roderick_schmitz Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 (bewerkt) Beste allemaal. Ik ben al een tijdje bezig samen met Marijn een multi cache op te zetten in Den Haag. We hebben het een en ander al uitgezocht. Leuke (naar onze mening) locaties waar kleine rekensommetjes opgelost moeten worden om tot de eindlocatie te komen. Maar alvorens we echt aan de slag willen gaan met het daadwerkelijk uitstippelen van de cache willen we eerst een aantal zaken regelen. Onder andere de toestemming. Ik heb gezocht naar de kleurzones. Ik heb geen idee waar ik deze kleurzones terug kan vinden. Ik heb wel het volgende topic doorgenomen en begrijp wat de kleuren betekenen. Maar hoe kom ik nu te weten onder welke kleur onze locatie valt? Daarnaast nog de volgende vraag: In het reviewschema kom ik het volgende tegen: # [5-3] -> toestemming nodig voor cache tussenpunt(en) o geef in een reviewersnote aan van wie (naam en contact gegevens) je toestemming hebt om dit punt/deze punten voor je cache te gebruiken en maak je cache weer actief. Op de tussenpunten (eerste tussenpunt vanaf beginlocatie te berekenen, tweede tussenpunt vanaf eerste tussenpunt te berekenen) wordt er niets verstopt (geen fysieke plaatsing dus). Het gaat hier alleen om een punt waarop er met behulp van de omgeving een rekensommetje gemaakt moet worden. Moet er hiervoor nu wel of geen toestemming gevraagd worden? Er wordt immers niets verstopt en het zijn allemaal openbare locaties. Ik hoop niet dat mijn vragen te noobish zijn, maar ik wil liever alles goed op een rijtje hebben voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan en dan halverwege merken dat weet ik wat over het hoofd hebben gezien. 12 november 2008 bewerkt door roderick_schmitz
Team Helmpies Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Misschien deze uitleg in je note naar de reviewer zetten? Mijn ervaring is dat je dan òf een ok krijgt, of een nadere uitleg van wat er verwacht wordt... Succes! Sandra Team Helmpies
globe_explorer Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 # [5-3] -> toestemming nodig voor cache tussenpunt(en) o geef in een reviewersnote aan van wie (naam en contact gegevens) je toestemming hebt om dit punt/deze punten voor je cache te gebruiken en maak je cache weer actief. Op de tussenpunten (eerste tussenpunt vanaf beginlocatie te berekenen, tweede tussenpunt vanaf eerste tussenpunt te berekenen) wordt er niets verstopt (geen fysieke plaatsing dus). Het gaat hier alleen om een punt waarop er met behulp van de omgeving een rekensommetje gemaakt moet worden. Moet er hiervoor nu wel of geen toestemming gevraagd worden? Er wordt immers niets verstopt en het zijn allemaal openbare locaties. Als het openbare locaties zijn en je verder geen capriolen uit moet halen om de aanwijzing te vinden op dat punt, dan hoef je uiteraard geen toestemming te vragen. Het komt wel eens voor dat een punt van je cache die je als aanwijzing wilt aanmerken op privé terrein ligt of in een gebied met beperkte toegang. Het kan bijvoorbeeld gaan om natuurgebied dat in het broedseizoen verboden is voor voetgangers (bijv. Hollands Duin) Dit wordt meestal met borden aangegeven, maar niet iedereen leest ze. Ik heb ooit eens een punt van een multi willen gebruiken als aanwijzing. Er stond ook een prachtig VVV bordje bij, dus ik was in de veronderstelling dat het pad bij de kerk een openbaar pad was. Toen ik het bordje stond te lezen, kwam de koster van de kerk naar buiten met de vraag wat ik hier aan het doen was. Het bleek dus privé terrein te zijn. Maar dit stond nergens aangegeven. Het mag duidelijk zijn dat je voor dit soort waypoints wel toestemming nodig hebt.
Jeroenvdberg Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Misschien een beetje off-topic, maar ik zou willen aanraden om eerst nog wat meer caches te doen dan de 14 die je nu gevonden hebt. Ik wil niet zeggen dat iemand met 14 founds niet in staat is om een goede multi in elkaar te zetten, maar je weet nu eenmaal wat wel en niet goed werkt als je wat meer caches gedaan hebt. En op die manier kom je nog eens op leuke ideeën. Ik hoop dat je begrijpt dat deze opmerking opbouwend bedoeld is. Happy caching.
