Spring naar bijdragen

Onze honden


Jan en Jany

Aanbevolen berichten

Als wij aan het cachen zijn en voor dat de prikstokken tevoorschijn komen

heeft een van onze honden vaak de plek al snel te pakken

Dit komt denk ik dat er op die plek toch vaak meer andere geuren hangen

dan in de omgeving erom heen.

 

Wie heeft ook deze ervaringen met de honden. ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou ik had hem nodig! Er zou de volgende keer meteen een extra prikstok meegaan en op een x aantal meter voor de cache ging die stok de grond in, met daaraan bevestigd de hondenriem. :thumbup:

Pas als na gebruik van de hint nòg geen cache was gevonden, dan is Bello aan de beurt. :angry:

 

Tsss, ff mijn spelletje bederven... kom nou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij aan het cachen zijn en voor dat de prikstokken tevoorschijn komen

heeft een van onze honden vaak de plek al snel te pakken

Dit komt denk ik dat er op die plek toch vaak meer andere geuren hangen

dan in de omgeving erom heen.

 

Wie heeft ook deze ervaringen met de honden. ?

Dan ben je nog niet met fikkie bij de caches geweest waar ik ben geweest :D.

 

Als Kruimeldief in de buurt van een cache is geweest dan gaan de dieren die omgeving mijden als de pest. Schijnt iets te maken te hebben met oerinstinct en geurvlagen. :angry:

Ik baken nog steeds als een echte hunebedbouwer mijn territorium af.

 

In mijn "Poesie-album" heeft de KralenFee dan ook geschreven:

 

Rozen zijn rood,

viooltjes zijn blauw,

de geur van de plee,...

doet me denken aan jou.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup: Die dezelfde ervaringen heeft met de KralenFee. Zij heeft de cache al voordat Kruimel de laatste GPSpeiling gedaan heeft en de "khebum" begint hem flink de strot uit te hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, helaas zijn honden neuzen vele malen beter dan die van de mens. De mens maakt daar dan ook dankbaar gebruik van. Denk maar aan speurhonden. Deze zijn dan wel getraind, maar het oerinstinct van een niet getrainde hond komt toch weer boven als hij in een gebied op een enkele plaats iets van een afwijkende geur ruikt. Nieuwsgierigheid noemt men zoiets bij de mens.

Van de zomer heb ik samen met een ervaren geocacher op Texel een zeehond gezocht. Na ongeveer een half uur zoeken zonder iets te vinden lieten we de hond komen. (een ordinaire boeren-fox, zonder ervaring of training. :dribble:

Zijn oerinstinct werkte echter perfect en binnen enkele minuten leidde hij mij, totaal in een door mij niet verwachtte richting, naar de cache.

Dus.... kun je het niet vinden, vraag het aan bello!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de zomer heb ik samen met een ervaren geocacher op Texel een zeehond gezocht. Na ongeveer een half uur zoeken zonder iets te vinden lieten we de hond komen. (een ordinaire boeren-fox, zonder ervaring of training. B) 

Zijn oerinstinct werkte echter perfect en binnen enkele minuten leidde hij mij, totaal in een door mij niet verwachtte richting, naar de cache.

Tja die Zeehond van ons is dol op andere honden, hij zet dan ook een soort lok-geur-voor-andere-honden uit :yes:

 

Ik ga soms cachen met Casper, een kleine (enigszins gezette) Jack Russell. Als hij mij ziet zoeken begint hij altijd als een bezetene te graven maar helaas heeft hij dat nog nooit op juiste plek gedaan :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Tommie de cairn is wars van welke opsporingsactiviteit dan ook. Wel put hij zich uit in het graven van gaten op willekeurige plekken terwijl de rest van het Cairnteam loopt te zoeken.

 

Hey waar ken ik dit van, ik heb af en toe zo'n beest bijme die als ik z'n gang laat gaan nog in china uitkomt.

 

En dat terwijl hij toch echt van schotse komaf is.

 

Hij heeft inmiddels een speciale halsband met houder om een GPS in te doen is wel makkelijk hoef je dat ding niet zelf steeds beet te houden, ik krijg alleen steeds van die rare tracklogs :lol: hoe kan dat nou :P

 

Niet dat ie de stash nou veel sneller vind dan wij doen hoor, maar met flink snuffelen komt ie vaak toch net wat dichter in de beurt misschien met een beetje training wordt het wel een toekomstige stash hond en tja anders is ie altijd nog goed genoeg om als TB te dienen oh nee daar hadden we er al één van / <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Hij heeft inmiddels een speciale halsband met houder om een GPS in te doen is wel makkelijk hoef je dat ding niet zelf steeds beet te houden

Gezien de aanvalsdrift van Tommie de cairn is dit in zijn geval een minder gelukkige bergplaats. Ik vrees dat de gps dan op een gegeven moment in tweeën wordt gebeten door een dobermann of rottweiler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
mmmmmm geo honden

 

met speciale training om caches te vinden

mischien iets voor een hondenschool

Heee, al met al ook weer een leuk cache idee. Een nieuwe vorm van caches. Wat zou je denken van GeoDogs?

 

Als je een hond hebt die er klaar voor is, dan stuur je hem het bos in.

 

Wanneer is zo'n hond er klaar voor? Als hij een soort rugzakje op heeft en er mee wil lopen. verder moet het een redelijk bewegend honde zijn en wel zo zelfstandig dat het zijn eigen eten en drinken kan zoeken. Dus geen mietjeshond maar een echt geohond.

 

Je doet de hond een rugzak om met goodies en met een logboekje en je stuurt hem het bos in. Een ieder die de hond weet te vinden en te vangen heeft de cache gevonden. Na het loggen controleer je of de hond nog in een redelijke staat verkeerd en daarna laat je de hond weer los.

 

Dit alles bijvoorkeur in de zomer natuurlijk. In ieder geval in de maanden mei tot oktober. Als het eerder mooi weer is of langer mooi weer is dan veranderd de availability van de cache. De hond moet zich al die maanden wel weten te redden dus.

 

Ik moet het nog even verder uitwerken maar het lijkt me wel wat.

 

Zal ik dit ook posten in nieuwe cache ideeën?

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)Een hond is net een boemerang: ook al flikker je hem weg, hij komt trouw weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 12 years later...

Sterkte Gerard! Hij was jarenlang jouw vaste cache- en wandelmaatje ...

 

Hij is behoorlijk oud geworden zeker? Want zolang ik jou als cacher ken, ken ik (voor mijn gevoel) Tommie ook, van de vele cachefoto's die je onderweg maakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx Peetee en @Rend. Tommie heeft ons vanaf 2001 trouw vergezeld op onze cache- en wandeltochten. In zijn 15 levensjaren heeft hij alle hoeken en gaten van NL bezocht. Hij heeft een mooi leven gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...