Spring naar bijdragen

Spam Via Gc.nl


Team Firefox

Aanbevolen berichten

Ik open net mijn mailbox, waar ook de GC.nl mailtjes binnenkomen en zie een mailtje staan, gericht aan ons en aan een hele rits anderen. De anderen (ongeveer 80 adressen) zijn zo te zien Geocachers. Om er wat te noemen: Hawkeyes, Barny, Wilxii Carrotte, Barnold, Het Kleffe Stel, gr, Team Melotte, WijDrie, Pentagram, Achtbaangek, DutchLocatus, Watje5, Sparkssailor, Fraher Family, etc. etc. Wij hebben nooit iets besteld bij dit bedrijf en ook nog nooit een accountje daar aangemaakt. De inhoud van het mailtje is:

 

Van: Robbert Robbert (robbertr@yahoo.com)

 

Aan: ca. 80 adressen

 

Onderwerp:

 

a good webiste :www.electronicbrand.com‏

 

Tekst:

 

Dear friend:

 

i would like to introduce a good company who trades mainly in electornic products.Now the company is under sales promotion,all the products are sold nearly at its cost.Original Products + Best Quality + Brand New + Warranty + Quick Shipping + 100% Secure . the price is a surprising happiness to you!It is realy a good chance for shopping., please contact them as soon as possible!!!!

 

The web address: http://www.electronicbrand.com

 

 

Hoe komt de afzender aan deze mailadressen?

 

 

Edit: webadres onleesbaar aangepast!

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Da's wel opmerkelijk.

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar om de omvang van dit probleem wat duidelijker te krijgen:

- Hebben anderen dit ook?

- Van bovengenoemde danwel andere sites?

- en sinds wanneer?

_ en je hebt het over een mailbox; schakel je berichten door en zo ja; waarvandaan/waar naartoe?

(ik vraag niet naar een concreet adres, maar een provider o.i.d.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's wel opmerkelijk.

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar om de omvang van dit probleem wat duidelijker te krijgen:

- Hebben anderen dit ook?

- Van bovengenoemde danwel andere sites?

- en sinds wanneer?

_ en je hebt het over een mailbox; schakel je berichten door en zo ja; waarvandaan/waar naartoe?

(ik vraag niet naar een concreet adres, maar een provider o.i.d.)

 

De vraag is inderdaad hoe de afzender aan deze adressen komt. Zelf gebruik ik geen mailadres van de eigen provider, maar het loopt via webmail. Ik schakel verder niets door. Het gros van de adressen die ik zie komen mij in ieder niet bekend voor, maar omdat er een aantal duidelijke teamnamen in voorkomen, lijkt het erop dat er een grabber aan de gang is geweest die (??) bij gc.nl heeft rondgekeken. Ik kom inmiddels aan 80 adressen in één mailtje. Mogelijk zijn er nog andere mailtjes verzonden met andere geadresseerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gros van de adressen die ik zie komen mij in ieder niet bekend voor, maar omdat er een aantal duidelijke teamnamen in voorkomen, lijkt het erop dat er een grabber aan de gang is geweest die (??) bij gc.nl heeft rondgekeken.

 

gaat het dan alleen om emailadressen waarbij het gedeelte voor de @ de teamnaam is en er simpelweg een grote provider achter is geplakt?

Hier in ieder geval geen spam gekregen (specifieker: zat spam, maar niet via gc.nl), maar ook geen beukenootje@xx adres of zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat het dan alleen om emailadressen waarbij het gedeelte voor de @ de teamnaam is en er simpelweg een grote provider achter is geplakt?

Hier in ieder geval geen spam gekregen (specifieker: zat spam, maar niet via gc.nl), maar ook geen beukenootje@xx adres of zo...

 

Nee, het ziet er willekeurig uit:

 

 

 

Dit zijn een aantal (aangepaste) adressen om een idee te geven. Zoals Wammus al schreef kan het ook via een PC met Outlook gegaan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zitten er, denk je, ook niet-geocachers bij? Dan lijkt het probleem zich bij een geocacher met een virus in zijn mail te bevinden.

Je kunt dit wellicht checken door te zien of er diverse email adressen met dezelfde achternaam in het adres bijzitten.

 

Als het allemaal geocachers zijn, dan lijkt het me eerder een probleem dat met gc.nl of gc.com te maken heeft.

 

De tekst is in elk geval een bekende in virus-land:

 

Google Search op eerste regel

 

Klachten hierover gaan zo te zien over gehackte accounts, zowel Gmail, Hotmail als Yahoo. Na de spam werden de contacten verwijderd uit het betreffende adresboek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zitten er, denk je, ook niet-geocachers bij? Dan lijkt het probleem zich bij een geocacher met een virus in zijn mail te bevinden.

Je kunt dit wellicht checken door te zien of er diverse email adressen met dezelfde achternaam in het adres bijzitten.

 

Ik begrijp wat je bedoelt, maar de lijst is echt volledig willekeurig, alleen Pentagram staat met twee adressen in de lijst. Ik ga er ook maar vanuit dat er ergens een Outlook adresboek bij een geocacher is uitgelezen d.m.v. een opgelopen virus. Om die reden gebruiken wij alweer een jaar of vijf geen Outlook meer, maar alleen nog webmail.

 

Wat mij betreft mag het draadje op slot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...