IkbenMamma Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Beste allemaal. Ik ben al een tijdje bezig samen met Marijn een multi cache op te zetten in Den Haag. We hebben het een en ander al uitgezocht. Leuke (naar onze mening) locaties waar kleine rekensommetjes opgelost moeten worden om tot de eindlocatie te komen. ---knipperdeknip--- Ik denk dat hier met Marijn onze eigenste Q(uearens) wordt bedoeld, dus dat zit wel goed
roderick_schmitz Geplaatst 11 november 2008 Auteur Geplaatst 11 november 2008 (bewerkt) Misschien een beetje off-topic, maar ik zou willen aanraden om eerst nog wat meer caches te doen dan de 14 die je nu gevonden hebt. Ik wil niet zeggen dat iemand met 14 founds niet in staat is om een goede multi in elkaar te zetten, maar je weet nu eenmaal wat wel en niet goed werkt als je wat meer caches gedaan hebt. En op die manier kom je nog eens op leuke ideeën. Ik hoop dat je begrijpt dat deze opmerking opbouwend bedoeld is. Happy caching. Hoi hoi, ik wist dat deze opmerking zou komen. Ik ben me daar ook bewust van. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook caches gelopen heb die zeker minder interessant zijn dan wat ik in gedachte heb. Maar ook daarom dus mijn keuze om het eerst allemaal goed uit te zoeken. Beste allemaal. Ik ben al een tijdje bezig samen met Marijn een multi cache op te zetten in Den Haag. We hebben het een en ander al uitgezocht. Leuke (naar onze mening) locaties waar kleine rekensommetjes opgelost moeten worden om tot de eindlocatie te komen. ---knipperdeknip--- Ik denk dat hier met Marijn onze eigenste Q(uearens) wordt bedoeld, dus dat zit wel goed Helaas is het niet deze Marijn maar een vriend van mij die ook begonnen is. Maar in ieder geval bedankt voor de tips, zal eens kijken of ik iemand in de buurt van den haag kan vinden om ons te helpen. 11 november 2008 bewerkt door roderick_schmitz
Mon-Roe Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Misschien een beetje off-topic, maar ik zou willen aanraden om eerst nog wat meer caches te doen dan de 14 die je nu gevonden hebt. Ik wil niet zeggen dat iemand met 14 founds niet in staat is om een goede multi in elkaar te zetten, maar je weet nu eenmaal wat wel en niet goed werkt als je wat meer caches gedaan hebt. En op die manier kom je nog eens op leuke ideeën. Ik hoop dat je begrijpt dat deze opmerking opbouwend bedoeld is. Happy caching. Ook al gaat hij duizend caches doen, dan blijft zijn vraag nog staan over toestemming, want dat leer je niet als je veel caches doet want (bijna) nergens kom je onderweg tegen hoe iemand toestemming heeft verkregen en dat is ook per gemeente verschillend.
Mon-Roe Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Roderick, neem eens contact op met beheer buitenruimte van de gemeente Den Haag. Vertel ze van je plan, loop desnoods met één van hen naar de door jouw gevonden eind lokatie en neem alles met ze door. Voor de tussenpunten heb je geen toestemming nodig zolang ze maar gewoon op openbaar terrein zijn en je er niets bijzonders voor hoeft te doen. succes!
roderick_schmitz Geplaatst 11 november 2008 Auteur Geplaatst 11 november 2008 Okidoki. Ik heb ondertussen ook PB contact met iemand uit de regio ik denk dat we er zo wel uitkomen. En zo niet dan kan ik altijd nog hier terecht. In ieder geval bedankt voor de tips.
Kiddooz Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 (bewerkt) Niet zo slim om dat hier te vermelden.... Zo hoeft niemand de multi nog te lopen als je de eindlokatie hier al prijs geeft...... ***bericht gewijzigd door Admin**** Linkje naar cachelokatie verwijderd. 12 november 2008 bewerkt door Kruimeldief
roderick_schmitz Geplaatst 12 november 2008 Auteur Geplaatst 12 november 2008 Niet zo slim om dat hier te vermelden....Zo hoeft niemand de multi nog te lopen als je de eindlokatie hier al prijs geeft...... Dat is waar Ik heb het weggehaald. Maar dan nog moet je hem lopen om de eind coords te krijgen.
Honsbeek Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 Misschien een beetje off-topic, maar ik zou willen aanraden om eerst nog wat meer caches te doen dan de 14 die je nu gevonden hebt. Ik wil niet zeggen dat iemand met 14 founds niet in staat is om een goede multi in elkaar te zetten, maar je weet nu eenmaal wat wel en niet goed werkt als je wat meer caches gedaan hebt. En op die manier kom je nog eens op leuke ideeën. Ik hoop dat je begrijpt dat deze opmerking opbouwend bedoeld is. Happy caching. Offtopic, als je een cache wil neerleggen gewoon doen , heb ik ook gedaan toen in er maar 20 had gevonden, gewoon goed over nadenken enz en dan komt er wel een mooie te leggen. Op de tussenpunten hoef je in de stad, ( gemeentegrond) geen toestemming voor te vragen volgens mij?, maar in natuurgebeiden wel. Veel succes
Zendmasters Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 Niet zo slim om dat hier te vermelden....Zo hoeft niemand de multi nog te lopen als je de eindlokatie hier al prijs geeft...... Dat is waar Ik heb het weggehaald. Maar dan nog moet je hem lopen om de eind coords te krijgen. Misschien ook handig als de quote van het originele bericht in Kiddooz bericht wordt verwijderd, nu staat de link en de info er nog steeds, alleen een paar posts verder naar beneden....
Kruimeldief Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 Misschien ook handig als de quote van het originele bericht in Kiddooz bericht wordt verwijderd, nu staat de link en de info er nog steeds, alleen een paar posts verder naar beneden.... Bij gebrek aan een online zijnde mod, heb ik gevraagde actie uitgevoerd.
GeoVlinder Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 Tip: laat de cache proeflopen door iemand van de groep proeflopers. Zij kijken niet alleen of alles klopt, maar kunnen je ook advies/opbouwende kritiek geven voor verbetering vd cache. Het is nog steeds aan jou wat je ermee doet, maar iemand met veel ervaring die met je meedenkt en evt. wat tips kan geven, lijkt me nooit verkeerd. Succes met je cache! groetjes GeoVlinder
Aanbevolen berichten