Spring naar bijdragen

Cache idee


BigBird

  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Cache idee

    • Ja, geen problemen mee
      10
    • Ja, maar het max aantal loggers is te klein
      0
    • Ja, in overleg met Natuurcamping stichting
      6
    • Nee, is (te) commercieel
      4
    • Nee, een max aantal loggers is geen goed idee
      0
    • Nee (zie mijn commentaar hieronder)
      1


Aanbevolen berichten

De coordinaten van de 134 natuurkampeerterreinen in Nederland blijken niet allemaal juist te zijn. (Zie mijn kaartje met alle terreinen, waarvan één in de noordzee :-) Om deze lijst te corrigeren kunnen we als gc community een handje uitsteken en de coordinaten checken. Door dit in de vorm van een Virtual Cache te doen kan iedereen een steentje bijdragen.

Dit is nog niet met de stichting natuurkampeerterreinen overlegd! Mischien houden ze het liever in eigen hand. Maar voor ik met hun in overleg ga, wil ik eerst weten hoe jullie erover denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou er gewoon een virtuele cache van maken zoals de meeste in dat genre: minimaal een foto van gps bij de ingang van de camping en vermelding van de juiste coördinaten. Maximaal een log per cacher/camping maar met de mogelijkheid om een cacher meer campings te laten loggen. Niet als Found maar als Note. Ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd het lijstje compleet hebt. De juiste coördinaten kunnen dan gegeven worden aan de stichting. ik zou niet weten wat je zou willen overleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)
Ik zou er gewoon een virtuele cache van maken zoals de meeste in dat genre: minimaal een foto van gps bij de ingang van de camping en vermelding van de juiste coördinaten.

Die foto vind ik in dit geval niet echt nodig. Bovendien sluit je zo cachers zonder digitale camera uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik denk dat het wel leuk kan uitwerken. Als kanttekening zou ik zeggen dat een afwijking van minder dan 50 meter niet als wijziging moet worden gezien. Bedenk dat de 'ingang' relatief is bij een natuurkampeerterrein, vooral die van SBB. Voorbeelden:

 

De camping in Groesbeek is een veldje in de bossen, echter de pinautomaat! en de douce zitten in de schuur van SBB 250 meter terug.

 

En Landgoed Meindersveen in Borger 245393 551024 is de ingang vanaf de N857. Het is dan nog 1.5 kilometer over bewegwijzerde bospaden naar de werkelijke camping. Vanaf het Pieterpad (wat over het landgoed loopt) staan bordjes naar de camping. Wat neem je dan? (Met in het achterhoofd dat je vanaf de ingang toch niet in een rechte lijn naar de camping mag ivm prive delen van het landgoed)

 

Een echte fout is de camping in Schoonlo: boekje 243398 547116 maar volgens een mailtje van de beheerder z'n 800m zuidelijker op 243572 546360 (wie gaat er even heen om te checken waar de ingang werkelijk is :P )

 

Wat ik dus wil aangeven is dat je GPS je niet altijd exact tot op de meter kan brengen maar dat het dan in ieder geval wel duidelijk is waar je naar toe moet vanaf de 'ingang' coordinaten.

 

Als laatste lijkt het mij handig dat dit 'project' wel moet worden afgerond voordat ze het nieuwe boekje gaan drukken :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een echte fout is de camping in Schoonlo: boekje 243398 547116 maar volgens een mailtje van de beheerder z'n 800m zuidelijker op 243572 546360 (wie gaat er even heen om te checken waar de ingang werkelijk is  :beerchug: )

Wanneer moet je het weten? Ik weet niet of ik het dit weekend red maar anders ben ik best bereid om daar ff te gaan kijken.

 

GRTZ

 

Kruimeldief (Die zijn gevonden caches niet meer kan loggen omdat zijn IP in de ban is gedaan door zijn vrienden op www.geocaching.com en eigenlijk niet eens meer kan komen om geocaching.com)

 

 

 

Geocaching.com IP Error Page

 

We experienced a network error from your IP address and it has been temporarily disabled. Please contact us at admin@groundspeak.com right away so we can correct it.

 

Thank you,

 

The Groundspeak Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een echte fout is de camping in Schoonlo: boekje 243398 547116 maar volgens een mailtje van de beheerder z'n 800m zuidelijker op 243572 546360 (wie gaat er even heen om te checken waar de ingang werkelijk is  ;) )

Wanneer moet je het weten? Ik weet niet of ik het dit weekend red maar anders ben ik best bereid om daar ff te gaan kijken.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Als je er toch eens een keer langs komt . . . je hoeft er geen tank benzine voor te verstoken :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, leuk idee... maar om dat nou in de vorm van een virtuele cache te doen??

Ik ben niet zo'n "virtuele-cache-fan" Een virtuele cache heeft alleen genade in mijn ogen als het een speciale plek is en het verbergen van een echte cachebox een probleem is.

Het updaten van een lijstje en hier als 'beloning' een 'found' aan vastkoppelen vind ik wat overdreven.

Ga (vermoedelijk( morgen wel even kijken naar de zuidelijkste puntjes en mail je de juiste coords dan wel door.

Gewoon als service....gratis en voor niets. :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...