Team Grasspy Geplaatst 8 november 2008 Geplaatst 8 november 2008 Hallo Ik heb even een korte vraag. Sinds dit weekend hebben we de nieuwe Garmin Oregon 400T ( ). Was even wennen maar goed. Nu hebben we last van iets eigenaardigs. Als we hem gebruikt hebben om met de auto naar een cache te navigeren met de auto (hogere snelheid) en we stappen uit en we gaan lopen (lagere snelheid) dan beweegt de peil niet meer. Het lijkt erop dat de Oregon niet goed overweg kan met snelheid verschil. Als de GPS uit en aan zetten werkt het wel weer goed. Weet iemand soms of dit een instelling is of dat je het kan resetten. Is wel lastig. Herkend iemand dit. We beginnen langzaam alle mogelijkheden te ontdekken maar hij heeft er wel veel. Alvast bedankt
De broekies Geplaatst 8 november 2008 Geplaatst 8 november 2008 Hallo Ik heb even een korte vraag. Sinds dit weekend hebben we de nieuwe Garmin Oregon 400T ( ). Was even wennen maar goed. Nu hebben we last van iets eigenaardigs. Als we hem gebruikt hebben om met de auto naar een cache te navigeren met de auto (hogere snelheid) en we stappen uit en we gaan lopen (lagere snelheid) dan beweegt de peil niet meer. Het lijkt erop dat de Oregon niet goed overweg kan met snelheid verschil. Als de GPS uit en aan zetten werkt het wel weer goed. Weet iemand soms of dit een instelling is of dat je het kan resetten. Is wel lastig. Herkend iemand dit. We beginnen langzaam alle mogelijkheden te ontdekken maar hij heeft er wel veel. Alvast bedankt Ik herken dit van de 60csx. Boven een bepaalde snelheid schakelt hij over van electronisch compas naar GPS tracking (richting van beweging). Zodra ik uit de auto stapte zette ik hem uit en weer aan (was te ongeduldig) Met de Colorado heb ik dat probleem niet meer, omdat ik van profiel wijzig. De Oregon heeft volgens mij bijna dezelfde software, dus zo zou jij het volgens mij ook moeten kunnen oplossen. In het navigatie profiel zet je electronisch compas uit en in geocach profiel aan.
Team Grasspy Geplaatst 8 november 2008 Auteur Geplaatst 8 november 2008 Hallo Bedankt voor de reactie. Ik ga dit morgen even proberen. Ik laat even weten of dit het heeft opgelost. In ieder geval bedankt. Mochten er nog andere ideeen zijn hoe ik mij aanbevolen.
Le Comte Geplaatst 8 november 2008 Geplaatst 8 november 2008 Zoek eens binnen dit forum naar "static navigation". Misschien is dat wat er aan de hand is. Succes.
Team Grasspy Geplaatst 9 november 2008 Auteur Geplaatst 9 november 2008 Hallo Vandaag weer even wat dingen getest. We kunnen het oplossen door inderdaad van profiel te wisselen. Met navigeren in de auto zetten we hem op automotive en tijdens het cachen op Geocaching. Het probleem dat de pointer niet eweegt met de overschakeling van auto naar wandelen los je hiermee op. We ontdekken steeds extra functies die we misten op de vorige GPS. In ieder geval bedankt voor de reacties.
warringa Geplaatst 25 februari 2009 Geplaatst 25 februari 2009 Ik heb ook sinds een tijdje de oregon 400t en als ik wil navigeren zowel met de auto als te voet (naar wp) dan krijg ik alleen maar één rechte (rood-paarse) lijn te zien. Met het navigeren (route maken) zegt mijn oregon dat er geen wegen in de buurt zijn, zodat hij geen route kan maken. Tijdens het lopen krijg ik dus alleen maar een rechte hemelsbreede lijn. Ik kon me herinneren van van gps 60csx dat daar een route opzat via de wegen. Kan ik dit veranderen of is dit gewoon zo!
team_heidehippers Geplaatst 25 februari 2009 Geplaatst 25 februari 2009 Heb je er wel navigatie software opstaan (City Navigator) ? Standaard is hij alleen voorzien van topografische kaarten. De profile "Automotive" zorgt er nu waarschijnlijk alleen maar voor dat de kompas wordt uitgeschakeld en er wordt overgegaan het GPS-kompas...voor echte "navigatie" heb je toch extra sotware nodig.
