Spring naar bijdragen

Vakantietips?


Vierpraatjes

Aanbevolen berichten

vakantie tips ?

 

1: zoek een gebied of regio waar je wilt vakantie vieren.

2: kijk in geocaching googlemaps naar caches in de buurt en maak daar eventueel een PQ van.

3: Ga lekker op pad.

 

Zo doen wij dat dus ook heel vaak. We gaan 3 weken naar de Ardeche en gaan vervolgens via gc.com caches in de buurt zoeken. Leuke tips van andere kampeerders heb je dan nauwelijks meer nodig, omdat de caches zelf vaak wel bij aardige plekjes liggen: leuke kasteeltjes, uitzichtpunten, grotten en riviertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ga voor de zoveelste keer (je zou haast medelijden met me krijgen), voor 4 weken naar zuid-amerika. :thumbup:

 

Waar precies weet ik nog niet, is vakantie ik zie wel. Equador en Columbia vallen af is me daar te spannend.

 

Is een mooi werelddeel, zeker een *tip*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

noorwegen/zweden met de camper.eerste keer camperen met een camperbusje.

 

Kijk ook hier eens:

www.camperforum.nl

onder diversen vind je een sub geocaching over geocachen met de camper.

Ook wordt er eind februari een geocache/camper event georganiseerd.

Veel plezier met deze gecombineerde verslaving

 

Cirkel en Jeannette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vakantie tips ?

 

1: zoek een gebied of regio waar je wilt vakantie vieren.

2: kijk in geocaching googlemaps naar caches in de buurt en maak daar eventueel een PQ van.

3: Ga lekker op pad.

 

Ik zou dan punt een en twee omdraaien, maar dat moet ik dan weer niet hardop zeggen thuis anders krijg ik ruzie met de rest van het gezin. :thumbup:

 

Haha, zo heb ik het ook gedaan, en toen de kids geïnstrueerd om papa om te praten. Werkte heel erg goed, dus gaan we nu twee weken met de tent naar een boerencamping in Zuid-Limburg. En volgens google maps liggern er door genoeg.

 

groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Afgelopen jaar zijn we begin april 1 weekje naar het engelse kanaaleiland Jersey gegaan.

Een mooie omgeving met her en der uitzichten om te watertanden. Lekker zonnig weer gehad.

Aan de kust nog de nodige herinneringen uit de periode 40-45 en voldoende geocaches aanwezig.

Corbiere lighthouse op Jersey

 

Eigenlijk was 1 weekje te kort, misschien nog eens een keer terug..... :thumbup:

 

Groeten Jan-Willem PA3FUS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij bedenken altijd naa welke land we willen, dan prikken we ongeveer waar we willen.

En dan natuurlijk even kijken waar de caches liggen. Vanuit die gegevens gaan we op zoek naar een camping.

 

Dit is ook afhankelijk van het doel van de vakantie, maar de zomervakantie of een weekje weg zoeken we zo uit.

 

Hebben in Oostenrijk (tirol) in het plaatsje Sölden gezeten, redelijk wat caches daar. Zeker als je berggeit wil spelen.

In Luxemburg zijn ook veel leuke caches te doen, omgeving Echternach.

Twee weken geleden in het Sauerland geweest bij Schmallenberg, ook verschillende caches. Maar hier zelf weinig gedaan ivm sneeuw. Zoekt toch erg lastig onder een dik pak sneeuw.

Tsjechië is ook leuk, maar daar hebben we alleen tradiotionals gedaan ivm taalproblemen. Als je je beter voorbereid kan je evt wel veel caches in het Engels vragen aan de maker. Maar wij keken daar terplekke met behulp van laptop.

 

Maar bedenk zelf welke richting je op wilt en zoek dan verder. Veel droomplezier. Ik ga er binnenkort ook al aan beginnen om te bedenken waar we heen willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je cachen in de bergen maar ook op tropische strandjes, lekker ruig gebied en toch goed onderhouden wegen, oneindig veel wandelpaden waar voor je gevoel nog nooit iemand eerder een stap heeft gezet?

Dan is Corsica echt je vakantiebestemming! Vorig jaar voor een prikkie gevlogen, huurautootje erbij en geweldige caches ter plaatse. Ik was er nog nooit geweest, maar Corisca heeft het beste van Zuid Frankrijk en Italie in een. Echt een aanrader!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vakantie tips ?

 

1: zoek een gebied of regio waar je wilt vakantie vieren.

2: kijk in geocaching googlemaps naar caches in de buurt en maak daar eventueel een PQ van.

3: Ga lekker op pad.

 

Ik zou dan punt een en twee omdraaien, maar dat moet ik dan weer niet hardop zeggen thuis anders krijg ik ruzie met de rest van het gezin. :lol1:

 

Haha, zo heb ik het ook gedaan, en toen de kids geïnstrueerd om papa om te praten. Werkte heel erg goed, dus gaan we nu twee weken met de tent naar een boerencamping in Zuid-Limburg. En volgens google maps liggern er door genoeg.

 

groetjes wendy

 

Zo werkt het al jaaaaaaaaaaren :blink:

En weer on topic, de HARZ in midden Duitsland. HARZikke goed om te cachen, bergachtige gebied en mijnbouw met lost places etc! Drie jaar geweest en nu liggen er weer nieuwe stipjes...........het zou verboden moeten worden :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rond de Wörthersee in Karinthië (Oostenrijk). Op één dag rijden (ca 1200 km) en een heeeeeleboel caches. En Karinthië heeft in vergelijking met de rest van Oostenrijk een behoorlijke kans op mooi weer. Wij gaan ook op zoek naar een camping rond dit meer :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...