de vanVeentjes Geplaatst 19 februari 2009 Geplaatst 19 februari 2009 Hallo, Ik heb een cache voorbereid, deze bevindt zich op een locatie die niet per auto te bereiken is, de dichtbijzijnde weg is op zo'n 6 km afstand. Het is een leuke locatie met een groot informatiebord over het wat en hoe van deze locatie. Nu is het dus ook niet zo dat ik er makkelijk kan komen voor cache onderhoud. Daarom had ik zo het idee dat men mij het antwoord op een vraag moet mailen. Het is een mijnbouwlocatie en daarom had ik hem ook aangemeld als earthcache. Echter accepteerd men hem niet omdat het geen geologische locatie is. Als wat voor type cache kan ik hem nu bij gc aanmelden? er bevindt zich dus op de lokatie geen cache met logrol. ik hoor jullie mening wel.
smeule Geplaatst 19 februari 2009 Geplaatst 19 februari 2009 Helaas, dit mag niet meer. Er moet echt een log-rol aanwezig zijn.
TuuronTour Geplaatst 19 februari 2009 Geplaatst 19 februari 2009 Van caches die ver van de weg af liggen is het wel bekend dat die er meestal jaren kunnen liggen zonder dat er iets mee gebeurt. Als je de cache zo kan verstoppen dat zelfs dieren hem niet kunnen beschadigen of blootleggen, zou je het gewoon erop kunnen wagen. Wel eerst toestemming aan de terreineigenaar vragen natuurlijk
jojonl Geplaatst 19 februari 2009 Geplaatst 19 februari 2009 Als je een interessant punt aan andere mensen wilt tonen dan heet dat een waymark en die kun je registreren op het 'zusje' van geocaching: http://www.waymarking.com/ zelfde profiel gebruiken als geocaching en je zit erin overigens hoop ik dat meer mensen om die reden geen geocache maken, maar een waymark. Het is en blijft leuk om interessante plekken te tonen aan cachers, maar als je er geen cache van maakt moet je het ook geen geocache noemen, maar een waymark.
barny Geplaatst 19 februari 2009 Geplaatst 19 februari 2009 Zeg medeforumbelevers laten we het leuk houden en de vanVeentjes helpen, en niet helpen met wat niet kan maar juist helpen met wat wel kan en zo maar een tip geven zodat die prachtige cache er komt. Zelf zou ik er een soort offset van maken een jip en janneke vraag bij het infobord en met een sommetje van de zelfde eenvout een coord laten uitrekenen die uitkomt op een plek waar een makkelijke toestemming valt te behalen dicht bij de parkeerplaats in de buurt, makkelijk voor onderhoud en de mensen die 12 kilometer gelopen hebben vinden vlak bij de auto het kokertje, Alhoewel een kokertje natuurlijk een vlag op de bekende modderschuit is een deceptie bij zo een prachtige cache route zelf zou ik een mooie kist gebruiken Barny
Patita 2006 Geplaatst 19 februari 2009 Geplaatst 19 februari 2009 Zeg medeforumbelevers laten we het leuk houden en de vanVeentjes helpen, en niet helpen met wat niet kan maar juist helpen met wat wel kan en zo maar een tip geven zodat die prachtige cache er komt. Zelf zou ik er een soort offset van maken een jip en janneke vraag bij het infobord en met een sommetje van de zelfde eenvout een coord laten uitrekenen die uitkomt op een plek waar een makkelijke toestemming valt te behalen dicht bij de parkeerplaats in de buurt, makkelijk voor onderhoud en de mensen die 12 kilometer gelopen hebben vinden vlak bij de auto het kokertje, Alhoewel een kokertje natuurlijk een vlag op de bekende modderschuit is een deceptie bij zo een prachtige cache route zelf zou ik een mooie kist gebruiken Barny Dit is inderdaad de gemakkelijste manier om deze cache te maken en als je dan probeert een andere terug weg naar de parkeerplaats te vinden, dan heb ook nog een leuke wandeling gehad.
de vanVeentjes Geplaatst 4 maart 2009 Auteur Geplaatst 4 maart 2009 Het is afgerond, de cache is geaccepteerd als Geocache....
