Lighthouse777 Geplaatst 30 januari 2009 Geplaatst 30 januari 2009 Hallo, Ik ben nog niet zo heel lang bezig met cachen en kwam nu een puzzelcache tegen, waarbij ik de 'uitkomst' kon checken met een geochecker. Hij gaf aan dat mijn coördinaten niet kloppen en dat kan natuurlijk, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het wel klopt. In de logs las ik een paar maal dat mensen ook dit probleem hadden gehad en dat ze toch op 'hun' coördinaten de cache vonden en dat terwijl de checker aangaf dat het niet klopte. Kan dit? Of kan het zijn dat ik iets fouts gedaan heb? Ik heb de eigenaar van de cache al gemaild hierover, maar krijg geen antwoord. Dus daarom hier maar eens vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt, Lighthouse777
Krijgertjes Geplaatst 30 januari 2009 Geplaatst 30 januari 2009 Hallo, Ik ben nog niet zo heel lang bezig met cachen en kwam nu een puzzelcache tegen, waarbij ik de 'uitkomst' kon checken met een geochecker. Hij gaf aan dat mijn coördinaten niet kloppen en dat kan natuurlijk, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het wel klopt. In de logs las ik een paar maal dat mensen ook dit probleem hadden gehad en dat ze toch op 'hun' coördinaten de cache vonden en dat terwijl de checker aangaf dat het niet klopte. Kan dit? Of kan het zijn dat ik iets fouts gedaan heb? Ik heb de eigenaar van de cache al gemaild hierover, maar krijg geen antwoord. Dus daarom hier maar eens vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt, Lighthouse777 Bij puzzelcaches heb je twee "soorten", die waarbij het coördinaat exact berekend wordt en die waarbij het coördinaat bij benadering berekend wordt. En bij die laatste kan de afwijking aanzienlijk zijn terwijl de berekening wel klopt. Zie hiervoor bijvoorbeeld onze twee caches. Bij Vriendschap Troef (GC19HK8) moet het coördinaat exact bepaald worden. Daarvoor hebben we ook een coördinaatchecker die alleen dat coördinaat goed keurt. Bij Dropping (GC11Z2E) wordt het coördinaat bij benadering bepaald. Een afwijking van 20 meter is daarbij heel normaal. We hadden daarvoor wel een coördinaatchecker kunnen instellen maar dan moeten coördinaten met een beperkte afwijking ook goed gekeurd worden. Dat kan wel maar hebben we niet gedaan omdat we geen geschikte grens konden bepalen. Anders is er altijd de mogelijkheid dat het coördinaat afgekeurd wordt terwijl het resultaat eigenlijk wel goed is en dat de cache daarmee ook gevonden wordt. Vooral als de grens te strak wordt ingesteld. Mogelijk is dat bij de betreffende cache het geval.
DiedB Geplaatst 31 januari 2009 Geplaatst 31 januari 2009 Het kan natuurlijk dat je een klein foutje hebt gemaakt (wat die andere cachers misschien ook hebben gedaan) in de puzzel. Maar als je in de logs leest dat mensen hem daar wel vinden, zou ik eens op Google Maps kijken of op dat coordinaat een cache zou kunnen liggen en dan daar gewoon gaan zoeken. Waarschijnlijk zal je hem dan vinden.
Lighthouse777 Geplaatst 31 januari 2009 Auteur Geplaatst 31 januari 2009 Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het gewoon nog wel een keer uitrekenen en idd eens op in google maps opzoeken. Maar ik vermoed dus dat het bij deze checker heel goed mogelijk is, dat het wel klopt, ook omdat in logs meerdere malen staat dat de checker het als fout had aangegeven en ze toch op 'hun' plaats wel de cache vonden. In principe ga ik volgend weekend richting die cache, dus ik ben benieuwd. Lighthouse777
fiorinda Geplaatst 31 januari 2009 Geplaatst 31 januari 2009 Heb je in het ingevoerde coordinaat wel noord en oost gezet (ipv noord en west)? Dit zien wij nog wel eens over het hoofd waardoor we denken dat het berekende coordinaat niet goed is.
Lighthouse777 Geplaatst 31 januari 2009 Auteur Geplaatst 31 januari 2009 Hé, dat is dus iets wat je als een newbie dus werkelijk niet in de gaten hebt. Ik ga er later vanmiddag eens naar kijken, maar qua noord / west etc. had ik niks veranderd, dus daar zou ook nog het 'probleem' kunnen zitten. Bedankt in ieder geval voor het meedenken, echt heel fijn, Lighthouse777
Nemelis Geplaatst 1 februari 2009 Geplaatst 1 februari 2009 En wat natuurlijk ook kan is dat de cache is verplaatst, maar dat de checker niet is aangepast. Dit was bij 1 van de caches die ik heb geadopteeerd het geval (een mystery cache) (al had de oorspronkelijke legger in een log wel gemeld dat dit gebeurd was en een link in de beschrijving naar die log toegevoegd, maar toch niet iedereen ziet dat). Ik heb de puzzel dus maar aangepast zodat de werkelijke plaats in de puzzel zit verwerkt (was geen probleem, dus waarom niet doen).
De Oliva's Geplaatst 1 februari 2009 Geplaatst 1 februari 2009 Hé, dat is dus iets wat je als een newbie dus werkelijk niet in de gaten hebt.Ik ga er later vanmiddag eens naar kijken, maar qua noord / west etc. had ik niks veranderd, dus daar zou ook nog het 'probleem' kunnen zitten. Bedankt in ieder geval voor het meedenken, echt heel fijn, Lighthouse777 Juist als je niks hebt veranderd, staat íe vaak "fout" . Ook bij aanmelden van caches bij plaatsing staat het E/W coordinaat standaard op "W".
Aanbevolen berichten