Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Graag verdere uitleg/vragen via PM zodat niet de cache hier wordt ontrafeld.

Als het een algemene vraag is/blijft is het natuurlijk geen probleem.

Geplaatst
Graag verdere uitleg/vragen via PM zodat niet de cache hier wordt ontrafeld.

Als het een algemene vraag is/blijft is het natuurlijk geen probleem.

Vandaar de vraag. Pas dan kan dat beoordeeld worden.

Geplaatst

Tja, wij kunnen ook alleen maar raden, zonder dat er teveel van de cache openbaar wordt. Ik denk bijvoorbeeld; de som van = optellen. Voor hetzelfde geld zit ik er naast, dus inderdaad lijkt mij een PM aan de eigenaar van de cache het beste.

Geplaatst

Wanneer er gevraagd wordt naar het cijfer van een getal gaat het bij geocachen meestal om stapeltellen. Hierbij worden de cijfers die het getal vormen bij elkaar opgeteld. In het geval van Dready zou dit dan worden: 1+9+4+9=23 -> 2+3=5. Sommige berekeningen werken met de eerste optelling (i.e. 23), de meeste met het kleinstmogelijke antwoord (i.e. 5).

Of het bij Dready daadwerkelijk om stapeltellen gaat kan ik niet zeggen daar ik niet weet om welke cache het gaat. En zou ik het weten dan hangt het van de cache af of ik een ander antwoord kan geven. Bij dit type onduidelijkheid is het meestal aan te raden een PM naar de cache-eigenaar te sturen waarin je aangeeft wat het probleem is waar je mee wordt geconfronteerd. Als het om een bepaalde cache-techniek als stapeltellen gaat zal de cache-eigenaar je daar doorgaans zonder problemen op wijzen. Als het daarentegen onderdeel is van de cache zelf is het aan de cacher om dit zelf op te lossen. In dit geval kun je misschien een hint krijgen, maar dat is aan de cache-eigenaar om te beoordelen. In elk geval succes er mee.

Geplaatst (bewerkt)

Er staat idd de cijfer van 3-1849 wat is hier dan de uitkomst van

bewerkt door Sivota
Ik heb de link naar de geocache verwijderd; een beetje teveel van het goede!
Geplaatst
Er staat idd de cijfer van 3-1849 wat is hier dan de uitkomst van

Je moet het inderdaad blijkbaar zo lezen:

Het 3-de cijfer van 1849 is 4 :thumbup:

Geplaatst

Tsja, mischien ben ik te onnozel, maar als je op de plaats van de letters de betreffende getallen invult staat er toch ook gewoon iets als:

3-de cijfer van 1234

Lijkt me toch vrij duidelijk.

Geplaatst
Tsja, mischien ben ik te onnozel, maar als je op de plaats van de letters de betreffende getallen invult staat er toch ook gewoon iets als:

3-de cijfer van 1234

Lijkt me toch vrij duidelijk.

Vind ik ook. De opgaafjes zijn duidelijk zat. Maar goed: soms sta je gewoon wat raar tegen de dingen aan te kijken. Heb ik ook wel eens last van ... :thumbup:

Geplaatst
Heb ik ook wel eens last van ... :thumbup:

Ja laten we het daar maar niet over hebben. Heb eens voor de 2e keer bij een cache staan zoeken, had al een not found gelogd, toen ik het formulier nog eens doorlas en toen pas zag dat de betreffende mystery nog een off-set had. Zucht, hele diepe zucht.

Is dat nu beroeps/hobby deformatie of zo?

Geplaatst
Is dat nu beroeps/hobby deformatie of zo?

Jan,

Allebeide, dat zou je toch echt moeten weten. ROFL.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...