Spring naar bijdragen

aanvullende log eisen


TheGOoSTaD

Aanbevolen berichten

Hallo geocachers,

 

Ik ben nu een tijdje aan het cachen en een vriend van mij ook.

Nu hadden wij wat ideen gekregen om een cache reeks te plaatsen waarbij een bonus cache te vinden is die natuurlijk alleen te loggen is wanneer je de andere kunt vinden.

 

Daarnaast vroegen wij ons af wat voor andere eisen je mag stellen? Bijvoorbeeld dat je de cache alleen maar mag loggen als je een papier in de bonus achterlaat met stempels uit de andere cache? (iets van een elfstenden cache toch met een stempelkaart?)

 

Een ander idee was om een geo-speed-challenge te maken, waarbij je 5 micro's zo snel mogenlijk in een bepaald gebied moet vinden. Het idee was dan dat je een code uit de 1e cache smst naar een gewoon mobiel nummer (telefoon hangt aan pc en registreerd en controleerd tijd) wanneer je de 5e cache vind zit daar ook weer een code in en wanneer je deze smst stopt je tijd.

 

Mag zoiets als deze voorbeelden?

 

mvg,

 

Reinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een ander idee was om een geo-speed-challenge te maken, waarbij je 5 micro's zo snel mogenlijk in een bepaald gebied moet vinden. Het idee was dan dat je een code uit de 1e cache smst naar een gewoon mobiel nummer (telefoon hangt aan pc en registreerd en controleerd tijd) wanneer je de 5e cache vind zit daar ook weer een code in en wanneer je deze smst stopt je tijd.

 

Of het mag weet ik niet, maar dat laatste zou ik toch niet doen: hoewel het ieders eigen verantwoordelijkheid is zet je cachers aan tot het overtreden van geschreven en ongeschreven regels in de haast om de caches te vinden: snelheidsovertredingen, parkeren op niet-toegestane plaatsen, buiten de paden gaan om stukken af te snijden, cache niet goed terugplaatsen om maar zo snel mogelijk weer weg te komen etc..

Bovendien valt zoiets makkelijk te omzeilen: rustig de eerste 4 caches vinden en loggen. Daarna in de startblokken staan voor cache 5 en dan pas de code SMS'en. Of met 2 teams tegelijk werken. Of..nou ja, punt is duidelijk lijkt me? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je met die tijd wel kijken we ze het snelste heeft gevonden maar mag je geen logs weigeren die er volgens jou te lang over hebben gedaan.

Is het logboekje ingevuld dan teld het log.

Wat misschien wel kan is dat er alleen in de bonus cache een logboek zit die je dan in een bepaalde tijd moet vinden.

Je krijgt de bonus coor. na het vinden van de eerste 5 maar of dit mag ?

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je alleen bij een mysterie aanvullende voorwaarden doen.

 

Volgens de richtlijnen staat dit alleen bij traditionals: "Caches waarbij extra voorwaarden aan de geocacher gesteld worden voor het loggen (behalve het vinden van de cache en het tekenen van het logboek) voldoen in het algemeen niet als traditionele Cache."

Maar nog steeds geldt: vraag het de reviewer! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, valspelen kan altijd met zo'n getimede cache, je doet het natuurlijk omdat je het leuk vind.

het is ook geen idee om op basis van tijd logs te weigeren maar puur dat er een top 10 komt ofzo.

Daarnaast weet je ongeveer de minimale tijd die nodig is door zelf het te doen.

Ook moet dit natuurlijk in een geschikt gebied qua vekeer enzo, een groot park ofzo, ik zat te denken dat het best lopend of fiets zou zijn.

 

Hmm, zal me eerst eens in de technische haalbaarheid vediepen.

 

TheGOoSTaD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je alleen bij een mysterie aanvullende voorwaarden doen.

 

Klopt! Maar toch heb ik er moeite mee als iemand een logje plaatst bij mijn cache om die eruit te gooien als ik het maar een summier logje vind of de foto ontbreekt. Uiteindelijk gaat het om de lol die de cacher aan de cache beleeft.

 

Het voorstel van een soort individuele wedstrijd en sms'jes sturen lijkt mij helemaal niets en heeft ook niets met cachen en GPS gebruik te maken. Stel dat je te laat bent en wel de hele route hebt afgelegd.......het is geen wedstrijd a la Elfstedentocht :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip....

Daarnaast vroegen wij ons af wat voor andere eisen je mag stellen?

