel door gc wordt toegepast, maar op een systeem dat overal ter wereld wordt toegepast.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een aanvulling op deze regel: Links naar (andere caching-)sites, die overduidelijk lasterlijke informatie verspreiden c.q. toestaan op hun fora over geocaching.nl zijn niet toegestaan. Dit is een dynamische situatie die kan wijzigen. De moderators beslissen hierover en zullen de forumgebruikers hierop wijzen.

 

 

Wat ermee bedoeld wordt is dat het gegeven dat sites laster kunnen verspreiden kan wijzigen. Dat kan op enig moment beginnen, maar ook ophouden. En ja, de moderators bepalen dat moment en daarmee het al dan niet toestaan van links/vermeldingen.

Er staat overigens ook dat wij daar, als moderators, de forumgebruikers op zullen wijzen; niet dat je meteen een warning o.i.d. aan je broek hebt.

 

Ik hoop dat het met deze toelichting wat duidelijker is.

 

 

Dit is duidelijk en ok helder. Goed dat je het er even bij vermeld. Want nu wordt iig duidelijk dat niet de gebruikers hier de pineut worden van wat een ander doet.

 

Shoot, had beide berichten bij elkaar kunnen voegen. domdomdomdom

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...