barny Geplaatst 4 maart 2009 Geplaatst 4 maart 2009 Het is afgerond, de cache is geaccepteerd als Geocache.... Herstel, het is geen geocache het is een aardecache en dat is heel wat anders. Jammer dat je voor die oplossing heb gekozen het bevestigt wel mij vooroordeel. Barny
de vanVeentjes Geplaatst 5 maart 2009 Auteur Geplaatst 5 maart 2009 Ik bedoelde inderdaad Earthcache Barney, Ik heb dit gedaan omdat het een hele mooie omgeving is op drie uur reizen van mijn huis. De cache steeds controleren is dus eigenlijk geen optie voor me, hetgeen wel zo hoort als je eigenaar bent toch? Toch wou ik de omgeving jullie niet onthouden. Ben trouwens ook bezig met het uitzetten van een multi, dichter bij huis.
Vasc0 Geplaatst 5 maart 2009 Geplaatst 5 maart 2009 Zeg medeforumbelevers laten we het leuk houden en de vanVeentjes helpen, en niet helpen met wat niet kan maar juist helpen met wat wel kan en zo maar een tip geven zodat die prachtige cache er komt. Zelf zou ik er een soort offset van maken een jip en janneke vraag bij het infobord en met een sommetje van de zelfde eenvout een coord laten uitrekenen die uitkomt op een plek waar een makkelijke toestemming valt te behalen dicht bij de parkeerplaats in de buurt, makkelijk voor onderhoud en de mensen die 12 kilometer gelopen hebben vinden vlak bij de auto het kokertje, Alhoewel een kokertje natuurlijk een vlag op de bekende modderschuit is een deceptie bij zo een prachtige cache route zelf zou ik een mooie kist gebruiken Barny Daar sluit ik me helemaal bij aan Mister B!
BigFurryMonster Geplaatst 5 maart 2009 Geplaatst 5 maart 2009 Ik heb dit gedaan omdat het een hele mooie omgeving is op drie uur reizen van mijn huis. De cache steeds controleren is dus eigenlijk geen optie voor me, hetgeen wel zo hoort als je eigenaar bent toch? Toch wou ik de omgeving jullie niet onthouden. Je hebt gelijk dat een cache onderhoudbaar moet zijn. Het lijkt mij persoonlijk geen goed idee om, omwille van de reistijd, er dan maar een Earthcache van te maken. Misschien woont er een geocacher in de buurt die op zo'n plek wel een fysieke cache kan onderhouden. Mijn argument is gebaseerd op het feit dat ik het (veel) leuker vind een echte cache te vinden dan een Earthcache te doen. Ik zie Earthcaches als een soort vervanging van virtuals, met wat extra voorwaarden. Persoonlijk ben ik ze liever kwijt dan rijk, en nog beter dus: zie ik ze vervangen door een echte cache.
de vanVeentjes Geplaatst 5 maart 2009 Auteur Geplaatst 5 maart 2009 Ohhh, Ik heb gedacht er goed aan te doen door een cache te maken in een onbewoond gebied.I k begrijp dus dat dit niet gewaardeerd wordt als het een earthcache is. Ik zal het even aanzien en hem dan verwijderen. sorry, ik bedoelde het goed.
De Roode Loper Geplaatst 5 maart 2009 Geplaatst 5 maart 2009 Ohhh, Ik heb gedacht er goed aan te doen door een cache te maken in een onbewoond gebied.I k begrijp dus dat dit niet gewaardeerd wordt als het een earthcache is. Ik zal het even aanzien en hem dan verwijderen. sorry, ik bedoelde het goed. Ondanks dat ik er nog geen earthcache gevonden heb, kan ik ze wel waarderen.
Quaerens Geplaatst 5 maart 2009 Geplaatst 5 maart 2009 Ik zou 'm niet zo direct verweideren, de locatie is zeer leuk, het platform is heel mooi weggewerkt zodat het de omgeving visueel niet verstoord. Erg leuk om daarheen te lopen, en verder naar het alleroostelijkste puntje. Als je weer eens in de omgeving bent kan je overwegen om de earthcache door een echte (kist met boekje) cache te vervangen. Q
rianne Geplaatst 5 maart 2009 Geplaatst 5 maart 2009 ik zou hem niet verwijderen omdat een paar cachers er negatief over zijn. jij vindt dat het een mooie plek is, dus laat hem ons maar zien en van genieten!!
Aanbevolen berichten