pa-ul`s blister Geplaatst 25 februari 2009 Geplaatst 25 februari 2009 Hoi team Grasspy, Ook wij hebben sinds kort een 400t. Ik dacht eerst ook deze problemen te hebben maar het kompas in de Oregon kan je op 2 manieren instellen nl: als koerskompas of als peilkompas. In de koerskompas mode wijst de pijl niet altijd naar je waypoint in de peilkompas mode heb je de pijl zoals wij geocachers dit graag zien. Vergeet ook niet het kompas regelmatig te calibreren, lees meer hierover op blz 10+11 van de gebruiksaanwijzing op de meegeleverde cd. Paul
smeule Geplaatst 25 februari 2009 Geplaatst 25 februari 2009 (bewerkt) Ik heb ook sinds een tijdje de oregon 400t en als ik wil navigeren zowel met de auto als te voet (naar wp) dan krijg ik alleen maar één rechte (rood-paarse) lijn te zien. Met het navigeren (route maken) zegt mijn oregon dat er geen wegen in de buurt zijn, zodat hij geen route kan maken. Tijdens het lopen krijg ik dus alleen maar een rechte hemelsbreede lijn. Ik kon me herinneren van van gps 60csx dat daar een route opzat via de wegen. Kan ik dit veranderen of is dit gewoon zo! Navigeren via wegen doet de OR-400 alleen op basis van de City Navigator. Als je die hebt aanstaan dan moet het lukken. Het kan ook liggen aan de instellingen van je profiel. Als je gaat navigeren en je hebt een rechte lijn dan kan je nog een keer gaan naar het menu: "Waar naar toe" en kies dan de optie "via wegen". Dan zal de OR-400 de wegen pakken om te navigeren. In het profiel Automotive zal het navigeren automatisch staan ingesteld op "via wegen". Bij het profiel Geocaching staat deze waarschijnlijk op "niet via wegen". Dit kan je dus ook handmatig omzetten naar "via wegen". Alles is in te stellen zoals jij dat wilt. Als ik lees dat er geen wegen in de buurt zijn dan is: * geen City Navigator geinstalleerd; * CN staat disabled * Micro-SD zit er scheef/ verkeerd in en de OR ziet dit kaartje niet. (Mits de CN op het kaartje staat) 25 februari 2009 bewerkt door smeule
papillonphoto Geplaatst 25 februari 2009 Geplaatst 25 februari 2009 Dit is op dit momend de meest gemaakte opvatting: De verpakking van de 400T zegt: "routeble base map" maar dat is de basiskaart die in iedere gps zit, en daar staan maar een paar wegen op. De Topo die er dan overheen ligt is niet routeble!!! En dan krijg je deze fouten. wil je wel roureren dan dien je eerst CN er op te laden anders werkt het niet.
platjes Geplaatst 26 februari 2009 Geplaatst 26 februari 2009 Hoe goed werkt de oregon (icm city navigator) in vergelijking met een nuvi/tomtom? We hebbena namelijk ook intresse in de oregon, maar kunnen maar weinig over de autonavigatie vinden
smeule Geplaatst 26 februari 2009 Geplaatst 26 februari 2009 Hoe goed werkt de oregon (icm city navigator) in vergelijking met een nuvi/tomtom?We hebbena namelijk ook intresse in de oregon, maar kunnen maar weinig over de autonavigatie vinden De OR werkt bijna hetzelfde als een TT. Je hebt alleen geen stem die aangeeft wat je moet doen maar de OR geeft piepjes. Wij gebruiken de OR ook als TT in de auto en doordat je ook een TOPO-kaart erin kan zetten is de kaart nauwkeuriger dan van de TT.
smeule Geplaatst 26 februari 2009 Geplaatst 26 februari 2009 Dit is op dit momend de meest gemaakte opvatting: De verpakking van de 400T zegt: "routeble base map" maar dat is de basiskaart die in iedere gps zit, en daar staan maar een paar wegen op. De Topo die er dan overheen ligt is niet routeble!!! En dan krijg je deze fouten. wil je wel roureren dan dien je eerst CN er op te laden anders werkt het niet. Heb vandaag de basiskaart van de OR-400T (groot 2,2 GB) uitgeprobeerd om via wegen te navigeren en dat lukt dus niet. Wel een rechte lijn maar niet via wegen. Voor navigatie heb je echt de CN nodig. De basiskaart van de OR-400T is wel nauwkeuriger dan de normale standaard basiskaarten van een GPS. Deze basiskaart is een 1:100.000 TOPO kaart terwijl de TOPO's een kaart hebben van 1:50.000. Daarnaast moet deze basiskaart van het type 3D zijn. Nederland is gelukkig plat dus dat hebben we nog niet kunnen uitproberen.
kalkendotters Geplaatst 26 februari 2009 Geplaatst 26 februari 2009 Hoe goed werkt de oregon (icm city navigator) in vergelijking met een nuvi/tomtom?We hebbena namelijk ook intresse in de oregon, maar kunnen maar weinig over de autonavigatie vinden Het werkt... Beetje net als je met een PDA kunt cachen, kun je met een GPSr autonavigeren TomTom is gewoon erg uitgebreid op navigatiegebied, en biedt behalve gesproken aanwijzingen ook nog allerlei andere handigheidjes om het navigeren makkelijker te maken, zoals (tijdelijke) blokkades van wegen, alternatieve routes, filevermijding, etc. Overigens kun je met een Oregon prima autonavigeren; maar t is toch een stapje minder dan Tomtom
platjes Geplaatst 26 februari 2009 Geplaatst 26 februari 2009 En als je de nuvi 550 vergelijkt met de oregon welke is beter voor geocachen, zze ondersteunen beide ongeveer de zelfde functies, auto, wandelen, whereigo, paperless etc? (ik weet dat nuvi primair een autonavigatie systeem is)
Aanbevolen berichten