 

mvg,

 

Reinder

 

 

Wij hadden vroeger deze cache, om maar aan te geven "wat mag". Zoiets als dit mag dus ook, hoewel het destijds waarschijnlijk voornamelijk een leuk idee werd gevonden door de nieuwigheid- als heel Nederland vol ligt met caches waar je eerst wat anders voor moet zoeken dan is de lol er denk ik ook snel af.

 

De cache is nu gearchiveerd omdat we verhuisd zijn en onderhoud op die afstand wat lastig werd.....

 

Er is ook een (misschien zijn er meer) cache waar je eerst een TB voor moet vinden, nl deze. Zo zie je, er mag wel het een en ander. Bij heel nieuwe ideeen is het handig vooraf contact met de reviewers op te nemen, dat voorkomt teleurstellingen later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je met die tijd wel kijken we ze het snelste heeft gevonden maar mag je geen logs weigeren die er volgens jou te lang over hebben gedaan.

Is het logboekje ingevuld dan teld het log.

Wat misschien wel kan is dat er alleen in de bonus cache een logboek zit die je dan in een bepaalde tijd moet vinden.

Je krijgt de bonus coor. na het vinden van de eerste 5 maar of dit mag ?

 

Suc6

Zou je dit niet onder de multi's kunnen scharen waarbij elk volgend punt te vinden is door een opdracht die je bij het huidige punt vind?

 

Maar volgens maakt de extra opdracht van het sms-en er dan weer een mystery van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander idee was om een geo-speed-challenge te maken, waarbij je 5 micro's zo snel mogenlijk in een bepaald gebied moet vinden. Het idee was dan dat je een code uit de 1e cache smst naar een gewoon mobiel nummer (telefoon hangt aan pc en registreerd en controleerd tijd) wanneer je de 5e cache vind zit daar ook weer een code in en wanneer je deze smst stopt je tijd.

Als je dit idee wilt uitvoeren zou ik er een wherigo van maken, dit is zo te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden vroeger deze cache, om maar aan te geven "wat mag". Zoiets als dit mag dus ook, hoewel het destijds waarschijnlijk voornamelijk een leuk idee werd gevonden door de nieuwigheid- als heel Nederland vol ligt met caches waar je eerst wat anders voor moet zoeken dan is de lol er denk ik ook snel af.

 

De cache is nu gearchiveerd omdat we verhuisd zijn en onderhoud op die afstand wat lastig werd.....

 

En de schelp bewaar ik mooi als aandenken of voor wanneer jullie toch weer een retourbox maken in Limburg :nono: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor cachetype het ook is van origine, als er een logvoorwaarde aan verbonden is, is het automatisch een Mysterycache.

 

Welke logvoorwaardes mogen wel en welke niet? Zinnige, uitvoerbare logvoorwaardes mogen in de regel wel. Onzinnige logvoorwaardes, bijvoorbeeld fot;s van de cacher in zijn blote togus, of na een half uur kopstand en dergelijke, gaan sowieso richting de volledig onnodige, nutteloze logvoorwaardes en zal de cache niet online komen.

 

Logvoorwaardes zoals voorgesteld in deze topic? Een vorm van wedstrijd? Denk niet dat die er door gaat komen. Geocachen is immers geen wedstrijd maar bedoeld als ff lekker rustig de boel de boel laten en geen stress oid aan de kop. Een leuke, gezellige familiegebeuren.

 

Als er een vorm van wedstrijdelement in zit, zo snel mogelijk van hot naar her, of zo snel mogelijk via cache a naar cache b enz is nu juist niet iets wat we promoten en daarom zal zo'n cache niet snel met die voorwaarde online komen. Zo snel mogelijk is in de regel echt zo snel mogelijk. OK, dat men de verkeersregels overtreedt, dat zal me als burger of als reviewer een zorg zijn, of ik moet voor de wielen terechtkomen, maar anders is het met zo snel mogelijk door een gebied te gaan waar de cache ligt en dan is de kans groot dat we binnenkortw eer een topic hebben over het gedrag van de geocacher en dat we steeds minder vaak en minder snel toestemming krijgen om een cache te mogen plaatsen van de lokale beheerder......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke,

 

Ik begrijp nu een beetje beter wat wel en niet zou kunnen.

Mocht ik zo'n wedstrijd/snelheids cache zou maken dan zijn er zeker een aantal dingen om rekening mee te houden. Natuurlijk begrijp ik dat geocachen relax moet zijn, maar je bent natuurlijk niet verplicht om deze cache te doen en zeker niet om het zo snel mogenlijk te doen.

 

Ach tzt eerst maar eens naar de technische uitvoering krijgen en dan maar eens verder kijken.

 

iig bedankt voor al jullie antwoorden!

 

Reinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...